Stránka 1 z 3

ROZVODOVÝ ŘEMEN SJÍŽDÍ

Napsal: 20 pro 2006, 22:19
od pitrsss
VYMĚNIL JSEM ROZVODOVÝ ŘEMEN A NAPÍNACÍ KLADKU A ZHRUBA PO 2500KM JSEM NA TO JUKNUL A KOUKÁM ŽE Z ROZVODOVÉHO ŘEMENE LÍTAJ CHLUPY ,ŘEMEN MÁ SNAHU JET VÍC V LEVO NEŽ BY MĚL A BROUSÍ SE O HRANU NAPÍNACÍ KLADKY NEVÍTE V ČEM JE POTÍŽ?

Napsal: 20 pro 2006, 22:21
od pitrsss
ZAPOMĚL JSEM DODAT JETO G3 TDI 66KW

Napsal: 20 pro 2006, 22:27
od zdenace
Dělalo to i před výměnou?

Re: ROZVODOVÝ ŘEMEN SJÍŽDÍ

Napsal: 21 pro 2006, 09:24
od vwphun
pitrsss píše:VYMĚNIL JSEM ROZVODOVÝ ŘEMEN A NAPÍNACÍ KLADKU A ZHRUBA PO 2500KM JSEM NA TO JUKNUL A KOUKÁM ŽE Z ROZVODOVÉHO ŘEMENE LÍTAJ CHLUPY ,ŘEMEN MÁ SNAHU JET VÍC V LEVO NEŽ BY MĚL A BROUSÍ SE O HRANU NAPÍNACÍ KLADKY NEVÍTE V ČEM JE POTÍŽ?
Nejspíš ti hází nějaké rozvodové kolo na hřídeli, nebo nějaká kladka, samozřejmě může taky.

Napsal: 21 pro 2006, 10:07
od Kornout
Tohle jsem viděl u TD, byl moc našponovanej řemen, ale tam ještě nebyla ta samodopínací kladka, tam se to šponuje ručně. Máš tu samonapínací kladku správně nastavenou?

Napsal: 21 pro 2006, 11:53
od DANO PANCI
Riešil som podobný problém ta G III a predchádzajúci serviceman menil sadu rozvodov každých 5000 Km a argumentoval tým - že si to nesadlo. Problém som vyriešil demontážou všetkých rozvodových častí a moje zistenie bolo zaujímavé - štift na ktorom je namontovaná napínacia kladka bol pri predchádzajúcich montážach zakrivený. To znamená že napínacia kladka nešla súbežne z remeňom. Paradox bol ten, že voľným okom sa to zistit nedalo. Po výmene všetko OK :o

Druhý problém u týchto motorov je uvoľnené spodné rozvodové koleso na kľukovej hriadeli, ale to nespôsobuje rezanie rozvodového remeňa (len naťahovanie), ale nepravidelný chod a zhoršené štartovanie. Po uvolnení spomínanej skrutky na kľukovej hriadeli je potebné ju vyčistit a pri opätovnej montáži použiť na skrutku poisťovač závitov (roztok) a dotiahnuť ju predpísaným momentom. :?

Dúfam že Ti to pomôže

Napsal: 21 pro 2006, 12:12
od laurin.clement
DANO PANCI píše:Riešil som podobný problém ta G III a predchádzajúci serviceman menil sadu rozvodov každých 5000 Km a argumentoval tým - že si to nesadlo. Problém som vyriešil demontážou všetkých rozvodových častí a moje zistenie bolo zaujímavé - štift na ktorom je namontovaná rozvodová kladka bol pri predchádzajúcich montážach zakrivený. To znamená že rozvodová kladka nešla súbežne z remeňom. Paradox bol ten, že voľným okom sa to zistit nedalo. Po výmene všetko OK :o

Druhý problém u týchto motorov je uvoľnené spodné rozvodové koleso na kľukovej hriadeli, ale to nespôsobuje rezanie rozvodového remeňa (len naťahovanie), ale nepravidelný chod a zhoršené štartovanie. Po uvolnení spomínanej skrutky na kľukovej hriadeli je potebné ju vyčistit a pri opätovnej montáži použiť na skrutku poisťovač závitov (roztok) a dotiahnuť ju predpísaným momentom. :?

Dúfam že Ti to pomôže
Můžeš mi vysvětlit pojem rozvodová kladka co to je?Nemyslel jsi náhodou napínací kladku a nebo jednu z vodících kladek.

Napsal: 21 pro 2006, 12:18
od TDIPOWER
U mě to byla napínací kladka. Ale když říkáš, že ji máš novou............. :?
Jinak to asi fakt bude nerovnoběžnost některé kladky. Kola snad ne. U mě to šlo poznat dobře, protože ty gumové špony, vlásky nebo jak to nazvat, se chytaly na kryt rozvodů v místě problému. Takže se to samo našlo a detekovalo (hm)

Napsal: 21 pro 2006, 13:19
od DANO PANCI
laurin.clement píše:
DANO PANCI píše:Riešil som podobný problém ta G III a predchádzajúci serviceman menil sadu rozvodov každých 5000 Km a argumentoval tým - že si to nesadlo. Problém som vyriešil demontážou všetkých rozvodových častí a moje zistenie bolo zaujímavé - štift na ktorom je namontovaná rozvodová kladka bol pri predchádzajúcich montážach zakrivený. To znamená že rozvodová kladka nešla súbežne z remeňom. Paradox bol ten, že voľným okom sa to zistit nedalo. Po výmene všetko OK :o

Druhý problém u týchto motorov je uvoľnené spodné rozvodové koleso na kľukovej hriadeli, ale to nespôsobuje rezanie rozvodového remeňa (len naťahovanie), ale nepravidelný chod a zhoršené štartovanie. Po uvolnení spomínanej skrutky na kľukovej hriadeli je potebné ju vyčistit a pri opätovnej montáži použiť na skrutku poisťovač závitov (roztok) a dotiahnuť ju predpísaným momentom. :?

Dúfam že Ti to pomôže
Můžeš mi vysvětlit pojem rozvodová kladka co to je?Nemyslel jsi náhodou napínací kladku a nebo jednu z vodících kladek.
Ďakujem za UPOZORNENIE - nezrovnalosť som odstránil a dúfam že keď to prečítaš opravené, tak tomu porozumieš. Bral som to všeobecne a nedúfal som že sa nájde niekto, kto za každú cenu musí do niečoho vŕtať. Ináč Tvoj príspevok autorovi: pitrsss veľmi pomohol (LOL)
Ďakujem za upozornenie

Napsal: 21 pro 2006, 15:15
od pitrsss
PŘED VÝMĚNOU ŘEMENE A NAPÍNACÍ KLADKY TO NEDĚLALO JINAK JSEM POUŽIL KLADKU TIMKEN A ŘEMEN FEBI VŠE KOUPENO V AUTOKELLY

Napsal: 21 pro 2006, 16:31
od laurin.clement
To DANO PANCI nechtěl jsem se tě nějak dotknout,ale ptal jsem se z toho důvodu,že když půjdeš do obchodu a řekneš,že by jsi chtěl rozvodovou kladku ta se tě asi se vší pravděpodobnosti prodavač zeptá jakou rozvodovou kladku a budeš mu ji stejně muset popsat jakou myslíš a to by měl být odborník a vědět co prodává.Tady na fóru těch odborníků moc není,kdyby byl každý odborník tak by toto fórum nemuselo existovat.

Napsal: 21 pro 2006, 16:46
od pitrsss
dík dany panci to by mohlo být ono možná jsem při montáži (DEMONTÁŽI)nějak ohnul ten šteft sundám to a skusim to omrknout

Napsal: 21 pro 2006, 20:01
od pafka
Aby jsi ohnul ten šteft, to by jsi musel použít dost hrubou sílu.Jestli Ti správně zapadnul ten plechový jazýček do výřezu . Timken kladky nemám zkušenost, tak nevím jestli jsou snima nějaké problémy. Zkus dát nový řemen a starou kladku . Uvidíš jestli se to bude opakovat.

Re: ROZVODOVÝ ŘEMEN SJÍŽDÍ

Napsal: 21 pro 2006, 20:38
od sP
pitrsss píše:VYMĚNIL JSEM ROZVODOVÝ ŘEMEN A NAPÍNACÍ KLADKU A ZHRUBA PO 2500KM JSEM NA TO JUKNUL A KOUKÁM ŽE Z ROZVODOVÉHO ŘEMENE LÍTAJ CHLUPY ,ŘEMEN MÁ SNAHU JET VÍC V LEVO NEŽ BY MĚL A BROUSÍ SE O HRANU NAPÍNACÍ KLADKY NEVÍTE V ČEM JE POTÍŽ?
ten problém jsme měli kdysi u SEATu s prvními motory AHU, byla na to dokonce Směrnice na kontrolu (zachytili jsme 3 auta s rozvoďákem sjetým tak na 10mm) bylo potřeba povolit a znovu utáhnout konzolu vstřikovacího čerpadla). Ale může to být klidně i špatně namontovaný rozvodový řemen (smysl otáčení) zvlášť GATESy XS jsou na to "háklivé".

Napsal: 21 pro 2006, 21:13
od pitrsss
vysvětlit pojem špatný smysl otáčení měl jsem zato že je jedno jak tam nový řemen namontuju ,pouze když se vrací starý řemen na původní místo tak se musí dodržet směr točení z důvodu rychlejšího opotřebení jinak tim čerpadlem by to taky mohlo být akorát mi nejde do hlavy,že starý řemen to nedělal a ten nový je během měsíce o 1mm užší dík za tip