Seřízení vstřikovacího čerpadla Bosch u turbodiesela

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Seřízení vstřikovacího čerpadla Bosch u turbodiesela

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,

může mi někdo z vás znalejších a zkušenějších poradit, jak seřídit rotačku Bosch u turbodiesela v domácích podmínkách? Mám šupleru, hodinky, šikovné ruce, něco vím o motorech, ale profivybavení nemám. Zajímalo by mě to krok po kroku, čím začít nejdříve, co pak a čím skončit, aby to aspoň trochu jelo, normálně žralo, nehulilo a chytalo to jak teplý, tak studený. Případně i nějaké hodnoty nastavení čerpadla.

Auto nechce studený chytat. Volnoběh normální a když mu přidám na naftě šroubem bohatosti jen o 1/4 otáčky, tak se volnoběh trochu zvedne. Pak přidám plyn a když uberu, tak spadnou otáčky, ale pak si motor na ten zvýšený volnoběh začne sám přidávat víc a víc a víc, že jsem radši rychle vypnul klíček ve spínačce. Takže jsem musel na šroubu zase ubrat zpět a nevím, co s tím :(
Vstřikama to nebude, na ty jsem ani nesáhnul a předvstřik taky zůstal stejný-nastavený na moje rysky na držáku čerpadla.
Tohle trvá asi tak 14 dnů od rozebrání čerpadla a jeho vyčištění. Předtím to jelo celkem normálně. Byl jsem u machra na čerpadla na seřízení, ale řekl mi, že už mám čerpadlo asi vyběhané. To je mi ale divné, proč tak najednou a taky protože to nechytá jen studené(cca minutu startuju, než chytne) a teplé to chytá dobře. Po dálnici do kopce zdržuju kamiony a plyn mám až na podlaze. Dřív to celkem jelo a chytalo, jen to mělo trochu vyšší volnoběh, který už nešel stáhnout. Ale pak se mi zasralo podávací čerpadlo ve vstřikovacím čerpadle friťákem, takže jsem ho musel rozebrat, protože to vůbec nejelo a od té doby problémy...

Díky moc za všechny věcné rady a postřehy :-)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Snad ti někdo odpoví...mám to poslední dobou dost podobně, do dlouhýho táhlýho kopce na dálnici tak 80kou a víc ani prd, přitom spotřeba okolo 7l což je v normě. Když to párkrát prošlápnu, tak se občas chytne a jede jak za mlada :?
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přívod paliva. Napojit na kanistr, ten dát do kabiny/hadice třeba oknem/ s umělohmotnými hadičkami a jet...Přepadem musí neustále jít souvislý proud paliva a na přívodu nesmí být bubliny..Klidně to dát bez filtru /nebo jen ten umělohmotný-ale ne na benzin/. Až pak dělat něco dál...
nepropadat panice...
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Přidám se, mám taky problém, neusále problémy se startováním (jednou chytne na otočení i po týdnu stání a jednou ne a ne chytnout po třeba dvou hodinách), pak mi to začlo za jízdy cukat, chcípat a dokonce mě to už nechalo na holičkách ani to neslíbilo... Čerpadlo je po přetěsnení v domácích podmínkách, nový hadice, balónek, před čerpadlem zpětnej ventil, momentálně jezdim na kanistr bez filtru a stejně to občas nechytne (s cukáním je to MOŽNÁ vyřešený, ale možná taky ne). Říkáš že z hadice musí jít neustále souvislý proud, mě na volnoběh z hadice jde jenom čůrek, to asi neni OK co? co to znamená? vyběhaný čerpadlo? Děkuju moc za odpověď, mám doma ještě dvě čerpadla, ale obě vypadaji tragicky (dlouho někde leželi), rád bych si to nechal už od někoho zrepasovat kdyby jste o někom věděli za rozumný peníze, nevim jestli mám nervy na to přehazovat čerpadla a pak řešit stejný problémy. DĚKUJU!!!
BMW e46 320D touring 110/125kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud při běhu na volnoběh stáhneš u přepadu tu slabou hadičku od vstřiků a nejde ti z té trubičky souvislý proud nafty, čerpadlu chybí nafta a nemá potřebný přetlak pro svou funkci.. Pokud jsou přívody v pořádku, je v háji podávací čerpadlo v čerpadle..Pokud bys tam přidal vnější podávací čerpadélko, mohl bys jezdit...
nepropadat panice...
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Souvislí je, ale je to takovej "chcajdák", pro představu asi jako když čůráš :D Myslíš že by to zachránila externí podávačka? Ale mám doma ještě dvě jiný, možná zkusim seskládat jedno jiný... Už fakt nevim kde by mohl bejt problém, udělal jsem už úplně všechno...


EDIT: myslíš zpátečku ne? Já měl teda sundanou tu velkou (vede ze stejnýho místa) co vede zpět do nádrže, a z tý šel ten čůrek. Kdybych sundal tu malou tak to asi poteče normálně... Tak to vypadá že to zase nějkde přisává vzduch, bo já už nevim :/ včera sem vyměnil i magnet. ventil na jehle, jestli se neseká, současně s tim sem zrušil IMO, už fakt nevim co víc mám udělat...
BMW e46 320D touring 110/125kw
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

kebitch: Dík za zprávu, poslal jsem odpověď. Promysli a dej vědět.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ten čůrek z té slabé trubičky u přepadu je právě dobrý ukazatel,/protože ta slabá dírka v holendru/OUT/ udržuje ten přetlak/ takže kdyžje souvislý proud nafty, čerpadlo je zahlceno a může dobře fungovat. Jestli tam nemáš ani zapojen filtr a přesto nafta jen čůrá, po zapojení filtru, který má určitý odpor to bude ještě horší..Podávačka kolikrát pomůže.. Ale O.K. čerpadlo je vždy lepší řešení...
nepropadat panice...
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Ještě mě napadá jestli by to nemohli bejt ventil vůle... už fakt nevim... seženu asi jiný čerpadlo a odvezu to servisákovi ať mi udělá vůle a přehodí čerpadlo a musí to jezdit... jsem už bezradnej a nemám na to čas... Jenom proto že to auto mám fakt rád se s nim furt seru jinak už by šlo dávno z domu, už to řešim třičtvrtě roku, vždycky to chvíly běží a pak zase hovno...
BMW e46 320D touring 110/125kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

:) Ventilové vůle mají vliv na chytání zastudena/vůle ssacích ventilů/, protože je menší komprese, a po ohřátí motor funguje.Patrně by jsi měl začít zgruntu ...
nepropadat panice...
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Po přetěsnění čerpadla cca před čtvrt rokem chytalo na jedno otočení starteru... až teď začlo haprovat... Jak jsem řekl, nejspíš dám jiné čerpadlo, a rovnou nechám udělat ventil vůle... pak už to musí startovat i kdyby nechtělo... Ono co jsem se dočetl tak jsou ventilové vůle u těhle motorů docela problém, a moje auto má najeto 250 000 a pochybuju že je někdo někdy dělal...
BMW e46 320D touring 110/125kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Samozřejmě musí se postupovat logicky a systematicky, v začátcích u všech motorů se nejdřív musí zjistil komprese zastudena, u tebe stačí ráno zvednout jedno kolo, dát tam 5. rychlost a otáčet kolem. Musíš tam cítit 4 odpory, přesně po sobě. Pozná se snadno při otáčení že je tam slabé-prázdné místo a to je ten válec bez komprese..Ale pokud je auto nedotčeno od výroby/a nikdo nedělal hlavu/ tak ten problém začíná postupně...horšími ranními starty, které se přisuzují vadným žhavicím svíčkám, ale po výměně je to stejné..Poté nastane situace, že motor už vůbec nechytne, až po dlouhé době, kdy se motor neustálým startováním ohřeje a komprese naskočí a motor čapne....Ale ty jsi psal, že auto jezdí a škube, ale aby škubalo tím, že válec nemá tlak muselo by jít na 3 válce..A je další důležitá kontrola, pokud začneš startovat a z výfuku se ti valí bílý kouř, je to známka, že čerpadlo naftu dává , ale ta se nespaluje a to je buď tím, že je tam vstřikována jindy než je třeba, nebo ve válci není komprese a spalovat se nemůže..Další možnost je , že trysky chčijou, tzn,.že tam nafta jde, ale není rozprášená takže chytit také nemůže...Takže zkus po ránu kompresi a budeš v obraze..Jinak origo motor právě okolo 200000 km potřeboval vůle na ssacích ventilech udělat...Přeji ti úspěch.. :)
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ani jsi neřekl, co je to za auto, pokud je to VW, tak od roku 1985 mají všechny motory hydra..Ale patrně to bude XUD od Peugeota, ne?
nepropadat panice...
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Já se omlouvám, je to XUD od pežota, vim že VW mají hydro... V zimě při přetěsňování čerpadla sme měřili tlaky a byli PREJ v pohodě. Podle příručky by měli bejt minimálně 18 a já měl přibližně 16 na všech válcích, ale servisák mi říkal že na svým VW T3 má 13 a jezdí to normálně... Jestli se nepletu tak špatný ventil vůle by se projevili právě na tlaku ne? Ale třeba je to fakt málo, Peugeot neni VW. Ale stejně to bude v čerpadle... O víkendu budu mít konečně čas tak ho ještě okouknu, jak teče nafta ze zpátečky, a jestli to neni někde ochcaný kolem holendrů (s tim sem měl problém ze začátku), ale myslim že nepochodim a rovnou ho vyndám...
BMW e46 320D touring 110/125kw
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od kebitch »

Nevšim sem si předchozího příspěvku takže doplním:

-Komprese sem už napsal, žádná sláva to neni

-Trysky jsou nový (najeto na nich max 15 000)

-Co se týče škubání, vypadáto že mám ucpaný odvzdušňování v nádrži nebo nějakej takovej problém, protože tuhle závadu jsem (nejspíš) odstranil tim že jezdim na kanystr, od tý doby to ani necuklo... Navíc z nádrže evidentně nešla nafta, vždy když sem jí natlačil balónkem, okamžitě mizela pryč zpět v nádrži, možná to bude jen vadným balónkem (zpětný ventil), za ten třičtvrtě rok co to řešim jsem mu dal pořádně zabrat. Síto v nádrži vyčištěné...

-No a nakonec, ano když se mi stane že to opravdu už delší dobu nechytá (dejme tomu 3 starty po 5-10 sekundách), valí se mi z výfuku bílí kouř... Jelikož nejsem žádnej blbec, myslel sem poslední dobou na to samý - že to je komoprese...

- žhavičky nový...

Takže myslíš nejdřív nechat udělat vůle než se pustim do čerpadla? pokud se maj dělat v 200 000 tak je dost načase tak jako tak...
BMW e46 320D touring 110/125kw
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“