O1 TDi 74kw 4x4 vs. 74kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Losky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 04 bře 2008, 00:58
- Bydliště: Mladá Boleslav
Odpovědi: 0
O1 TDi 74kw 4x4 vs. 74kw
Ahoj, je velký rozdíl ve zrychlení atd u verze s 4x4 a bez? Přemýšlím, zda vzít tu 4x4 nebo obyč, případně 96kw či 81kw. 4x4 sice asi nevyužiji, ale láká mě to tam mít:)
záleží co od toho čekáš... pokud se chceš opravdu svižně povozit tak 96kW... 74kW moc závodnička není a 81kW to samé. Navíc 96kW má šestikvalt, větší brzdy atd v sérii, co pak všichni dokupují na své 81kW auta. (z 96kW v dobrém stavu máš jen chipem cca 170PS a 400Nm a to se vyplatí
)
Pokud 4x4 nevyužiješ, buď rád a nekupuj ji.... je tam o dost navíc co opravovat a cpát do toho peníze, přínos to pro tebe nebude mít žádný, teda krom větší spotřeby a blbě sjetých zadních pneu
. Když někdo 4x4 opravdu potřebuje (bydlí někde v kopci atd) to je pak jiná, prostě ji musí koupit..ale kdo nepotřebuje...

Pokud 4x4 nevyužiješ, buď rád a nekupuj ji.... je tam o dost navíc co opravovat a cpát do toho peníze, přínos to pro tebe nebude mít žádný, teda krom větší spotřeby a blbě sjetých zadních pneu

- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
so 4x4 sa tych 400Nm lepsie prenasa na cestu 
navyse zadna naprava ma viacprvkove zavesenie kolies, cize podvozkovo je to lepsie.....
(to len aby si mal aj opacny nazor)

navyse zadna naprava ma viacprvkove zavesenie kolies, cize podvozkovo je to lepsie.....
(to len aby si mal aj opacny nazor)

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
Odpovědi: 0
Ještě bych si dovolil doplnit, že 4x4 má i za běžných jízdních podmínek mnohem lepší jízdní vlastnosti, protože zadek přes Haldex pomáhá nepartným přenosem vždy (narozdíl od jiných systémů). Se čtyřkolkou je úplně jiné svezení.subz3ro_tdi píše:so 4x4 sa tych 400Nm lepsie prenasa na cestu
navyse zadna naprava ma viacprvkove zavesenie kolies, cize podvozkovo je to lepsie.....
(to len aby si mal aj opacny nazor)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Problém se sjížděním zadních pneumatik je dán špatnou geometrií, resp. unavenými silentbloky. Co do kladů bych řekl - vyšší podvozek, některé verze masivní plech pod motorem, spojková sada 240mm, 6q převodovka u PDčka. Jako mínusy bych viděl slabší motor - 74kw sice jede pěkně díky rozumně odstupňované převodovce, ale je to stejně málo - takže alespoň něchat poladit. A další mínus jsou brzdy pouze FSIII 280mm.
A největší mínus nakonec - je velice obtížné /spíš říkám nemožné/ sehnat jetou 4x4 v pěkném stavu.
A největší mínus nakonec - je velice obtížné /spíš říkám nemožné/ sehnat jetou 4x4 v pěkném stavu.
- Losky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 04 bře 2008, 00:58
- Bydliště: Mladá Boleslav
Odpovědi: 0
Co jsem právě tak nějak slyšel, tak tam u 4x4 je jiná převodovka a musí se víc kvedlovat (asi kratší kvalty?). 74kw jsem měl ve fábii se softem od nalejvače a nejelo to špatně, ale mělo to blbej průběh. Hned to rvalo a pak to už jen umíralo. Právě teď tak nějak nevím, co vzít. 100kw 4x4 a nebo třeba 120kw předohrab:). Spotřebou si myslím, že tam bude rozdíl tak 0,5L. Já 4x4 asi vůbec nikdy nevyužiji, ale zase jsem rád, když tam mám něco navíc
Já jsem nepsal že 4x4 je na prd nebo špatná...
Ale je otázka zda za ty o trošku lepší vlastnosti stojí případné problémy s věcma které má 4x4 navíc. Krom toho je tam sice šestikvalt, ale celkem "krátký"
Aby měl na ATD 400Nm tak to bude stát víc peněz než jen chip na 96kW... Krom toho i 460Nm přenese předokolka v klidu, když si člověk dá pozor...
Sjiždění zadku - no musel by to dát do kupy... protože dnes to už asi bude dělat každá 4x4 - když se naposledy vyráběla v roce 2004
Ale je otázka zda za ty o trošku lepší vlastnosti stojí případné problémy s věcma které má 4x4 navíc. Krom toho je tam sice šestikvalt, ale celkem "krátký"
Aby měl na ATD 400Nm tak to bude stát víc peněz než jen chip na 96kW... Krom toho i 460Nm přenese předokolka v klidu, když si člověk dá pozor...
Sjiždění zadku - no musel by to dát do kupy... protože dnes to už asi bude dělat každá 4x4 - když se naposledy vyráběla v roce 2004

Hele pročti si tu témata jak věčně někdo shání novou jednotku haldexu a podobně.. i tady v okolí to pořád někdo řeší... jenže ti tu 4x4 prostě mít musí, protože je tu dlouho v zimě hodně sněhu a samý kopec, že by jinak domů nedojeli...
P.S. úplně jiné svezení s jakoukoliv oktávkou (a G4 atd atd) začíná tak leda na podvozku HP Sporting nebo lepším
P.S. úplně jiné svezení s jakoukoliv oktávkou (a G4 atd atd) začíná tak leda na podvozku HP Sporting nebo lepším

No ta me se pobaviliLosky píše:Co jsem právě tak nějak slyšel, tak tam u 4x4 je jiná převodovka a musí se víc kvedlovat (asi kratší kvalty?). 74kw jsem měl ve fábii se softem od nalejvače a nejelo to špatně, ale mělo to blbej průběh. Hned to rvalo a pak to už jen umíralo. Právě teď tak nějak nevím, co vzít. 100kw 4x4 a nebo třeba 120kw předohrab:). Spotřebou si myslím, že tam bude rozdíl tak 0,5L. Já 4x4 asi vůbec nikdy nevyužiji, ale zase jsem rád, když tam mám něco navíc

- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
@Vici: O1 FWD s akymkolvek podvozkom nikdy ziadna slava nebude.. viem o com hovorim, mal som ich tam hned niekolko.... aj ked je pravda ze som skoncil prave u spominaneho HP sporting 
@TDItech: ??? ak je to viacprvkove zavesenie se vsim vsudy (tlmice, ulozenia) ok nevidim dovod preco by to nemalo byt lepsie ako torzna priecka
samozrejme seriovy podvozok nie je ziadny zazrak, ani na 4x4 ani na FWD... ale to sa da poriesit 
p.s. ono mozno je zbytocne tu polemizovat o vyhodach 4x4 alebo viacprvkoveho zavesenia u O1, kedze O2 FW ma konstrukciou podvozok (zadnu napravu) o triedu vyssie ako O1 4x4... ale tak ludia stale maju pohnutky kupovat O1, aj ked tie ceny O2 na trhu jazdeniek uz moc odlisne nie su

@TDItech: ??? ak je to viacprvkove zavesenie se vsim vsudy (tlmice, ulozenia) ok nevidim dovod preco by to nemalo byt lepsie ako torzna priecka


p.s. ono mozno je zbytocne tu polemizovat o vyhodach 4x4 alebo viacprvkoveho zavesenia u O1, kedze O2 FW ma konstrukciou podvozok (zadnu napravu) o triedu vyssie ako O1 4x4... ale tak ludia stale maju pohnutky kupovat O1, aj ked tie ceny O2 na trhu jazdeniek uz moc odlisne nie su

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- Losky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 04 bře 2008, 00:58
- Bydliště: Mladá Boleslav
Odpovědi: 0
Tak já jsem si dal limit do 170tis Kč. Víc do auta nedám, navíc na podzim se stěhujeme a pak to bude investic hafo. Takže chci prodat své současné a koupit O1 TDi. OII za ty prachy neseženu a když, tak to bude asi vrak. A jak jste psali, lidi to víc táhne pořád ke koupi O1, takže si s ní rok, dva pojezdím a vím, že na tom tak tratit nebudu. Jinak co se týče chybovosti haldexu tak je asi 1%, ale to je asi jen teorie. Mě ta 4x4 láká na zimu, ale tak nemusím mít zase všechno.
Nejsem závodník, s tou F1 a cca 100kw jsem měl průměr 5,5L. Jezdím spíš okresky a do 110 max. Dálnice když už, tak do 140 tacho. Spíš jezdím nárazově. Jednou kochačka, okresky do 100 a víc ani ťuk, pak mi prdne v kouli a dávám tomu na prdel při každém rozjezdu atd:))))
Takže si myslím, že spotřeba u mě bude v poho. Navíc si myslím, že už asi po 4 nafťácích s tím umím jezdit, né jak matka, že když sedne do nafty, tak jezdila s fábkou za 7L:))))))
Zkrátka nejsem na vysoké rychlosti, spíš mám rád, když to kopne do zad a zrychluje to a stačí mi do 140:) Naposled jsem s F1 jel do Bulharska (celkem 4tis km), kombík, 4 lidi(totální magořina), plnej kufr po střechu a celkový průměr 4,7 na origo 15tkách
Nejsem závodník, s tou F1 a cca 100kw jsem měl průměr 5,5L. Jezdím spíš okresky a do 110 max. Dálnice když už, tak do 140 tacho. Spíš jezdím nárazově. Jednou kochačka, okresky do 100 a víc ani ťuk, pak mi prdne v kouli a dávám tomu na prdel při každém rozjezdu atd:))))
Takže si myslím, že spotřeba u mě bude v poho. Navíc si myslím, že už asi po 4 nafťácích s tím umím jezdit, né jak matka, že když sedne do nafty, tak jezdila s fábkou za 7L:))))))
Zkrátka nejsem na vysoké rychlosti, spíš mám rád, když to kopne do zad a zrychluje to a stačí mi do 140:) Naposled jsem s F1 jel do Bulharska (celkem 4tis km), kombík, 4 lidi(totální magořina), plnej kufr po střechu a celkový průměr 4,7 na origo 15tkách
Hele, důvody proč 4x4 a jestli jo, nebo ne, to si musíš zhodnotit sám. Ale s tou spotřebou tady maj kluci pravdu. Žere to jako tank. Nedávno se o tom tady diskutovalo v nějakém tématu, už nevím jakém, abych hodil odkaz.
Těch 7,5 si vezme. Můžu potvrdit, má to známej.
Já si taky jeden čas říkal, že 4x4 by nebyla špatná. Na víc šestikvalt k tomu, hmmmm... Znělo to lákavě. Dneska jsem rád, že jsem tak neudělal.
To auto žere, Haldex se kurví, jsou tam další věci na údržbu, přepůlená nádrž taky není zrovna ideál, těžiště je vejš, bez ESP to v tom je na mokru na zabití a mám takovej pocit, že ten šestikvalt má šestku stejně dlouhou nebo velmi obdobnou tomu, co maj předokolky pětku.
Čili pokud nebydlíš v horách, tak bych to ještě fakt zvážil.
Těch 7,5 si vezme. Můžu potvrdit, má to známej.
Já si taky jeden čas říkal, že 4x4 by nebyla špatná. Na víc šestikvalt k tomu, hmmmm... Znělo to lákavě. Dneska jsem rád, že jsem tak neudělal.
To auto žere, Haldex se kurví, jsou tam další věci na údržbu, přepůlená nádrž taky není zrovna ideál, těžiště je vejš, bez ESP to v tom je na mokru na zabití a mám takovej pocit, že ten šestikvalt má šestku stejně dlouhou nebo velmi obdobnou tomu, co maj předokolky pětku.
Čili pokud nebydlíš v horách, tak bych to ještě fakt zvážil.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
- Losky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 04 bře 2008, 00:58
- Bydliště: Mladá Boleslav
Odpovědi: 0
Tak abych řekl pravdu, lít tam 1,5L navíc, když to vlastně nepotřebuju je asi zbytečnost a jak říkáte, je to zase větší investice do servisu atd a asi na občasné zablbnutí v zimě to nestojí. Radši se asi začnu poohlížet po té 96kw verzi s ESP, klimatronicem atd. Socku nechci. Jinak, jaký je rozdíl v těch brzdách oproti té 74kw verzi? On je docela problém, že těch 96tek zas tak moc není, takže mi pak třeba zůstane na výběr buď ta 74 nebo 81kw verze a tohodle už moudrej nejsem vůbec, co je lepší. Určitě bych to pak nechal chipnout, ale tím by to asi končilo.