Záměna vstřikovacích čerpadel u BMW x25 TDS (TDSaři pomozte)
Napsal: 02 led 2011, 15:10
Jelikož už je moje čerpadlo jednou nohou v hrobě (Bez giganticky velkýho staticky nastavenýho předvstřiku startuju pul minuty, na volnoběh houpačka, tvrdej chod motoru atd.) začal sem se poohlížet po háhradě do mého BMW 325tds. Ale mám dilema..
1) Podle toho co jsem zjistil z ETK, by měli všechny 325tds mít stejně v. čerpadlo:
BMW číslo dílu 13 51 2 245 206
ETK:
2) takovej docela zásadní rozdíl mezi čerpadlama například z e34 525tds a 325tds je víčko hlavy čerpadla. U většíny e34 je přepad kolmo nahoru:

BOSCH č. dílu 0 460 406 995
Typ: asi VP15
3) podle toho co jsem doted viděl meli všechny 325tds čerpadlo s přepadem vodorovně :

BOSCH č. dílu 0 460 406 994
BMW č. dílu (nejspíš):13 51 2 245 206
Typ. asi VP36
PROBLÉM Moje 325 tds má přepad kolmo nahoru
takže je několik možností
a) Buď mám motor transplantovanej z 525tds e34
b) Nebo motor je původne TD (bez S) které měli systém DDE 2 (vysvětleno níže) (jinak intercooler mám, výkon je taky odpovídající TDS, Dnej zkontroluju číslo ECU)
c) A nebo online ETK lže a do 325 se davaly ruzny čerpadla -> z čehož plyne muj dalši bod----------------------------------------------------->
Existují dva druhy motoru v 325tds..
Bez váhy vzduchu (hliníkové sání) všechna auta do roku 96..
S váhou vzduch (plastové sání) r.v. 96 a dál..
Podle toho co jsem vyčetl na netu tak bez váhy vzduchu má auto vstřikovací systém DDE 2 a s váhou vzduchu má DDE 2.1! ALE! ETK tvrdí že všechna 325tds mají DDE 2.1 Což je tedy dálší důkaz v neprospěch důvěryhodnosti ETK...
Zkrátka nevím ším se mám řídit... Nikde nelze ztotožnit příslušná čísla dílů BMW a BOSCH.. Vím že nejjednodužší je přečíst číslo na čerpadle a podle něho sehnat nové. Ale na to se tu neptám. Ale mě se nechce kupovat nové a našel sem slušnou nabídku na čepadlo ale s přepadem vodorovně.
Takže: Je možné zaměnit čerpadla z DDE 2 a 2.1? Je rozdíl jen v řídící jednotce,( tudíž by měla být záměnná) nebo je tím ovlivnena i konstrukce čerpadla(nezáměnná)?
A taky prosím všechny majitelé jakýchkoliv TDS aby se semnou podělili o čísla na svém čerpadle pokud je znáte. Moc by mi to pomohlo (a doufám že nejen mě) ztotožnit si jednotlivá výrobní čísla
Snad dnes dodám i svoje.
Na čerpadle vypadá číselný popisek asi takhle:
______________________________________
0 460 406 994------> číslo dílu BOSCH
R 515-----------------> ? (nepotřebuju)
2 245 206------------> číslo dílu BMW
515 789 A 424616--> ? (nepotřebuju)
Takže jsem zjistil že motor je s největší pravděpodobností z 525tds...
1) Podle toho co jsem zjistil z ETK, by měli všechny 325tds mít stejně v. čerpadlo:
BMW číslo dílu 13 51 2 245 206
ETK:
Kód: Vybrat vše
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/325tds-M51/LHD/M/1995/june/browse/fuel_preparation_system/diesel_injection_pump/

BOSCH č. dílu 0 460 406 995
Typ: asi VP15
3) podle toho co jsem doted viděl meli všechny 325tds čerpadlo s přepadem vodorovně :

BOSCH č. dílu 0 460 406 994
BMW č. dílu (nejspíš):13 51 2 245 206
Typ. asi VP36
PROBLÉM Moje 325 tds má přepad kolmo nahoru
takže je několik možností
a) Buď mám motor transplantovanej z 525tds e34
b) Nebo motor je původne TD (bez S) které měli systém DDE 2 (vysvětleno níže) (jinak intercooler mám, výkon je taky odpovídající TDS, Dnej zkontroluju číslo ECU)
c) A nebo online ETK lže a do 325 se davaly ruzny čerpadla -> z čehož plyne muj dalši bod----------------------------------------------------->
Existují dva druhy motoru v 325tds..
Bez váhy vzduchu (hliníkové sání) všechna auta do roku 96..
S váhou vzduch (plastové sání) r.v. 96 a dál..
Podle toho co jsem vyčetl na netu tak bez váhy vzduchu má auto vstřikovací systém DDE 2 a s váhou vzduchu má DDE 2.1! ALE! ETK tvrdí že všechna 325tds mají DDE 2.1 Což je tedy dálší důkaz v neprospěch důvěryhodnosti ETK...
Zkrátka nevím ším se mám řídit... Nikde nelze ztotožnit příslušná čísla dílů BMW a BOSCH.. Vím že nejjednodužší je přečíst číslo na čerpadle a podle něho sehnat nové. Ale na to se tu neptám. Ale mě se nechce kupovat nové a našel sem slušnou nabídku na čepadlo ale s přepadem vodorovně.
Takže: Je možné zaměnit čerpadla z DDE 2 a 2.1? Je rozdíl jen v řídící jednotce,( tudíž by měla být záměnná) nebo je tím ovlivnena i konstrukce čerpadla(nezáměnná)?
A taky prosím všechny majitelé jakýchkoliv TDS aby se semnou podělili o čísla na svém čerpadle pokud je znáte. Moc by mi to pomohlo (a doufám že nejen mě) ztotožnit si jednotlivá výrobní čísla
Snad dnes dodám i svoje.
Na čerpadle vypadá číselný popisek asi takhle:
______________________________________
0 460 406 994------> číslo dílu BOSCH
R 515-----------------> ? (nepotřebuju)
2 245 206------------> číslo dílu BMW
515 789 A 424616--> ? (nepotřebuju)
Takže jsem zjistil že motor je s největší pravděpodobností z 525tds...