Stránka 1 z 5
Katalyzátor
Napsal: 07 črc 2009, 20:34
od shvellan
Mám dotaz slyšel jsem že se dá jezdit i bez katalyzátoru a prej to jde procpat i přes technickou tak se chci zeptat jestli je to možný?
Napsal: 07 črc 2009, 21:46
od misoVW
diesel, alebo benzin?
Napsal: 08 črc 2009, 09:50
od Marek77
Jestliže se jedná o dieselový motor, tak tam lze říci, že klidně bez KATu můžeš jezdit a nikdo to nepozná. Měření emisí u naftových motorů totiž spočívá v měření kouřivosti - emise se neměří.
U benzinových motorů to tak snadné není, protože tam se to na emisích pozná, navíc absence KATu může v některých případech negativně ovlivnit chod motoru a spotřebu paliva.
Napsal: 08 črc 2009, 20:39
od shvellan
mam TDi a tam by to ovlivnilo chod motoru?
Napsal: 08 črc 2009, 20:46
od este
shvellan píše:mam TDi a tam by to ovlivnilo chod motoru?
ne i přes emise projdeš když to udelas sikovne .úú)
Napsal: 09 črc 2009, 08:07
od brankar30
daj nerezovu raru a mas pokoj...

auto ozije v otackach.na ek mi na nic neprisli.a na stk uvidel ruru tak som dal 5 eur a uz bol slepy...

Napsal: 09 črc 2009, 10:45
od shvellan
este píše:shvellan píše:mam TDi a tam by to ovlivnilo chod motoru?
ne i přes emise projdeš když to udelas sikovne .úú)
jak šikovně myslíš? A jak hodně to ožije asi ho vyhodim páč asi bude zanesenej mam auto po ženský která s tím asi jezdila opatrně protože turbo bylo zanesený auto jak z fabryky takže ho asi šetřila to je dobře, ale až vykopu montážní jámu tak budu dělat turbo vstřiky a asi vyhodim i ten katalysátor.
dd
Napsal: 09 črc 2009, 13:39
od 3copsi3
jasne ze ho vyhod pojde to lepsie a na emisne vyndu bez neho lepsie emisie ako snim a stk neni problem zalep mechanikovi oci
Re: dd
Napsal: 09 črc 2009, 13:53
od shvellan
3copsi3 píše:jasne ze ho vyhod pojde to lepsie a na emisne vyndu bez neho lepsie emisie ako snim a stk neni problem zalep mechanikovi oci
a co takhle ten katalysátor vykuchat a dát ho tam spátky.
d
Napsal: 09 črc 2009, 14:01
od 3copsi3
aj to je riesenie alebo sa to da tak vyriesit ako to mam ja mam tam ruru na rychlo spojky a ked chodim na stk tak ho prehodim na 1 den ale to sa mi nechce uz
Napsal: 09 črc 2009, 14:05
od shvellan
A jakej to má vliv na spotřebu lepší nebo horší???
d
Napsal: 09 črc 2009, 14:22
od 3copsi3
je to to iste iba ide laksie motor nic ho nedusi mozno aj sa troska znizi to je ako keby si bezal do kopca s plnynovou maskou tak sa sprava motor s katakom a bez neho lepsie sa mu dycha
Napsal: 09 črc 2009, 16:22
od Marek77
Na emisích se u naftových motorů nepozná nic, protože se neměří emise, ale kouřivost (a tam je KAT stejně zbytečný). Ve vyšších otáčkách se zlepší průběh točivého momentu, tudíž i výkon. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o řízený motor, moc to nepoznáš.
U nás to jeden dělal - odstraňoval KAT na dieselu - vymlátil jeho obsah a když to měl prázdné, strčil dovnitř rouru, kterou na přírubách přivařil k obalu. Říkal, že když se tam ta trubka nestrčí a jenom se vymlátí, výfuk potom rezonuje.
Napsal: 09 črc 2009, 17:31
od alfik
Marek77 píše:Na emisích se u naftových motorů nepozná nic, protože se neměří emise, ale kouřivost (a tam je KAT stejně zbytečný). Ve vyšších otáčkách se zlepší průběh točivého momentu, tudíž i výkon. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o řízený motor, moc to nepoznáš.
U nás to jeden dělal - odstraňoval KAT na dieselu - vymlátil jeho obsah a když to měl prázdné, strčil dovnitř rouru, kterou na přírubách přivařil k obalu. Říkal, že když se tam ta trubka nestrčí a jenom se vymlátí, výfuk potom rezonuje.
Blbost,mam ho vykuchany,bez rury a nic nerezonuje.A Alfa uz ma katik.Jeho dlzka je cca 50 cm a priemer cca 15-17 cm v ovale.
Napsal: 09 črc 2009, 22:54
od nogis
Dal jsem místo něj trubku pozoruju následující. Jde víc slyšet turbo, smrdí to jak starej náklaďák, rozdíl ve výkonu nepozorovatelný, pocitově ale hůř táhne nad 4tis.ot., spotřeba šla při stejné jízdě o cca 0,5l nahoru. Takže příště do toho půjdu zas...
