na své A4 jsem v posledních asi dvou týdnech začal pozorovat dým z výfuku. Nikdy před tím to nekouřilo, tak mě to zarazilo. Ve výkonu jsem žádné změny ze začátku nepozoroval, ale po pár dnech se začalo občas projevovat u zahřátého motoru jakoby vynechání, zaškubnutí v tahu. Jedu po rovině 90km/h na tempomat, přijde stoupání a jak to začne tahat, jakoby se to roztřepe, někdy hodně zaškube. Většinou se to děje do cca 2000 ot. Dým smrdí po naftě a má bílou barvu s nádechem do modra. Olej nemizí.
U studeného motoru (do cca 85°C) se nic neprojevuje kromě dýmu.
Včera jsem si to vzal do parády a zjistil pár nemilých skutečností.
ad1: Když jsem dal na vratku z tandemu ještě před filtr takový ten průhledný filtřík, tak dokud je to studené nebo lépe, dokud to nemá cca 80°C (podle diag.) tak v jde čisté palivo. Se zahříváním se to začne měnit v pěnu. Sledoval jsem korekce v kanále 13 a časy v 23 a dokud je to studené, vše v normě plus/minus stejně okolo nuly (max. 0,2). Jak se to zahřívá, na 3.V to začne lézt nahoru až na 2.99. Ostatní válce zase dolů. Ve 23.kanále je to naopak. Na 3.V je čas nejnižší (-15) a na ostatních okolo 30. Po chvilce se to téměř skokem vrátí do normálu a pak zase.
ad2:Nedalo mi to a sundal jsem dekl. Zjistil jsem že je na několika válcích KO vačka a nadzvedáky.
Můj verdikt je, že jednak (ad1) podfukuje vstřik, tahá si to skrz něj naftu (kouř) a funí to naopak nahoru do nafty (pěna na vratce). A současně (ad2) se vačka dostala na takovou míru opotřebení, případně hydroštel zmrtvěl natolik, že se u studeného motoru, dokud je olej hustší (studený), hydroštel nevymáčkne a kolik tolik dělá co má a ventil se otevře dostatečně a 3.V jede v normě. A po zahřátí se hydro vymačká kvůli řídkému oleji a v kombinaci s menší (oholenou) vačkou se ventil neotevře dostatečně a tím pádem je válec slabší a jednotka se to snaží dohnat na korekci volnoběhu. A samozdřejmě kombinace ad1 a ad2.
Vačka a hydra půjdou 100% nové včetně ložisek vačky, gufera a šroubů. Sundám zrovna i vanu, vyčistím ji a prohlídnu čerpadlo a dám nový olej i filtr. O tom žádná


Váš názor na můj názor?
