Stránka 1 z 2
1.9 TDi 96kW PD nestartuje
Napsal: 20 bře 2011, 15:19
od diego191
Ahoj všem,
potkala se mi A4 (B6, r. 2002). Po montáži opravené hlavy a výměně rozvodů ji ale nemohu nastartovat. Ze začátku měl motor snahu chytit, ale pak už nic. Nafta jde do k filtru pod tlakem bez problémů. Nevím ale, jak ověřit, zda je na tom dobře to tandemové čerpadlo. Zkoušel jsem totiž vyndat jednu žhavičku po dlouhých pokusech o startování a byla úplně suchá, takže předpokládám, že se vůbec nedostane palivo do válců.
Nemáte nějaké nápady, co vyzkoušet, změřit atp.? Mám k dispozici multimetr a VAG. VAG žádné chyby na motoru nehlásí.
Napsal: 20 bře 2011, 21:31
od tech
Takze je toho moc co muze byt spatne.v prvni rade zkontroluj rozvody,hlavne vacka o cele kolo,pak snimac vacky,serizeni vstriku atd.ale bez zpravne synchronizace klika vacka to nepojede.jak dlouho jsi to startoval,ono to docela dlouho trva po nove hlave a dofam ze kanalky na naftu byly perfektne ciste
Napsal: 20 bře 2011, 21:57
od diego191
Rozvody jsem kontroloval podle značky na setrváku a pak na ozubeném kole vačky, tam je také značka. Ještě jsem to chtěl zkontrolovat ve VAGu, ten mi ukazoval 0° KW, což by mělo být správně, ale zarazilo mne, že když jsem motor točil starterem, tak stále ukazoval 0 ot/min. Netušíš, jestli VAG ty otáčky ukazuje i při zhaslém motoru? Mám v podezření snímač na vačce a klice. Na seřízení vstřiků ještě zítra mrknu. Tandemové čerpadlo jsem sundané neměl, takže předpokládám, že s kanálkama nemůže nic být. Startoval jsem to několikrát 3-15s. Slibovalo to akorát při prvním startování a pak ani ťuk. Baterku jsem zvládnul vybít do mrtva, takže předpokládám, že to bylo dost dlouho.
Napsal: 20 bře 2011, 22:06
od 1pavel
startovací otáčky by to mělo ukázat , skontroluj snímač kliky a jeho konektor , je pod olejovým filtrem jako k převodovce , motor nastartuje i bez čidla vačky tím to nebude , rozvody skontroluješ jen za chodu motoru
Napsal: 20 bře 2011, 22:07
od tech
Jo melo by to ukazovat otacky i pri startovani,takze hledej zavadu na snimaci G28 -klikova hridel. a to ze ti to ukazuje 0 KW jeste nic neznamena,pokud tam neni jeden signal(at uz z kliky anebo z vacky) tak to nic neukaze,jenom je divne ze ti nevyhazuje zadnou chybu a znacky na vacce jsou jsou ti k nicemu kdyz ji budes mit pootocenou o 360 stupnu,ale nepredpokladam ze se ti to podarilo.
Napsal: 20 bře 2011, 22:31
od diego191
Baterku mám teď na nabíječce, takže vyzkouším ráno a dám vědět. Ohledně těch rozvodů - celé to dělal kamarád automechanik a já mu jen asistoval, takže jsou téměř jistě správně. Napřed nastavil setrvák na tu značku tak, aby byly krajní písty v horní úvrati, kousek je vrátil, pak jsme tam dali hlavu, on nastavil vačku na prvním válci tak, jak by z principu měla být a pak jí jen dorovnal podlé té značky u jejího ozubeného kola. Nakonec zase otočil setrvákem zpátky na značku a hodili jsme tam řemen. Poté jsme to ještě dvakrát zkontrolovali.
Každopádně moc díky za potvrzení, že by v tom vagu měly být vidět ty otáčky - je to asi moje poslední naděje, pak už zbývají snad jen drahé pokusy :/
Napsal: 20 bře 2011, 22:35
od jajic
tech píše:Jo melo by to ukazovat otacky i pri startovani,takze hledej zavadu na snimaci G28 -klikova hridel. a to ze ti to ukazuje 0 KW jeste nic neznamena,pokud tam neni jeden signal(at uz z kliky anebo z vacky) tak to nic neukaze,jenom je divne ze ti nevyhazuje zadnou chybu a znacky na vacce jsou jsou ti k nicemu kdyz ji budes mit pootocenou o 360 stupnu,ale nepredpokladam ze se ti to podarilo.
co to značí protočit o 360 stupňů?

Napsal: 20 bře 2011, 22:52
od tech
omlouvam se za mylnou info s tou vackou,myslel jsem na neco jineho.To jenom abych vas nehnal hledat neco blbyho.
Napsal: 21 bře 2011, 11:10
od calibrator
tech píše:omlouvam se za mylnou info s tou vackou,myslel jsem na neco jineho.To jenom abych vas nehnal hledat neco blbyho.
myslim že si chcel napisat spravnu otazku.. lebo vačka vs. kluka bežia v pomere 2:1 .. len to potom vychadza tak, že na jednu otačku kluky sa vačky otočia len o 180 stupnov.. teda aspon myslim že je to tak jak pišem

Napsal: 21 bře 2011, 21:56
od diego191
Tak už to jezdí. Nabil jsem pořádně baterku, všechno komplet zapojil, nalil vodu a po chvilce startování se chytil. Ve VAGu byla senchronizace vačky a kliky posunuta o 3°, tak jsem to srovnal tím ozubeným kolem na vačce na 0°, tak doufám, že je to správně. Auto vypadá, že jezdí dobře, ale ještě jsem se neodvážil to pořádně odpálit.
Napsal: 21 bře 2011, 22:15
od Rider.23
No ale tos dorovnal až po tom co to chytlo , ne? Já si myslím, že ste měli prostě jen slabou baterku, tam pokud motor při startu nedosáhne určitých otáček, tak to tam vůbec nepustí naftu, cemuž by napovídalo i to, jak si vymontoval tu žhavičku a říkals, že bylo sucho... Navíc, při 3°by to ještě mělo normálně chytnou, sám sem viděl auto, kde bylo 2,4 což už není takej rozdíl a chytlo to normálně... Tak hlavně, že už to valí

Napsal: 21 bře 2011, 22:55
od diego191
Taky si myslím, že to bylo tou baterkou. Jj, dorovnal jsem to až když to chytlo. Nicméně mám ještě jeden problém - auto jezdí, turbo táhne, ale zdá se mi, že míň než dřív. Co je ale zásadní, že když pořádně přidám, tak to zabere a pak začne cukat, celé se to klepe, že okamžitě radši sundám nohu z plynu. Dělá to někde nad 2000 ot/min. a VAG žádnou chybu nehlásí...
Napsal: 21 bře 2011, 23:48
od jajic
setrvák?
Napsal: 22 bře 2011, 00:04
od diego191
jajic píše:setrvák?
Kdepak. Doteď nebyl žádný problém. Přemýšlím, jestli jsem někde nezapojil špatně podtlak. Vypadá to jako kdyby turbo pořádně tlačilo a zároveň ho nějaký ventil přerušovaně upouštěl. Děje se to ve chvíli kdy to začne pořádně táhnout. Je pravda, že když jsem měl dole hlavu, tak jsem rovnou vyndal turbo a vyčistil naklápění lopatek, ale složil jsem to přesně jak to bylo... Ráno zkusím udělat log z jízdy, pokud přijdu na to jak.
Napsal: 22 bře 2011, 10:18
od Rider.23
Jo, to bude určitě potřeba lognout, jestli si s tím nebudeš vědět rady, tak napiš, poradím ti, jak se ten log dělá

... Jinak, taky si nemyslím, že setrvák, to už sou moc vysoké otáčky, na to aby se projevoval- ten se ozve spíš na volnoběh nebo při rozjezdu či dobrž´dování motorem do volnoběhu
