Stránka 1 z 7

spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !

Napsal: 07 čer 2009, 22:10
od no-fosil
takze po delsi dobe jsem dosel k zajimavemu vysledku, ktery mne samotneho velmi prekvapil (A6 81kW TDI kod motoru AVG, manual prevodovka EEN)
Prumernou dlouhodobou spotrebu 4.5L/100km dosahnu pouze s namontovanym powerboxem a uspornou jizdou. Bez powerboxu se muzu snazit jak chci, nejnizsi prumernou spotrebu kterou dosahnu je cca. 5.9L/100km a i kdybych se na hlavu postavil tak se pod 5.8L/100km nedostanu ... a to jsem pri tom jeste brzdou provozu tzn. auto poradne nejede.
Zkousel sem to nekolikrat a dlouhodobeji jak mimo mesto tak po dalnici, vysledek je jednoznacny (spotreba nejen podle palubniho PC ale i podle dojezdu). Tudiz bych to vydal jako predpis a povinnost bud kvalitni chiptuning nebo alespon powerbox v kazdem TDI. Kdo ho tam nebude mit tak pokuta )


No ono se to velmi rychle zaplati i ten shit-powerbox za 1500,- kdyz vezmu 15L/1000km to je uspora paliva 150L na 10.000km.....

Mate nekdo podobne zkusenosti se spotrebou s chiptuningem nebo powerboxem, pokud se nevyuziva zvyseneho vykonu ale jezdi se na spotrebu?
¨
Mimochodem budu brzo menit pneu z 205 55 R16 jsem myslel jit na uzsi 195tky. Je akorat dost prekvapive ze Michelin Energy Saver v rozmerru 195 60 R16 ktery by udajne melo byt vhodne namisto 205 55 R16 je o tolik drazsi nez 195 65 R16.
Bude to mit vubec nejaky znatelny vliv pokud namisto 205 55 R16 hodim 195 65 R16 ?

Napsal: 07 čer 2009, 22:33
od Jim
na jakým TDI?

Napsal: 07 čer 2009, 22:34
od Tomas.cz
Co máš za auto / octa, toledo atd /

Já teda jezdím normálně za 6l/100km.

Napsal: 07 čer 2009, 22:34
od MirekX
že powerbox oblbne palubní počítač klidně o 1-2 litry na 100km je jasný ale že ti to vyjde podle tankování je divný,se zapojeným boxem se nemůžeš sejít se spotřebou (PC versus skutečnost) že chip nebo box skutečnou spotřebu i trochu sníží je možný,ale rozhodně to nebude o 1,5 litru. někde je něco blbě.

Napsal: 08 čer 2009, 07:27
od este
já ted jezdim s octou průměr 5,5 podle tankováni .) ale jak už psali kucí tak 1,5 litru je divný neber to podle dojezdu ale podle tankování.. vem plnou vyjed ji s PB a pak bez PB a uvidíš :)

Napsal: 08 čer 2009, 07:39
od johny
Me se to také zda divny. 4.5 l s těžkou A6 to je hodne podezřelé i kdyz tam jsou úzké pneu. Ja palubák nemam a pocitam spotřebu ze natankuji uplne do plna, jezdim a pak znovu do plna. A zjistim skutečnou spotřebu.

Napsal: 08 čer 2009, 08:45
od Marek77
Faktem je, že lidi, kteří dělají opravdu kvalitní chiptuning tvrdí, že když se po úpravě softu jezdí "normálně", tedy dejme tomu na spotřebu, výsledky spotřeby jsou lepší než u seriového softu. Je to celkem logické - motor disponuje vyšší výkonovou rezervou a tudíž při stejné rychlosti si vystačí s menším množstvím paliva. Ale že by to udělalo rozdíl 15% jak píšeš, se mi zdá trochu moc.

Navíc powerbox nepovažuju za korektní úpravu softu, ale elektrický odpor vřazený do serie k některému snímači v motoru - to pro mě není seriozní úprava, ale ničení motoru.

Re: spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !

Napsal: 08 čer 2009, 08:46
od jordee_23
no-fosil píše:takze po delsi dobe jsem dosel k zajimavemu vysledku, ktery mne samotneho velmi prekvapil (A6 81kW TDI kod motoru AVG, manual prevodovka EEN)
Prumernou dlouhodobou spotrebu 4.5L/100km dosahnu pouze s namontovanym powerboxem a uspornou jizdou. Bez powerboxu se muzu snazit jak chci, nejnizsi prumernou spotrebu kterou dosahnu je cca. 5.9L/100km a i kdybych se na hlavu postavil tak se pod 5.8L/100km nedostanu ... a to jsem pri tom jeste brzdou provozu tzn. auto poradne nejede.
Zkousel sem to nekolikrat a dlouhodobeji jak mimo mesto tak po dalnici, vysledek je jednoznacny (spotreba nejen podle palubniho PC ale i podle dojezdu). Tudiz bych to vydal jako predpis a povinnost bud kvalitni chiptuning nebo alespon powerbox v kazdem TDI. Kdo ho tam nebude mit tak pokuta )


No ono se to velmi rychle zaplati i ten shit-powerbox za 1500,- kdyz vezmu 15L/1000km to je uspora paliva 150L na 10.000km.....

Mate nekdo podobne zkusenosti se spotrebou s chiptuningem nebo powerboxem, pokud se nevyuziva zvyseneho vykonu ale jezdi se na spotrebu?
¨
Mimochodem budu brzo menit pneu z 205 55 R16 jsem myslel jit na uzsi 195tky. Je akorat dost prekvapive ze Michelin Energy Saver v rozmerru 195 60 R16 ktery by udajne melo byt vhodne namisto 205 55 R16 je o tolik drazsi nez 195 65 R16.
Bude to mit vubec nejaky znatelny vliv pokud namisto 205 55 R16 hodim 195 65 R16 ?
to je 100% blbost. kazdy kto ma len druhe trysky vie ako mu zacne palubak kecat (brachovi s PP aj o viac ako 2l po meste aj s dojazdom (noteeth) ). a ked to zmeras total plna a po odjazdeni total plna na spravnych gumach a budes mat mensiu spotrebu o to co pises .. tak chod rovno do VW a daj si to rychlo patentovat :D ... a stymto autom ktore ma urco okolo 1,5 tony len skoda ze to ma len euro 2 .

Re: spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !

Napsal: 08 čer 2009, 08:48
od Marek77
jordee_23 píše:.....len skoda ze to ma len euro 2 .
On má AVG, to je Euro3 (Euro2 má AFN).

Re: spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !

Napsal: 08 čer 2009, 09:05
od jordee_23
Marek77 píše:
jordee_23 píše:.....len skoda ze to ma len euro 2 .
On má AVG, to je Euro3 (Euro2 má AFN).
tak aspon ze to :)) ..ale ta spotrba je blbost

Napsal: 08 čer 2009, 09:12
od Marek77
Taky si myslím.....

Napsal: 08 čer 2009, 10:52
od cupra
podla mna to nemusi byt az taka blbost...teraz mam dvoch kamosov ktory maju v TDI PD cez 200 hp a maju spotrebu aj pod !!!a realnu...ja mam na passate 5,4...a vetcinou rychla jazda...resp taka ze ma nikto neobehne...a o rotacke je zname ze nezere nic...kamos s chipom od profituningu jazdi na rotacke 3,8 litra dlhodobo!!!ALH kod motora...a este kedysi z leonom taktiez cca 200 hp a 460 nm som dokazal na 120 km trati pri dedrziavani rychlostnych limitov zajst 3,8 litra... ;)

Napsal: 08 čer 2009, 14:10
od jordee_23
cupra píše:podla mna to nemusi byt az taka blbost...teraz mam dvoch kamosov ktory maju v TDI PD cez 200 hp a maju spotrebu aj pod !!!a realnu...ja mam na passate 5,4...a vetcinou rychla jazda...resp taka ze ma nikto neobehne...a o rotacke je zname ze nezere nic...kamos s chipom od profituningu jazdi na rotacke 3,8 litra dlhodobo!!!ALH kod motora...a este kedysi z leonom taktiez cca 200 hp a 460 nm som dokazal na 120 km trati pri dedrziavani rychlostnych limitov zajst 3,8 litra... ;)
nic v zlom ..ale pre mna su to rozpravky ...iba ak clovek ide tesne za kamionom ci busom a ma vsetky styri dojazdovky :D ... ako jedna babka povedala ..je vzdy pekne .. ako fakt normalny zdravy clovek pri zmysloch nemoze jazdit ani normalne za 3,8 a dlhodobo ;) mozne to je, ale asi ho predbiehaju aj slimaci na trojkolkach ... iba ak ma 92 rokov.

ako xcel by som vidiet meranie tej spotreby u mnohych co tu pisu a zviest sa snimi ...

ano aj ja zajazdim aj za 2,8 ...ale nie real, skor imaginarna hodnota na PC 8) a nejaky fanda k tomu da +1 a mysli si ze good real ... ale skor total boolshit

Napsal: 08 čer 2009, 14:24
od TDI tech
Suhlasim s jordee_23. Vykon nevznika iba zo vzduchu. Proste ked chcem kone musim mu tam naliat nafty. Rozpravky typu 200k a spotreba 3.8l patria naozaj niekam inam. Nerealne to sice nieje, ale povedzme si rovno kto si do motora napuci 200k aby jazdil cely cas 80 - 90km/h? Asi nikto. Ako experiment sa to urcite da. Na svojej O1 ASV (bez uprav, zatial) a aj s klimou mi to v priemere zere 5.8l/100km real.

Napsal: 08 čer 2009, 14:25
od cupra
zas si nemysli o sebe ze vsetci trepu a ze si najmudrejsi...pridi mi natankovat plnu zablenduj nadrz a voz sa so mnou do prace a hocikde kde pojdem... ;)) a uvidis...dnes idem napr tankovat do passata 1080 km ubehnute od posledneho tankovania...tipujem ze natankujem 59 litrov,aka bude spotreba?5,46 aby si si nemyslel ze nevieme pocitat...a priznam palubak mi ukazuje 5,2 klame pri kazdej nadrzi cca o 0,2 litra...a kto ma pozna veru nehovori ze chodim pomaly,skor pocuvam ako blazen... :D