Stránka 1 z 4

Samovolné vytočení motoru

Napsal: 21 úno 2010, 23:00
od tomanek
Ahoj kluci,velice vás prosím o radu. Mám Golf IV. Variant 1,9TDI 66Kw. Auto mám už přes rok a jsem spokojený. Až na to co se mi stalo v tento pátek. Při předjíždění kamionu, se mi začal sám od sebe vytáčet motor.Ubral jsem plyn,ale motor šel do otáček sám od sebe. Lehce jsem vyšlápl spojku a otáčky vyletěly skoro do červenýho pole,tak jsem ho vypl klíčkem a zajel ke krajnici. Asi po pěti minutách až sem se uklidnil jsem motor nastartoval,chytil ihned,ale z výfuku vyletěl hrozný dým. Za chvilku se motor srovnal a jel jsem dál. Motor už sem točil do 2tis. Při tom předjíždění jsem měl asi něco přes 3tis/min. Jel jsem s rodinou a plným kufrem věcí a plnou nádrží. Celkem mě to vylekalo. Nikdy se mi podobná věc nestala. Nevíte co to mohlo způsobit? Moc díky za radu a omlouvám se že otravuju.

Napsal: 21 úno 2010, 23:05
od Huml
hrkl ti asi olej z cooleru do motoru a spaloval se, máš štěstí, že ho bylo asi málo, protože, normálně vyletí ojnice, jakou máš normálně spotřebu oleje? možná je trošku vyšší, ale největší problém je, že lidi to netočí, ty motory, každej s tím jen brumlá a olej zůstává v cooleru, pak je jednou potřeba předjet náklaďák a už je to

Napsal: 21 úno 2010, 23:14
od tomanek
Dík za odpověď. Za asi 15tis km necelý litr oleje. Je fakt že motor moc netočím. Málokdy nad 2000, většinou ani to ne. Jezdím spíš po městě,ale tohle mě dost vylekalo. Motor dělal hroznej kravál. Jak s tím mám jezdit aby se to už nestalo? Dík.

Napsal: 21 úno 2010, 23:18
od Huml
no to je tím, že to netočíš, jestli nejdeš přes 2000ot. nemáš roztočený ani turbo, doporučuji vytáhnout cooler, vylít z něj olej, uvidíš kolik ho tam ještě bude a začít to vytáčet, ten motor může jet za málo, i když má 2500ot.

Napsal: 21 úno 2010, 23:29
od tomanek
Moc dík za radu. Celkem se mi ulevilo že je to tady tím. Já už myslel že mě čeká generálka motoru. Tohle je můj první TDI,takže je vlastně ostuda že sním ještě po roce neumím jezdit.

Napsal: 21 úno 2010, 23:36
od Huml
zkusil bych vylít ten cooler nebo aspoň oddělat tu spodní hadici a pomocí stříkačky a hadičky ho odsát, pár motorů co spolkly olej jsem dělal a vždycky vylítla ojnice ven, takže buď rád, že ten tvůj to přežil

Napsal: 21 úno 2010, 23:37
od Cupra.TDI
tomanek píše:Moc dík za radu. Celkem se mi ulevilo že je to tady tím. Já už myslel že mě čeká generálka motoru. Tohle je můj první TDI,takže je vlastně ostuda že sním ještě po roce neumím jezdit.
tohle by se ti mohlo hodit... ;)

http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/motorTDI.htm

Napsal: 21 úno 2010, 23:56
od tomanek
Kluci Huml a Cupra TDI díky moc. To mě to autíčko má asi rádo,že po tomhle ještě jede. Snažím se o vše včas starat,oleje,filtry...,ale tohle by mě nenapadlo. S tím coolerem to asi sám nezvládnu,ale musím to teda nechat co nejdřív vylít ven. Asi začnu uvažovat o SDI.

Napsal: 22 úno 2010, 00:04
od fabiátor
Az se ti to stane priste, nevyhazuj kvalt a chcipni to pres brzdu,jinak poznas streva sveho motoru, jak uz bylo naznaceno predrecniky :-)

Napsal: 22 úno 2010, 00:09
od Tomas.cz
tomanek píše:Asi začnu uvažovat o SDI.
Neblázni ;) (noteeth)

Prostě s tím jezdi úplně normálně, když je motor teplej tak pro něj otáčky nejsou vůbec žádnej problém ba naopak.

Napsal: 22 úno 2010, 00:18
od tomanek
Právě jsem si přečetl ten článek o jízdě s TDI a hodně věcí musím změnit. Předtím jsem měl Golfa II a potom III,ale oba v benzínu. Ta jízda s TDI je ůplně někde jinde,motor táhne už od volnoběhu a spotřeba je taky paráda,ale stačí když to dostane do ruk někdo jako já a.....

Napsal: 22 úno 2010, 00:56
od Richi
Na STK ti to vytočí až do červenýho a nikoho se na nic neptaj. Snad jen jediná blbá otázka občas před tou sviňárnou padne: ".. a rozvody máte udělaný pane?"
Když mě to dělali prvně, měl jsem cukání toho technika vytáhnou za držku z auta, jak mě to bolelo.

Takže to chce pravidelně dát na dvojku nebo trojku plný plyn, pěkně někam přes 4.000 otáček a kochat se oblakem sazí, které létají z výfuku.
Jestli to neděláš, tak začni opatrněji, aby motor neutrpěl šok.
Nebo dálnice. Alespoň hodinku přes 3.000 otáček udělá s motorem taky učiněný zázrak.
Chce mu to prostě občas dát pořádně za uši, vůbec mu to neuškodí.

Napsal: 22 úno 2010, 06:24
od misoVW
citujem z toho odkazu: ´´nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji´´ neviem ako je to myslene, v skutocnosti je tlak oleja za studena ovela vyssi ako za tepla.
A este zabudli pripisat ze otacky a zataz motora pod 2000ot skodia dvojhmote, dalsia vec od kedy ma 81kW motor 300Nm?

Napsal: 22 úno 2010, 13:07
od Cupra.TDI
misoVW píše:citujem z toho odkazu: ´´nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji´´ neviem ako je to myslene, v skutocnosti je tlak oleja za studena ovela vyssi ako za tepla.
A este zabudli pripisat ze otacky a zataz motora pod 2000ot skodia dvojhmote, dalsia vec od kedy ma 81kW motor 300Nm?
to s tím tlakem taky moc nechápu, já třeba ted v těch mrazech to nechám aspoň půl minuty na ten volnoběh běžet než vyjedu, a těch 300Nm je nejspíš podle typu jak tam píše...:-) třeba tím myslel pd 130 ale zatím jsem nikde neviděl návod jak by se s tím mělo správně jezdit za studena...:-)

Napsal: 22 úno 2010, 13:42
od tomanek
Richi taky dik za rady, začnu to dělat,ale na to STK asi nervy mít nebudu. Za chvili jedu s Golfikem na vyčištění toho inercooleru,tak jsem zvědavej kolik tam toho oleje bude :)