Stránka 1 z 4

Vysoká spotreba VW Sharan 2.0TDi

Napsal: 20 črc 2011, 06:06
od firefighter1
Dobrý deň. Potreboval by som radu ohľadne (podľa mňa) vysokej spotreby na VW Sharan 2.0TDi PD, r.v. 10/2007, 103 kW, kod motora BRT.
Nech robím, čo robím v meste je spotreba 9 litrov a viac a mimo mesta sa pod 7,5-8,0 litrov nevmestím. Podotýkam, že sa veľmi krotím. Mám tunning na 125 kW a pneumatiky 225/45 R17. Môže toto byť dôvodom?
Viem, že keď vezmem chod klimatizácie, pneumatiky a zvýšený výkon, má to vplyv na spotrebu, ale aj tak sa mi to zdá priveľa- hlavne mimo mesta.
Budem vďačný za akýkoľvek názor. Ďakujem (crazy)

Napsal: 20 črc 2011, 08:16
od MirekX
brácha má BRT 12/2006, 225/45R17 a jezdí kolem 6,5, když se snaží tak do 6 dálku vpoho Dálnice kolem 140 za cca 7. Teď se dělala úprava na 200PS a spotřeba tak nějak zůstala, samo v rámci stylu jízdy, spíš když se snaží jede i levněji.
měříš to i podle tankování?

Napsal: 20 črc 2011, 08:28
od Marek77
Pneumatiky o šíři 225 mm na to vliv určitě nemají - pokud ano, pak velmi malý. Jsou tu lidi, co jezdí i na širších a jsou v pohodě. Tedy pokud jsou správně nafoukané (u Sharana bych je hustil na takových 2,8 Bar).

Samozřejmě jde o to, od kdy tu vyšší spotřebu sleduješ. Pokud se to objevilo po chiptuningu, téměř jistě bych vsadil na to, že to je příčina - blbý soft.

Jinak kromě toho mohou mít na vyšší spotřbu vliv i další skutečnosti - termostat, vzduchový filtr, váha, regulace turba a další.

Napsal: 20 črc 2011, 17:52
od firefighter1
Nemeriam spotrebu z tankovania ale údaje sú z palubného počítača. Vymenil som snímač tlaku turba, hadičky, vzduchový filter. Mám skúsiť vymeniť aj MAF-váhu? Z logu sa mi ale nezdá, že by nefungovala ako má....Obrázek

Napsal: 20 črc 2011, 17:57
od dibarbora
Tu spotrebu si v prvom rade over cez tankovanie od plnej do plnej. Po chipe moze PC dost kecat.

Napsal: 20 črc 2011, 18:18
od jericho-3
PC je vlastně potom taková...omámená... :)

Napsal: 20 črc 2011, 18:51
od firefighter1
Ešte ma napadla jedna vec. Mohlo by byť príčinou podsávanie vzduchu cez box, kde je umiestnený vzduchový filter?- je totiž prasknutý na spoji, kde sa napája ta veľka hadica-sanie.
Alebo žeby termostat?- nesledujem však kolísanie teploty motora...

Napsal: 21 črc 2011, 08:45
od firefighter1
Nikto nic?

Napsal: 21 črc 2011, 08:49
od Marek77
Podsávání vzduchu by to mohlo ovlivnit pouze v případě, že by ta prasklina byla až za váhou - jinak ne.


Jak radí kluci - zkontroluj si spotřebu tankováním, ne palubním PC. Ten po chipu ukazuje blbosti. Měl jsem tu nedávno takový případ - na chipovaném autě PC kecal na průměrné spotřebě o víc než litr.

Napsal: 21 črc 2011, 15:02
od firefighter1
A co ten termostat? Moze byt pricinou vyssej spotreby?

Napsal: 21 črc 2011, 15:16
od Slavkov
Chlape co řešíš, když to nastalo po čipu a bereš to podle palubáku :o ...
Prostě čipař byl amatér a neuměl to zkorigovat, nic víc, nic míň... spotřebu ověř podle tankování 8)

Napsal: 21 črc 2011, 16:25
od Marek77
Viděl bych to stejně...

Napsal: 21 črc 2011, 16:52
od Vici
řekl bych že pokud zůstaly sériové trysky, což určitě ano, tak s chipem i bez bude palubák stejně přesný. Otázka ale jak je ten chip udělaný... od koho je?

Napsal: 22 črc 2011, 07:12
od firefighter1
Ten chip je od Slovenskej firmy EB chiptunning, ktorá má aj pobočku v Košiciach. Prístup bol profesionálny, žiadny garážový majstri.
Problém je, že tú spotrebu som mal aj pred tým. Po chipovaní mi stúpla minimálne, cca.0,4 litra. Takže to bude asi v niečom inom, len neviem v čom. Skúsim ešte vymeniť čidlo váhy vzduchu a termostat. Napadá vám ešte niečo? Vopred ďakujem za názory.

Napsal: 22 črc 2011, 07:34
od MirekX
váha dle logu je naprosto OK, termostat v létě ti tuhle spotřebu neudělá a v logu máš taky teplotu 87C, což je OK.
Změř si tu spotřebu v reálu a mrkni na synchronizaci vačky, popř na zaplnění DPF. Kolik ti to ukazuje na volnoběh v litrech na hodinu?