Stránka 1 z 3
Plnící tlaky turba
Napsal: 18 pro 2010, 06:59
od Ondra
Jsou rozdíly v plnícíh tlacíh turba z TDI 81kw, 96 a 110 kw.
Vím, že v případě 81kw mi VAG ukazuje hodnoty max.kolem 2,1 baru. Jsou plnící tlaky silnějších turb vyšší, popřípadě kolik???
Díky za info
Napsal: 18 pro 2010, 08:57
od slovacek.milos
max plnící tlak ti ovládá N75 pokud dáš silnější turbo bude ho regulovat zase na této maximálce, pokud maximálku po určitou dobu přesáhneš si v nouzáku miloš
Napsal: 18 pro 2010, 09:05
od Ondra
A nevíš náhodou, jaké jsou plnící tlaky u originál TDI 110 kw??
Napsal: 18 pro 2010, 09:36
od GeorgeB
Silnější turbo spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku. Při pouhé náhradě slabšího turba za silnější(bez nějaké úpravy motoru) není třeba více nasávaného vzduchu a řídící jednotka stejně tlak omezí. Při opačné situaci(motor s potřebou většího turba s původním turbem) naopak turbo nestíhá dodávat dostatečné množství vzduchu, tlak klesá a navíc může turbo brzdit motor na straně výfuku kvůli malému turbu.
Tlak u 110kW na turbu je stejný(nebo nepatrně vyšší) jako u méně výkonných verzí. S vyšším tlakem se vzduch víc a víc ohřívá a pak klesá účinnost spalování. Proto se dávají chladiče nasávaného vzduchu a podobně.
Napsal: 18 pro 2010, 09:50
od 1pavel
1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
Napsal: 18 pro 2010, 09:51
od Ondra
1pavel píše:1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
Super, díky moc
Napsal: 18 pro 2010, 13:00
od origoš
spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku
To bych rád věděl, jak to dokáže, že dá větší množství a tlak nestoupne. Potřeboval bych dát do pneumatiky větší množství, ale tak, aby tlak nestoupnul.

Asi nějak oblafnout stavovou rovnici plynů.
Napsal: 18 pro 2010, 13:15
od GeorgeB
origoš píše:
Asi nějak oblafnout stavovou rovnici plynů.
Myslel jsem to v celém systému. V další větě to bylo naznačeno. Větší turbo má větší průtok - bez regulace větší turbo dá při stejném tlaku větší množství vzduchu. Nic víc. Fyzika samozřejmě platí.
Napsal: 18 pro 2010, 14:10
od origoš
Hlavně, že platí fyzika. Tak při stejném tlaku musí dát stejné množství. Má to tak zvanou přímou úměrnost. Je to jako u ohmova zákona. Při stejném napětí a stejném odporu poteče stejný a né větší proud.
Napsal: 18 pro 2010, 14:30
od GeorgeB
Bohužel si nerozumíme. Proč by potom to turbo bylo větší? Když to menší by se chovalo úplně stejně... Větší turbo dá prostě větší výkon. a jak se ten výkon projeví? buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku. Samozřejmě bez té regulace. Regulace turbo omezí tak,že dá tolik kolik je třeba.
Kompresor na dílně taky dá klidně 8barů, ale nedá to množství vzduchu jako turbo(za minutunebo hodinu). Turbo zas dá hodně vzduchu,ale relativně malej tlak.
Napsal: 18 pro 2010, 15:25
od Huml
buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku
větší protékající množství se dosáhne zvýšením tlaku a to turbo je větší proto, aby si nemusel zvedat jeho otáčky, což samozřejmě snižuje jeho životnost
Napsal: 18 pro 2010, 15:29
od tomiisp
GeorgeB píše:Bohužel si nerozumíme. Proč by potom to turbo bylo větší? Když to menší by se chovalo úplně stejně... Větší turbo dá prostě větší výkon. a jak se ten výkon projeví? buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku. Samozřejmě bez té regulace. Regulace turbo omezí tak,že dá tolik kolik je třeba.
Kompresor na dílně taky dá klidně 8barů, ale nedá to množství vzduchu jako turbo(za minutunebo hodinu). Turbo zas dá hodně vzduchu,ale relativně malej tlak.
nj, lenze to co ty popisujes je dost vseobecne....velke aj male na rovnakom motore a rovnakom tlaku maju rovnaky prietok (ked nebudeme brat do uvahy teplotu), tazko tam dostanes viac vzduchu bez zmeny tlaku ked sa objem sania nezmeni...vetsie turba sa davaju aby sa tam dalo natlacit viac vzduchu ale na ukor vacsieho tlaku, objem motora nie je nafukovaci...
vetsie turbo bude mat vacsi prietok pri zachovani tlaku len v pripade ze zmenis aj objem ktory nafukujes...takze to co popisujes sice plati ale za rozdielnych podmienok...
1749VB z R4 1.9 tlaci bezne okolo 1.5baru, 2052 z V6 2.5 tlaci tusim okolo 1.25bar...ale s 2052 na 1.9 R4 sa da fukat okolo 2bar bezpecne, tu stupne prietok ale spolu s tlakom kedze fukas do niecoho co ma o 0.6l mensi objem a pokial tam chces dostat viac vzduchu musis zvysit tlak...
Napsal: 18 pro 2010, 15:37
od chiptuning
proste jednoduse receno vetsi turbo da stejne mnozstvi pri stejnem tlaku jen ma nizssi otacky nez male / tak trochu se flaka

/
Napsal: 18 pro 2010, 15:37
od GeorgeB
Chci jen obhájit svou myšlěnku. Oba máte samozřejmě pravdu, ale představte si turbo jako zdroj protékajícího vzduchu. Na vývodu toho čerpadla je spotřebič-právě onen motor, kterej sežere přesně dané množství vzduchu. Budu-li ten spotřebič napájet větším výkonem(než normálně), tak se mi při stejném protékajícím vzduchu zvýší tlak. Je fakt,že takhle to v praxi fungovat nebude,protože motor nesežere stejné množství vzduchu při jakémkoli tlaku v sání.
Mě šlo prostě popsat rozdíl mezi mětším a menším turbem jako takovým. V představě, že to turbo je prostě čerpadlo.
V praxi to bude tak, že větší turbo na motoru co nepotřebuje tolik vzduchu elektronika turbo omezí a chová se stejně jako to menší turbo. Naopak malé turbo na motoru co potřebuje hodně vzduchu se chová tak, že nestíhá nakrmit motor(regulce je na doraze) a klesá tlak v sání.
tlak
Napsal: 18 pro 2010, 16:11
od RomanT
při stejném průtoku a stejném objemu trubek se ti nemůže zvýšit tlak - ten by se při stejném průtoku zvýšil pouze tehdy, pokud by si zúžil některé místo, kde vzduch protéká. Stejně tak větší průtok při stejném tlaku by jsi dosáhnul tím, že objem sání (trubek) zvýšíš