Zdravím, potřeboval bych poradit, jelikož už si sám nevím rady. Jedná se o Ducato 2,3 120 Multijet r.v. 2010. Závada se projevila nejdřív oranžovou kontrolkou motoru na palubce. Ještě chvíli jezdilo, kontrolka různě svítila a nesvítila. Ted už se s tím jezdit nedá. Po připojení na diag. jsou tam 3 chyby.
P0683 Ohřívací jednotka - přítomen
P0402 Ventil recirkulace - přerušovaný
P010F Měřič průtoku vzduchu - hodnota není věrohodná - přítomen
Ten ventil recirkulace tam tuším je už delší dobu. Po smazání žádná chyba nenaběhne, ale stačí to projet trochu vyšší rychlostí a chyby naběhnou znovu. K autu jsem se dostal až dnes, vyměnil jsem váhu vzduchu, ale nic se nezměnilo. Po otočení klíčku u studenyho motoru bliká žhavení, asi nežhaví všechny žhaviče. Start je pak hodně tvrdej a chvíli se hodně klepe. Studeny pak nejde vytočit víc než 1500 a chcípá při rozjezdu... nechal jsem ho chvíli klapat a pak se znovu rozjel, už jelo, ale kolem 1500 silně škube, ale kolem 2000-2500 se s tím dalo dojet na dílnu. Výkon žádnej. Hned po startu kouří černě, až se lehce ohřeje, tak kouří do modro bíla, až bíla. Po přidání otáček se kolem 1500 silně chvěje motor. Auto jsem zběžně prohlídl a popravdě nevím vůbec kde hledat. Objevil jsem prolínající čerpadlo, za studena kape, ale ještě nevim odkud, zdá se ale, že z přívodu od filtru nebo přípoji na tlakovou trubku. Na diag. jsem pak zjistil, že tlak v liště je na volnoběh 320, korekce vstřiku je cca 0,12 -0,22 0,36 0,15. Hmotnost nasávaného vzduchu je dle požadavku. Dál na něm odešla včera z neznámých príčin hlavní 150A pojistka. Odešla nejdříve před půl rokem, když začal hořet ventilátor v kabině. Dali jsme tam novej ventilátor, odpor i opravnou sadu na konektory, vše original fiat. A včera zase.. po výměně nová nepraskla.. Jinak na autě byla před půl rokem měněná škrtící klapka, zjištoval jsem, že to bývá docela problém, ale nepředpokládám, že by bylo zase po ní. Snad jsem napsal vše, budu vdečnej za nějakou radu.
Ducato 2,3 120 Multijet - kouří, nejede
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak již mám svou teorii a sice ucpaný nebo nefunkční egr ventil. Pokud je auto studený, tak se škrticí klapka přivře, aby si motor nasával z egr a rychleji se ohřál, nicméně si nepřisaje a tak se dusí a nejde do otáček. Jak se auto ohřeje, tak se klapka víc otevírá a motor jede líp, ale stále počítá částečně s egrkem a proto to vyhodí tu váhu vzduchu. Nic jiného mě jinak nenapadá...
Tak jsem to vyzkoušel a zdá se mi, že auto kouří mín, na volnoběh vůbec a za jízdy teda ještě dost, ale už bíle. Co je ovšem problém, že stále netáhne. Jak jsem to projel, tak s odpojenym ventilem to nevyhodilo chybu váhy. Jinak by mě zajímalo, egr je tam ovládaný podtlakem, jak se ale zavírá? Podtlakem v sání? Nebo je tam pružina? Jinak jak jsem to projížděl, tak jsem to měl připojeny na diag a mj korekce vstřiku na volnoběh ještě jednou 0,05 0,12 -0,35 0,15, ovšem v zátěži na trojku kolem 2000 otáček už je korekce 0,75 0,15 -0,88 0,15. Předpokládám, že budou chyceny vstřiky na 1. a 3. válci, což? Ztrátu komprese nějak nepředpokládám, ale kdybych je tahal ven, tak bych ji změřil.
- Tomas-Oaza
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 420
- Registrován: 24 led 2006, 12:28
- Bydliště: Nikol-City