Stránka 1 z 2

1.9 TDi 96kW PD nestartuje

Napsal: 20 bře 2011, 15:19
od diego191
Ahoj všem,
potkala se mi A4 (B6, r. 2002). Po montáži opravené hlavy a výměně rozvodů ji ale nemohu nastartovat. Ze začátku měl motor snahu chytit, ale pak už nic. Nafta jde do k filtru pod tlakem bez problémů. Nevím ale, jak ověřit, zda je na tom dobře to tandemové čerpadlo. Zkoušel jsem totiž vyndat jednu žhavičku po dlouhých pokusech o startování a byla úplně suchá, takže předpokládám, že se vůbec nedostane palivo do válců.
Nemáte nějaké nápady, co vyzkoušet, změřit atp.? Mám k dispozici multimetr a VAG. VAG žádné chyby na motoru nehlásí.

Napsal: 20 bře 2011, 21:31
od tech
Takze je toho moc co muze byt spatne.v prvni rade zkontroluj rozvody,hlavne vacka o cele kolo,pak snimac vacky,serizeni vstriku atd.ale bez zpravne synchronizace klika vacka to nepojede.jak dlouho jsi to startoval,ono to docela dlouho trva po nove hlave a dofam ze kanalky na naftu byly perfektne ciste

Napsal: 20 bře 2011, 21:57
od diego191
Rozvody jsem kontroloval podle značky na setrváku a pak na ozubeném kole vačky, tam je také značka. Ještě jsem to chtěl zkontrolovat ve VAGu, ten mi ukazoval 0° KW, což by mělo být správně, ale zarazilo mne, že když jsem motor točil starterem, tak stále ukazoval 0 ot/min. Netušíš, jestli VAG ty otáčky ukazuje i při zhaslém motoru? Mám v podezření snímač na vačce a klice. Na seřízení vstřiků ještě zítra mrknu. Tandemové čerpadlo jsem sundané neměl, takže předpokládám, že s kanálkama nemůže nic být. Startoval jsem to několikrát 3-15s. Slibovalo to akorát při prvním startování a pak ani ťuk. Baterku jsem zvládnul vybít do mrtva, takže předpokládám, že to bylo dost dlouho.

Napsal: 20 bře 2011, 22:06
od 1pavel
startovací otáčky by to mělo ukázat , skontroluj snímač kliky a jeho konektor , je pod olejovým filtrem jako k převodovce , motor nastartuje i bez čidla vačky tím to nebude , rozvody skontroluješ jen za chodu motoru

Napsal: 20 bře 2011, 22:07
od tech
Jo melo by to ukazovat otacky i pri startovani,takze hledej zavadu na snimaci G28 -klikova hridel. a to ze ti to ukazuje 0 KW jeste nic neznamena,pokud tam neni jeden signal(at uz z kliky anebo z vacky) tak to nic neukaze,jenom je divne ze ti nevyhazuje zadnou chybu a znacky na vacce jsou jsou ti k nicemu kdyz ji budes mit pootocenou o 360 stupnu,ale nepredpokladam ze se ti to podarilo.

Napsal: 20 bře 2011, 22:31
od diego191
Baterku mám teď na nabíječce, takže vyzkouším ráno a dám vědět. Ohledně těch rozvodů - celé to dělal kamarád automechanik a já mu jen asistoval, takže jsou téměř jistě správně. Napřed nastavil setrvák na tu značku tak, aby byly krajní písty v horní úvrati, kousek je vrátil, pak jsme tam dali hlavu, on nastavil vačku na prvním válci tak, jak by z principu měla být a pak jí jen dorovnal podlé té značky u jejího ozubeného kola. Nakonec zase otočil setrvákem zpátky na značku a hodili jsme tam řemen. Poté jsme to ještě dvakrát zkontrolovali.
Každopádně moc díky za potvrzení, že by v tom vagu měly být vidět ty otáčky - je to asi moje poslední naděje, pak už zbývají snad jen drahé pokusy :/

Napsal: 20 bře 2011, 22:35
od jajic
tech píše:Jo melo by to ukazovat otacky i pri startovani,takze hledej zavadu na snimaci G28 -klikova hridel. a to ze ti to ukazuje 0 KW jeste nic neznamena,pokud tam neni jeden signal(at uz z kliky anebo z vacky) tak to nic neukaze,jenom je divne ze ti nevyhazuje zadnou chybu a znacky na vacce jsou jsou ti k nicemu kdyz ji budes mit pootocenou o 360 stupnu,ale nepredpokladam ze se ti to podarilo.
co to značí protočit o 360 stupňů? :o :o

Napsal: 20 bře 2011, 22:52
od tech
omlouvam se za mylnou info s tou vackou,myslel jsem na neco jineho.To jenom abych vas nehnal hledat neco blbyho.

Napsal: 21 bře 2011, 11:10
od calibrator
tech píše:omlouvam se za mylnou info s tou vackou,myslel jsem na neco jineho.To jenom abych vas nehnal hledat neco blbyho.
myslim že si chcel napisat spravnu otazku.. lebo vačka vs. kluka bežia v pomere 2:1 .. len to potom vychadza tak, že na jednu otačku kluky sa vačky otočia len o 180 stupnov.. teda aspon myslim že je to tak jak pišem :)

Napsal: 21 bře 2011, 21:56
od diego191
Tak už to jezdí. Nabil jsem pořádně baterku, všechno komplet zapojil, nalil vodu a po chvilce startování se chytil. Ve VAGu byla senchronizace vačky a kliky posunuta o 3°, tak jsem to srovnal tím ozubeným kolem na vačce na 0°, tak doufám, že je to správně. Auto vypadá, že jezdí dobře, ale ještě jsem se neodvážil to pořádně odpálit.

Napsal: 21 bře 2011, 22:15
od Rider.23
No ale tos dorovnal až po tom co to chytlo , ne? Já si myslím, že ste měli prostě jen slabou baterku, tam pokud motor při startu nedosáhne určitých otáček, tak to tam vůbec nepustí naftu, cemuž by napovídalo i to, jak si vymontoval tu žhavičku a říkals, že bylo sucho... Navíc, při 3°by to ještě mělo normálně chytnou, sám sem viděl auto, kde bylo 2,4 což už není takej rozdíl a chytlo to normálně... Tak hlavně, že už to valí ;)

Napsal: 21 bře 2011, 22:55
od diego191
Taky si myslím, že to bylo tou baterkou. Jj, dorovnal jsem to až když to chytlo. Nicméně mám ještě jeden problém - auto jezdí, turbo táhne, ale zdá se mi, že míň než dřív. Co je ale zásadní, že když pořádně přidám, tak to zabere a pak začne cukat, celé se to klepe, že okamžitě radši sundám nohu z plynu. Dělá to někde nad 2000 ot/min. a VAG žádnou chybu nehlásí...

Napsal: 21 bře 2011, 23:48
od jajic
setrvák?

Napsal: 22 bře 2011, 00:04
od diego191
jajic píše:setrvák?
Kdepak. Doteď nebyl žádný problém. Přemýšlím, jestli jsem někde nezapojil špatně podtlak. Vypadá to jako kdyby turbo pořádně tlačilo a zároveň ho nějaký ventil přerušovaně upouštěl. Děje se to ve chvíli kdy to začne pořádně táhnout. Je pravda, že když jsem měl dole hlavu, tak jsem rovnou vyndal turbo a vyčistil naklápění lopatek, ale složil jsem to přesně jak to bylo... Ráno zkusím udělat log z jízdy, pokud přijdu na to jak.

Napsal: 22 bře 2011, 10:18
od Rider.23
Jo, to bude určitě potřeba lognout, jestli si s tím nebudeš vědět rady, tak napiš, poradím ti, jak se ten log dělá ;) ... Jinak, taky si nemyslím, že setrvák, to už sou moc vysoké otáčky, na to aby se projevoval- ten se ozve spíš na volnoběh nebo při rozjezdu či dobrž´dování motorem do volnoběhu ;)