Stránka 1 z 3
tlaky přeplňování a životnost turba
Napsal: 24 led 2007, 21:45
od KarelM
Prošel jsem hodně příspěvků s tématém zvyšování tlaku turba při čipování ... , ale kde je nějaká rozumná hranice zvýšení tlaku pro TDi (66kW/r.v. 1999) a jaké máte dlouhodobé zkušenosti se zvýšením "jen" o 0,2 baru tzn. na cca 1,1 až 1,2 bar ? Mohu i tímto poměrně nedrastickým zvýšením tlaku při rozumné jízdě oddělat turbo nebo zkrátit jeho životnost na octě, která má najeto cca 130tis.km ?
Napsal: 31 led 2007, 18:33
od BH motor
Zalezi v akom rozsahu otacok je to zvzsenie a ako sa to pouziva. Niekde pri 2000 az 3000 otackach mu to vadit nebude ale pri 3500 az 4000 by aj mohlo Ale niekde od 3500 otacok je tam le asi0,7 atm cize vag ukazuje1750 mbar a z otackami klesa takze tam pri nezmenenej konstrukcii turba by som tlak dajak nedvihal
Napsal: 31 led 2007, 19:00
od scream
BHmotor: nechci rejpat, ale ty soutěžís o nejvetší počet příspěvků za nejkratší čas? když opomenu hodnotu tech příspěvků, která vetšinou neni valná.
No pokud jde o 90ps tdi tak tam ti asi moc nikdo neporadí, protoze je to to nejhorší turbo, ktery se na 1,9 montuje, takže pochybuju, ze se nekdy nekdo pokousel o to dostat z GT1544 nebo co to tam je nejaky kone. Kámoš jezdil pul roku s timhle turbem na 1,7bar, ale to je dost nahoda, asi dobrej kus, jiny by se rozkočilo do sto metrech. Většinou se říká, že se dá přidat cca 15% bez vlivu na životnost, je to ale taky o štestí a o konkretnim kuse.Nevim, kolik to tlačí v serii ale pro takovyho chcípaka se mi zdá tlak 1,2 bar smrtelnej. pokud chces, aby to vydzželo, moc tomu nepridavej, tech 0,2bar by mohlo bejt v poho. pokud to je malo, vymen turbo, VNT 15tek je vsude dost. Jestli je ale pro tebe dostatecny dostat se nahoru treba o 25ps´, tak stačí, když vyměníš trysky za 110PS bez dalších jakychkoliv uprav
Napsal: 31 led 2007, 21:08
od dimec
AGR ma v serii tlak 0,9b takze zvednuti na 1,1 neni drasticky zasah a ty trysky by to chtelo.Hele ted zhodou okolnosti mame jedny z 81 na prodej..

Jsou cerstve otestovane na testeru
Napsal: 14 úno 2007, 17:45
od renno.o
[quote="dimec"]AGR ma v serii tlak 0,9b takze zvednuti na 1,1 neni drasticky zasah a ty trysky by to chtelo.Hele ted zhodou okolnosti mame jedny z 81 na prodej..

Jsou cerstve otestovane na testeru[/quote
A za kolik je máte?
Napsal: 14 úno 2007, 17:47
od renno.o
Oprvadu se nemusí nic dalšího dělat,když se koupí trysky 110 a dají se do 90ps?Výkon se zvedne o 25 ps?Kolik stojí ty trysky.Díky
Napsal: 14 úno 2007, 18:06
od Huml
kup si radši rovnou sprint 764, 5615Kč
Napsal: 14 úno 2007, 20:33
od renno.o
Jsou dobré,nebo lepší???Stačí trysky a nic už se dělat nemusí?O kolik to zvedne výkon?Díky
Napsal: 14 úno 2007, 20:48
od renno.o
A co když už auto má chip,tak co tam dát za trysky?Někde jsem se dočetl,že ty sprint 764 se tam nedávají,je to pravda?Musí se pak na VAG?
Napsal: 14 úno 2007, 21:22
od Huml
pokud máš čip, tak trysky nedávej, nech to odčipovat, pak dej trysky s764. U 90k motoru je nárust asi 30k. Pro další zvyšování výkonu je potřeba vyměnit turbo za větší a nechat udělat čip na míru, ale toto všechno tady bylo již mnohokrát popsáno, takže zkus hledat.
Napsal: 14 led 2008, 17:02
od lapsho
Sice turbo zo 66kW motora neni najvykonnejsie,ale z pohladu spolahlivosti by malo vydrzat viac ako s variabilnou geometriou lopatiek ci nie ?
Ma nejaky vplyv na zvysenie tlaku v turbe ked vlozim RJ z 81kW motora do 66kW ? Bude tam skutocne vykon zodpovedajuci 110konovej octavie ?
grafy
Napsal: 15 led 2008, 16:44
od lapsho
Napsal: 15 led 2008, 21:22
od chiptuning
turbo 66 a 81 kw je v tomto pripade stejne a z tech vyfocenych grafu moc asi nevyctes ,mel jsi si radsi rict at ti daji soubory tech logu v pripade supervagu s koncovkou .svc i kdyz si je muzes prohlizet jen ne pc kde je instalovany supervag

Napsal: 15 led 2008, 22:05
od Kornout
lapsho píše:Sice turbo zo 66kW motora neni najvykonnejsie,ale z pohladu spolahlivosti by malo vydrzat viac ako s variabilnou geometriou lopatiek ci nie ?
Ma nejaky vplyv na zvysenie tlaku v turbe ked vlozim RJ z 81kW motora do 66kW ? Bude tam skutocne vykon zodpovedajuci 110konovej octavie ?
Tak určitě tam bude málo nafty, jelikož necháš původní vstřiky a jes´ště jim tou 81kovou jenotkou ubereš dobu vstřiku, takže výkon ti půjde pod 66kW, s tím tlakem turba záleží jaké tam to turbo budeš mít, pokud staré z obtokem, tak ta regulace nebude vůbec dobře fungovat, jelikož tam je jiná N75ka, pokud tam bude již Gt 1749ka tak tlak půjde nahoru, ale bez nafty je ti to k prdu.
Napsal: 15 led 2008, 22:16
od Marek77
Přesně tak - při vyšší hodnotě přeplnění je potřeba odpovídajícím způsobem přidat naftu.
U nás kluk zvyšoval tlak plnění, v souvislosti s tím osazoval Sprinty764 a snižoval kompresní poměr motoru silnějším těsněním pod hlavou, čímž zvětšil prostor pro přeplnění - a nemělo to chybu.