Problém s 1.6 TD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Homeless
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 04 srp 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Šluknovský výběžek

Problém s 1.6 TD

Příspěvek od Homeless »

Ahoj, mám G II s 1.6 TD typ JR a potřeboval bych pár rad.

Zjistil jsem, že nějaký jelito tam dalo vstřiky z obyč diesela (otv. tlak 130 bar) místo TD (155 bar), tak jsem dal nový trysky (origo Bosch) a nastavil na 155 bar, jenže motor má takovej divnej neklidnej chod, hlavně na volnoběh.
Musí se kvůli tomu zvýšení otvíracích tlaků vstřiků nějak přenastavovat čerpadlo? Věděl by někdo hodnotu nastavení předvstřiku pro tenhle motor (stroboskopem) ?
Čerpadlo bylo cca před rokem repasovaný a seřízený na stolici, motor je překroužkovanej (tlaky ok) a předvstřik jsem nastavil tak jak byl předtim - stroboskop ukazoval cca 15,7 st. při volnoběhu 860 ot./min , ale nevim jestli je to dobře. Má to špatný teplý i studený starty, jinak to jede jako kráva.
Pokud někdo zná tuhle "vykopávku" a věděl by co s tim, budu vděčnej :wink:
Děděk
Přispěvovatel
Příspěvky: 672
Registrován: 23 led 2006, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutovsko

Příspěvek od Děděk »

Neklidnej chod to mělo i před výměnou těch trysek?
SHARAN AUY 2002
Uživatelský avatar
Homeless
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 04 srp 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Šluknovský výběžek

Příspěvek od Homeless »

Před výměnou, resp. nastavením vyšších tlaků trysek to bylo vpoho.
Dneska jsem maličko přidal naftu na čerpadle, tak se to zlepšilo.
Štvou mě ty studený starty, musim mít vytažený táhlo předvstřiku (sytič) abych nastartoval a dokud se to neohřeje aspoň na 70 °C tak ho nemůžu zatáhnout zpátky páč to hned škytá a bíle hulí (nespaluje).
Když už teď startuje blbě, v zimě asi nechytne vůbec.
Jak ho trochu proženu a má 90°C, tak startuje bez sytiče na drc.
Pomohlo by mi vědět hodnotu nastavení předvstřiku, ale i těch 15,7 st. co má teď se mi zdá dost.
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Ten předvstřik je určitě špatnej, nevim jaká má být hodnota na stroboskop ale zkusil bych s tim hnout a mělo by se to zlepšit. ;)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Pokud to má předvstřik 15° a vše ostatní OK, tak to nemůže blbě startovat. Těch 15 je sakra hodně, serie cca 2-3° pokud máš víc nafty tak 5-6°.
Děděk
Přispěvovatel
Příspěvky: 672
Registrován: 23 led 2006, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutovsko

Příspěvek od Děděk »

No měl jsem před rokem passata B2 1,6TD a taky jsem zvyšoval vstřikovací tlaky,protože byly malý(taky jiný vstřiky) a dělalo mi to trochu problémy,tak jsem dal většího fóra(bez stroboskopu,jen podle svýho ucha)a bylo to o.k.Máš dobře nastavený rozvody?
SHARAN AUY 2002
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ten stroboskop taky umí kecat. Spolehl bych na "muzikantský" ucho. Pokud musí být dlouho vytažen krkač, tak to chce malonko přidat.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Homeless
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 04 srp 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Šluknovský výběžek

Příspěvek od Homeless »

Rozvody jsou ok. Ten strobáč asi teda nebude ukazovat stupně, u toho displeje nejsou žádný jednotky, prostě ukazuje číslo, ale nevim teda jaký. Měl jsem za to že °.
Asi by bylo lepší sehnat někde úchylkoměr.
Dám na vás a zkusim s nim trochu hnout, chvilku s tim pojezdim, pak zkusim zas třeba maličko přidat, uvidim jak pude.
Každopádně když jsem zved ty tlaky vstřiků, tak na čerpadlo to nemá žádnej vliv? Nemusí se na něm nic přenastavit?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Pokud je čerpadlo v dobrém stavu, tak velikost otevíracího tlaku nemá vlivna jeho funkci. Pokud je vyběhané, tak kolem pístu uteče větší množství paliva a vlastně klesne dodávané množství. Ta ztráta je větší v malých obrátkách, je-li opotřebení extrémní, tak motor špatně startuje. Pokud to chytne na otočení, tak to není tenhle případ.
Nastavení úchylkoměrem taky funguje pouze pro bezvadná čerpadla, u starších dává menší předvstřik a je potřeba trochu přidat, jinak to studené bíle hulí. Muzikantské ucho u těchto motorů dává nejlepší výsledek.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Homeless
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 04 srp 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Šluknovský výběžek

Příspěvek od Homeless »

O.K. Díky všem za rady. Malinko s nim hnu a uvidim, jak se to bude chovat.
vomy
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 15 led 2013, 18:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od vomy »

Prosím o radu, mám podobný problém, motor se na volnoběh třese že je to vevnitř docela nekomfortní, je to znát hlavně při zahřátým motoru za studena jen trochu, jak zvýším otáčky nad 1100 je to ok,
kde by mohl být problém? motor je po go, startuje na brnk, nové trysky (tlak opakovaně kontrolován), udělaný čerpadlo (nový těsnění, futra, ale podezírám právě to čerpadlo), nový uložení, žádná z těchto věcí tomu ale nepomohla
zkoušel jsem si hrát s předvstřikem, dávkou a stále to není ono...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Stejný problém, naklonit čerpadlo k bloku..
nepropadat panice...
vomy
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 15 led 2013, 18:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od vomy »

To jsem zkoušel, ale beze změny...
vomy
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 15 led 2013, 18:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od vomy »

žádné další nápady prosím? :(
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

komprese v pořádku? Resp. rozdíly tlaků jednotlivých válců..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“