Opel Astra G jede na 3 válce!!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Opel Astra G jede na 3 válce!!!
Mám tu Opel Astra G motor Z16XEP r.v. 2005. Majitel přijel s tím, že mu auto jede na 3 válce. Samozřejmě první co jsem udělal byla výměna svíček, ale bez odezvy. Napojil jsem tudíž diagnostiku, která napsala: P-0301 - válec 1
- detekce vynechání zážehu
- stálý/trvalý
Zkusil jsem tedy všechny svíčky venku, abych se přesvědčil zda není vadná zapalovací lišta. Všechny čtyři jiskru házely. Vymontoval jsem vstřikovací lištu a zkusil všechny vstřikovače. Všechny fungují perfektně. Vyměnil jsem vstřikovače 1. a 2. válce mezi sebou a diagnostika napsala opět vynechání zážehu na prvním válci. Změřil jsem tlaky. Jsou všechny přes 10bar a vyrovnané. Sundal jsem víko ventilů a zkontroloval vačku, ale je OK. Zbývá tedy řídící jednotka. O nové se vůbec nebudu bavit. I repasovaná vyjde na cca. 18000, což je vzhledem k ceně toho auta příliš. V úvahu přichází oprava cca. za 8000 nebo starší kousek, který se mi podařilo objevit ne netu za 4000. Potřebuju jen vědět pokud použiji starší řídící jednotku musím k ní vzít i imo nebo to lze přizpůsobit jako např. u Fiatu nebo Fordu? Pokud by jste někdo nějakou ŘJ navíc disponoval za dobrou cenu vezmu ji. Díky.
- detekce vynechání zážehu
- stálý/trvalý
Zkusil jsem tedy všechny svíčky venku, abych se přesvědčil zda není vadná zapalovací lišta. Všechny čtyři jiskru házely. Vymontoval jsem vstřikovací lištu a zkusil všechny vstřikovače. Všechny fungují perfektně. Vyměnil jsem vstřikovače 1. a 2. válce mezi sebou a diagnostika napsala opět vynechání zážehu na prvním válci. Změřil jsem tlaky. Jsou všechny přes 10bar a vyrovnané. Sundal jsem víko ventilů a zkontroloval vačku, ale je OK. Zbývá tedy řídící jednotka. O nové se vůbec nebudu bavit. I repasovaná vyjde na cca. 18000, což je vzhledem k ceně toho auta příliš. V úvahu přichází oprava cca. za 8000 nebo starší kousek, který se mi podařilo objevit ne netu za 4000. Potřebuju jen vědět pokud použiji starší řídící jednotku musím k ní vzít i imo nebo to lze přizpůsobit jako např. u Fiatu nebo Fordu? Pokud by jste někdo nějakou ŘJ navíc disponoval za dobrou cenu vezmu ji. Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
pokud budeš honit řj tak to musíš dohnat komplet ŘJ,tu imo krabičku co je na spínačce a aspon jeden funkční čip s klíče ten si přehodíš do svého klíče
vše musí být z jednoho vozu téhož typu motoru co máš ty,pak to jen přehážeš a jedeš
absolvoval sem tudle výměnu na svý bejvalý Vectře když mi odešla ŘJ po té co mi přebíjel alternátor
vše sem dohnal v Plzni Liticích je tam opl vrakoviště
vše musí být z jednoho vozu téhož typu motoru co máš ty,pak to jen přehážeš a jedeš
absolvoval sem tudle výměnu na svý bejvalý Vectře když mi odešla ŘJ po té co mi přebíjel alternátor
vše sem dohnal v Plzni Liticích je tam opl vrakoviště

Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Zkus jinou lištu. To že jiskří mimo motor, neznamená, že jiskří v motoru pod tlakem. Vyzkoušeno, ověřeno.
Jak jsi došel na vadnou jednotku, když vstřikovače otevře 4 a jiskří to taky na všech čtyřech svíčkách?
Zkontroluj lištu, na té zalité straně epoxidem možná uvidíš pár náznaků teček uvnitř epoxidu, případně zkoukni, jestli nejsou zpuchřelé gumové návleky na svíčky.
Jak jsi došel na vadnou jednotku, když vstřikovače otevře 4 a jiskří to taky na všech čtyřech svíčkách?
Zkontroluj lištu, na té zalité straně epoxidem možná uvidíš pár náznaků teček uvnitř epoxidu, případně zkoukni, jestli nejsou zpuchřelé gumové návleky na svíčky.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
Tak nakonec to bylo silnou karbonizací ventilů. Tlaky jsem sice měřil a byly OK, ale při měření se otáčí motorem cca 400ot/min. Při těchto otáčkách se přidírání ventilů neprojeví, ale při vyšších otáčkách se přidírající ventily nestačí vracet a tak dělají problém. Hlavu jsem ani nesundával a udělal jsem dekarbonizaci motoru přípravkem k tomu určeným a ejhle motor ožil. Takže tolik jen pro ty co by to snad někdy řešili. Jinak všem samozřejmě díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33732
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
tento fachčí na karbon AC G004,jericho-3 píše:NEMŮŽEŠ DÁT ODKAZ NA TEN PŘÍPRAVEK,co jsi použil? Díky
když najdeš fermež a klovatinu pak KO ST95411 když najdeš kalafunu tak nejprve dláto oškrabat
vždy to ale chce podle mě i sdělat sání vyleštit a pak to vzít až k ventilům do hlavy kartáč na vrtačce + třeba aceton, okud je všude bordel motor razantně obživne
u kada bych typl zapalovací lišta ko že háže venku a motoru probíjí mezizávitovým skratem vzáznoucí ventily jsou vemi zřídka
Sada na dekarbonizaci motorů. Koupil jsem ji na www.unimax.cz cena cca 8500Kč. Jsou možná i profesionálnější nástroje, ale já jsem s tímto spokojen nad míru.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: Opel Astra G jede na 3 válce!!!
[quote="kaad"]Mám tu Opel Astra G motor Z16XEP r.v. 2005. Majitel přijel s tím, že mu auto jede na 3 válce. Samozřejmě první co jsem udělal byla výměna svíček, ale bez odezvy. Napojil jsem tudíž diagnostiku, která napsala: P-0301 - válec 1
- detekce vynechání zážehu
- stálý/trvalý
Chlapci, tohle znám moc dobře z Astry G 1.4 16v X14XE. Přípravek na dekarbonizaci pomůže na chvíli, už jak napsal že má tlaky 10Bar tak je to jasný.To je málo!! Studený musej mít 13 a za tepla 17 u nového motoru.Jinak nedokonalé spalování a tyhle poruchy.Jestli má najeto přes 120tis. tak jsou zaklepaný ventily do sedel,malá(žádná) vůle mezi vačkou a ventilem,hydroštel je nadoraz a normálně podfukujou ventily.Zakarbonuje se to znova.Proto u Aster se měnej ventily když se dělá hlava za kratší o 0,2mm ( v Kelly je maj).Když zafrezkuješ sedla tak se to ještě zhorší-ještě menší vůle.Laboroval jsem s tím asi 2 roky,vyměnil kde co,prostružil vodítka a na hovno.Jeden člověk v Praze strčil tlakovou sondu do výfuku a na oscilo poznal i válec který to dělá.Bylo jasno,ventily ven, utočit na soustruhu 0,2-0,3mm dříku aby se měl hydro kam roztahovat a je to paráda.Tlaky jsou 16bar a jezdí to OK.Najeto 202000.
- detekce vynechání zážehu
- stálý/trvalý
Chlapci, tohle znám moc dobře z Astry G 1.4 16v X14XE. Přípravek na dekarbonizaci pomůže na chvíli, už jak napsal že má tlaky 10Bar tak je to jasný.To je málo!! Studený musej mít 13 a za tepla 17 u nového motoru.Jinak nedokonalé spalování a tyhle poruchy.Jestli má najeto přes 120tis. tak jsou zaklepaný ventily do sedel,malá(žádná) vůle mezi vačkou a ventilem,hydroštel je nadoraz a normálně podfukujou ventily.Zakarbonuje se to znova.Proto u Aster se měnej ventily když se dělá hlava za kratší o 0,2mm ( v Kelly je maj).Když zafrezkuješ sedla tak se to ještě zhorší-ještě menší vůle.Laboroval jsem s tím asi 2 roky,vyměnil kde co,prostružil vodítka a na hovno.Jeden člověk v Praze strčil tlakovou sondu do výfuku a na oscilo poznal i válec který to dělá.Bylo jasno,ventily ven, utočit na soustruhu 0,2-0,3mm dříku aby se měl hydro kam roztahovat a je to paráda.Tlaky jsou 16bar a jezdí to OK.Najeto 202000.
Jestli po nastartování za studena začne za chvíli motor koktat,netáne to a po chvíli(po mírném zahřátí) se chytí na 4 válce a jede , tak je to na 100% to co jsem psal.Ověřeno na několika X14,X16.Žádný zadírání vodítek,po 100tis jsou vyběhaný akorát. Ale prostružit je pro klid můžeš.
Samozřejmě že někdy odejde zapal.lišta,aby ne, když přes zakarbonovanou svíčku musí dávat několikrát větší energii na jiskru.Vše s tím souvisí,EGR i lambdu to zas..e,kat. trpí.klapka v sání kvůli recirkulaci atd. a nakonec zakarbonuješ celej motor,pístní kroužky jsem dloubal z pístů.Teď jezdí jak z praku už 40000km. Olej 0W40 a po 100tis. 5W40.
Samozřejmě že někdy odejde zapal.lišta,aby ne, když přes zakarbonovanou svíčku musí dávat několikrát větší energii na jiskru.Vše s tím souvisí,EGR i lambdu to zas..e,kat. trpí.klapka v sání kvůli recirkulaci atd. a nakonec zakarbonuješ celej motor,pístní kroužky jsem dloubal z pístů.Teď jezdí jak z praku už 40000km. Olej 0W40 a po 100tis. 5W40.