Demontaz montaz spojka dvojhmota (setrvačník) + prevodovka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Roberbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 lis 2009, 18:16
Odpovědi: 0

Demontaz montaz spojka dvojhmota (setrvačník) + prevodovka

Příspěvek od Roberbo »

Zdravim,
v tejto teme menim dvojhmotovy zotrvacnik vratane spojky...

..postupne ju budem aj doplnat az po finalnu montaz ;)

Ako som spominal v predchadzajucej teme

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=51596

motor mam uz nejaku dobu vonku :( a pomaly postupujem o krocik dalej :)

Obrázek

K demontazi a montazi dvojhmotoveho zotrvacnika som vyrobil z pohodeneho zeleza tento pripravok..

Obrázek


Na centrovanie spojky nic nemam, tak aspon takto :)

Obrázek

Obrázek

No povolil som skrutky (do kriza) pritlacneho kotuca

Obrázek



Teraz som pouzil ten pripravok

Obrázek

a bezproblemov povolil skrutky dvojhmoty ;)



No len teraz pozeram...toto asi nebude v poriadku.. :?

Obrázek



Vyzera to, ze ten semering uz tecie.. :?


Chcel som to uz skladat, ale tento diel nemam...

Kde to kupit ? Tiez len vo VW, alebo sa da aj niekde inde... ?

Dnes som odtial prisiel ..kupil som nejake tesnenia na opravene turbo a tak.. +len nejake skrutky proste prkotiny a 180Eur v prdeli..
Naposledy upravil(a) Roberbo dne 29 lis 2009, 19:33, celkem upraveno 8 x.
Sharan, AUY 85KW 1.9 TDI r.v.2003
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jj vyměnit!
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Roberbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 lis 2009, 18:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roberbo »

No tak montaz novej sady spojky vidim az na stredu..musim ten semering vo VW objednat..

Postup sem zas pripnem ;)

Zatial asi prejdem na turbo ..demontaz montaz .. a postup bude v novej teme ;)
Sharan, AUY 85KW 1.9 TDI r.v.2003
Roberbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 lis 2009, 18:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roberbo »

DNES POKRACOVANIE..

No tak, zistil som, ze ten semering je vlastne cela priruba a vo VW stoji 95Eur.. , co sa mi zda byt trosku prehnana suma ...nastal teda cas hladat ineho dodavatela ND..

Nakoniec som ho v BA kupil za 33Eur...

Na lavo je stary, na pravo novy

Obrázek

Po ocisteni vane

Obrázek

Obrázek

Novy tmel

Obrázek

Nastavil som 15Nm a priskrutkoval prirubu

Obrázek

Nasleduje dvojhmotovy zotrvacnik (do kriza) na 65Nm

Obrázek

Lamela spojky (pozor nie naopak)

Obrázek

Centrovanie (kontrola aby bola ozaj v strede vertikalne-horizontalne)
Obrázek

Pritlacny kotuc utahovat do kriza

Obrázek

A nakoniec utiahnut na moment 25Nm

Obrázek

Len fotka je z hora ..ale som to meral je to na stred...
Obrázek


a uz len odmontovanie pripravku na zaaretovanie zotrvacnika..

a malo by to byt ..aspon dufam, ze dobre ;)

Mozte sa mi na to mrknut ? ;) ci dobre..
Naposledy upravil(a) Roberbo dne 27 lis 2009, 11:54, celkem upraveno 2 x.
Sharan, AUY 85KW 1.9 TDI r.v.2003
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

když jsi utahoval ten setrvačník do kříže na 65Nm , tak nikde nevidím popsaný druhý krok , utáhnout znovu šrouby o 90 stupňů?
Roberbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 lis 2009, 18:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roberbo »

pafka píše:když jsi utahoval ten setrvačník do kříže na 65Nm , tak nikde nevidím popsaný druhý krok , utáhnout znovu šrouby o 90 stupňů?
Som cital, ze bud 30Nm a potom +90 stupnov , alebo rovno hned 65Nm, tak neviem .. :?
Sharan, AUY 85KW 1.9 TDI r.v.2003
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já to dělám 60nm a pak pevným klíčem cca 90stupňů.

Ale i tak ti to nevychází, 30nm a pak 90 stupňů nedá 65nm ;)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ten setrvák máš málo, dotahuje se na 60Nm a pak o 90° a pak ještě k tomu zadnímu víku, když se nesundá vana, tak, aby ti to těsnilo, když to přitom nasazování shrábneš do vany ten silikon ;)


sakra, než jsem to dopsal je tu tolik odpovědí :D
Roberbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 lis 2009, 18:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roberbo »

Hmm... tych 30Nm + 90 stupnov som nasiel v original letaku na internete, ked ho najdem tak ho tu aj postnem..

Nevadi, tak si to este raz zopakujem. ;)

Skrutky na ten zotrvacnik mam omylom az dve sady..raz od VW co som si kupil a druhe boli pribalene priamo v sade ku zotrvacniku ..tak to rozoberiem a s novymi skrutkami to dotiahnem uz spravne..;)

Co s tymi skrutkami na 25Nm pre ten pritlacny kotuc, tie uz druhe nemam..mam ich kupit, ci pouzit tie iste :?


No a s tym tesnenim neviem potom ako, az ked namontujem motor rozobrat vanu, alebo aj nejak inak sa to da..
Sharan, AUY 85KW 1.9 TDI r.v.2003
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no kdybys to v tý dělící rovině mezi vanou a tím víkem přemázl zlehka zvenku, tak budeš mít určitě větší jistotu, že to nepoteče a nebo jsi měl zkusit vytáhnout ty kolíky a pak je tam naklepnout zvenku ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33787
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Já to dělám 60nm a pak pevným klíčem cca 90stupňů.

Ale i tak ti to nevychází, 30nm a pak 90 stupňů nedá 65nm ;)
nedá ale už si viděl povolenoý přítlačák já ne, udělám postup podle návodu nebo dat a zdar neřeším dál jesli co a jak vychází miloš
Transporter
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 13 čer 2009, 15:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Adelaide

Příspěvek od Transporter »

Ty srouby setrvacniku nemusis znovu menit, protoze jsi je nedotahl na pozadovany moment. A ten simerink ma Huml pravdu, mas skoro zarucene ze ti to potece, protoze ten silicon co nahrnez dozadu ti nedovoli to rovnomerne dotahnout. Ja bych sundal vanu kdyz uz to je rozdelane.
Roberbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 lis 2009, 18:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roberbo »

No nejak som to zas objavil,

30Nm+90 stupnov len format bol v PDF, musel som to najprv nejak prekonvertovat do jpg, aby som to sem dostal

Obrázek

je tam sice f. Valeo, lenze tie momenty utahovacie...ako to vlastne je

a vraj sa treba vyvarovat nadmernemu utiahnutiu

a dalej je tiez pisanych tych 25Nm na pritlacny kotuc... TAK NEVIEM...

( Tych 65Nm adekvatne k tomuto utiahnutiu uz teraz zas neviem najst.. :( )


Co myslite, ako to bude spravne ..??
Naposledy upravil(a) Roberbo dne 26 lis 2009, 22:57, celkem upraveno 1 x.
Sharan, AUY 85KW 1.9 TDI r.v.2003
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

podle obrázku je to jednohmota , správně je 60nm+90st
Roberbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 lis 2009, 18:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Roberbo »

pafka píše:podle obrázku je to jednohmota , správně je 60nm+90st
Ak menite dvojhmotu za jednohmotu ...menite aj moment na pritiahnutie tych skrutiek..
Sharan, AUY 85KW 1.9 TDI r.v.2003
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“