Asi dost lidí zajímá, jak zapnout bufíka i bez motoru a přitopit si při čekání,popř. domontovat spínací hodiny a nastavit , v kolik ráno chci oškrábat okna

Existuje i sada od Eberspeacheru, ale stojí kolem 7000 Kč.

Zatím to mám uděláno na tlačítko v palubovce. (vypínač nez.topení - dálkáč jsem objednal, v podobě klíčenky na 150m i s přijímačem do 1000 Kč)
Je to nakonec docela jednoduchý, je třeba:
Přivést signál (+12 V) na:
Svorku bufíku D+ (jako že běží motor)
svorku bufíku - teplotní čidlo (jako že je zima)
kabely k bufiku vedou v levém prahu, když otevřete zadní levé dveře a odděláte plastovou krytku:

na tyto 2 vodiče se přivede signál +12V

nutné toto udělat přes diody, aby signál nemohl jít zpět do elektroinstalace auta, ale 12V šlo jen do přihřívače:

Zmíněné dva vodiče (černý a červenočerný, jsou nejslabší ) se přeruší a vloží se diody s vyvedením pro ovládací napětí ( čerevný kabílek - od instalovaného spínače nez. topení)

tímto je vyřešeno ovládání přihřívače. Přihřívač má v sobě čidla teploty vody, sám si řídí svůj výkon dle potřeby, sám si ovládá čerpadlo nafty.
Nyní musíme aktivovat oběhové čerpadlo vody. To spíná relé 430, od něj je to zelený kabel (pin č. 6) , na který se připíchneme opět +12 V z našeho spínače (zde odběr cca 0,5 A)
Nejdřív oddělat kus palubky u pojistek

pak vyklonit releovou desku (relé 430)

najdeme zelený kabel. Nepřerušíme ho, jen odškrábneme izolaci a připíchneme se na něj.

Opět je nutné náš přívod ke spínání čerpadla opatřit diodou (stačí jen jedna na náš přívod)
Dál je nutné signál 12V z našeho spínače přivést do klimatroniku, aby věděl, že má nastavit režim topení (na displeji HE)
Je to v červené patici klimatroniku, pin č 20 (přímo vstup pro režim topení, není obsazen)
pak natahnout přívod od baterky a instalovat relé na sepnutí ventilátoru topení (toto relé také sepnutí signálem +12V ze spínače, relé musí být přepínací- kontakty 87, 87a) - vyndat kastlík dole před spolujezdcem, tak je konektor do ventilátoru

přerušit tlustý červenobílý kabel, dát na něj konektory. Do konektoru k ventilátoru přidat kabílek (na obr. modrý), který dovést na modrou patici klimatroniku, pin č. 18. (vodič, co je na tom pinu 18 odskřípnout a zaizolovat, nebude už potřeba, nahradí ho námi přivedený)

Nyní natáhnout až od baterky tlustý vodič k ventilátoru - měl by mít průřez 4mm čtverečné, já dal 2,5 a asi stačí (proud kolem 15A)


zapojit relé na sepnutí ventilátoru klimy takto:
85 - kostra
86 - signál +12V od vypínače nez.topení
30 - bílo červený kabel ke konektoru ventilátoru + vodič do klimatroniku pin č. 18 modrý konektor
87 - námi natažený přívod od baterky (pojistka 25 A u baterky)
87a - bílo červený kabel - dřívější přívod z el. instalace auta ke konektoru ventilátoru
Pokud toto relé namá ochrannou diodu mezi piny 85 a 86, tak přidat (zamezení napěťových špiček při rozpínání relé
cena materiálu asi 200 Kč, práce asi 10 hodin, ale teď už by to bylo určitě rychlejc
tímto moc díky danielovi.987 za odkazy - je to v němčině,ale podrobněji

Fotky jsou stažené z německého fóra SGAF
http://www.vw-bus-t4.de/Standheizungen/ ... dronic.pdf
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?p=114862
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=34593
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=25405
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=24511
********************
*** Vsuvka - admin ***
Dostal jsem dokument k tomuto tématu. Zde jej můžete stáhnout.
********************