O1 TDi 74kw 4x4 vs. 74kw

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Odpovědi: 0
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

O1 TDi 74kw 4x4 vs. 74kw

Příspěvek od Losky »

Ahoj, je velký rozdíl ve zrychlení atd u verze s 4x4 a bez? Přemýšlím, zda vzít tu 4x4 nebo obyč, případně 96kw či 81kw. 4x4 sice asi nevyužiji, ale láká mě to tam mít:)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

záleží co od toho čekáš... pokud se chceš opravdu svižně povozit tak 96kW... 74kW moc závodnička není a 81kW to samé. Navíc 96kW má šestikvalt, větší brzdy atd v sérii, co pak všichni dokupují na své 81kW auta. (z 96kW v dobrém stavu máš jen chipem cca 170PS a 400Nm a to se vyplatí 8) )
Pokud 4x4 nevyužiješ, buď rád a nekupuj ji.... je tam o dost navíc co opravovat a cpát do toho peníze, přínos to pro tebe nebude mít žádný, teda krom větší spotřeby a blbě sjetých zadních pneu (noteeth) . Když někdo 4x4 opravdu potřebuje (bydlí někde v kopci atd) to je pak jiná, prostě ji musí koupit..ale kdo nepotřebuje...
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

so 4x4 sa tych 400Nm lepsie prenasa na cestu ;)
navyse zadna naprava ma viacprvkove zavesenie kolies, cize podvozkovo je to lepsie.....
(to len aby si mal aj opacny nazor) :-)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

VICI to vystihnul.ja bych si osobne dneska koupil nejakou peknou O1 tdi 96 kw.
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

subz3ro_tdi píše:so 4x4 sa tych 400Nm lepsie prenasa na cestu ;)
navyse zadna naprava ma viacprvkove zavesenie kolies, cize podvozkovo je to lepsie.....
(to len aby si mal aj opacny nazor) :-)
Ještě bych si dovolil doplnit, že 4x4 má i za běžných jízdních podmínek mnohem lepší jízdní vlastnosti, protože zadek přes Haldex pomáhá nepartným přenosem vždy (narozdíl od jiných systémů). Se čtyřkolkou je úplně jiné svezení.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
lukash
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2007, 22:04

Příspěvek od lukash »

Problém se sjížděním zadních pneumatik je dán špatnou geometrií, resp. unavenými silentbloky. Co do kladů bych řekl - vyšší podvozek, některé verze masivní plech pod motorem, spojková sada 240mm, 6q převodovka u PDčka. Jako mínusy bych viděl slabší motor - 74kw sice jede pěkně díky rozumně odstupňované převodovce, ale je to stejně málo - takže alespoň něchat poladit. A další mínus jsou brzdy pouze FSIII 280mm.

A největší mínus nakonec - je velice obtížné /spíš říkám nemožné/ sehnat jetou 4x4 v pěkném stavu.
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Odpovědi: 0
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

Co jsem právě tak nějak slyšel, tak tam u 4x4 je jiná převodovka a musí se víc kvedlovat (asi kratší kvalty?). 74kw jsem měl ve fábii se softem od nalejvače a nejelo to špatně, ale mělo to blbej průběh. Hned to rvalo a pak to už jen umíralo. Právě teď tak nějak nevím, co vzít. 100kw 4x4 a nebo třeba 120kw předohrab:). Spotřebou si myslím, že tam bude rozdíl tak 0,5L. Já 4x4 asi vůbec nikdy nevyužiji, ale zase jsem rád, když tam mám něco navíc
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Já jsem nepsal že 4x4 je na prd nebo špatná...
Ale je otázka zda za ty o trošku lepší vlastnosti stojí případné problémy s věcma které má 4x4 navíc. Krom toho je tam sice šestikvalt, ale celkem "krátký"
Aby měl na ATD 400Nm tak to bude stát víc peněz než jen chip na 96kW... Krom toho i 460Nm přenese předokolka v klidu, když si člověk dá pozor...
Sjiždění zadku - no musel by to dát do kupy... protože dnes to už asi bude dělat každá 4x4 - když se naposledy vyráběla v roce 2004 :(
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Hele pročti si tu témata jak věčně někdo shání novou jednotku haldexu a podobně.. i tady v okolí to pořád někdo řeší... jenže ti tu 4x4 prostě mít musí, protože je tu dlouho v zimě hodně sněhu a samý kopec, že by jinak domů nedojeli...

P.S. úplně jiné svezení s jakoukoliv oktávkou (a G4 atd atd) začíná tak leda na podvozku HP Sporting nebo lepším (LOL)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Losky píše:Co jsem právě tak nějak slyšel, tak tam u 4x4 je jiná převodovka a musí se víc kvedlovat (asi kratší kvalty?). 74kw jsem měl ve fábii se softem od nalejvače a nejelo to špatně, ale mělo to blbej průběh. Hned to rvalo a pak to už jen umíralo. Právě teď tak nějak nevím, co vzít. 100kw 4x4 a nebo třeba 120kw předohrab:). Spotřebou si myslím, že tam bude rozdíl tak 0,5L. Já 4x4 asi vůbec nikdy nevyužiji, ale zase jsem rád, když tam mám něco navíc
No ta me se pobavili :D U 4x4 na 0.5L vacsiu spotrebu zabudni, je to rozpravka tipu kde bolo tam bolo, zil raz jeden... V lete tak + 1.5L oproti prednohrabosu a to sa este musis krotit. Co sa tika jazdnych vlastnosti konkretne u O1 Combi 4x4 tak stoja za hovno a je to dobre akurat na zabitie sa. O 27mm zdvihnuty podvozok riadne nadvihne tazisko smerom hore a v kombinacii s tou nestastnou, prekomplikovanou viacprvkovou zadnou napravou je to hotova tragedia. Po nerovnej ceste lietam ako spinave pradlo a mam co robit aby som neskoncil v sanci. Podotikam ze mam obude 16" nie nejake 15" balonaky. A ked je mokra vozovka tak je to totalne neovladatelne a nevypytatelne vozidlo. Staci lepsi hrbol alebo diera kde ta fajne rozhadze v tom vpalis na vodu zopne haldex a si v pi... Mam aj Combi RS a ta sedi ako priklincovana, ale 4x4 ma podvozok nakokot. Ako zvezenie to nieje zle, ale musis si zvyknut na spinanie haldexu (ESP je vtomto pripade neocenitelne), nato vysoke tazisko a hlavne nestresovat ked stebou zacne poskakovat po ceste. V zime je to super drifter a smykom sa da krasne opisat takmer kazda dlha tiahla zakruta. Aj spotreba je vzime ked je na cestach kopa snehu ocosi malinko mensia ako u prednohrabosa teda aspon v mojom pripade. Treba si hlavne ujasnit naco konkretne auto potrebujes a podla toho zvazit ci 4x4 alebo prednohrabos, aby si nebol sklamany ked to nebude podla tvojich ocakavani.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@Vici: O1 FWD s akymkolvek podvozkom nikdy ziadna slava nebude.. viem o com hovorim, mal som ich tam hned niekolko.... aj ked je pravda ze som skoncil prave u spominaneho HP sporting ;)
@TDItech: ??? ak je to viacprvkove zavesenie se vsim vsudy (tlmice, ulozenia) ok nevidim dovod preco by to nemalo byt lepsie ako torzna priecka ;) samozrejme seriovy podvozok nie je ziadny zazrak, ani na 4x4 ani na FWD... ale to sa da poriesit :)

p.s. ono mozno je zbytocne tu polemizovat o vyhodach 4x4 alebo viacprvkoveho zavesenia u O1, kedze O2 FW ma konstrukciou podvozok (zadnu napravu) o triedu vyssie ako O1 4x4... ale tak ludia stale maju pohnutky kupovat O1, aj ked tie ceny O2 na trhu jazdeniek uz moc odlisne nie su ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Hlavny problem je to vysoke tazisko. Zaujimalo by ma co to spravi ked by som ju posadil aspon tak nizko ako je RS. Ale to by mi ta 4x4 uz nebola taka uzitna. Kedze teraz v lahhkom terene nemam prakticky ziadne obmedzenie. S nizkym podvozkom by som o tuto velku prednost prisiel :(
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Odpovědi: 0
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

Tak já jsem si dal limit do 170tis Kč. Víc do auta nedám, navíc na podzim se stěhujeme a pak to bude investic hafo. Takže chci prodat své současné a koupit O1 TDi. OII za ty prachy neseženu a když, tak to bude asi vrak. A jak jste psali, lidi to víc táhne pořád ke koupi O1, takže si s ní rok, dva pojezdím a vím, že na tom tak tratit nebudu. Jinak co se týče chybovosti haldexu tak je asi 1%, ale to je asi jen teorie. Mě ta 4x4 láká na zimu, ale tak nemusím mít zase všechno.
Nejsem závodník, s tou F1 a cca 100kw jsem měl průměr 5,5L. Jezdím spíš okresky a do 110 max. Dálnice když už, tak do 140 tacho. Spíš jezdím nárazově. Jednou kochačka, okresky do 100 a víc ani ťuk, pak mi prdne v kouli a dávám tomu na prdel při každém rozjezdu atd:))))
Takže si myslím, že spotřeba u mě bude v poho. Navíc si myslím, že už asi po 4 nafťácích s tím umím jezdit, né jak matka, že když sedne do nafty, tak jezdila s fábkou za 7L:))))))
Zkrátka nejsem na vysoké rychlosti, spíš mám rád, když to kopne do zad a zrychluje to a stačí mi do 140:) Naposled jsem s F1 jel do Bulharska (celkem 4tis km), kombík, 4 lidi(totální magořina), plnej kufr po střechu a celkový průměr 4,7 na origo 15tkách
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Hele, důvody proč 4x4 a jestli jo, nebo ne, to si musíš zhodnotit sám. Ale s tou spotřebou tady maj kluci pravdu. Žere to jako tank. Nedávno se o tom tady diskutovalo v nějakém tématu, už nevím jakém, abych hodil odkaz.
Těch 7,5 si vezme. Můžu potvrdit, má to známej.
Já si taky jeden čas říkal, že 4x4 by nebyla špatná. Na víc šestikvalt k tomu, hmmmm... Znělo to lákavě. Dneska jsem rád, že jsem tak neudělal.
To auto žere, Haldex se kurví, jsou tam další věci na údržbu, přepůlená nádrž taky není zrovna ideál, těžiště je vejš, bez ESP to v tom je na mokru na zabití a mám takovej pocit, že ten šestikvalt má šestku stejně dlouhou nebo velmi obdobnou tomu, co maj předokolky pětku.
Čili pokud nebydlíš v horách, tak bych to ještě fakt zvážil.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Odpovědi: 0
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

Tak abych řekl pravdu, lít tam 1,5L navíc, když to vlastně nepotřebuju je asi zbytečnost a jak říkáte, je to zase větší investice do servisu atd a asi na občasné zablbnutí v zimě to nestojí. Radši se asi začnu poohlížet po té 96kw verzi s ESP, klimatronicem atd. Socku nechci. Jinak, jaký je rozdíl v těch brzdách oproti té 74kw verzi? On je docela problém, že těch 96tek zas tak moc není, takže mi pak třeba zůstane na výběr buď ta 74 nebo 81kw verze a tohodle už moudrej nejsem vůbec, co je lepší. Určitě bych to pak nechal chipnout, ale tím by to asi končilo.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“