Norma 505.01 a vydřené vačky PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Vždyť mě znáš, beru věci tak jak jsou, ale rád bych věděl co udělat líp abych za 4 roky neřešil vačku znovu. Na autě nešetřím, ale ty prachy neseru, takže mi radost nedělá když na motoru měním 2x za 5 let věc o které jsem u jiných motorů jen věděl, že tam je páč tam být musí.
Kdybych věděl že je to problém každýho PD tak se s tím smířím a řeknu si chtěl jsi PD máš PD, ale jak to tu čtu tak vidím že problém je to jen některých motorů a hlavně těch se zanedbanou údržbou a tak jsem doufal, že když dám motoru co potřebuje a i dřív než to potřebuje tak už budu mít klid.
Asi se budu muset přesvědčit, než dám novou vačku, že motor maže jak má a všude kde má.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

A ktore PD na tu vacku najviac trpia?
BMW 330 ix
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tribit »

A jak dlouho může vydržet jezdit motor s lehce ojetou vačkou, zkoušel to tu někdo? Jaké jsou projevy, horší starty?


Jinak na tříválci mám teď 362 tkm, funguje to posledních 175 tkm stále stejně, tak do toho nehrabu, vím že mi tu tuším františek28 psal, že ten hluk po otevření olejového víčka jsou některé hydroštely KO, od té doby to má určitě dalších 10-15 tkm najeto.
Motor mi za 15tkm sežere asi 4 litry oleje, celou dobu co ho mám, našel jsem si na tom to pozitivní, aspoň je olejová náplň obnovovaná o nová aditiva. V teplotách okolo 0-10°C to na studený start trochu zakopává, někdy rovnou běží na dva, trvá to několik sekund - 2. válec korekce úplně do plusu, taky celou dobu co ho mám.
Palivový filtr jsem měnil po 30, teď naposledy po 45 a vyleju z něj čistou naftu.
Starty na drc.
Věřím že spousta lidí by to řešila, já se s tím projevem smířil a dnes jsem rád. Jsem zvědav kolik ještě dá.

Jinak olej do 110 byl autorizák, do 188 Repsol a pak Valvoline durablend diesel, pak dvě výměny GM dexos, ale byla to voda, teď dávám Valvoline all climate diesel.
AMF; M47/T2
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

No, ja som tie hydra dal vymenit a ja blbec, preventivne aj gumicky na vstrekoch. Prve kilometre OK, lenze…
Potom problem so startom, akoby nebola nafta. Namatkovo. Lenze po asi 3000 km, to bolo kazde rano… Startovanie 15-20 sekund. Nasiel som zalomenu hadicku od tandemu. Vymenena, starty znova v pohode. Lenze teraz zas pre zmenu zacalo auto hulit, na bielo. Naozaj hodne. Len nechapem, preco niekedy nie. Ist s tym v kolone je zazitok pre tych za mnou…
Zas pojdem do servisu.
Klapku, teda EGR by som asi z casti vylucil, je v podstate nova, stala nieco cez 200€, znacku vsak neviem…
Mechos vravel, ze vacka a aj sachty boli v poriadku, tak neviem. Len to huli a huli ako parna lokomotiva. Obcas nie… Jo, olej neubuda.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4291
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

tribit píše:A jak dlouho může vydržet jezdit motor s lehce ojetou vačkou, zkoušel to tu někdo? Jaké jsou projevy, horší starty?

u mě neměl spodek a byl línej ale jinak žádný cukání ani nic (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3764
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Borci dneska sem dělal T5 s 1,9 motorem, najeto 580tis. Valník, odtahal stovky tun materiálu. Nějak se motor nafukoval tak bylo víko dolů. Vačka jeden palec už dost kulatý, záslepka venku. Tak se klepla zpátky a su zvědavý jak dlouho to vydrží jezdit než to začne brblat na 3. Stejně to bude pro to auto konečná tak už se to řešit nebude.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

octaviask píše:
dhfool píše:
octaviask píše:tym sa dostávame k pointe že tie gumičky nie sú 100, istú časť pustia ;)....

ide o to...kedy je to "moc"
Je to tak konstruované, pokud si dobře vzpomínám, tak z akustických důvodů... Když si vezmeš, jaké tlaky to drží ta M6, tak si to prostě někdy pšoukne no... (rofl)
však vieme o čom rozpravame ;) len proste ....má to svoje úskalia...

tie gumičky treba proste meniť a šróbky tiež...

ak tam niekto raz da stare srobky..papa
V čem jsou tak důležitý ty nový šrouby na vstřiky?
Nedávno jsem řešil problém na jednom autě PD ,korekce total do plusu na 4 válci a šroub šel povolit malou ráčnou dvěma prsty,prostě lehounce,další tři při povolování křupali,čtvrtý šel lehounce.
Podotýkám že od výroby na to nikdo nešáhl.
V čem jsou tedy tak důležitý?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14447
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Šrouby na vstřiky bych měnil po demontáži, v té délce bych měl strach že se natáhne + když se podíváte tak kamen co drží vstřikovač je po utažení nakřivo to samé bude šroub...
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

Jasný,také jsem dával nový,Jen právě ty nový by se paradoxně měli natáhnout,ty starý to prý už neudělají.
Alespoň takto mi to vysvětloval kluk s autorizáku 😀
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Car diag píše: V čem jsou tak důležitý ty nový šrouby na vstřiky?
Nedávno jsem řešil problém na jednom autě PD ,korekce total do plusu na 4 válci a šroub šel povolit malou ráčnou dvěma prsty,prostě lehounce,další tři při povolování křupali,čtvrtý šel lehounce.

V čem jsou tedy tak důležitý?
Protože se nový dotahují na malý Nm ale velký dodatečný uhel 270stupnů. Takhle malej šroub je tedy dost namáhán a znovu ho podle předpisu sice můžeš dotáhnout ale s jakým výsledkem ...

Z toho, co píšeš, jak vypadaly ty gumky na tom čtvrtým, hlavně ta spodní, to vypadá, že možná podfukoval? A ta spodní gumka, byla černá nebo červená?

Starý to neudělaj, protože prasknou ... Ale, porovnával jsem nový origo šrouby mezi sebou, a že by byly na dýlku totožný, to je taky jen pohádka ...
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

Spodní byla červená a taková jako ožvejkaná ale to bylo i na ostatních vstřikách,očouzený vstrik nebyl,ale korekce na něm byla snad cca +2,3 a v tahu na 4 a 5 ku to zřetelně vynechávalo
Po přegumickovani a dotažení jede v pohodě ale korekce tam je +1,0 ale žádný problém to nedělá.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle je dnes věčný problém, vstřik těžký jako hornické kladívko drží šroubek obdobný /jenom delší/jako šroubek držící snímač otáček z PVC a k tomu ještě závit do hliníku..Jsou často ohnuté , většinou jsou natažené miliony rázů, které musí absolvovat, utáhnout pořádně nejdou, mechán je v pasti, samozřejmě musí vždy dát nové, pořádně vyčistit závitovou díru od oleje a odmastit a jen se modlit..Mám zato, že při vývoji motoru PD museli konstruktéři rotačky, kde ještě byl materiál dimenzován podle reality, odejít do důchodu nebo vyhozeni a nastoupila NOVÁ VLNA , která zastaralé "způsoby myšlení" opovrženě odvrhla..A nová koštata dobře metla... :)
A koncern v tom není sám, dokonce MBenz je na stejné debilní vlně..
nepropadat panice...
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4291
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

je fakt že když jsem viděl poprve pd vršek tak jsem se zhrozil, vačku drží M6 šrouby to jako fakt ? podle příručky vyměnit ve VW 60kč kus to samý na vstřikách (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Já vím, psali jsme si o tom vedle. No, já to na snad původním AJM nemohl povolit, dotažený byly na fest a pěkně skřípaly při povolování, na 2 a 3 byly spodní gumky taky chycený, ohryzaný na jedný straně, ale překvapivě v horní části, tedy směrem od nafty a ne od spalováku. Přitom 4, která měla v hlavě nejvíc vyditelný "sluníčko" v sedle, měla gumku OK. Ale nezačouzíno, nevím, jak to klucí obráběli a co s tím do dělal, komprese stejná jak na ostatních a korekce na něm druhá nejnižší ... Tady byly naopak prostřední červená, překroucený a měřitelně užší než vyšší, dole byly černý.
Car diag
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 05 říj 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Blšany u Loun

Příspěvek od Car diag »

To máš pravdu,když je kolega dotazoval podle příručky,Tak jsem se v povzdálí také modlil😀,
Fakt jsem nevěřil že to vydrží....
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“