Stránka 1 z 1

Opět zaseklé naklápění lopatek

Napsal: 04 led 2007, 12:16
od PetrS
Zdravim,
Asi před 4 měsícema jsem kompletně vyčistil turbo, protože bylo kouslé naklápění lopatek a teď po 4 měsících a najetých 5000 km se mi kouslo znovu, nesetkal se s tím někdo? Mám tam powerbox, ale na něm ujeto už 60 000 km a předtim žádné problémy. Před rokem a půl jsem měnil i vstřikovací čerpadlo. Mohla by být chyba ve vstřikovačích, resp. ve špatně seřízených pružinách? Beru všechny rady, nerad bych každý 4 měsíce vyndaval turbo z auta, ještě když to musim dělat na heveru ... :) Díky.

Napsal: 04 led 2007, 12:41
od TomasH
Taky se mi to stalo dvakrát asi za 8tkm a to to auto vůbec nedusím, měnil jsem i trysky, ... Pak jsem se naštaval a sehnal jiné turbo, na kterém jsem najel to prodeje asi 30tkm a lopatky úplně v pohodě. Nevím čím, to jestli jsem čištěním nějak zdrsnil ten materiál a sazy více ulívaly? :?

Napsal: 04 led 2007, 12:44
od PetrS
No já jsem právě ještě taky myslel, jestli to nemůže být tím, že už jsou špatná ložiska na turbínové části a tudíž mírně propouští olej, který se zapéká na tom štelování a pak se to zasekává ...

Napsal: 04 led 2007, 13:02
od TomasH
To by mohla být taky určitě příčina. Než aby se ti to opakovalo dokola a furt ses v tom musel hrabat nebo za to platit, radši bych sehnal solidní turbo kolem 4000,- a radši už ze 130k, ať to máš nachystané na případné další úpravy, myslím, že označení toho Garretu ze 130k je 1749VA.

Napsal: 04 led 2007, 13:08
od PetrS
Ne, platit za to určitě neee :)) Auto vživotě do servisu nedám, NIKDY!!!
JJ, nad VNT-17 už přemýšlím delší dobu, ale chtěl jsem ho tam dávat až s většíma tryskama. Ale zase bych nerad koupil nový turbo a aby to dělalo to samé a zase jsem ho nemusel zachvíli tahat ven :))
A ty jsi měnil jen trysky, nebo jsi si nechal seřídit i vstřiky?? Zítra snad bude tlaková pumpa, tak jse aspoň proměřim, jak na tom jsou :))

Napsal: 04 led 2007, 14:24
od TomasH
jen trysky bez seřízení vstřikovačů. To turbo ti nepomůže ani s většíma tryskama, to poznáš až po změně příslušných map, kdy povolíš větší tlak. Já ho tam dal a od té doby nebyl problém. Jen to větší turbo má kapánek pomalejší náběh se stand. mapami, ale ne o moc, někdo to ani nepozná :-)

Napsal: 04 led 2007, 14:50
od MirekOmberka
btw poradte prosim zacatecnikovi jak se pozna "kouslé naklápění lopatek"? Az se mi to stane na Oktavce at to poznam. Diky (mam samozrejme 81kW)

Napsal: 04 led 2007, 16:38
od PetrS
Aha, to je blbé, myslel jsem, že jsi nechával seřídit i vstřikovače, protože může docházet ke špatnému rozprášení směsi, tudíž špatnému spalování a tudíž se to turbo bude moc zanášet ...
Jinak neboj, s VNT-15 jsem tlačil občas i 1,4 bar a do ECU jsem ani nešáhl, stačí jen trošku oblbnout čidlo tlaku :P Takže nové turbo = zvednutí tlaku na min. 1.4 bar :D
Vzhledem k tomu, že to turbo bylo občas extrémně namáhané, usoudil jsem, že by to ložisko na turbínové části odejít mohlo, ale uvidíme jak bude vypadat až to vytáhnu ven, snad se na to o víkendu vrhnu ;)
Jinak já vždy poznám kouslé naklápění lopatek podle manometru. Ti co ho tam nemají, u nich se to projevuje dvouma způsoby. Když se regulace kousne na max. tlaku, tak to začne padat do nouzáku a když se kousne reg. na min. tlaku, auto nejede, jelikož turbo netlačí vůbec nebo má pomalý náběh ;)

Napsal: 04 led 2007, 19:31
od Huml
nechci se samozdřejmě nikoho dotknout, ale co když jste to jen blbě vyčistili? :D Stalo se mi taky, že jsem to musel po krátké chvíli vyčistit znova, já jen abyste třeba nevymýšleli nějaký nový závady, který nejsou.

Napsal: 04 led 2007, 19:39
od PetrS
JJ, i to je dost možné, i když jsem si dal dost záležet ...
Používáš něco víc než drátěný kartáč a technický benzín??:)

Napsal: 04 led 2007, 19:48
od Huml
drátěnej kartáč je moc málo, používám škrabák(nebo si nabrus plochej pilník z jedné strany a máš skrabku taky a hlavně dostatečně tvrdou)) a tu podložku co je pod lopatkama ojedu celou šmirglem.