Stránka 1 z 2
A6 2,5 TDI autom.prevodovka
Napsal: 07 říj 2009, 08:44
od lukas6666
zdravim mam A6 2,5 tdi automat, 1999, dovezená, mam ju tri dni rano v pohode radi aj plynule ale ked som vcera vysiel mimo mesto tak asi po polhodine jazdy a vojdení do dediny na 50 km/h prestane radit hore ,podsvietia sa vsetky rýchlosti na pristrojovke, zastavil som zhasol nastartoval a zasa radi v pohode, ked vyjdem von mimo dediny tak sa rozbehne a slape... neviem može to byt že by bol ten olej na nič a po zohriatí zriedne a neradí?viete niekto aku sprecifikáciu musi mať ten olej a kolko ho má byť? dakujem
Re: A6 2,5 TDI autom.prevodovka
Napsal: 07 říj 2009, 21:46
od lubomt
lukas6666 píše:zdravim mam A6 2,5 tdi automat, 1999, dovezená, mam ju tri dni rano v pohode radi aj plynule ale ked som vcera vysiel mimo mesto tak asi po polhodine jazdy a vojdení do dediny na 50 km/h prestane radit hore ,podsvietia sa vsetky rýchlosti na pristrojovke, zastavil som zhasol nastartoval a zasa radi v pohode, ked vyjdem von mimo dediny tak sa rozbehne a slape... neviem može to byt že by bol ten olej na nič a po zohriatí zriedne a neradí?viete niekto aku sprecifikáciu musi mať ten olej a kolko ho má byť? dakujem
nazdar. To rozsvietenie znaci,ze prevodovka si zaradi len 3-ojku a prestane radit a ze mas problem. Vyhodnocuje kopu hodnot a ak mas napr.slaby pozadovany krutiaci moment pri danej rychlosti a vykone motora,tak vyhodnoti problem v konvertore a vypise takymto sposobom chybu. Predpokladam ze tam mas 150k motor AFB a 5-st.tiptronic predny nahon,ak mas 180k motor AKE tak mas quatro,ze? MAs problem,ktory olejom uz nevyriesis. Vela ludi meni olej az ked maju problem s prevodovkou a uspesnost vyriesenia zavady vymenou oleja je uz ziadna. Olej si mal menit kazdych 80.000km, aj s filtrom. Predpokldam ze na tej prevodovke je daleko cez 200.000km,takze to uz ma za sebou. Ak vymenis teraz len olej a filter,tak sa pripravis len o peniaze a tento olej a filter uz nemozes pouzit znova,pretoze naviaze bordel z prevodovky a nesmie sa pouzit nanovo. Predpokladam ze Ti uz odchadza a pomoze Ti iba oprava alebo repas. Vymenit aspon konvertor,olejove cerpadlo,lamely,olej,filter,olej v diferaku.Minimalne. To Ti povedia az v odbornom servise automat.prevodoviek po jej otvoreni. Alebo kup druhu po repase, nekupuj staru,bud netrafis kod a nebude ti radit vobec alebo zle alebo to bude volba na chvilu. Tieto rocniky to uz vsetky maju viac za sebou ako pred sebou.
Takisto mozes mat aj prehriate diely v prevodovke /vidno to eke su pekne modre,fialove/,vadnu vent.techniku atd.....
A este k tomu oleju. Napln komplet prevodovky,trubiek a chladica je 9,5 litra. Ked poriadne niekto nevypusti olej aj z chladica a nevycisti ho,tak je tam zvysok oleja,takisto cast stareho oleja zostava v konvertore a i, takze iba po vypusteni a natlaceni noveho tam zmestis tak asi 8-8,5ltr.
Filter musi ist novy a takisto sa musi vycistit aj olejova vana,su tam magnety,ktore zachytavaju kovove castice.....Tie mikro ostavaju v starom oleji
takze som ta nepotesil
Napsal: 07 říj 2009, 21:57
od lubomt
takto nejako

pri druhom obrazku vidno dobry a prehriaty diel

vyzeraju prehriate diely
Napsal: 07 říj 2009, 22:15
od lukas6666
no pekne tak na tu vymenu oleja v pondelok ani nemusim ist? co teraz ? ma 223000 km. bol to dovoz
Napsal: 07 říj 2009, 22:24
od TDI tech
Dalsi chudak na obzore

tes sa nato ked sa ti vysipe motor (vacky, vahadla atd.)
Daj to ako tak doporiadku a zbavsa toho.
Napsal: 08 říj 2009, 01:42
od lubomt
Lukas,tak to naozaj nemusis ist,iba ak mas vela penazi a potrebujes sa zbavit prebytocnych penazi a chces preplachnut odidenu prevodovku cistym olejom

,pocitam tak minimalne 150eur.
TDI tech - nemaluj certa na stenu. Ak ma 223.000km tak mu este motor vydrzi.
Poslal som Ti sukromnu spravu.
Napsal: 08 říj 2009, 04:57
od Audi A4
Ted se u nas delal tenhle motor- vacky atd. byl v tom za 50 000Kc

Napsal: 08 říj 2009, 19:39
od TDI tech
lubomt píše:Lukas,tak to naozaj nemusis ist,iba ak mas vela penazi a potrebujes sa zbavit prebytocnych penazi a chces preplachnut odidenu prevodovku cistym olejom

,pocitam tak minimalne 150eur.
TDI tech - nemaluj certa na stenu. Ak ma 223.000km tak mu este motor vydrzi.
Poslal som Ti sukromnu spravu.
Tu SZ si poslal mne? (nic mi neprislo)
Po 200tis. km to u tohto motora zacina byt zaujimave

Napsal: 09 říj 2009, 15:32
od lubomt
TDI tech píše:lubomt píše:Lukas,tak to naozaj nemusis ist,iba ak mas vela penazi a potrebujes sa zbavit prebytocnych penazi a chces preplachnut odidenu prevodovku cistym olejom

,pocitam tak minimalne 150eur.
TDI tech - nemaluj certa na stenu. Ak ma 223.000km tak mu este motor vydrzi.
Poslal som Ti sukromnu spravu.
Tu SZ si poslal mne? (nic mi neprislo)
Po 200tis. km to u tohto motora zacina byt zaujimave

Nie u motora, ale u prevodovky kde sa nikdy nemenil olej. Aj najviac namahane cipnute motory vydrzia daleko cez 300.000km. mal som passat 2,5tdi a okrem prevodovky pri 280.000km,turba pri 300.000km a cerpadla 2x pri 320.000km mi prakticky neodislo nic az do 380.000km,ked som ho predal.Motor sa predal v 2005 do A6 a vrci v povodnom stave doteraz.....
Re: A6 2,5 TDI autom.prevodovka
Napsal: 10 říj 2009, 11:04
od Fandy
lukas6666 píše:zdravim mam A6 2,5 tdi automat, 1999, dovezená, mam ju tri dni rano v pohode radi aj plynule ale ked som vcera vysiel mimo mesto tak asi po polhodine jazdy a vojdení do dediny na 50 km/h prestane radit hore ,podsvietia sa vsetky rýchlosti na pristrojovke, zastavil som zhasol nastartoval a zasa radi v pohode, ked vyjdem von mimo dediny tak sa rozbehne a slape... neviem može to byt že by bol ten olej na nič a po zohriatí zriedne a neradí?viete niekto aku sprecifikáciu musi mať ten olej a kolko ho má byť? dakujem
Byl jsi na diag?Jak řadí když není v nouzáku(R i D),neškube?S olejem(výměnou) bych počkal,nejdřív zjistit stav a množství to stávajícího.
Napsal: 10 říj 2009, 12:37
od turdy VW
Zdravim Lukáše,předem bych tady nechtěl polemizovat o názorech druhých ale přidám ti i ten můj.Mám stejnou motorizaci ale vw passat 2,5 TDI TIPTRONIC kod AKN.Když jsem vůz koupil,běhalo vše výborně ale po cca tisíci km začal klepat hydroštel...Opravu jsem provedl sám,hadroštely a zdvihátky,cena za materiál cca 9500kč.Dále jsem měnil rozvody a dal motor do kupy.Po té mi začaly problémy které zde popisujěš....Skákala mi převodovka do nouzáku a po vypnutí klíčku ok...Šel jsem na vag a hle:převodovka píše:sporadická chyba-chybové hlášení řídící jednotky motoru(POČÁTEK ŘÍZENÍ VSTŘIKU).Po smazání vagem opět ok.Na motoru jsem měl po výměně rozvodů špatný předvstřik a tím to házelo převodovku do nouzáku když jsem to"lochtal"...při cca 50km/h a velmi lehká noha.DOPORUČUJI ti jít na vag a vypsat chyby=Základ!!!Pak zkontrolovat hladinu a stav oleje v převodovce atd....Nemusí být nutně mrtvá....Ale jak říkám,má zkušenost a problém nemusí býti tím tvým...

Re: A6 2,5 TDI autom.prevodovka
Napsal: 10 říj 2009, 16:11
od lubomt
Fandy píše:lukas6666 píše:zdravim mam A6 2,5 tdi automat, 1999, dovezená, mam ju tri dni rano v pohode radi aj plynule ale ked som vcera vysiel mimo mesto tak asi po polhodine jazdy a vojdení do dediny na 50 km/h prestane radit hore ,podsvietia sa vsetky rýchlosti na pristrojovke, zastavil som zhasol nastartoval a zasa radi v pohode, ked vyjdem von mimo dediny tak sa rozbehne a slape... neviem može to byt že by bol ten olej na nič a po zohriatí zriedne a neradí?viete niekto aku sprecifikáciu musi mať ten olej a kolko ho má byť? dakujem
Byl jsi na diag?Jak řadí když není v nouzáku(R i D),neškube?S olejem(výměnou) bych počkal,nejdřív zjistit stav a množství to stávajícího.
asi si nepostrehol ze pise "prestane radit hore ,podsvietia sa vsetky rýchlosti na pristrojovke"
ako som uz pisal vymena oleja mu nepomoze,ale skoro nikto si neda povedata aj tak to urobia. Dnes mi typek volal ze ho olej stal 500sk,t.j.cca17eur

tak som cumel. A ked mi povedal farbu oleja-cervena, tak uz som nevedel co mu na to povedat. A vypustili olej a naliali 4ltr,tak to uz bol vrchol. A ze mu radi este horsie,bodaj by nie,ked dali malo oleja a taky,ktory tam vobec nema ist,ma inu viskozitu a vlastnosti
Napsal: 10 říj 2009, 16:16
od lubomt
To sa mi stalo zatial iba na jednom aute-kedysi davno na mojom.Blbol som so vstrekmi a tym blbla prevodovka.Nakoniec som musel dat povodne trysky a vymenit riadiacu trysku. No ze by mal problem v tryske je tak na 1 percento. Ale inac mas pravdu, najprv diagnostika
turdy VW píše:Zdravim Lukáše,předem bych tady nechtěl polemizovat o názorech druhých ale přidám ti i ten můj.Mám stejnou motorizaci ale vw passat 2,5 TDI TIPTRONIC kod AKN.Když jsem vůz koupil,běhalo vše výborně ale po cca tisíci km začal klepat hydroštel...Opravu jsem provedl sám,hadroštely a zdvihátky,cena za materiál cca 9500kč.Dále jsem měnil rozvody a dal motor do kupy.Po té mi začaly problémy které zde popisujěš....Skákala mi převodovka do nouzáku a po vypnutí klíčku ok...Šel jsem na vag a hle:převodovka píše:sporadická chyba-chybové hlášení řídící jednotky motoru(POČÁTEK ŘÍZENÍ VSTŘIKU).Po smazání vagem opět ok.Na motoru jsem měl po výměně rozvodů špatný předvstřik a tím to házelo převodovku do nouzáku když jsem to"lochtal"...při cca 50km/h a velmi lehká noha.DOPORUČUJI ti jít na vag a vypsat chyby=Základ!!!Pak zkontrolovat hladinu a stav oleje v převodovce atd....Nemusí být nutně mrtvá....Ale jak říkám,má zkušenost a problém nemusí býti tím tvým...

Re: A6 2,5 TDI autom.prevodovka
Napsal: 10 říj 2009, 20:35
od Fandy
lubomt píše:Fandy píše:lukas6666 píše:zdravim mam A6 2,5 tdi automat, 1999, dovezená, mam ju tri dni rano v pohode radi aj plynule ale ked som vcera vysiel mimo mesto tak asi po polhodine jazdy a vojdení do dediny na 50 km/h prestane radit hore ,podsvietia sa vsetky rýchlosti na pristrojovke, zastavil som zhasol nastartoval a zasa radi v pohode, ked vyjdem von mimo dediny tak sa rozbehne a slape... neviem može to byt že by bol ten olej na nič a po zohriatí zriedne a neradí?viete niekto aku sprecifikáciu musi mať ten olej a kolko ho má byť? dakujem
Byl jsi na diag?Jak řadí když není v nouzáku(R i D),neškube?S olejem(výměnou) bych počkal,nejdřív zjistit stav a množství to stávajícího.
asi si nepostrehol ze pise "prestane radit hore ,podsvietia sa vsetky rýchlosti na pristrojovke"
ako som uz pisal vymena oleja mu nepomoze,ale skoro nikto si neda povedata aj tak to urobia. Dnes mi typek volal ze ho olej stal 500sk,t.j.cca17eur

tak som cumel. A ked mi povedal farbu oleja-cervena, tak uz som nevedel co mu na to povedat. A vypustili olej a naliali 4ltr,tak to uz bol vrchol. A ze mu radi este horsie,bodaj by nie,ked dali malo oleja a taky,ktory tam vobec nema ist,ma inu viskozitu a vlastnosti
Klid,pochopil jsem dobře:-)Chci říct,že nutně nemusí být převodovka v kopru jak tvrdíš.KDYŽ PADA DO NOUZÁKU NEMUSÍ TO BÝT IHNED VADNÁ PŘEVODOVKA.
Napsal: 11 říj 2009, 07:37
od lukas6666
zdravim chlapi dnes to dam schvalne na vag, a rozvody boli menene pred 4000 km.. hmmmmm, napisem to sem