Stránka 1 z 2

Turbo K.O?

Napsal: 04 lis 2009, 08:56
od kapo
Ahoj, mam passata 96kw a potřeboval bych radu. Včera asi při 50km rychlosti mi auto škublo a přestalo táhnout. Od motoru šlo takový hučení tak sem s tim ujel ještě kilák na parkoviště a kolem turba je to zastříkaný od oleje. Tipoval bych to na turbo ale horší je že když sem koukal na olej tak měrka byla suchá ale nikde podemnou louže nebyla. A jak sem to pozoroval a poslouchal nastartovaný tak v tom začalo mlátit. Ale žádná kontrolka na olej se nerozsvítila. Doufám že je to jen to turbo. Nemáte někdo zkušenost s timhle? A hlavně kam se ztratil ten olej? Díky moc za rady

Napsal: 04 lis 2009, 08:59
od Ladas
sundej nasávací hadici do turba ,výfuk a poznáš na čem jsi...

Napsal: 04 lis 2009, 09:44
od kapo
Dneska to přitáhnu tak se na to hned mrknu a dám vědět. Ještě bych se chtěl zeptat jestli je lepší vzít turbo repasovaný nebo z vrakáče?

Napsal: 04 lis 2009, 12:50
od tomiisp
kapo píše:Dneska to přitáhnu tak se na to hned mrknu a dám vědět. Ještě bych se chtěl zeptat jestli je lepší vzít turbo repasovaný nebo z vrakáče?
skor repas, tam mas aku taku zaruku, na vrakaci je zaruka po branku :)

Napsal: 04 lis 2009, 16:12
od flekyc
kapo píše:Dneska to přitáhnu tak se na to hned mrknu a dám vědět. Ještě bych se chtěl zeptat jestli je lepší vzít turbo repasovaný nebo z vrakáče?
tod otazka, pokud kupujes u cizejch zajice v pytli, tak je to risk, chce to o tom neco vedet a poradne to prohlidnout. na druhou stranu s repasem je stejna potiz, pokud to dela clovek, kterej vi co dela, tak je to OK, ale musi to byt repas s vyvazenim a se vsim, uz sem se setkal s tim, ze koupil turbo repas, bylo blbe vyvazeny a po X km slo pápá. osobne bych si sehnal original co ma malo nalitano od cloveka kterej neni šarlatán.

Napsal: 04 lis 2009, 21:19
od Ladas
asi tak jak píše flekyč kdyžtk mám new origo za 14 000,- takže brát jetý co bude mít tak 100 150 za sebou kolem 6 vidím jako dost peněz a repas je na středu jak finančně tak asi i kvalitou....

Napsal: 04 lis 2009, 23:55
od kapo
Tak sem zjistil že turbo se rozlítlo na dvě části, vrtulka je rosekaná na kousky a plný hadice oleje. Mohli se kousky tý vrtulky dostat přes intercoler, sání až do motoru? Poraďte prosím co s tim mám dělat

Napsal: 05 lis 2009, 00:31
od tomiisp
kapo píše:Tak sem zjistil že turbo se rozlítlo na dvě části, vrtulka je rosekaná na kousky a plný hadice oleje. Mohli se kousky tý vrtulky dostat přes intercoler, sání až do motoru? Poraďte prosím co s tim mám dělat
mohli ale skor zostali v IC, rozobrat cele sanie, vyumyvat, IC vymenit a malo by to byt ok..pokial sa ti dostali kusky az do motoru s tym uz tazko nieco urobis teda ak nechces zhadzovat hlavu.

Napsal: 05 lis 2009, 00:39
od kapo
Tak budu doufat že se to do motoru nedostalo. Hadice vyčistim ale sání sem nikdy nesundaval, je v tom nějakej postup? Tak nějak sem to omrk ale na některý šrouby se snad ani nedá dostat. Neměl bys nějakou radu?

Napsal: 05 lis 2009, 11:10
od flekyc
kapo píše:Tak budu doufat že se to do motoru nedostalo. Hadice vyčistim ale sání sem nikdy nesundaval, je v tom nějakej postup? Tak nějak sem to omrk ale na některý šrouby se snad ani nedá dostat. Neměl bys nějakou radu?
na sani (hlinikova cast) se vykasli, to bych sundaval jen za predpokladu, ze si das tu praci abys ho vycistil dukladne od usazenin, pak to smysl ma, jinak to delat nemusis. rozeber celou soustavu od turba az po EGR, poradne to prolej bezinem a vycisti. u IC si dej zalezet, napln ho benzinem zatrepat, vylejt, profouknout a tohle opakuj nekolikrat, urcite uslysis cinkani az to prolejes a odmastis. co se tyce kousku vrtule, jedine nebezpeci pro motor je, ze by se velky kus dostal mezi hlavu a ventil. jenze tam velky kus by nemel projit pres IC. male kousky nevadi, az to zkompletujes zpet a nalozis tomu, tak pripadné male kousky schori, to je v pohode. jestli mas hadice plny oleje, mas mozna neco na valcich, vyndej zhavice a otoc parkrat motorem, vylita to ven, jde o to aby se ti to po startu neroztocilo. az poskladas trubky a hadice, nech bajonet u EGR vypojenej aby se vyfoukaly benzinove vypary. pak to dozapojis a jezdis.

Napsal: 05 lis 2009, 11:27
od lada.cb
repasovane v polsku z burzy v Lubinu vymenou za cca 4500, - nebo bez vymeny 6 tis.. vice na me www.renault.hostuju.cz

Napsal: 05 lis 2009, 12:46
od kapo
To Flekyc: Díky moc za postup. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli musim rozebírat chladičovou stěnu abych vypáral tu železnou trubku co vede dole od turba k IC. Koukal sem že na ni ze spoda drží i motor, takže asi podložit viď?

Napsal: 05 lis 2009, 14:30
od flekyc
kapo píše:To Flekyc: Díky moc za postup. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli musim rozebírat chladičovou stěnu abych vypáral tu železnou trubku co vede dole od turba k IC. Koukal sem že na ni ze spoda drží i motor, takže asi podložit viď?
jestli myslis tu trubku ktera je privarena k predni pricce, tak by se mi nechtelo ten cumak rozebirat, zalezi kolik tam je oleje a jak moc je to turbo rozsekany, jestli to neni nejakej brutal tak bych to projel vapkou pod tlakem na aute, to vedeni bude stejne mastny kvuli odvetravani motoru, jde o ty kousky.

Napsal: 05 lis 2009, 17:52
od Tomas.cz
lada.cb píše:repasovane v polsku z burzy v Lubinu vymenou za cca 4500, - nebo bez vymeny 6 tis.. vice na me www.renault.hostuju.cz

Fuj! (wallbash)

Napsal: 05 lis 2009, 18:51
od Tomas6
No repas z polska bych nebral.Buď bych šel do nového a nebo jak já to řešil známému do staršího,ale garreta a nejlíp od někoho známého.Já sehnal za 8000 turbíčko,které má tak 50 tis km,olej nepapá a funguje.Je to od známého co se živí opravou tdi motorů a ničím jiným.