Prasklý píst??? Seat alhambra AUY 85KW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prasklý píst??? Seat alhambra AUY 85KW
Čus chlapi,
mojí ženě se při cestě z Prahy do Teplic stalo, že auto přestalo jet a hulilo jak lokmotiva. Inu zavolala a já jsem přijel. Když jsem nastartoval abych vůbec zjistil, co s tím je, tak v motoru klepalo a zahulilo se z výfuku, že dým byl vidět ještě za půl hodiny o pět kilometrů dál. To se stalo ve čtvrtek. Když jsem pro to po dvou dnech jel s plaťákem tak jsem to natočil abych to dostal nahoru, protože nemám naviják. A k mýmu podivu motor naskočil na brnk a asi 10 vteřin bez kouře a bez klepání pak zase začínal pomalu kouřit. Tak jsem to hned zase zdechnul. No dostal jsem se k tomu až dneska a první co mě napadlo, že turbo. Bylo ale před rokem dávaný nový (repas). Sundal jsem sání zatahal za osičku a axiální vůle vůbec žádná, radiální byla minimální a vrtulka se točila úplně v pohodě. Takže mě napadl prasklý nebo propálený píst. Zhodil jsem hlavu očistil písty a neshledal jsem nic mimořádnýho. Jen na pistu čtvrtýho válce ve spalovací komůrce mikroskopická prasklinka po který když jsem přejel prstem, tak zmizela jako bych jí zamáznul sazema. A moje otázka zní. Je možný, že by se tak, prakticky okem neviditelná prasklinka, roztáhla po zahřátí motoru tak, že by do spalovacího prostoru prosakoval olej? Nebo je možný, že turbo který nemá žádnou vůli bude pouštět tolik oleje, že by auto hulilo jak sentinel? Zapoměl jsem napsat, že za tu chvilku, co žena dojela aspoň ke svým známým což měla 500 metrů to sežralo půl litru oleje. Možná malinko víc.
mojí ženě se při cestě z Prahy do Teplic stalo, že auto přestalo jet a hulilo jak lokmotiva. Inu zavolala a já jsem přijel. Když jsem nastartoval abych vůbec zjistil, co s tím je, tak v motoru klepalo a zahulilo se z výfuku, že dým byl vidět ještě za půl hodiny o pět kilometrů dál. To se stalo ve čtvrtek. Když jsem pro to po dvou dnech jel s plaťákem tak jsem to natočil abych to dostal nahoru, protože nemám naviják. A k mýmu podivu motor naskočil na brnk a asi 10 vteřin bez kouře a bez klepání pak zase začínal pomalu kouřit. Tak jsem to hned zase zdechnul. No dostal jsem se k tomu až dneska a první co mě napadlo, že turbo. Bylo ale před rokem dávaný nový (repas). Sundal jsem sání zatahal za osičku a axiální vůle vůbec žádná, radiální byla minimální a vrtulka se točila úplně v pohodě. Takže mě napadl prasklý nebo propálený píst. Zhodil jsem hlavu očistil písty a neshledal jsem nic mimořádnýho. Jen na pistu čtvrtýho válce ve spalovací komůrce mikroskopická prasklinka po který když jsem přejel prstem, tak zmizela jako bych jí zamáznul sazema. A moje otázka zní. Je možný, že by se tak, prakticky okem neviditelná prasklinka, roztáhla po zahřátí motoru tak, že by do spalovacího prostoru prosakoval olej? Nebo je možný, že turbo který nemá žádnou vůli bude pouštět tolik oleje, že by auto hulilo jak sentinel? Zapoměl jsem napsat, že za tu chvilku, co žena dojela aspoň ke svým známým což měla 500 metrů to sežralo půl litru oleje. Možná malinko víc.
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)

v podstate jesli by to bylo tak tak by mi vysvetlilo moji otazku ve zkrytu duse, proc vlastne spalovaly olej vsechny valce kdyby propoustel jen ten jeden...ja jsem pak sahal totiz do parohu a od oleje byly vsechny ctyri valce a bylo mi to divny.
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)

Zřejmě proto že se ti olej dostal z odvětrávání vent.víka do sacího tubusu do turba a to ho přes ic a sací parahy dopravilo do všech válců..
Ten píst ohřej hořákem a uvídíš jestli se prasklina roztáhne.
Budeš mít prasklý píst jako jsem měl i já
Ten píst ohřej hořákem a uvídíš jestli se prasklina roztáhne.
Budeš mít prasklý píst jako jsem měl i já

Alhambra II TDi AUY-ASZ
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)
Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr
ex automat,original měchy
UNC 060
AR 159 2.4JTDM 154kW Q4
)
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)
Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr

UNC 060
AR 159 2.4JTDM 154kW Q4

No, já se kdysi věšel na Golfu jedna, který běžel normálně , ale po ohřátí a naložení zabral, začal kouřit jako blázen, že za autem nebylo vidět...Nakonec jsem vyndal písty, a každý jsem dal na vařič, až jsem na jednom našel prasklinu, která se otevřela až po ohřátí motoru a motor spaloval olej../byl to jen obyčejný diesel/..
nepropadat panice...
takže je to asi jasný....tohle bylo tak, že to začalo kouřit a žena prej měla co dělat aby dojela aspoň na dvojku...mírnej kopeček jedině na jedničku víc to nejelo....pak dojížděla a tekl z toho olej a hulilo jak lokomotiva....až to vychladlo tak to bylo ok....všechny písty jsou opálený a je na nich vrstva spálenýho oleje a ten čtvrtej, kde jsem zahlídnul tu mikroprasklinu je napálenej víc...už na to kašlu dávat do toho prachy a srát se s tim....kdo chcete nějaký díly tak to auto rozprodám...je inzerát v sekci PRODÁM
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)

to si myslim ze by udelalo jedine ko turbo aby to tam foukalo v takovym mnozstvi...tohle toho oleje, na to jak dlouho to jeste jelo, sezralo relativne malo...jinak ten opak neni zadna prdel to je jasny...me by asi v prvni chvili napadlo zaradit petku a pustit spojku...ono je to ale asi jedno protoze stejne to vzdycky neco odsere...
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
