Stránka 1 z 2
Zaslepení EGR ventilu
Napsal: 10 zář 2011, 12:32
od adam.87
Zdravím všechny,už delší dobu mě trápí jedna věc.Nepotřebuju vysvětlit jak pracuje EGR ventil jde mi o jeho zaslepení.
Minulý rok jsem ho měl zaslepený na octávce 1,9 TDI 81 kW AHF a když byl venku mráz mínus 15 stupňů tak se mi motor nezahřál na provozní teplotu ani po 18 km přitom čidlo chladicí kapaliny bylo dobré i termostat.
Teď mám Octavii ASV 81 kW a mám obavy ze zaslepení EGR z důvodu zahřátí motoru v zimním období.
Může mi někdo vysvětlit v čem může být chyba? adam.87
Napsal: 10 zář 2011, 12:35
od hansdob
mám zaslepeno na AHF již nějakou dobu, mám zaslepeno na ALH 2 kamarádi na AGR a nikdo z nás nemá problém s ohříváním v zimě a to tady na vysočině zima bývá pěkná
Napsal: 10 zář 2011, 12:36
od jini
Do motoru po zaslepení EGR jde jen chladnej vzduch zvenku a ochlazuje ho . Pokud se část horkejch spalin vrací zpět do sání motor se rychleji ohřívá.
Napsal: 10 zář 2011, 12:44
od hansdob
To ano ale dojíždím do práce 5km a rafička se mi zvedne do půlky mezi provozní teplotou a 0 když jedu odnás do jihlavy 16km tak když najíždím na navaděč tak jsem těsně před 90°C a na něm po chvilce 90°C takže je mi divný aby se po 18KM neohřála
Napsal: 10 zář 2011, 13:27
od pokornasek.pepan
taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody
Napsal: 10 zář 2011, 14:42
od adam.87
hansdob píše:To ano ale dojíždím do práce 5km a rafička se mi zvedne do půlky mezi provozní teplotou a 0 když jedu odnás do jihlavy 16km tak když najíždím na navaděč tak jsem těsně před 90°C a na něm po chvilce 90°C takže je mi divný aby se po 18KM neohřála
Nejvíc se mi podařilo motor zahřát ve větším mrazu na 70 stupňů a teprve po 5 km se ručička teploměru začala zvedat a z topení začal foukat vlažný vzduch.A když sem jel z kopce bez plynu tak zase ručička padala k nule.
Napsal: 10 zář 2011, 15:00
od Tomas.cz
Tak máš na 99% v prdeli termostat, dej tam Behr to je vlastně originál, já nemám příhřev do topení, egr off a dostanu se i v zimě bez problémů na provozní teploty se zaplým topením při jízdě.
Napsal: 10 zář 2011, 15:14
od hansdob
pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody
do 2500 přece si to nebudu honit studený.

Napsal: 10 zář 2011, 18:26
od pokornasek.pepan
hansdob píše:pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody
do 2500 přece si to nebudu honit studený.

2500 nejsou žadny točky , koukam ze si asi dalsi z tech kdo trapi motor na 1500ot

nedej boze se jeste divi tomu ze odchazi dvouhmota

Napsal: 10 zář 2011, 19:11
od jini
Tomas.cz píše:Tak máš na 99% v prdeli termostat, dej tam Behr to je vlastně originál, já nemám příhřev do topení, egr off a dostanu se i v zimě bez problémů na provozní teploty se zaplým topením při jízdě.
Nemusí moc propouštět, spodní hadice je pořád studená a přesto se to těžko dostává na provozní teplotu, vlastní zkušenost.
Napsal: 10 zář 2011, 19:23
od Tomas.cz
Přesně tak a hlavně nový termostat moc nestojí tak není co řešit.
Napsal: 10 zář 2011, 20:43
od hansdob
pokornasek.pepan píše:hansdob píše:pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody
do 2500 přece si to nebudu honit studený.

2500 nejsou žadny točky , koukam ze si asi dalsi z tech kdo trapi motor na 1500ot

nedej boze se jeste divi tomu ze odchazi dvouhmota

Nedivím se tomu mám tři v zásobě uvažuju sice o jednohmotě ale je drahá když já ještě 3 dvouhmoty mám tak asi zbytečný, myslím že ji víc dávám když za tím tahám podval s autem a couvu do kopce nebo tahnu z lesa dřevo na platáku já mám to auto na to aby mi sloužilo ne abych ho někde šetřil a ráno když jedu 5km do zaměstnání tady na vysočině závěje -20°C to fakt nepoletím na 3000ot/m hned po startu takže do zaměstnání jedu v klidu max na 3 rych stupen a pohoda.
Napsal: 10 zář 2011, 21:19
od jjuriss
u mna po zaslepei EGR tak isto spozorovane spomalene ohrievanie motora, su ludia ktorym to neurobi nic takez asi zalezi od kazdeho motora ako sa to prejavi....
Napsal: 11 zář 2011, 18:19
od cavediver
ahojky vsem
sam mam EGR off a je uplne jasne ze dohřívání je pomalší ale čekat aby se ti auto už jaké koli po 5KM DOSTALO NA PROVOZNÍ TEPLOTU JE SMĚŠNA ILUZE
jsi jenom dalši ničitel sveho motoru a rozhodne baterie co odtoho očekaváš nevim ja jsem ze Svratky a -2O°C uplný normal ale 5km ???? nemaš šanci nahřat maximalne odpravit motor do mekky
cuus kluci přejiu peknej den cave

Napsal: 11 zář 2011, 19:06
od hansdob
cavediver píše:ahojky vsem
sam mam EGR off a je uplne jasne ze dohřívání je pomalší ale čekat aby se ti auto už jaké koli po 5KM DOSTALO NA PROVOZNÍ TEPLOTU JE SMĚŠNA ILUZE
jsi jenom dalši ničitel sveho motoru a rozhodne baterie co odtoho očekaváš nevim ja jsem ze Svratky a -2O°C uplný normal ale 5km ???? nemaš šanci nahřat maximalne odpravit motor do mekky
cuus kluci přejiu peknej den cave

měl by jsi číst celé příspěvky je tam že se ohřeje do pulky mezi prov teplotu a nulu NE NA PROVOZ TEPLOTU !!!!!