Ahoj , dekarbonizaci vstřikovacího ústrojí už mám úspěšně za sebou ( STP do nafty , vyjetý tři nádrže , zlepšily se starty a chod na volnoběh a motor už neklepe při akceleraci ) . Toto všechno na Xantii 2.0HDI 80kW .
Bohužel díky EGR ventilu je dost zanesený sání . Na TDi sem to čistil mechanicky po rozebrání a všude bylo kolem 3mm nánosu včetně ventilů . Předpokládám , že v HDI to bude vypadat stejně

. Motor mi při otáčkách přes 2500ot/min a sešlápnutí plynu dost kouří .
Uvažuju o čištění vodou ( párou ) a to takto:
Nejdřív sundat sací svody a mechanicky je vyčistit . Pak mechanicky vyčistit sací kanály - kam se dostanu . Zbydou pak ty nejkritičtější místa ( z hlediska zmenšení průtočnýho profilu ) a to ventily a část sacího kanálu u ventilovýho sedla. Tam se bez demontáže nedostanu , abych to mechanicky vyčistil .
Odpojil bych výfuk před katalyzátorem ( aby se nezanesl ) . Pak bych odpojil hadici do sacích svodů . Na motoru , zahřátým na provozní teplotu , běžícím na volnoběh bych pomocí rozstřikovače ( mlha ) vstřikoval destilovanou vodu do sacích svodů .
Z vodní mlhy , kterou bych vstřikoval do sání , se ve válcích stane pára . Při volnoběhu je otevřenej EGR ventil , takže se pára bude přes EGR ventil zpětně nasávat do motoru a bude čistit ventily a kanály .
Co si o tomto způsobu myslíte ?
Napadl mě ještě jeden způsob , jak vyčistit sací kanály a ventily . Vyrobit přírubu na sací kanál ( jeden ) , do této příruby vyvrtat dva otvory. Do jednoho otvoru přiletovat trubičku tak , aby se její konec dostal co nejblíž k ventilovýmu sedlu . Do druhé díry naletovat druhou trubičku - vratnou .
Čistilo by se vždy po jednom ventilu / kanálu . Motor natočit tak , aby byl čištěný ventil zavřený . Na přírubu napojit nádobku s čerpadýlkem tak , aby čistící roztok vytíkal delší trubičkou k ventilu a druho trubičkou se vracel do nádržky . A nechat roztok cirkulovat . . .
Tento druhej způsob mi přijde šetrnější vůči motoru , ale poněkud pracnější
Díky za trpělivost při čtení a názory Pavel.