1 Hmotný zotrvačník vs. 2Hmota

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MatusSebo
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 05 led 2017, 23:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od MatusSebo »

martinsidlo píše:
MatusSebo píše:
martinsidlo píše:Jednohmota na OI 5Q jen trochu přenáší vybrace do převodovky,jde to doladit úpravou volnoběhu. Jiné neduhy to nemá až na větší km výdrž,já již 300tis km po městě a nešetřím rozjedy a akcelerací pod plným plynem.
Ale je to každého rozhodnutí.
Ja mám O1 6Q 4x4 :) chlapi píšu že to v žiadnom pripade
Já ti to neberu.
Já viem len to je to že na 5q to vraj nerobí nejaký extra rámus ale že na 6q a ešte aj 4x4 to je moc počuť aspoň tak zatial všetci vravia
Octavia 1 74kw 4x4 17/52 hybrid turbina + Soft 150ps
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

I já se pridavam, že už v fabii 1. generace je jednohmota a kdyby ta 5q prevodovka nebyla téměř neznicitelna, tak už je tak 5x vymenena... jednohmota akorát na zavody...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Takže jdu do 6q, než Babiš dostaví dálnici abych jí měl. :-D
Martin.D
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 17 říj 2011, 20:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martin.D »

A na O2 PD BXE resp tomu podobné tá jednohmota 228mm ( originál nie VALEO ) robí rámus :? ? ? ?
Kia Sportage 2020 1.6 crdi 136 ps
Octavia 2 FL 2011 - BXE - 142 PS
ex Kia Ceed 2014 1.4
ex Peugeot 107
ex Octavia AHF
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

Martin.D píše:A na O2 PD BXE resp tomu podobné tá jednohmota 228mm ( originál nie VALEO ) robí rámus :? ? ? ?
Daval jsem nekolik jednohmot na OC II 1.9 tdi 77 kw a auta jezdi a jezdi . V podstate nic jineho ti nezbyva pokud das do auta vetsi turbo ale chces zanechat puvodni prevodovku .
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Martin.D píše:A na O2 PD BXE resp tomu podobné tá jednohmota 228mm ( originál nie VALEO ) robí rámus :? ? ? ?
Na jakýkoliv 5q převodovce je jednohmota v pohodě, jak na rotačce, tak na PD. Ale osobně bych dal raději set National z Renovaku, mnohem kvalitnější náhrada, než Valeo a za stejný peníze ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

zdravím, poprosím o radu, B5 Tdi 66kW AHU dvouhmota, nějak mi začlo kurevsky vibrovat auto v tahu nejvíce 3 a 4 kvalt mezi 1500 až 2500ot.. ale jakože kurevsky.. zleva doprava.. homokloub sem vymenil, ten byl KO, poloosy bez vůlí.. mohla by to být dvouhmota ? 370kkm podle cebie.. jsou tam sprinty a malý soft, chovám se k tomu velmi slušně..
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

eXi píše:zdravím, poprosím o radu, B5 Tdi 66kW AHU dvouhmota, nějak mi začlo kurevsky vibrovat auto v tahu nejvíce 3 a 4 kvalt mezi 1500 až 2500ot.. ale jakože kurevsky.. zleva doprava.. homokloub sem vymenil, ten byl KO, poloosy bez vůlí.. mohla by to být dvouhmota ? 370kkm podle cebie.. jsou tam sprinty a malý soft, chovám se k tomu velmi slušně..
Může a nemusí, může být i samotná skříň, člověk mění a mění a většinou to může dělat lecos, od volné matky na poloose, po axiální vůli na skříni, až po vůli na podvozku, spojka... projdi všechno, vůle v podvozku (i zadní nápravu) poloosy (vnitřní), ale dle mě spojka...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
LUIGI124
Přispěvovatel
Příspěvky: 188
Registrován: 22 led 2010, 19:35
Odpovědi: 0
Bydliště: zlín

Příspěvek od LUIGI124 »

i tohle se muze stat - jednohmota 240 mm leon 4x4Obrázek
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

240mm je jasná věc.. se šestikvaltem.. tam jednohmota neuspěje...

Ale na malou spojku a pětikvalt je to v pohodě, dalo se to tady na několik aut a vše funguje jak má, žádné zhoršení čehokoliv... Navíc, měly je z fabriky staré TDI, měly je všecky Fabie TDI 74kw a poslední ročníky O1 Tour AXR 74kW... !!!
Navíc, jak psal Mařena.. při zvednutí výkonu ani jiná cesta není.. krom teda přestavby na šestikvalt
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Vici: Jinými slovy je měly "rozpočtové" auta.

Z principu fungování musí být mezi 1hmt a 2hmt rozdíl, i na 5 kvaltu.

Jako, asi bych nějaký ten hluk a vibrace oželil, ale když si to spojím s otáčkama při dálniční rychlosti, které 5kvalt má, je asi fakt rozumnější dát 6kvalt (dlouhá 5q převodovka pro mě taky není cesta.)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5178
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Co máš na 5Q? 3tis ot. při 130km/h a můžu zplna akcelerovat i do kopce bez podřazení. To 6Q tolik neumí bez podřazení. Pokud tam není nechutně obrovské stádo,které krotí jeden uvnitř.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 981
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od matesfox »

já mám jednohmotu a paráda úplně,nějaky hluk je mi u řitě mám vytlumené auto a vykon přes 200ps,a mám 5q a při 130 točím 2450,takže pecka :)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

No tak si podřadíš, pokud na to potřebuješ šlápnout...což teda nedělám moc často. Prostě mi to přijde zbytečně mnoho 3tis -130km/h.

Nevím co máš za auto, ale na okreskách mi 5q výborně vyhovuje, nechci mít velké rozestupy a kvalty vytáčet až kamsi aby to další pobral. Když jsem jezdil s 1.6tdi (taky 5q dlouhý jak týden), přišlo mi že to uplně zabíjí dynamiku....
majoTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 zář 2007, 19:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od majoTDI »

Ked to tu citam, mam stale vacsi problem co vybrat :-) . Mam Leon 1P BXE , 180ps cc400Nm , zohnal som si dlhy maly 6kvalt MYP ( 130km/h=2150ot ) a teraz hladam vhodnu spojku... Auto robi kazdy den cca 300km a v mojom veku uz mam radsej ticho a pohodlie :-) .Momentalne tam mam seriu 5kv a dvojhmotu LUK, drzi sa statocne ale pri raznejsom pridani si zavrni samozrejme,to jedine mi vadi, ale ist do jednohmoty sa bojim....
LEON 1P BXE 2010, 1749VB,1043,soft Netopier, 180/380
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“