Ducato 2.3 MultiJet Lambda

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Ducato 2.3 MultiJet Lambda

Příspěvek od TDI tech »

Jedna sa o Ducato 2.3JTDm 88kW r.v. 2010 bez DPF cize ma sirokopasmovu lambda sondu. Auto ma taky problem ze sporadicky hlavne u studeneho motora (ranny start) sa to sprava tak, ze motor nastartuje na brnk normalne bezi na volnobeh, ale nereaguje na plynovy pedal. Po stlaceni plynoveho pedalu sa motor neda vobec vytocit do otacok, iba zacne do biela podymovat a furt ide na volnobeh. Po nejakej chvili, alebo po niekolkych opakovanych startoch zacne motor normalne fungovat a potom uz ide cely den bez problemov. V pamati zavad je zapisana chyba Lambda sonda - preruseni. V nloku meranych hodnot pri chode na volnobeh aj v otackach labda ukazuje furt 0%. Podotykam, ze pocas toho ako som auto diagnostikoval sa ako narokom zavada neprejavila , motor normalne bezal a reagoval na plyn.

Spravil som kontrolne merania podla pokynov v ESI, ale som z toho taky rozpacity. Totiz aj v ESI su niekedy dezinformacie a niesom si isty ci som meral spravne hodnoty na spravnych pinoch. Na pine c. 4 konektora k lambde na strane zily motora je voci kostre po zapnuti klucika napatie 5V (ESI udava palubne napatie 12V). Meranie ze vraj vyhrevu Lambdy medzi pinami 3 a 4 na lambda sonde, som nameral 3,4 Ohm (ESI udava 1 - 10 Ohm podla teploty vyfuku). Tak som pristupil na meranie osciloskopom podla ESI pin c. 3 voci kostre. Hned po starte sa tam objavilo napatie 5V namodulovanych PWM signalom a asi po cca 5sekundach zmizlo a dalej uz len 0V. Len mi bolo divne ze z pinu na ktorom ma byt udajne vyvedeny jeden koniec vyhrevu mam namerat signal. Neviem ako je to v skutocnosti vnutorne zpojene. Stiahol som si pinout lambdy z netu, ale popis je v taliancine a google mi z toho prelozil iba uplne nezmysly. Takze som si nepomohol. Podla blokovej schemy vnutorneho zapojenia lambdy je medzi pinami 3 a 4 prave vystupne napatie (signal) z meracieho obvodu lamby a nie vyhrev ako to udava ESI. No podla vsetkeho som dospel k zaveru ze lamba je zjavne KO. Este nejaky napad :? Nova stoji 250uer co je dost rana a nerad by som experimentoval.
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“