PREVOD. "FEL" ZA "FMQ" - PREDLOHA PROBLE
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 170
- Registrován: 28 pro 2010, 01:34
- Bydliště: Ba - SK
PREVOD. "FEL" ZA "FMQ" - PREDLOHA PROBLE
zdar chlapi.. mam v G4 4motion prevodovku FEL a chcem tam dat FMQ (je dlhšia) ..
nakolko sa jedna o 4 motion, prevodovka ma na sebe montovany uhlovy prevod na kardan, a zaujima ma či to musim prehodit aj s uhlovym prevodom kotry je aj na tej fmq-aby som zachoval jej "dlhost", alebo či si mam uhlovy prevod premontovat s mojej FEL prevodovky..
su tieto uhlove prevody identicke na FEL a FMQ ?? lebo ak nie, mohol by byt tym padom iny aj haldex . jedna sa mi o to, aby sa všetky kolesa otačali rovnako, a nie že budem za sebou "vlačit" zadnu napravu v sklze- čo bude sposobene odlišnymi otačkami kolies na jednotlivych napravach..
dikes
nakolko sa jedna o 4 motion, prevodovka ma na sebe montovany uhlovy prevod na kardan, a zaujima ma či to musim prehodit aj s uhlovym prevodom kotry je aj na tej fmq-aby som zachoval jej "dlhost", alebo či si mam uhlovy prevod premontovat s mojej FEL prevodovky..
su tieto uhlove prevody identicke na FEL a FMQ ?? lebo ak nie, mohol by byt tym padom iny aj haldex . jedna sa mi o to, aby sa všetky kolesa otačali rovnako, a nie že budem za sebou "vlačit" zadnu napravu v sklze- čo bude sposobene odlišnymi otačkami kolies na jednotlivych napravach..
dikes
Naposledy upravil(a) calibrator dne 27 bře 2011, 23:21, celkem upraveno 5 x.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 170
- Registrován: 28 pro 2010, 01:34
- Bydliště: Ba - SK
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 03 úno 2006, 20:38
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Uhlový převod nemá vliv na stálý převod převodovky. Dej tam komplet tu druhou převodovku a hotovo. Stálý převod uhlové skříně a difu je stejný jde to ověřit otáčením kardanu a počítat otáčky poloos udělat si značky až se potkají máš poměr. To je nejrychlejší zjištění. Poloosy se ti musí otáčet obě zároven aby ti to neproměřoval diferák převodovky. Ale nemusíš to zkoušet jen to přehoď a hotovo.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 170
- Registrován: 28 pro 2010, 01:34
- Bydliště: Ba - SK
oka diky za rady .. myslel som si že uhlovy prevod bude identicky.. len som sa chcel uistit.. mal som calibru 4x4 a tam som tiež mohol menit prevodovku križom kražom hocijaku jaka tam pasovala.. a bolo to v poho.. len calibra ma troška iny system 4x4.. tak som si nebol isty, a nechcel som urobit nejaku volovinu..
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 170
- Registrován: 28 pro 2010, 01:34
- Bydliště: Ba - SK
.. takže som sa dostal ku tej mojej prevodovke "FMQ" .. zistil som že predlohova hriadel ma axialnu volu . Tak som tu FMQ prevodovku rozpolil - a zistil som že ložisko sa pretača v obale prevodovky, a ma axialnu volu zhruba 2mm v obale..
Teda je tu otazka pre zasvetenych-ktory riešili problem vole predlohy v inom vlakne tohoto fora, že ako na trvalo odstranit tento problem.. dočital som sa že tam je treba dat nejaku podložku pod zaistovaciu segerku ložiska, aby ložisko nemalo možnost axialne cestovat v obale.. čo som si ale ešte všimol, tak v tom obale je aj z vnutornej strany "ZAPICH" (so strany od ozubenych kolies) a teraz naozaj netušim, či ten zapich zvnutra je už od vyroby, alebo je sposobeny pretačanim ložiska v obale.. neviem teraz určit presnu polohu toho ložiska ako ma bit.. (axialne) aby nahodou ta predloha potom po oprave nebola moc povytiahnuta smerom ku kluke.. neviete mi poradit v ktorej polohoe to ložisko ma bit ?? mam ho dat na stred toho obalu ?? alebo na doraz do obalu, a potom urobit podložku a vymedzit axial ??
Dalšia vec je to pretačanie ložiska v obale.Je dobry napad zaistit to ložisko s LOCTITE lepidlom na ložiska ?? alebo sa to da nejako inak poistit proti pretačaniu ??
Mam tam teraz prevodovku FEL a tato prevodovka to ma inak vyriešene.. ma tam kuželove ložisko-teda nepretoči sa.. .. rozmyšlal som aj nad tym , presypat čreva FMQ -do obalu s FEL.. neviem či je to ale technicky možne..
Dakujem za každy napad..
Teda je tu otazka pre zasvetenych-ktory riešili problem vole predlohy v inom vlakne tohoto fora, že ako na trvalo odstranit tento problem.. dočital som sa že tam je treba dat nejaku podložku pod zaistovaciu segerku ložiska, aby ložisko nemalo možnost axialne cestovat v obale.. čo som si ale ešte všimol, tak v tom obale je aj z vnutornej strany "ZAPICH" (so strany od ozubenych kolies) a teraz naozaj netušim, či ten zapich zvnutra je už od vyroby, alebo je sposobeny pretačanim ložiska v obale.. neviem teraz určit presnu polohu toho ložiska ako ma bit.. (axialne) aby nahodou ta predloha potom po oprave nebola moc povytiahnuta smerom ku kluke.. neviete mi poradit v ktorej polohoe to ložisko ma bit ?? mam ho dat na stred toho obalu ?? alebo na doraz do obalu, a potom urobit podložku a vymedzit axial ??
Dalšia vec je to pretačanie ložiska v obale.Je dobry napad zaistit to ložisko s LOCTITE lepidlom na ložiska ?? alebo sa to da nejako inak poistit proti pretačaniu ??
Mam tam teraz prevodovku FEL a tato prevodovka to ma inak vyriešene.. ma tam kuželove ložisko-teda nepretoči sa.. .. rozmyšlal som aj nad tym , presypat čreva FMQ -do obalu s FEL.. neviem či je to ale technicky možne..
Dakujem za každy napad..
ano. je rovnaka.akurat neviem ktora to ma lepsie riesene...respektive co je lepsie.Gabo93 píše:CHápu dobře že FEL je stejná jako FMQ akorát FEL má lépe řešené ložisko na vstupním hřídeli?
Mam leona ARL 4x4 klasicka vule na 5. rychlostním stupni. Nevím zda vypodložit, nebo sixta, nebo uplně jiná? Díky za info.
TDI ..