zahadny startovani 2,4 jtd
Moderátoři: šulda, Moderátoři
zahadny startovani 2,4 jtd
Ahoj, uz si nevim rady se svoji ar 156 2,4 jtd 100kw, rano proste nechytne, prijdu k autu motor toci pekne, ale nejde tam proste nafta, a nechytne, pres startovaci sprej, nebo kabely chytne okamzite, a pak uz celej den normalne startuje jedu do prace po praci prijdu k autu a normalne nastartuju a jedu domu, druhej den prijdu rano k autu a nechytne a porad takhle dokola, uz si fakt nevim rady co s tim, diagnostika bez chyb
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Co podávací čerpadlo v nádrži? Případně třeba filtr paliva nebo vedení paliva.
Z mého pohledu ráno, podávačka není schopná natlačit potřebný tlak, a je to na hranici, jestli to pojede nebo ne. Ty mu pomůžeš sprejem a jak se motor trochu roztočí tak už si to někde malinko nasaje, to pomůže podávačce která to dotlačí a pak už to jede.
Přes den nestihne padnout nafta tak, aby ji podávačka musela nějak moc tlačit takže to jede.
Nevím jestli FES umí ukázat tlak i v nízkotlakém okruhu, pokud ano, tak to snad půjde ověřit i bez ruk od nafty
Toto teoreticky může dělat i CR čerpadlo - při startování totiž nejsou otáčky takové, jak když motor chytne. Pokud by bylo CR před koncem životnosti, tak by to třeba při otáčení startérem nemuselo natlačit potřebný tlak pro otevření vstřikovačů a když Ty tomu pomůžeš, tak pak už to jede - nemusí to být nutně CR čerpadlem, stačí aby protékal vstřik, nebo blbnul DRV ventil.
Druhý start je pak už většinou vždy OK - teplejší motor, teplejší palivo, atd.
Tak jako tak, musíš k tomu znovu sednout s diagnostikou a místo koukání na chyby se podívat na "online" data při startování. Pak budeš chytřejší.
Z čeho vycházím:
a) nápad 1 - kdysi jsem zkoušel jak JTDčku chutná slunečnicový olej, přes noc byla zima takže jsem ráno vymlátil baterku a motor nechytl... za 2 dny když bylo tepleji jsem po několika víc otáčkách normálně nastartoval = podávačka to prostě s hustým palivem nedala
b) nápad 2 s CR - možná tu někde najdeš téma, kde nechtělo nastartovat žluté Stilo JTD 1.9 JTD, někdy nastartovalo, někdy ne, ale spíš ne. Tam byl problém s potřebným tlakem paliva proto, aby se otevřely vstřikovače
Z mého pohledu ráno, podávačka není schopná natlačit potřebný tlak, a je to na hranici, jestli to pojede nebo ne. Ty mu pomůžeš sprejem a jak se motor trochu roztočí tak už si to někde malinko nasaje, to pomůže podávačce která to dotlačí a pak už to jede.
Přes den nestihne padnout nafta tak, aby ji podávačka musela nějak moc tlačit takže to jede.
Nevím jestli FES umí ukázat tlak i v nízkotlakém okruhu, pokud ano, tak to snad půjde ověřit i bez ruk od nafty

Toto teoreticky může dělat i CR čerpadlo - při startování totiž nejsou otáčky takové, jak když motor chytne. Pokud by bylo CR před koncem životnosti, tak by to třeba při otáčení startérem nemuselo natlačit potřebný tlak pro otevření vstřikovačů a když Ty tomu pomůžeš, tak pak už to jede - nemusí to být nutně CR čerpadlem, stačí aby protékal vstřik, nebo blbnul DRV ventil.
Druhý start je pak už většinou vždy OK - teplejší motor, teplejší palivo, atd.
Tak jako tak, musíš k tomu znovu sednout s diagnostikou a místo koukání na chyby se podívat na "online" data při startování. Pak budeš chytřejší.
Z čeho vycházím:
a) nápad 1 - kdysi jsem zkoušel jak JTDčku chutná slunečnicový olej, přes noc byla zima takže jsem ráno vymlátil baterku a motor nechytl... za 2 dny když bylo tepleji jsem po několika víc otáčkách normálně nastartoval = podávačka to prostě s hustým palivem nedala
b) nápad 2 s CR - možná tu někde najdeš téma, kde nechtělo nastartovat žluté Stilo JTD 1.9 JTD, někdy nastartovalo, někdy ne, ale spíš ne. Tam byl problém s potřebným tlakem paliva proto, aby se otevřely vstřikovače
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
ano to mas pravdu je to prave ze na hranici, bohuzel ta hranice je takova ze to auto nechytne, zkusim zkontrolovat tu podavacku a filtr, jinak souhlasim s tebou podle me to bude taky neco s tlakem, ze to proste neni rano schopny vytvorit dostatecnej tlak pro start, jedna vec je jasna, vstriky se proste neotevrou nejde tam ani kapicka nafty, jestli to je cerpadlem buh vi, ale celou dobu me napada prave jen to cerpadlo, kdybych aspon vedel nejaky hodnoty jaky cerpadlo ma dat pri startu abych to zmeril, jinak takovej poznatek, zkousel jsem to startovat i pres 5kvalt pribrzdil to pres spojku, motor logicky tocil pomalejs a auto nechytlo, na ostatnich autech co jsem to zkousel 2,5 tdi, 1,9 tdi tak to normalne takhle chytne i pri pomalejsich otackach nez mi toci alfa, a jinak jaky data bych mel presne zmerit? mam jen diagnostiku fiatecuscan
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Za mě bych na to šel takhle:
1. Zkusil bych, jestli podávačka funguje správně
- někde zhruba uprostřed auta pod čelním sklem by měl být palivový filtr a do něj povede vstupní hadička - pravděpodobně zprava a možná ještě na tom zacvakávátku bude mít šipku směrem dovnitř filtru (toto nevím přesně)
Tu hadičku odpoj a nech někoho ať ti otočí klíčem - bylo by dobré ji směrovat do hadry nebo někde mimo motor. V nejhorším se dá i na to koukat tou škvírou jak je otevřená kapota.
Po otočení klíčkem by z toho měla stříkat nafta.
2. Pokud to bude OK, tak bych šel na to CR čerpadlo. Ve fiat ecu scan ve zobrazení online hodnot je možnost zatrhnout něco jako "tlak paliva" nebo "reálný tlak nafty" - ukazuje to hodnotu v barech. Na volnoběh by to mělo mít cca 300 barů. Myslím že tlak pro otevření vstřikovačů bude kolem 200 barů, ale to teď trochu vymýšlím.
No pokračujeme - jak to zatrhneš, tak půjdeš na další záložku graf, tam nastavíš aby to bralo hodnotu co nejčastěji (myslím že tam je 0,5 sekundy). Mělo by ti to začít vpisovat hodnoty do grafu. Dej si tam třeba ještě i napětí ve voltech abys viděl že graf funguje a něco se tam vykresluje. Myslím že tam musíš dát start, aby se to začlo zaznamenávat. Pak začni startovat.
Dál vypneš ten graf, a ve FES složce kde jsi ji nainstaloval je uložený CSV soubor s hodnotami. Mrkni na to, otevři to v excelu a v těch buňkách budeš mít tlaky po 0,5 sekundách. Jak tam bude do cca 200 až do 250, tak bude něco špatně s CR čerpadlem. Jak tam bude 300 barů a víc tak to asi bude OK a příčinu bude potřeba hledat jinde.
Když bude malý tlak, tak hned neřeš čerpadlo - může to být i vadný vstřik, nebo DRV ventil, který má udržovat správný tlak.
Nejsem s PC u auta, tak je popis přibližný, ale podle toho to snad zvládneš.
1. Zkusil bych, jestli podávačka funguje správně
- někde zhruba uprostřed auta pod čelním sklem by měl být palivový filtr a do něj povede vstupní hadička - pravděpodobně zprava a možná ještě na tom zacvakávátku bude mít šipku směrem dovnitř filtru (toto nevím přesně)
Tu hadičku odpoj a nech někoho ať ti otočí klíčem - bylo by dobré ji směrovat do hadry nebo někde mimo motor. V nejhorším se dá i na to koukat tou škvírou jak je otevřená kapota.
Po otočení klíčkem by z toho měla stříkat nafta.
2. Pokud to bude OK, tak bych šel na to CR čerpadlo. Ve fiat ecu scan ve zobrazení online hodnot je možnost zatrhnout něco jako "tlak paliva" nebo "reálný tlak nafty" - ukazuje to hodnotu v barech. Na volnoběh by to mělo mít cca 300 barů. Myslím že tlak pro otevření vstřikovačů bude kolem 200 barů, ale to teď trochu vymýšlím.
No pokračujeme - jak to zatrhneš, tak půjdeš na další záložku graf, tam nastavíš aby to bralo hodnotu co nejčastěji (myslím že tam je 0,5 sekundy). Mělo by ti to začít vpisovat hodnoty do grafu. Dej si tam třeba ještě i napětí ve voltech abys viděl že graf funguje a něco se tam vykresluje. Myslím že tam musíš dát start, aby se to začlo zaznamenávat. Pak začni startovat.
Dál vypneš ten graf, a ve FES složce kde jsi ji nainstaloval je uložený CSV soubor s hodnotami. Mrkni na to, otevři to v excelu a v těch buňkách budeš mít tlaky po 0,5 sekundách. Jak tam bude do cca 200 až do 250, tak bude něco špatně s CR čerpadlem. Jak tam bude 300 barů a víc tak to asi bude OK a příčinu bude potřeba hledat jinde.
Když bude malý tlak, tak hned neřeš čerpadlo - může to být i vadný vstřik, nebo DRV ventil, který má udržovat správný tlak.
Nejsem s PC u auta, tak je popis přibližný, ale podle toho to snad zvládneš.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
diky moc za podrobnej postup a vysvetleni, az budu mit o vikendu cas mrknu na to, jeste by me zajimala jedna vec, na jakym zaklade podle jakyho cidla se otevrou vstriky? nezajima me snimac otacek, immo atd..zajima me to z hlediska palivovy soustavy, je to prave ten DRV ventil? kdyby byl spatny ze by to neotevrelo vstriky...jinak baterka to neni urcite ani zhavicky atd..
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Přímo na CR liště by měl být snímač tlaku. DRV ventil bude blíž u čerpadla - v motoru vlevo a pak někde spíš nahoře na rozvoďáku.
DRV by způsobil spíš to, že by se tlak nenatlačil a nafta protékala zpět nějakým přepadem, kluci tam často mění nějaké gumičky nebo sítko za pár korun, ale věc, která zamítne start bude spíš přímo to čidlo tlaku.
Ale to už trochu vařím z vody - v tomto jsem se na mém JTD za 100tis. km
najetých nikdy hrabat nemusel... tedy zatím
P.S. Ta baterie není špatná poznámka, ale mě Lybra startovala do té doby než to přestalo točit. V mrazu točil startér snad 2 otáčky za sekundu a stejně to chytlo. Nápad to ale není špatný kvůli kostrám. Pamatuji u známého jeden transit, kde vyskákalo snad 20 chyb při startování, měnila se hromada věcí a nakonec to byl startér, který si cucnul tolik, že ostatní elektronika se nehnula. Stálo by tedy za to sledovat i napětí při startu a zkontrolovat kostry.
DRV by způsobil spíš to, že by se tlak nenatlačil a nafta protékala zpět nějakým přepadem, kluci tam často mění nějaké gumičky nebo sítko za pár korun, ale věc, která zamítne start bude spíš přímo to čidlo tlaku.
Ale to už trochu vařím z vody - v tomto jsem se na mém JTD za 100tis. km
najetých nikdy hrabat nemusel... tedy zatím

P.S. Ta baterie není špatná poznámka, ale mě Lybra startovala do té doby než to přestalo točit. V mrazu točil startér snad 2 otáčky za sekundu a stejně to chytlo. Nápad to ale není špatný kvůli kostrám. Pamatuji u známého jeden transit, kde vyskákalo snad 20 chyb při startování, měnila se hromada věcí a nakonec to byl startér, který si cucnul tolik, že ostatní elektronika se nehnula. Stálo by tedy za to sledovat i napětí při startu a zkontrolovat kostry.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG