Stránka 1 z 3

Trhanie na volnobehu TDI PD

Napsal: 01 říj 2009, 14:20
od neologic
Caute. Nedavno mi menili manzetu vnutorneho klbu a drziak prevodovky a odkedy mam auto zo servisu doma, citit trasenie na volnobehu, ci pri velmi nizkej rychlosti, alebo ked stojim. To trasenie sa da nazvat aj trhanim, je nepravidelne a citit ho na sedadle, na podlahe, na volante, proste vsade. Netrha to vzdy. Ked je motor zohriaty, vtedy to citit menej, niekedy vobec. Pri tom trhani su otacky OK, motor ma kludny chod.
Zotrvacnik sme vylucili, zeby zle ulozenie motora? Silentblok? Trysky?
VAG nevypisal ziadnu chybu, pri zvyseni volnobeznych otacok cez VAG netrasie takmer vobec.
Ked je studeny motor, davka paliva skace z hodnoty 4.3 do 5.7, po zohriati sa ustali na hodnote 3-3.3.

VAG, 13. kanal:
studeny motor, mal som to zapnute asi 5 minut, pri trhani vyskocili tieto hodnoty:
1. od -0,4 do -0,1
2. od 0,0 do 0,2
3. od 0,0 do 0,3
4. od -0,3 do -0,1

VW Bora Variant 1.9 TDI PD 6q AJM

dik

Re: Trhanie na volnobehu TDI PD

Napsal: 01 říj 2009, 15:39
od pajin
neologic píše:Caute. Nedavno mi menili manzetu vnutorneho klbu a drziak prevodovky a odkedy mam auto zo servisu doma, citit trasenie na volnobehu, ci pri velmi nizkej rychlosti, alebo ked stojim. To trasenie sa da nazvat aj trhanim, je nepravidelne a citit ho na sedadle, na podlahe, na volante, proste vsade. Netrha to vzdy. Ked je motor zohriaty, vtedy to citit menej, niekedy vobec. Pri tom trhani su otacky OK, motor ma kludny chod.
Zotrvacnik sme vylucili, zeby zle ulozenie motora? Silentblok? Trysky?
VAG nevypisal ziadnu chybu, pri zvyseni volnobeznych otacok cez VAG netrasie takmer vobec.
Ked je studeny motor, davka paliva skace z hodnoty 4.3 do 5.7, po zohriati sa ustali na hodnote 3-3.3.

VAG, 13. kanal:
studeny motor, mal som to zapnute asi 5 minut, pri trhani vyskocili tieto hodnoty:
1. od -0,4 do -0,1
2. od 0,0 do 0,2
3. od 0,0 do 0,3
4. od -0,3 do -0,1

VW Bora Variant 1.9 TDI PD 6q AJM

dik
Vstriky by mely byt v pohode

+...mg/Z: příslušný válec je málo výkonný a proto je zásobován
větším množstvím paliva
-...mg/Z: příslušný válec je velmi výkonný a proto je zásobován
menším množstvím paliva


požadovaná hodnota: -2,8...+2,8 mg/zdvih

Napsal: 02 říj 2009, 13:22
od neologic
to by som bol rad, keby boli v pohode :(

Napsal: 05 říj 2009, 12:22
od neologic
nejake dalsie napady? nikto sa s tym nestretol?

Napsal: 05 říj 2009, 20:29
od Pleskot
Ahoj, taky jsem to řešil ještě na novém autě, ale u PD motorů je to skoro pravidlem, že studené se občas zatřesou. Závady nikde, startuje to super, ale třese se občas už 100 tis.km (noteeth) Tak to neřeším. Zahřátý to nedělá, už to řešilo spoustu mechaniků (dvojhmota, kabely ke vstřikům, vadná vstřikovací jednotka, filtry atd.) a nic. Znám 4 kusy TDI PD a všechny to dělají. Tohle až někdo vyřeší tak má u mě metál a pivo :-):-).

Napsal: 06 říj 2009, 10:42
od 12skvarka
co volnoběžka na altíku??

Napsal: 06 říj 2009, 12:37
od neologic
12skvarka píše:co volnoběžka na altíku??
pls upresni. vdaka

Napsal: 06 říj 2009, 13:34
od neologic
nemoze to robit zlou vahou vzduchu?

Napsal: 06 říj 2009, 14:02
od Non1
Zlá váha - nízky výkon, trhať to nebude.

Napsal: 08 říj 2009, 12:31
od neologic
dnes skusime pozriet ten alternator, ale vraj taketo vibracie sposobovat nemoze :(

Napsal: 08 říj 2009, 12:40
od pmmoto
Když je volnoběžka na altíku špatná, tak poskakuje řemen a napínací kladka, takže je to dost poznat..

Napsal: 08 říj 2009, 17:09
od neologic
tak to vyzera, ze to je v remenici alternatora. s lopatkami rotora totiz vobec nejde pohnut, bud je zapeceny, alebo je vadny remen. kedze bol vymeneny drziak prevodovky a ten stary neprenasal otrasy, nebolo to pred jeho vymenou citit

Napsal: 08 říj 2009, 17:52
od Jake
spíš ta volnoběžka ne?

Napsal: 08 říj 2009, 18:22
od neologic
Jo, to uvidime v servise, ci volnobezka, remen alebo cely altik. Kazdopadne, snad to bude ono a som rad, ze bude konecne pokoj :)

Napsal: 09 říj 2009, 04:44
od Kouby
Zkus ještě kouknout na volnoběch když to bude škubat na kanal 18, meli by tam byt všade nuly :)