Stránka 1 z 8

Různé váhy vzduchu = různé výkony ? Moje zkušenost :

Napsal: 19 led 2010, 03:05
od Kuba
Pánové, experimentoval jsem s různými váhami vzduchu pro můj TDI PD 96 kW (motor: ASZ). Mám 2 originální váhy BOSCH (038 906 461 C), potom 2 ks PIERBURG (7.22684.07.0) a jednu novou STARLINE. Už druhá BOSCHka odešla, resp. motor vykazoval "díru" v točivym momentu při plný zátěži kolem 3.200 otáček. Proto jsem se pustil do experimentování.

Testovali jsme váhy vzduchu v mym autě při přesně stanovenejch podmínek. Výsledek je, že u váhy PIERBURG i STARLINE je motor při hodně nízkejch otáčkách (1200....1800 ot/min) přidušenej, nemá takovej točivej moment. U BOSCHky to v nízkejch otáčkách jede líp. Dynamometr (vácová brzda) nám to potvrdila. :)

Ale i u BOSCHE jsem našel rozdíly. Úplně nová váha vzduchu nevykazovala tak dobrý hodnoty (auto nešlo tak dobře za plynem) jako starší váha - úplně stejnej typ - kterej jsem zkusmo vymontoval ze straší Š.OCTAVIE TDI 66 kW. ;)

Máte někdo podobné zkušenosti ? Sám jsem překvapen rozptylem hodnot, zejména pokud jde o točivej moment různejch vah v nízkejch otáčkách. Ve vyšších otáčkách se to už tak neprojevuje. Paradox je, že si teď v autě nechávám starou váhu ze straší OCTAVIE, jak už jsem psal výše, protože s ní má auto skutečně znatelně ostrej nástup odspodu !!!

Napsal: 19 led 2010, 06:50
od misoVW
logy s jednotlivymi vahami nemas?

Napsal: 19 led 2010, 07:52
od Ladas
tak zkus ještě váho 032 047 na konci a poznáš opravdový rozdíl ;)

Napsal: 19 led 2010, 08:57
od skoda
Ladas píše:tak zkus ještě váho 032 047 na konci a poznáš opravdový rozdíl ;)
z ceho je to presne vaha?

Napsal: 19 led 2010, 09:56
od tomiisp
a nema na ten tvoj vykon tak trocha vplyv aj palivo co pouzivas ? ak som to dobre pochopil podla podpisu :)
a tie logy mas ? bez nich je to hadanie a pocity ,,jede to lip,, :)

Napsal: 19 led 2010, 14:01
od Kuba
tomiisp píše:a nema na ten tvoj vykon tak trocha vplyv aj palivo co pouzivas ? ak som to dobre pochopil podla podpisu :)
a tie logy mas ? bez nich je to hadanie a pocity ,,jede to lip,, :)
Ale ne, logy nemám, PC je v opravě, ale že hlavně jedna váha BOSCH skutečně zvyšuje točivej moment dole, to jsem zjistil obejktivně, za prvý jsme to měřili na dynamometru a za druhý na přesně definovanym úseku (do kopce), není to jen sugesce. Rozdíl je hlavně v tom, jak už jsem psal, že auto táhne podstatně líp odspodu a reaguje líp na plyn, při vyšších otáčkách už žádnej rozdíl neni.

Napsal: 19 led 2010, 15:33
od teabe
Mám v 1.9TDI 66 kW,chip, váhu z 1,8i a výkonově je to taky někde jinde,než s originál váhou.

Napsal: 19 led 2010, 15:35
od Ladas
1,8 20V bez turba a 2,5 TDI

Napsal: 19 led 2010, 15:58
od alfik
misoVW píše:logy s jednotlivymi vahami nemas?
Tie logy by som si aj ja rad pozrel...

Napsal: 19 led 2010, 17:02
od Dushky888
Ladas píše:1,8 20V bez turba a 2,5 TDI
Takze do mojej Octavky mozem dat bez problemov aj vahy z hore uvedenych typov?

Napsal: 19 led 2010, 18:34
od Ladas
co to máš za rok?

Napsal: 19 led 2010, 18:37
od Dushky888
Ladas píše:co to máš za rok?
2002

Napsal: 19 led 2010, 18:37
od Ladas
jo bez problémů dej 032 a budeš spokojen

Napsal: 19 led 2010, 18:41
od Dushky888
akoze nemam s nou problem, len som chcel vediet do buducna. Octavka ma nabehanych 325 tis.km a okrem tesnenia pod hlavou a beznych servisnych vymien som na nej zatial nic nemusel robit...

Napsal: 19 led 2010, 18:44
od Dushky888
Ladas píše:jo bez problémů dej 032 a budeš spokojen
Mozes mi dat cele cislo a vyrobcu, nech si to zapisem? Dik