Stránka 1 z 3
Proc nebrzdi rucni brzda?
Napsal: 02 čer 2011, 20:08
od cin
Zdravim vsechny, potreboval bych poradit proc mi malo brzdi rucka. Kdyz ji zatahnu na doraz ,auto to v kopci neudrzi a kdyz to zvednu na hever a zarvu za kolo (rukama) tak s jednym dokonce otocim, pritom desky i kotouce vypadaji vcelku pekne , mam na nich asi 30000 oboje TRW, prosim poradte kde by mohla byt chyba, diky moc
Napsal: 02 čer 2011, 20:12
od Tomas6
Žeby zatuhlé lano nebo třmen?Pořád ručka zabržděná,nevrátí se zpátky a nemá ji co zabrzdit.
Napsal: 02 čer 2011, 20:27
od libor.98
také mi ručka brzdí málo v kopci se to ani neudrží a to mi lanovody i páky na třmunu chodí krásně volně a ručka se na obouch třmenech vrací až na doraz a nepřibržduje vubec.
Napsal: 02 čer 2011, 20:56
od radegast
libor.98 píše:...a ručka se na obouch třmenech vrací až na doraz a....
Má tam zůstat vůle. Celkem 1-3 mm, když se sečtou jednotlivé vůle na L a P straně.
Re: Proc nebrzdi rucni brzda?
Napsal: 02 čer 2011, 21:01
od slovacek.milos
cin píše:Zdravim vsechny, potreboval bych poradit proc mi malo brzdi rucka. Kdyz ji zatahnu na doraz ,auto to v kopci neudrzi a kdyz to zvednu na hever a zarvu za kolo (rukama) tak s jednym dokonce otocim, pritom desky i kotouce vypadaji vcelku pekne , mam na nich asi 30000 oboje TRW, prosim poradte kde by mohla byt chyba, diky moc
je nějaký pravidený servis a asi měníš jen olej pak ti ro nebrzdí

Napsal: 06 čer 2011, 05:37
od nogis
Víš co já jsem se navztekal. Až po výměně za 256x22 jsem spokojenej...
Napsal: 06 čer 2011, 05:50
od slovacek.milos
znám pár aut kde řidiči jezdili se zataženou ruční brzdou,
pokud se obložení spálí tak vznikne černé svinstvo které nikdy brzdit nebude

Napsal: 06 čer 2011, 07:45
od roman1648
Miloši - to snad tak na starých škodovkách ne
Dneska to ručku signalizuje kontrolkou a gognge....no možná jsou i taci co to neslyší...

Napsal: 06 čer 2011, 07:54
od Ján Horosz
Ahoj cin,
Keď mas vzadu kotuče, tak to po urcitej dobe treba nastavit rucnu brzdu. Povol trmeň, a s velkym majzlikom oproti hodinovich ručičiek vyšrubuj piest tremeňa tak, aby si vedel ešte namontonat. Ked to nastaviš a namontujes nazad, vyskusaj či pri povolenej ručnej volne sa otača koleso. Po nastaveni, to musi zaberat na druhom zube od spodu, na treti ani nezatiahneš, a zlepši sa aj prevadzkova brzda. Po vymene doštičiek, tiež som mal prepadavajuci pedal, ručnu na hov..no. Po nastaveni spokojnost.

Napsal: 06 čer 2011, 08:04
od roman1648
Pokud jsou třmeny v pořádku, žádné nastavení dělat nemusíš, vyšlapeš pístek - ten se na šroubovici posune do požadované polohy a tak zůstane
nějaké nastavování majzlem je zbytečné....
Napsal: 06 čer 2011, 08:16
od Ján Horosz
Mne na pravej strane sa samo nastavilo, ale na lavej nie. Dokonca pedal padal ku podlahe. Tak lavý trmen K.O.?
Napsal: 06 čer 2011, 08:32
od roman1648
Asi ano,
vyměnil bych rovnou oba dva, někdo je tu nabízel za 900,- nový
Napsal: 06 čer 2011, 09:07
od jericho-3
Ján Horozs má pravdu...samoštely jsou krásná věc, ale musí fungovat..Když měním pakny, nikdy na ně nespoléhám, nastavím si samostav ručně, aby mi tam šel ztouž buben,poklepu a je to..U kotoučů se to snadno zkurví, takže spoléhat se na samonastavení není 100 % záruky funkce..Proto jsou kolikrát příspěvky typu.. mám velký krok, apod. Zásadně ničemu nevěřit..Jak říká Ján, naštelovat ručně a vyzkoušet...

Napsal: 06 čer 2011, 11:53
od martinsidlo
Na kotoučích jsou samostavy,když je někdo nak....ví majzlem,nikdy už to chodit nebude.To samé je u bubnů.
Napsal: 06 čer 2011, 12:19
od roman1648
No...asi tak
Jednou taky jeden dotyčnej zatlačoval pístek metrovou stolařskou svěrkou a pak se divil že mu nefunguje ručka....nikdo mu neřekl že se s tím má točit
