Stránka 1 z 3
Nabíjanie autobatérie - napätie a prúd
Napsal: 02 úno 2012, 18:40
od mauditt
Čaute chalani. Ak ste už používali autonabíjačku akú značku si pochvaľujete zo skúseností ? Na akú výšku napätia a prúdu je najlepšie nechať nabíjať batériu na cca 12 hodín ? Myslím preventívne na zimu...
Napsal: 02 úno 2012, 18:48
od boobika
když budeš mít nabíječku s automatikou, tak nemusíš nic řešit. nabíjí cca do 14,7V a pak se přepíná do udržovacího režimu. připojená může být teoreticky pořád, ale nepřeháněl bych to.
zrovna před týdnem měl lidl akci za 500. přitom má do puntíku stejný pajšl jako podobná nabíječka od ctek
Napsal: 02 úno 2012, 18:55
od cosby
Někde jsem četl,že se má nabíjet desetinou kapacity
Napsal: 02 úno 2012, 18:59
od boobika
jo, to by tak mělo být. ty obyčejné nabíječky mají proud beztak cca do 6A, což je v pohodě pro 99% autobaterií.
Napsal: 03 úno 2012, 09:22
od mauditt
Spýtam sa blbo, ale 1/10 kapacity ....znamená, že ak mám teraz 61Ah 330 A DIN540 A EN/SAE, tak max. do 6,1 ampéra ?
Napsal: 03 úno 2012, 10:06
od ROMEK
mauditt píše:Spýtam sa blbo, ale 1/10 kapacity ....znamená, že ak mám teraz 61Ah 330 A DIN540 A EN/SAE, tak max. do 6,1 ampéra ?
... ano nabíjaš prudom 6,1A po dobu 10hodín pri uplnom vybití batérie
Napsal: 03 úno 2012, 10:34
od djpeto
v komunistickych knihach je pisane ze ak je bateria uplne vybita, je treba dodat do nej 130% kapacity baterie aby bola nabita na 100%. cize 100Ah bateriu je treba dobijat prudom 10A po dobu 13 hodin. Neviem ako su na tom nove, moderne autobaterie, ale predpokladam ze sa tam toho vela nezmenilo. mozno niekomu tato informacia pomoze

Napsal: 03 úno 2012, 11:39
od mauditt
Vďaka za informácie. Viete poradiť nejakú dobrú autonabíjačku, na ktorej sa dá nastaviť dobíjací prúd ? Dnes som meral kapacitu a vykazuje 12,0 V. Chcel by som ju dobiť. Autonabíjačky s plnou automatikou si zvolia dobíjací prúd samé ? Predpokladám, že svorky baterky treba vždy odpojiť a nemala by sa nabíjať v takýchto mrazoch vonku nie ?
Napsal: 03 úno 2012, 12:05
od ROMEK
Ja mám tuto
http://www.autoeshop.sk/autoeshop/eshop ... a-BOSCH-C3 a ešte staru staru klasiku po tátovy /trafo usmernovač/
Napsal: 03 úno 2012, 13:07
od Filas
Napsal: 03 úno 2012, 19:59
od tommi 81
Ta vypadá lákavě,jestli to funguje i při těch startech
Napsal: 03 úno 2012, 21:03
od mauditt
Napsal: 03 úno 2012, 22:21
od senioring1
mauditt píše:Vďaka za informácie. Viete poradiť nejakú dobrú autonabíjačku, na ktorej sa dá nastaviť dobíjací prúd ? Dnes som meral kapacitu a vykazuje 12,0 V. Chcel by som ju dobiť. Autonabíjačky s plnou automatikou si zvolia dobíjací prúd samé ? Predpokladám, že svorky baterky treba vždy odpojiť a nemala by sa nabíjať v takýchto mrazoch vonku nie ?
Zjednodušene sa dá povedať , že čím drahšia ,tým lepšia. Samozrejme nepotrebuješ profi ,ktorá má aj 24V , ale pre moderné baterky je vhodná automatika , ktorá si sama riadi nabíjací prúd podobne ako alternátor. Kontakty baterky neodpájaj a naopak je výhodné nabíjať baterku vonku , pretože pri nabíjaní sa vytvára teplo , ktoré baterke a jej kapacite prospieva.
Napsal: 03 úno 2012, 22:47
od mauditt
Ďakujem senioring1. Prečo sa nemusia sa vôbec odpájať svorky od baterky ? Písal si že je lepšie nabíjať vonku. Myslel si aj v takýchto mrazoch od -10"C do -20"C ?
Napsal: 04 úno 2012, 09:45
od senioring1
mauditt píše:Ďakujem senioring1. Prečo sa nemusia sa vôbec odpájať svorky od baterky ? Písal si že je lepšie nabíjať vonku. Myslel si aj v takýchto mrazoch od -10"C do -20"C ?
Áno , presne tak . Keď odpojíš nabíjačku , bude mať baterka 100 percent kapacity . Pri teplote - 15 stráca baterka až 50% svojej kapacity . Po odpojení nabíjačky hneď štartovať - uvidíš rozdiel.