Passat BMP problem s regeneraciou DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Passat BMP problem s regeneraciou DPF
Zdravim,
Mozno je tu uz vela podobnych tem ale potrebujem fakt poradit, nie iba nejake spekulacie ale opravdu hladam niekoho s podobnym problemom a so skutocnym vyrieseni problemu.
Kupil som passata 2007 2.0 tdi 103kw verziu s BMP motorom. Hned jak som ho kupoval tak po cca 100km sa mi rozsvietila DPF kontrolka. Tak som to isiel reklamovat a povedali ze treba regenerovat. Tak som isiel to prevetrat a vypalit a problem bol v tom ze obcas to zadymilo, teda pomerne casto, vzdy okolo 2300 otackach. A asi po 20min ceste cez 100km/h mi hodilo nudzovy rezim. Tak mi spravili vynutenu regeneraciu. Potom som nalial pre istotu dpf aditivum a spravil s tym 450km a znova to iste. Tak znova mi to vynutili pretoze znova ma to hodilo do nudzoveho rezimu. Zrazu diagnostika ukazovala chybu snimaca tlaku. Tak mi dali zdarma novy. Vravim ze problem vyrieseny a potreboval som s tym spravit na jedenkrat 1200km tak som pre istotu dal vymenit rozvody,novy olej, novy vzduchovy, pieskovy a naftovy filter a aj novu palivovu pumpu. Pre istotu dal skontrolovat mechanikom v autorizovanom servise SKODA,kedze ten bol hned po ruke a nebol cas hladat VW servis a tlacil ma cas. Vsetko slapalo, tak som sa vybral na tu cestu, po cca 300km sa mi rozsvietila kontrolka dpf, vravim ze kaslem na to ze musim dalsich 900km spravit aj s nudzovym rezimom, a kontrolka po cca 50km zhasla, vravim ze ide vsetko jak ma. Prvych 1100km som siel po dialnici (rakusko+nemecko) a konecnych cca 80km po cestach v nemecku. DOsiel som, vyspal sa a vravim ze rano idem niekam do obchodu. A spravil som asi 25km a znova sa rozsvietila kontrolka dpf, tak som siel na dialnicu a daval tomu asi 2300 otaciek, a raz mi jeden kolega z cias ked som robil sofera ze treba to obcas vytocit a proiadne ten filter prefukat tak som sa aj snazil to sem tam vytocit na 4000.Co som nemal robit, pretoze neskor som zistil podla nemeckeho manualu ku autu ktory som horko tazko prelozil ze sa to praveze nesmie, lebo sa pokazi snimac tlaku, ktory je tam asi 1200km. Tak znova mi to skocilo do nudzoveho rezimu. Dnes rano som to dal do servisu a mechanik v nemecku mi spravil znova nutenu regeneraciu, vravi ze vsetko v poriadku a e diagnostika ziadnu chybu nehlasi. Spravil som cca 30km a auto zacalo znova okolo 2300 otaciek dymiet bielo sedy dym. A tak som nastavil na trojke tempomat na 2300 otackach na 60ke ze asi zacala znova regeneracia, aj mi to ukazovalo spotrebu cca o 3litre viacej a obcas mi na tempomate cukal plyn a zvysovala sa spotreba, po dalsich 25km sa mi zapla kontrolka DPF. Tak som to vzal znova na nemecku dialnicu, nastavil tempomat na 130 a isiel asi 40km, potom sa otocil na dialnici a isiel naspet a po asi 10km po otoceni znova skocil nudzovy rezim.
Auto je dovezene z nemecka,pravidelne servisovane v nemecku,garazovane a o auto riadne starane, najazdene 193tisic, prevodovka zabera pri spodku, a lahko idu rychlosti, tlmice a aj brzdy ako nove, nic nehrkoce, a turbo taha ako ma..proste TOP STAV. Za asi 2000km co som na tom odjazil uz asi 5ty krat svieti dpf filter spolu s ikonkou blikajucich zhavicou, co znaci porucha snimaca tlaku,ktory ale je meneny a ani diagnostika nehlasi chybu. Pri regeneracii, aspon predpokladam auto dymi, aspon si myslim ze je to tak. Zadymi asi 10sekund potom5sekund nic, potom znova a stale dookola az kym sa nerozsvieti ikonka DPF a po case aj blikajuce zhavice.
Je to problem DPF, alebo zhavicou,alebo EGR ventilu? ja uz neviem... Mechanik mi povedal ze DPFku nic neni, ze sa da uspesne vypalit regeneraciou na zbytkovych 4,5 percenta, co je asi 95,5 percenta. Aj ked sa moc do toho nevyznam.
Mal niekto podobny problem, ktory sa mu podarilo uspesne vyriesit?Uz som zufali a nemam sa jak dostat na svk domov. Dakujem za citanie mojho romanu a za odpovede.
Mozno je tu uz vela podobnych tem ale potrebujem fakt poradit, nie iba nejake spekulacie ale opravdu hladam niekoho s podobnym problemom a so skutocnym vyrieseni problemu.
Kupil som passata 2007 2.0 tdi 103kw verziu s BMP motorom. Hned jak som ho kupoval tak po cca 100km sa mi rozsvietila DPF kontrolka. Tak som to isiel reklamovat a povedali ze treba regenerovat. Tak som isiel to prevetrat a vypalit a problem bol v tom ze obcas to zadymilo, teda pomerne casto, vzdy okolo 2300 otackach. A asi po 20min ceste cez 100km/h mi hodilo nudzovy rezim. Tak mi spravili vynutenu regeneraciu. Potom som nalial pre istotu dpf aditivum a spravil s tym 450km a znova to iste. Tak znova mi to vynutili pretoze znova ma to hodilo do nudzoveho rezimu. Zrazu diagnostika ukazovala chybu snimaca tlaku. Tak mi dali zdarma novy. Vravim ze problem vyrieseny a potreboval som s tym spravit na jedenkrat 1200km tak som pre istotu dal vymenit rozvody,novy olej, novy vzduchovy, pieskovy a naftovy filter a aj novu palivovu pumpu. Pre istotu dal skontrolovat mechanikom v autorizovanom servise SKODA,kedze ten bol hned po ruke a nebol cas hladat VW servis a tlacil ma cas. Vsetko slapalo, tak som sa vybral na tu cestu, po cca 300km sa mi rozsvietila kontrolka dpf, vravim ze kaslem na to ze musim dalsich 900km spravit aj s nudzovym rezimom, a kontrolka po cca 50km zhasla, vravim ze ide vsetko jak ma. Prvych 1100km som siel po dialnici (rakusko+nemecko) a konecnych cca 80km po cestach v nemecku. DOsiel som, vyspal sa a vravim ze rano idem niekam do obchodu. A spravil som asi 25km a znova sa rozsvietila kontrolka dpf, tak som siel na dialnicu a daval tomu asi 2300 otaciek, a raz mi jeden kolega z cias ked som robil sofera ze treba to obcas vytocit a proiadne ten filter prefukat tak som sa aj snazil to sem tam vytocit na 4000.Co som nemal robit, pretoze neskor som zistil podla nemeckeho manualu ku autu ktory som horko tazko prelozil ze sa to praveze nesmie, lebo sa pokazi snimac tlaku, ktory je tam asi 1200km. Tak znova mi to skocilo do nudzoveho rezimu. Dnes rano som to dal do servisu a mechanik v nemecku mi spravil znova nutenu regeneraciu, vravi ze vsetko v poriadku a e diagnostika ziadnu chybu nehlasi. Spravil som cca 30km a auto zacalo znova okolo 2300 otaciek dymiet bielo sedy dym. A tak som nastavil na trojke tempomat na 2300 otackach na 60ke ze asi zacala znova regeneracia, aj mi to ukazovalo spotrebu cca o 3litre viacej a obcas mi na tempomate cukal plyn a zvysovala sa spotreba, po dalsich 25km sa mi zapla kontrolka DPF. Tak som to vzal znova na nemecku dialnicu, nastavil tempomat na 130 a isiel asi 40km, potom sa otocil na dialnici a isiel naspet a po asi 10km po otoceni znova skocil nudzovy rezim.
Auto je dovezene z nemecka,pravidelne servisovane v nemecku,garazovane a o auto riadne starane, najazdene 193tisic, prevodovka zabera pri spodku, a lahko idu rychlosti, tlmice a aj brzdy ako nove, nic nehrkoce, a turbo taha ako ma..proste TOP STAV. Za asi 2000km co som na tom odjazil uz asi 5ty krat svieti dpf filter spolu s ikonkou blikajucich zhavicou, co znaci porucha snimaca tlaku,ktory ale je meneny a ani diagnostika nehlasi chybu. Pri regeneracii, aspon predpokladam auto dymi, aspon si myslim ze je to tak. Zadymi asi 10sekund potom5sekund nic, potom znova a stale dookola az kym sa nerozsvieti ikonka DPF a po case aj blikajuce zhavice.
Je to problem DPF, alebo zhavicou,alebo EGR ventilu? ja uz neviem... Mechanik mi povedal ze DPFku nic neni, ze sa da uspesne vypalit regeneraciou na zbytkovych 4,5 percenta, co je asi 95,5 percenta. Aj ked sa moc do toho nevyznam.
Mal niekto podobny problem, ktory sa mu podarilo uspesne vyriesit?Uz som zufali a nemam sa jak dostat na svk domov. Dakujem za citanie mojho romanu a za odpovede.
Volkswagen Passat Variant 3C 2.0 Tdi 103Kw BMP
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 604
- Registrován: 24 říj 2012, 21:07
- Bydliště: Jirkov
isto bude dpf upchane, aj ked to moj problen asi nevyriesi, pretoze som predchvilou dosiel od mechanika a ten mi vravel ze akurat tam maju to same auto s tym istym problemom, dali novy dpf a problem pretrvava aj nadalej, stale kratke regeneracie a pod... vraj to musim vziat do original vw servisu... co moj problem vyriesi asi ale neviem za kolko, radsej potrebujem vediet ze naco sa mam pripravit a na kolko cca penazi z mojho vrecka... beha tu vela takych aut. tak snad musel mat niekto podobny problem... prosim ozvite sa uz niekto s tym istym problemom 

Volkswagen Passat Variant 3C 2.0 Tdi 103Kw BMP
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 604
- Registrován: 24 říj 2012, 21:07
- Bydliště: Jirkov
vsak to praveze neviem ci su snimace ok... preroze na treti raz dpf nudzaku mi zistili vadni snimac dif. tlaku a po vymebeni zrazu boli dpf upchate s 28 na 9...a cital som na nete ze pri regeneracii nemozno vytocit par krat motor pretoze sa potom moze prekalibrovat alebo pokazit snimac... ale co som zistil az pred piatym nudzakom kvoli dpf za poslednych 2000km.co dovtedy sme to robili na firemnych crafteroch ze parkrat prefukali a bolo vyfuknute resp. prepalene dpf, co pri tomto type motora nemozno... a zrazu prsd stvrtym nudzakom som to parkrat vytocil a pokazil znova snimac ktory mi davali po tretom nudzaku novy... a teraz kvoli tomu mozno mi zacalo znova po 40km cca po servisnej regeneracii znova svoetit dpf...ale diagnostika chybu nehlasi zatial toho snimaca... ja uz neviem kde je chyba
Volkswagen Passat Variant 3C 2.0 Tdi 103Kw BMP
Mám taký pocit, že kopa ľudí má popletené hrušky z jablkami pri DPF filtroch.
Jak z obyčajných užívateľov tak z odb(p)orných opravárov čo nemajú ani šajnu čo ktorý kanál znamená.
Rozsvietenie kontrolky DPF ma isto nejakú príčinu, ale prečo?
Tak isto ako sa rozpráva o zanesení....
sú dva kanále na ktorých sa dá pozrieť.
Kanál 73/3 ak si dobre pamätám hovorí o percentuálnom zanesení medzi regeneráciami.
Kanál 68/2 hovorí o zanesení DPF popolčekom v gramoch. Ale pozor, táto hodnota je len teoreticky vypočítaná RJ. Dovolená max. hodnota u PD motorov od VW je 60g. Ale ako som písal vyššie, je to len hodnota vypočítaná!!!!
Stačí taká maličkosť, keď už je zanesenie viac ako 60g a niekto chce spraviť vynútenú regeneráciu tak RJ ju nepustí. Tak stačí prispôsobiť nový DPF a hodnota sa zmení na 0. Nejaký čas sa s tým jazdí a DPF sa úplne zapchá napr. pri vypočítanej hodnote 7g. Všetko vyzerá OK, ale kde je problém?
Ale tých príčin je mnoho.... Ale toto je jedna z hlavných.
Potom sa dá stav posúdiť už len podľa počtu najazdených km medzi regeneráciami. Napr u PD motorov od VW je to max 400km na regeneráciu.
Ďalšou premenou je snímač G450 poďla ktorého sa dá čiastočne zdiagnostikovať priechodnosť DPF.
Niečo málo z mailovej komunikácie :
zajímal by mne diferenční tlak před a za filtrem ve volnoběhu za studena
a za tepla (pokud je vyšší než ca 40 - 60 hPa (mbar) po úspěšné regeneraci
s teplotami okolo 650°
pak je v něm popílek a lze jej naší metodou
vyčistit do téměř nového stavu a najede nejméně polovinu toho, co již
najezdil.
Pokud je katalyzátor mimo těleso filtru, dá se obnovit a pokusit se o
regenerace, kdyby ty teploty nedosahovaly předepsaných. Pokud je obojí v
jednom tělese, pak se musí řešit nejdříve funkčnost katu´
Pokud jedna z podmínek není realitou, pak nemá cenu posílat filtr na
vyčištění, protože se po návratu do ca 1000 - 2000 km zanese sazemi a bude
hlásit ucpaný filtr opětovně
Momentálne aj ja pozorujem znižujúci sa počet najazdených km medzi regeneráciami a čo regenerácia tak prejdem o cca 2-3km menej ako bola predošlá. Tak aj môj DPF ide do hajan.
Ale bohužial iba od jedného člena mám ohlas ktorému čistili DPF že to bolo funkčné.
Tak stále zvažujem kúpu nového, prípadné čistnenie......
Jak z obyčajných užívateľov tak z odb(p)orných opravárov čo nemajú ani šajnu čo ktorý kanál znamená.
Rozsvietenie kontrolky DPF ma isto nejakú príčinu, ale prečo?
Tak isto ako sa rozpráva o zanesení....
sú dva kanále na ktorých sa dá pozrieť.
Kanál 73/3 ak si dobre pamätám hovorí o percentuálnom zanesení medzi regeneráciami.
Kanál 68/2 hovorí o zanesení DPF popolčekom v gramoch. Ale pozor, táto hodnota je len teoreticky vypočítaná RJ. Dovolená max. hodnota u PD motorov od VW je 60g. Ale ako som písal vyššie, je to len hodnota vypočítaná!!!!
Stačí taká maličkosť, keď už je zanesenie viac ako 60g a niekto chce spraviť vynútenú regeneráciu tak RJ ju nepustí. Tak stačí prispôsobiť nový DPF a hodnota sa zmení na 0. Nejaký čas sa s tým jazdí a DPF sa úplne zapchá napr. pri vypočítanej hodnote 7g. Všetko vyzerá OK, ale kde je problém?
Ale tých príčin je mnoho.... Ale toto je jedna z hlavných.
Potom sa dá stav posúdiť už len podľa počtu najazdených km medzi regeneráciami. Napr u PD motorov od VW je to max 400km na regeneráciu.
Ďalšou premenou je snímač G450 poďla ktorého sa dá čiastočne zdiagnostikovať priechodnosť DPF.
Niečo málo z mailovej komunikácie :
zajímal by mne diferenční tlak před a za filtrem ve volnoběhu za studena
a za tepla (pokud je vyšší než ca 40 - 60 hPa (mbar) po úspěšné regeneraci
s teplotami okolo 650°
pak je v něm popílek a lze jej naší metodou
vyčistit do téměř nového stavu a najede nejméně polovinu toho, co již
najezdil.
Pokud je katalyzátor mimo těleso filtru, dá se obnovit a pokusit se o
regenerace, kdyby ty teploty nedosahovaly předepsaných. Pokud je obojí v
jednom tělese, pak se musí řešit nejdříve funkčnost katu´
Pokud jedna z podmínek není realitou, pak nemá cenu posílat filtr na
vyčištění, protože se po návratu do ca 1000 - 2000 km zanese sazemi a bude
hlásit ucpaný filtr opětovně
Momentálne aj ja pozorujem znižujúci sa počet najazdených km medzi regeneráciami a čo regenerácia tak prejdem o cca 2-3km menej ako bola predošlá. Tak aj môj DPF ide do hajan.
Ale bohužial iba od jedného člena mám ohlas ktorému čistili DPF že to bolo funkčné.
Tak stále zvažujem kúpu nového, prípadné čistnenie......
rozmyslam a zacinam setrit na novy, aj ked sa bojim kupovat novy za 1700 ked tu mali v servise taky isty pasaat s tyn samym problemom a nevedeli vyriesit ani kupou noveho. aj ked pouzivali iba ten vcds tu v nemecku ci ako sa to vola a nemali vag, aj ked pri diagnostike s vag na svk sa zistil chybny snimac. ktory som mohol znova odj*bat s vytocenim motora pri regeneracii.
cize sa pytam ze je kvalitna vcds diagnostika a zisti uplne vsetko?
pretoze najprv som mal zanesenie na 28percent.nahodil sa na vag a vymenil snimac, zrazu bolo 14,zapol motor zapla diagnostika a bolo 9...moze to byt znova prekalibrovane a znova hadzat priskoro nudzovy rezim?a nemusi sa to zistit ta chyba snimaca cez vcds.
dakujem
cize sa pytam ze je kvalitna vcds diagnostika a zisti uplne vsetko?
pretoze najprv som mal zanesenie na 28percent.nahodil sa na vag a vymenil snimac, zrazu bolo 14,zapol motor zapla diagnostika a bolo 9...moze to byt znova prekalibrovane a znova hadzat priskoro nudzovy rezim?a nemusi sa to zistit ta chyba snimaca cez vcds.
dakujem

Volkswagen Passat Variant 3C 2.0 Tdi 103Kw BMP
To čo skákalo tá hodnota zanesenia filtra je tá medzi regeneráciami.
Záleží čo presne písalo k tomu snímaču?
Ja používam VCDS a dá sa neskutočne vela vecí zistiť.
Ale treba čas a skúsenosti....
A keď niekto tomu nerozumie tak tú diagnostiku môže mať aj pozlátenú a nepomôže mu.
V tomto prípade len vešteckú gulu!!
Alebo ešte kde by mohol byť sú poškodené káble, ale treba popreverovať.... ale to je hladanie na dlhé hodiny s neistým výsledkom.
Záleží čo presne písalo k tomu snímaču?
Ja používam VCDS a dá sa neskutočne vela vecí zistiť.
Ale treba čas a skúsenosti....
A keď niekto tomu nerozumie tak tú diagnostiku môže mať aj pozlátenú a nepomôže mu.
V tomto prípade len vešteckú gulu!!

Alebo ešte kde by mohol byť sú poškodené káble, ale treba popreverovať.... ale to je hladanie na dlhé hodiny s neistým výsledkom.
imo17 píše:To čo skákalo tá hodnota zanesenia filtra je tá medzi regeneráciami.
Záleží čo presne písalo k tomu snímaču?
Ja používam VCDS a dá sa neskutočne vela vecí zistiť.
Ale treba čas a skúsenosti....
A keď niekto tomu nerozumie tak tú diagnostiku môže mať aj pozlátenú a nepomôže mu.
V tomto prípade len vešteckú gulu!!![]()
Alebo ešte kde by mohol byť sú poškodené káble, ale treba popreverovať.... ale to je hladanie na dlhé hodiny s neistým výsledkom.
ta hodnota neni medzi regeneraciami, to len pri diagnostike pred nutenou regeneraciou take hodnoty vykazoval snimac, ze napojilo sa na diagnostiku vag a pozreli sa zanesenie filtra ze 28percent,zaroven po nastartovani a znova vyhodboteni hodnota zostala ale uz aj chyba snimaca diferencnych tlakov, tak sa vyplo auto, nahodil sa novy snimac a zapla diagnoatika s vypnutym motorom a ze 14,nastartovalo a znova diagnostika a ze 9,tak uz ani neriesil nutenu regeneraciu len vypol nudzovy rezim... isiel som na cestu do nemecka a po asi 300km rozsvietil sa dpf filter, tak idem dalej asi 130 a po prejdeni cca 25km sa vypol a uz nic neukazoval, za dalsich 900km ani raz nerozsvietil, dojdem zaparkujem a ze rano idem do obchodu, kratka trasa max 30km a zacalo svietit, tak idem na dialnicu a skusil to prevetrat a obcas vytocit na neutrali a znova nudzovy rezim... dojdem do servisu spravia nutenu regeneraciu a auto zacalo po cca 20km znova pri asi 2400otackach aj na trojke pri 60ke dymiet sem tam jak lokomotiva. jak keby vypalovalo. po dalsich 20km dpf filter rozsvietil a tak som isiel na nemecku dialnicu, isiel asi 120 na Kolin a nic nevytacal, spravil cca 40km a ze na prvej otocke otocim lebo som bol dost daleko a ani navigacku som nemal. spravil spetne 10km a na 120ke ma hodilo do nudzoveho...
tak ja neviem ci je zas snimac v prdeli alebo zaroven aj spolu s nim dpf, cena za robotu aj s filtrom je 1700€,a to sa este chystam na diagnostiku do vw servisu a neviem kolko mi tam a co povedia. kedze cez vcds na takom v tom istom servise, nie v autorizovanom vw na takom istom passate kupili aj filter a stale sa to dpf upchava, tak ma poslali radsej do autorizovaneho a ze ak sa zisti kde bol problem mam im dojst povedat... jak keby bol niekde inde problem, len nechcem riesit problem vyhodenim penazi na nespravnu suciastku
Volkswagen Passat Variant 3C 2.0 Tdi 103Kw BMP
cize vec sa ma tak ze bol som s tym v autorizovanom servise v nemecku, neviem ci vyhodilo naozaj chybu snimaca lebo som im az tak nerozumel a mechanici nemali cas sa so mnou bavit tak som sa bavil s predajcom... spravili mi diagnostiku. namontovali uplne novy snimac diferencnych tlakov a resetli nastavenia a vymazali nudzovy stav a regeneracia nebola nutna... a spravil zatial cca 30km a auto stale ide a nic nesvieti a ani neregeneruje dpf. obcas miestami zadymi ale ze vraj to je nornalne.... tak vie mi niekto povedat ze ak je naozaj v prdeli dpf a po namontovani noveho snimaca by sa mala zapnut ta ista kontrolka ci to este potrva? v najhorsom pripade ze by mi vedeli spravit precistenie dpf v autorizovanom servise VW za 250€,co ma vyjde lacnejsie jak nove dpf...
po nadobudnuti viac km. pripadne pri opakovanom probleme dam sem vediet, aby vedeli ludia s podobnym problemom vyriesit isty problem
po nadobudnuti viac km. pripadne pri opakovanom probleme dam sem vediet, aby vedeli ludia s podobnym problemom vyriesit isty problem
Volkswagen Passat Variant 3C 2.0 Tdi 103Kw BMP
ZdravímNero666 píše:cize vec sa ma tak ze bol som s tym v autorizovanom servise v nemecku, neviem ci vyhodilo naozaj chybu snimaca lebo som im az tak nerozumel a mechanici nemali cas sa so mnou bavit tak som sa bavil s predajcom... spravili mi diagnostiku. namontovali uplne novy snimac diferencnych tlakov a resetli nastavenia a vymazali nudzovy stav a regeneracia nebola nutna... a spravil zatial cca 30km a auto stale ide a nic nesvieti a ani neregeneruje dpf. obcas miestami zadymi ale ze vraj to je nornalne.... tak vie mi niekto povedat ze ak je naozaj v prdeli dpf a po namontovani noveho snimaca by sa mala zapnut ta ista kontrolka ci to este potrva? v najhorsom pripade ze by mi vedeli spravit precistenie dpf v autorizovanom servise VW za 250€,co ma vyjde lacnejsie jak nove dpf...
po nadobudnuti viac km. pripadne pri opakovanom probleme dam sem vediet, aby vedeli ludia s podobnym problemom vyriesit isty problem
mam ten istý problem s tým istým motorom
podarilo sa Vám odstranit ten problem s regeneráciou DPF filtra a ak tak co bol problem?
tiež sa s tým trápim už dost dlho a stalo ma to už vela peňazí aj nervou
Dakujem