Stránka 1 z 1
Problém se startováním, vyšší kouřivost při nízkých otáčkách
Napsal: 27 zář 2006, 22:55
od ratas
Zdravím všechny,
najednou mi začalo auto po ránu studené blbě chytat, když je zahřáté tak je to v pohodě. Točím delší dobu, pak se to rozběhne na tři válce a pak se přidá čtvrtý. Po tom to začne docela dost dýmit. Dým je takový šedivý. Když se trošku dostane do otáčšk tak dýmit přestane. Od te doby co to blbě startuje, tak to dýmí nejen po startu, ale i když je motor zahřátý, ale jen na volnoběh. Když je v rozumných otáčkách tak nezakouří. Zároveň se zvedla spotřeba z průměrných 4,7 na delších cestách až na 7.Další věc které jsem si všiml je, že to divně smrdí, nesmrdí to jak klasický nafťák, ale spíš jak starý vyhoněný náklaďák. Motor má najeto asi 180tis, auto mám asi čtyři měsíce, najel jsem s ním asi 20tis. Dělá to asi 4tis, olej za tu dobu neubyl skoro žádný. Palivový i vzduchový filtr je nový, váha vzduchu vyčištěná. Motor je to 1Z .
Dík moc za jakoukoliv radu.
Re: Problém se startováním, vyšší kouřivost při nízkých otáč
Napsal: 28 zář 2006, 08:01
od váha
ratas píše:Zdravím všechny,
najednou mi začalo auto po ránu studené blbě chytat, když je zahřáté tak je to v pohodě. Točím delší dobu, pak se to rozběhne na tři válce a pak se přidá čtvrtý. Po tom to začne docela dost dýmit. Dým je takový šedivý. Když se trošku dostane do otáčšk tak dýmit přestane. Od te doby co to blbě startuje, tak to dýmí nejen po startu, ale i když je motor zahřátý, ale jen na volnoběh. Když je v rozumných otáčkách tak nezakouří. Zároveň se zvedla spotřeba z průměrných 4,7 na delších cestách až na 7.Další věc které jsem si všiml je, že to divně smrdí, nesmrdí to jak klasický nafťák, ale spíš jak starý vyhoněný náklaďák. Motor má najeto asi 180tis, auto mám asi čtyři měsíce, najel jsem s ním asi 20tis. Dělá to asi 4tis, olej za tu dobu neubyl skoro žádný. Palivový i vzduchový filtr je nový, váha vzduchu vyčištěná. Motor je to 1Z .
Dík moc za jakoukoliv radu.
Zkontroluj žhavicí svíčky
Napsal: 28 zář 2006, 08:08
od navrc
A mrkni se na rozvody,jestli se ti nepovolila řemenice na klice.To se někdy stane.I když že by to vydrželo 4 tis. je divný,ale kámoš s tím jezdil taky docela dlouho.
Napsal: 28 zář 2006, 08:12
od chiptuning
navrc píše:A mrkni se na rozvody,jestli se ti nepovolila řemenice na klice.To se někdy stane.I když že by to vydrželo 4 tis. je divný,ale kámoš s tím jezdil taky docela dlouho.
to se skutecne stava,zmensi se predvstrik a uz to chyta na h...
Napsal: 28 zář 2006, 09:04
od ratas
Dík za odpovědi, žhavičky jsou ok, řemenici zkontroluju, mohl by předstřik mít vliv i na to kouření v nízkých otáčkách a vyšší spotřebu?
Napsal: 28 zář 2006, 09:13
od Package
samozrejme..ked je to rozstelovane tak mas iny predstrek a tym padom to moze bit
Napsal: 28 zář 2006, 16:44
od ratas
Tak remenice je ok, nejaky dalsi napad? Uz z toho zacinam byt zoufaly. A jeste jedna vec, obcas se po nastartovani stane, ze auto netahne, absolutne neni citit zaber turba, staci ale vypnout a znovu nastartovat a uz to jede normalne.
Dik za rady
Napsal: 28 zář 2006, 17:17
od Andre
Špatně nastavené čerpadlo - malý předvstřik
Napsal: 28 zář 2006, 17:24
od Huml
předvstřik bude malej jak píše Andre, ale asi fakt způsobenej tím kolečkem dole na klice. Už podle těch příznaku, ten druhý start a je to dobrý, to dělává. Nešmajdá fakt ta řemenice na klice? Každopádně kontrolou na VAGu by se mělo všechno odhalit.
Napsal: 05 říj 2006, 20:11
od ratas
Tak KTSka mi k tomu rekla jedinou zavadu, ze na hodnota vahy vzduchu je nepravdepodobna, jinak nic. Ale jeste spolu nejsme uplne kamaradi, uvidim az se s ni trosku naucim. Vetsi problem zacina byt s tim, ze nezabira turbo, auto vubec netahne, musim ho za jizdy zdechnout a pak znovu nastartovat, jenze kdyz ho zdechnu, tak ho musim startovat pres kvalt, kdyz chci klickem, tak pohasnou kontrolky, ale startovat nejde. Kdyz pak zastavim a chci znovu nastartovat, tak to jde normalne.
Dik za kazdou radu.
Napsal: 07 říj 2006, 12:14
od plysak
ratas píše:Tak KTSka mi k tomu rekla jedinou zavadu, ze na hodnota vahy vzduchu je nepravdepodobna, jinak nic. Ale jeste spolu nejsme uplne kamaradi, uvidim az se s ni trosku naucim. Vetsi problem zacina byt s tim, ze nezabira turbo, auto vubec netahne, musim ho za jizdy zdechnout a pak znovu nastartovat, jenze kdyz ho zdechnu, tak ho musim startovat pres kvalt, kdyz chci klickem, tak pohasnou kontrolky, ale startovat nejde. Kdyz pak zastavim a chci znovu nastartovat, tak to jde normalne.
Dik za kazdou radu.
Promiň že se tak blbě ptám,ale kdo ti poradil takovou kravinu startovat diesela přez kvalt...???
Možná máš dost peněz na novou palici a to v lepším případě...
Jak jsi poznal, že nezabírá turbo?
Napsal: 07 říj 2006, 16:16
od ratas
Ja myslim ze kdyz ho startujes pres dost vysoky kvalt tak to skocit v podstate nemuze, samozdrejme ze tam nenarvu v kile dvojku. Roztahoval jsem x naftaku a nikdy jsem nemel problem. A i praskly rozvodak nemusi byt hned hlava, kamosovi se jen ohly ventily.
Jinak s tim turbem je to spis domenka, ale pri otackach, pri kterych by melo zabrat turbo a mel by jit vykon nahoru se nic nedeje.
Napsal: 07 říj 2006, 19:12
od plysak
ratas píše:Ja myslim ze kdyz ho startujes pres dost vysoky kvalt tak to skocit v podstate nemuze, samozdrejme ze tam nenarvu v kile dvojku. Roztahoval jsem x naftaku a nikdy jsem nemel problem. A i praskly rozvodak nemusi byt hned hlava, kamosovi se jen ohly ventily.
Jinak s tim turbem je to spis domenka, ale pri otackach, pri kterych by melo zabrat turbo a mel by jit vykon nahoru se nic nedeje.
A na VAGu ti to ukázalo jaký hodnoty?
Až se ti po prasklým,nebo přeskočeným rozvoďáku zalomí dřík ventilu ve vodítku, tak pochopíš. představ si,že ti stojí motor a jedeš 30km/h a dáš tam za 3. Od kliky dostane všechno pecku,jak blázen. Ale proti gustu,žádnej dišputát...

Napsal: 07 říj 2006, 20:31
od origoš
Výrobci roztahování nedoporučují a dobře vědí proč. Rozvodový řemen má pružnost a přeskočit může, než se naděješ. Pokud není jiná možnost a má auto trochu fungující startér, tak jsem to párkrát udělal tak, že s autem na laně za pomalé jízdy jsem začal startovat a potom opatrným pouštěním spojky plynule zvýšil otáčky. Nepřeskočilo to, ale ani tento postup nemohu doporučit. V sázce je příliš mnoho.