Turbo - regulacniho rozsahu nedosazeno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
acmetelka
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 13 čer 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Turbo - regulacniho rozsahu nedosazeno

Příspěvek od acmetelka »

Zdravim.

Mam takovy problem. Obcas, nekdy jednou za 200km, nekdy to vydrzi i trebas pres 1000km, temer vyhradne pri jizde do kopce na vyssi stupne (jednou se mi to stalo na trojku, ale jinak 4, nejvice 5 nebo 6) se mi na maxidotu objevi Motor do dilny! a motor se prepne do nouzaku. Zastavim, vypnu zapalovani, zapnu, nastartuju a zase dobry.

Napichnul jsem to na VAG a ten hlasi:

000665 - regulace plniciho tlaku: regulacniho rozsahu nedosazeno
P0299 - 006 - zkrat na plus - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100001
Priorita závad: 5
Frekvence závad: 11
Počítadlo resetů: 32
Kilometry: 138916 km
Indikace času: 0
Datum: 2009.07.22
Čas: 18:32:23

info o závadě:
Otáčky: 2112 /min
Kroutící moment: 264.0 Nm
Rychlost: 92.0 km/h
72.54 %
Napětí: 14.24 V
Tlak: 2343.0 mbar
Tlak: 1895.7 mbar


Po procteni kupy prispevku jsem se dostal k Lanyho testu turba viz http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825

Prikladam logy:

Kanal 11
Obrázek

Kanal 3 + 11
Obrázek

Pokud jsem to dobre pochopil, tak by na prvnim logu melo byt tmave cervene pozadovana/idealni hodnota tlaku a svetle cervene skutecna (btw cim je vlastne merena??) Je to pri 3. stupni od otacek 1200 do 3150. Skutecny plnici tlak je teda o dost nizsi, max. rozdil je temer 1bar. To asi neni uplne dobre ze? Mate nekdo tucha, cim by to mohlo byt?

Na druhem obrazku jsem pridal i mereni na kanale 3 - vahu ale ty hodnoty mi pripadaji OK, namerena hodnota vahy se temer shoduje s pozadovanou, teda mozna az moc, nevim ci to muze opravdu takhle sedet.

Jeste doplnujici dotaz, co je to ta lambda, co mi to vypisuje v % k hodnotam otacek, pozadov. tlaku a skutecneho tlaku na kanale 3 ?

Diky moc za pomoc.

Metla
Naposledy upravil(a) acmetelka dne 29 črc 2009, 14:22, celkem upraveno 1 x.
Passat 2.0 125kW DSG << ChRoChTaK :: v kombajnu :: hagusy :: fialky :: paluba kaštan :: sesle vepř :: bez švihadel >> DPF OFF
Uživatelský avatar
acmetelka
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 13 čer 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od acmetelka »

Nikdo nic?

Zatim jsem jeste neco nacetl a taky zkusil zahybat s tou tyckou z banky a nejak se to ani nehlo. :) To by odpovidalo tomu, ze to je asi zasekle v krajni poloze a na malych otackach to netlakuje.
Ono se k tomu strasne spatne dostava u toho meho motoru, je tam jen asi 5cm mista od steny motoroveho prostoru mezi motorem a kabinou. Tak me napadlo, ze kdybych to chtel vyndat, tak nevim nevim ci by to slo vrchem. Nemate s tim nekdo zkusenost u tohoto motoru? Je to typ BMR, ( 125kW ).
Napadlo me povolit pravy drzak siletbloku motoru, predni drzak zamku s chladicema posunout do servisni polohy a motor skusit trochu naklopit dopredu a tim ziskat misto za nim pro odmotovani a vytazeni toho turba. Nekdo nejaky tip?
Passat 2.0 125kW DSG << ChRoChTaK :: v kombajnu :: hagusy :: fialky :: paluba kaštan :: sesle vepř :: bez švihadel >> DPF OFF
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

většinou je děravá podtlaková hadička nebo netěsná plechovka , táhlo jde dost těžko v plechovce je silná pružina , po startu se musí úplně zatáhnout nadoraz
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Uživatelský avatar
acmetelka
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 13 čer 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od acmetelka »

Caute odbornici,

tak jsem konecne nasel cas se na to vice mrknout. Do nouzaku mi to padalo fakt jen obcas, ale kdyz jsem nedavno jel vice zatizeny (3 lidi plus plny kufr), tak to byla hruza, skoro kazdych 50km, to jsem pak uz vedel, ze musim radeji pred kazdym kopcem manualne podradit, protoze automat pocital se zatahem a potrebnym tlakem do motoru a ten se nedostavil.

Zespodu jsem se dostal k tomu tahlu na turbu a hybat s nim slo, sice proti pruzine, ale neprislo mi to nejak tezko. Zkousel jsem i operovat s hadickama, kdyz jsem ji za volnobehu vytahl z podtlakoveho ventilu na turbu (plechovky), tak se tahlo vratilo dolu do vychozi polohy, pri znovuzapojeni podtlaku (ktery tam je, je to dobre citit pri prilozeni prstu na hadicku, jen je otazka, ci je dostatecny, meridlo jsem zadne nemel ani nevim, jaky by tam vlastne mel byt) se zase tycka vytahla nahoru. Jestli to je plny rozsah, to pravda netusim.

Zkusil jsem i N75 zkouskou akcnich clenu na VAG a tycka po tech cca 4 sekundach, jak vag zapinal a vypinal N75, jezdila nahoru a dolu, takze to vypada, ze ten N75 je OK.

Taky jsem zkusil ten ventil vyradit uplne a spojil podtlak primo na plechovku, neregulovany. Z toho mam GRAF 1. Je videt, ze pri vyssich otackach presahuje namereny plnici tlak pozadovany, takze turbo tlakuje, ale proste az tak nad 2200 otacek, driv je to mizerie. Je tam videt, jak pri cca 3000 otackach je skutecny tlak asi 2600, zatimco RJ pozaduje cca 2300, snazi se o to temer uplnym zavrenim N75 na cca 12%, netusi ze N75 jsem vyradil a regulace je teda zbytecna. Pri zapojenem N75 jak je videt z ostatnich grafu nastavuje RJ stridu na minimum kolem 40%, protoze namereny tlak temer nikdy nedosahl pozadovaneho.

GRAF 1
Obrázek

Na GRAF 2 mam znovu jeste jednou prubehy pri zapojenem N75, noha z plynu na 3. stupni az otacky klesly kolem 1400, pak seslapnuti na podlahu, zluty prubeh ukazuje okamzite nastaveni N75 stridy na 85%, tlak by mel vyskocit hned kolem 2000 (tmave zeleny prubeh), ale az do nejakych 2000 otacek neni temer citit zadny zatah, to je videt na prubehu mereneho tlaku (svetle modry prubeh). Proste mi tam chybi ten skok tlaku, ktery ceka RJ i pri tech nizkych otackach, turbo se line rozbiha a az nekde kolem 2500 otacek rozumne tlakuje, krucis. :)

GRAF 2
Obrázek

No, takze mi nadale neni jasne, proc to turbo nevyrobi na nizkych otackach pozadovany tlak. Skoro to vypada, ze by mohl byt teda problem s VGT lopatkami, mozna se nenastavi az do krajni polohy minimalniho prurezu, aby roztocili turbo jak maji. Ale to je na rozebrani turba a to se u tohoto motoru neda dostat ven jinak nez dost komplikovane odspodu. :(

No nenapada vas nekoho jeste nejaky test, co bych mohl udelat? Ptal jsem se taky uz v prvnim prispevku: neni az moc podezrele, ze hodnoty pozadovane vahy vzduchu i namerene jsou temer totozne? Nemuze byt problem i nekde kolem vahy vzduchu? Co kdyz pokusne odpojim konektor z toho cidla, zjistim neco?

Diky za podnety, uz jsem temer v koncich, i kdyz jsem takovy domaci kutil a rad si vsechno udelam sam, mozna se na to uz vykaslu a proste to dam do servisu, at se bavi oni. :)
Passat 2.0 125kW DSG << ChRoChTaK :: v kombajnu :: hagusy :: fialky :: paluba kaštan :: sesle vepř :: bez švihadel >> DPF OFF
Uživatelský avatar
acmetelka
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 13 čer 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od acmetelka »

Ahoj pani,

tak se mi konecne podarilo dobrat nejakeho vysledku, i kdyz teda uplne vyreseny problem to zatim neni. Kdo nechce cist omacku, at preskoci dva odstavce. :)

Po tech vsech merenich, co jsem delal, jsem sel teda s turbem ven. Akce to byla na dost hodin :) Asi 5h jsem ho vyndaval, musela ven cela napravnice i s prevodkou rizeni, DPF s kusem vyfuku a konecne to turbo. Rozebral jsem ho, jemny nanos sazi tam byl, ale uz kdyz jsem odpojil tahlo podtlaku, tak se ovladani lopatek uplne krasne lehce hybalo. Nicmene jsem ho rozebral a vycistil, i kdyz nebylo temer co. Druhy den jsem dal turbo zpet, chvilku se vybal pri rozsvicene kontrolce rizeni (jak jsem odpojil tu prevodku rizeni, tak se to muselo asi chvili nejak kalibrovat pri jizde, protoze zahy zhasla). Napojil na VAG a projel, ale nabeh tlaku od nizkych otacek stale nikde.

Objednal jsem se teda k jednomu odbornikovi na diagnostiku, ale mel cas asi az za 3 tydny, takze mezitim jsem stihl asi 1500km najet, dokonce plne nalozeny (5 lidi, plny kufr) a do nouzaku mi to ani jednou nespadlo. Tak jsem si rikal, ze jsem mozna neco tim rozebranim a vycistenim poresil.

Diagnostika ukazala toto: vice mensich problemu dohromady.
1. Vaha vzduchu v krajnich hodnotach a teda na konci zivotnosti, ale zatim jeste pouzitelna, vycistena, pry byla "jako prase".
2. Pres moji kontrolu byla hadicka vedouci od N75 k plechovce malinko kousnuta. Jen takova 1mm dirka, tu jsem fakt nenasel, chlapik jo.:)
3. No a dalsi vec, plny DPF, ktery uz se zrejme ani neregeneruje. Obsah sazi mi nameril 73mg, zatimco pry mezni hodnota do ktere se jeste regeneruje je 45mg. Takze proste spunt ve vyfuku, tipuju ze motoru se tim spatne tlaci vyfukove plyny a tim ten tlak neni v turbu dostatecny na poradne roztoceni a natlakovani nasavani.

Zatim mi to od toho rozebrani turba do nouzaku nespadlo, takze jsem s tim uz nikde nebyl. Chtel jsem se zeptat na cenu noveho DPF ale odhaduju ze to bude palka. Taky jsem premyslel o FAPOFF (to vyjde podstatne levneji :), planuju jim zavolat, ze jak a co. Hlavne si rikam, ze co pak emise, ci to je v pohode. Ma nekdo zkusenost? Nekde jsem cetl, ze do 100kW motory i bez DPF limity splnuji, tohle je tech 125kW.

Jestli me ten nouzak nebude zlobit, tak s tim zatim nic delat asi nebudu, i s tim spuntem ve vyfuku je tech 170 koniku v pohode.:)

Tak vsem ostatnim co maji podobny problem hodne stesti pri reseni.

Metla
Passat 2.0 125kW DSG << ChRoChTaK :: v kombajnu :: hagusy :: fialky :: paluba kaštan :: sesle vepř :: bez švihadel >> DPF OFF
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Kolik ma to auto najeto ze ma vahu vzduchu kaput ?
Uživatelský avatar
acmetelka
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 13 čer 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od acmetelka »

Pasika jsem koupil na jare, mel 133 tis. Ted ma neco pres 150. Mozna ma vic, jiste to neni nikdy. :) Ale myslim ze o moc vic by za cca 24 mesicu co jezdil prede mnou nenajezdil. Je to auto z Nemecka.
Passat 2.0 125kW DSG << ChRoChTaK :: v kombajnu :: hagusy :: fialky :: paluba kaštan :: sesle vepř :: bez švihadel >> DPF OFF
malim9am
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 16 čer 2008, 11:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od malim9am »

Mozna by slo ten DPF vyndat a proprat horkou vapkou ..
.. neco jsem o tom slysel ..
Uživatelský avatar
acmetelka
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 13 čer 2009, 07:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od acmetelka »

Pro ty co maji podobny problem, po delsim case mam tuto zkusenost.

Uvedenou chybu a skakani do nouzaku jsem zacal opet resit od jara 2010, kdyz se oteplilo (v zime nebyl vubec problem). Nejhorsi to bylo v lete, kdy byly tricitky, to byla hruza. Rozhodl jsem se vyhodit ucpany DPF. V srpnu mi ho v PowerTec v Kladne odstranili. Chyba turba se od te doby neobjevila. Nechal jsem si od nich i zmerit vykon a kroutak v jejich valcove zkusebne, tak maximalni kroutak se posunul z cca 2600 ot. na asi 2100 a zvysil se z 295 na 329 kN, vykon z nejakych 98kW na 103kW. Celkove dost nizky, motor je to 125kW, ale uz ma neco nalitano.
Sice jsem mel potom chvili problemy zase s kontrolkou DPF, ktera se mi rozsvecela a motor obcas zase padnul do nouzaku (hlasilo to ucpany filtr, hodnoty zaneseni az 350%, proste uplne blbosti), nakonec se po nejakem tom badani vse uklidnilo, kdyz jsem uplne elektricky odpojil cidlo na DPF ( podle chlapcu z PoweTec je zrejme vadne).

Ted prisly na radu vstriky, po 200 tis. zacaly odchazet, ale to je jine tema.
Passat 2.0 125kW DSG << ChRoChTaK :: v kombajnu :: hagusy :: fialky :: paluba kaštan :: sesle vepř :: bez švihadel >> DPF OFF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“