Stránka 1 z 2

Zaslepení EGR ventilu

Napsal: 10 zář 2011, 12:32
od adam.87
Zdravím všechny,už delší dobu mě trápí jedna věc.Nepotřebuju vysvětlit jak pracuje EGR ventil jde mi o jeho zaslepení.
Minulý rok jsem ho měl zaslepený na octávce 1,9 TDI 81 kW AHF a když byl venku mráz mínus 15 stupňů tak se mi motor nezahřál na provozní teplotu ani po 18 km přitom čidlo chladicí kapaliny bylo dobré i termostat.
Teď mám Octavii ASV 81 kW a mám obavy ze zaslepení EGR z důvodu zahřátí motoru v zimním období.
Může mi někdo vysvětlit v čem může být chyba? adam.87

Napsal: 10 zář 2011, 12:35
od hansdob
mám zaslepeno na AHF již nějakou dobu, mám zaslepeno na ALH 2 kamarádi na AGR a nikdo z nás nemá problém s ohříváním v zimě a to tady na vysočině zima bývá pěkná

Napsal: 10 zář 2011, 12:36
od jini
Do motoru po zaslepení EGR jde jen chladnej vzduch zvenku a ochlazuje ho . Pokud se část horkejch spalin vrací zpět do sání motor se rychleji ohřívá.

Napsal: 10 zář 2011, 12:44
od hansdob
To ano ale dojíždím do práce 5km a rafička se mi zvedne do půlky mezi provozní teplotou a 0 když jedu odnás do jihlavy 16km tak když najíždím na navaděč tak jsem těsně před 90°C a na něm po chvilce 90°C takže je mi divný aby se po 18KM neohřála

Napsal: 10 zář 2011, 13:27
od pokornasek.pepan
taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody

Napsal: 10 zář 2011, 14:42
od adam.87
hansdob píše:To ano ale dojíždím do práce 5km a rafička se mi zvedne do půlky mezi provozní teplotou a 0 když jedu odnás do jihlavy 16km tak když najíždím na navaděč tak jsem těsně před 90°C a na něm po chvilce 90°C takže je mi divný aby se po 18KM neohřála
Nejvíc se mi podařilo motor zahřát ve větším mrazu na 70 stupňů a teprve po 5 km se ručička teploměru začala zvedat a z topení začal foukat vlažný vzduch.A když sem jel z kopce bez plynu tak zase ručička padala k nule.

Napsal: 10 zář 2011, 15:00
od Tomas.cz
Tak máš na 99% v prdeli termostat, dej tam Behr to je vlastně originál, já nemám příhřev do topení, egr off a dostanu se i v zimě bez problémů na provozní teploty se zaplým topením při jízdě.

Napsal: 10 zář 2011, 15:14
od hansdob
pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody


do 2500 přece si to nebudu honit studený. (LOL)

Napsal: 10 zář 2011, 18:26
od pokornasek.pepan
hansdob píše:
pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody


do 2500 přece si to nebudu honit studený. (LOL)

2500 nejsou žadny točky , koukam ze si asi dalsi z tech kdo trapi motor na 1500ot (LOL) nedej boze se jeste divi tomu ze odchazi dvouhmota (rofl)

Napsal: 10 zář 2011, 19:11
od jini
Tomas.cz píše:Tak máš na 99% v prdeli termostat, dej tam Behr to je vlastně originál, já nemám příhřev do topení, egr off a dostanu se i v zimě bez problémů na provozní teploty se zaplým topením při jízdě.
Nemusí moc propouštět, spodní hadice je pořád studená a přesto se to těžko dostává na provozní teplotu, vlastní zkušenost.

Napsal: 10 zář 2011, 19:23
od Tomas.cz
Přesně tak a hlavně nový termostat moc nestojí tak není co řešit.

Napsal: 10 zář 2011, 20:43
od hansdob
pokornasek.pepan píše:
hansdob píše:
pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody


do 2500 přece si to nebudu honit studený. (LOL)

2500 nejsou žadny točky , koukam ze si asi dalsi z tech kdo trapi motor na 1500ot (LOL) nedej boze se jeste divi tomu ze odchazi dvouhmota (rofl)
Nedivím se tomu mám tři v zásobě uvažuju sice o jednohmotě ale je drahá když já ještě 3 dvouhmoty mám tak asi zbytečný, myslím že ji víc dávám když za tím tahám podval s autem a couvu do kopce nebo tahnu z lesa dřevo na platáku já mám to auto na to aby mi sloužilo ne abych ho někde šetřil a ráno když jedu 5km do zaměstnání tady na vysočině závěje -20°C to fakt nepoletím na 3000ot/m hned po startu takže do zaměstnání jedu v klidu max na 3 rych stupen a pohoda.

Napsal: 10 zář 2011, 21:19
od jjuriss
u mna po zaslepei EGR tak isto spozorovane spomalene ohrievanie motora, su ludia ktorym to neurobi nic takez asi zalezi od kazdeho motora ako sa to prejavi....

Napsal: 11 zář 2011, 18:19
od cavediver
ahojky vsem
sam mam EGR off a je uplne jasne ze dohřívání je pomalší ale čekat aby se ti auto už jaké koli po 5KM DOSTALO NA PROVOZNÍ TEPLOTU JE SMĚŠNA ILUZE
jsi jenom dalši ničitel sveho motoru a rozhodne baterie co odtoho očekaváš nevim ja jsem ze Svratky a -2O°C uplný normal ale 5km ???? nemaš šanci nahřat maximalne odpravit motor do mekky

cuus kluci přejiu peknej den cave ;)

Napsal: 11 zář 2011, 19:06
od hansdob
cavediver píše:ahojky vsem
sam mam EGR off a je uplne jasne ze dohřívání je pomalší ale čekat aby se ti auto už jaké koli po 5KM DOSTALO NA PROVOZNÍ TEPLOTU JE SMĚŠNA ILUZE
jsi jenom dalši ničitel sveho motoru a rozhodne baterie co odtoho očekaváš nevim ja jsem ze Svratky a -2O°C uplný normal ale 5km ???? nemaš šanci nahřat maximalne odpravit motor do mekky

cuus kluci přejiu peknej den cave ;)

měl by jsi číst celé příspěvky je tam že se ohřeje do pulky mezi prov teplotu a nulu NE NA PROVOZ TEPLOTU !!!!!