Norma 505.01 a vydřené vačky PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vždyť mě znáš, beru věci tak jak jsou, ale rád bych věděl co udělat líp abych za 4 roky neřešil vačku znovu. Na autě nešetřím, ale ty prachy neseru, takže mi radost nedělá když na motoru měním 2x za 5 let věc o které jsem u jiných motorů jen věděl, že tam je páč tam být musí.
Kdybych věděl že je to problém každýho PD tak se s tím smířím a řeknu si chtěl jsi PD máš PD, ale jak to tu čtu tak vidím že problém je to jen některých motorů a hlavně těch se zanedbanou údržbou a tak jsem doufal, že když dám motoru co potřebuje a i dřív než to potřebuje tak už budu mít klid.
Asi se budu muset přesvědčit, než dám novou vačku, že motor maže jak má a všude kde má.
Kdybych věděl že je to problém každýho PD tak se s tím smířím a řeknu si chtěl jsi PD máš PD, ale jak to tu čtu tak vidím že problém je to jen některých motorů a hlavně těch se zanedbanou údržbou a tak jsem doufal, že když dám motoru co potřebuje a i dřív než to potřebuje tak už budu mít klid.
Asi se budu muset přesvědčit, než dám novou vačku, že motor maže jak má a všude kde má.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
A jak dlouho může vydržet jezdit motor s lehce ojetou vačkou, zkoušel to tu někdo? Jaké jsou projevy, horší starty?
Jinak na tříválci mám teď 362 tkm, funguje to posledních 175 tkm stále stejně, tak do toho nehrabu, vím že mi tu tuším františek28 psal, že ten hluk po otevření olejového víčka jsou některé hydroštely KO, od té doby to má určitě dalších 10-15 tkm najeto.
Motor mi za 15tkm sežere asi 4 litry oleje, celou dobu co ho mám, našel jsem si na tom to pozitivní, aspoň je olejová náplň obnovovaná o nová aditiva. V teplotách okolo 0-10°C to na studený start trochu zakopává, někdy rovnou běží na dva, trvá to několik sekund - 2. válec korekce úplně do plusu, taky celou dobu co ho mám.
Palivový filtr jsem měnil po 30, teď naposledy po 45 a vyleju z něj čistou naftu.
Starty na drc.
Věřím že spousta lidí by to řešila, já se s tím projevem smířil a dnes jsem rád. Jsem zvědav kolik ještě dá.
Jinak olej do 110 byl autorizák, do 188 Repsol a pak Valvoline durablend diesel, pak dvě výměny GM dexos, ale byla to voda, teď dávám Valvoline all climate diesel.
Jinak na tříválci mám teď 362 tkm, funguje to posledních 175 tkm stále stejně, tak do toho nehrabu, vím že mi tu tuším františek28 psal, že ten hluk po otevření olejového víčka jsou některé hydroštely KO, od té doby to má určitě dalších 10-15 tkm najeto.
Motor mi za 15tkm sežere asi 4 litry oleje, celou dobu co ho mám, našel jsem si na tom to pozitivní, aspoň je olejová náplň obnovovaná o nová aditiva. V teplotách okolo 0-10°C to na studený start trochu zakopává, někdy rovnou běží na dva, trvá to několik sekund - 2. válec korekce úplně do plusu, taky celou dobu co ho mám.
Palivový filtr jsem měnil po 30, teď naposledy po 45 a vyleju z něj čistou naftu.
Starty na drc.
Věřím že spousta lidí by to řešila, já se s tím projevem smířil a dnes jsem rád. Jsem zvědav kolik ještě dá.
Jinak olej do 110 byl autorizák, do 188 Repsol a pak Valvoline durablend diesel, pak dvě výměny GM dexos, ale byla to voda, teď dávám Valvoline all climate diesel.
AMF; M47/T2
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
No, ja som tie hydra dal vymenit a ja blbec, preventivne aj gumicky na vstrekoch. Prve kilometre OK, lenze…
Potom problem so startom, akoby nebola nafta. Namatkovo. Lenze po asi 3000 km, to bolo kazde rano… Startovanie 15-20 sekund. Nasiel som zalomenu hadicku od tandemu. Vymenena, starty znova v pohode. Lenze teraz zas pre zmenu zacalo auto hulit, na bielo. Naozaj hodne. Len nechapem, preco niekedy nie. Ist s tym v kolone je zazitok pre tych za mnou…
Zas pojdem do servisu.
Klapku, teda EGR by som asi z casti vylucil, je v podstate nova, stala nieco cez 200€, znacku vsak neviem…
Mechos vravel, ze vacka a aj sachty boli v poriadku, tak neviem. Len to huli a huli ako parna lokomotiva. Obcas nie… Jo, olej neubuda.
Potom problem so startom, akoby nebola nafta. Namatkovo. Lenze po asi 3000 km, to bolo kazde rano… Startovanie 15-20 sekund. Nasiel som zalomenu hadicku od tandemu. Vymenena, starty znova v pohode. Lenze teraz zas pre zmenu zacalo auto hulit, na bielo. Naozaj hodne. Len nechapem, preco niekedy nie. Ist s tym v kolone je zazitok pre tych za mnou…
Zas pojdem do servisu.
Klapku, teda EGR by som asi z casti vylucil, je v podstate nova, stala nieco cez 200€, znacku vsak neviem…
Mechos vravel, ze vacka a aj sachty boli v poriadku, tak neviem. Len to huli a huli ako parna lokomotiva. Obcas nie… Jo, olej neubuda.
Borci dneska sem dělal T5 s 1,9 motorem, najeto 580tis. Valník, odtahal stovky tun materiálu. Nějak se motor nafukoval tak bylo víko dolů. Vačka jeden palec už dost kulatý, záslepka venku. Tak se klepla zpátky a su zvědavý jak dlouho to vydrží jezdit než to začne brblat na 3. Stejně to bude pro to auto konečná tak už se to řešit nebude.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
V čem jsou tak důležitý ty nový šrouby na vstřiky?octaviask píše:však vieme o čom rozpravamedhfool píše:Je to tak konstruované, pokud si dobře vzpomínám, tak z akustických důvodů... Když si vezmeš, jaké tlaky to drží ta M6, tak si to prostě někdy pšoukne no...octaviask píše:tym sa dostávame k pointe že tie gumičky nie sú 100, istú časť pustia....
ide o to...kedy je to "moc"len proste ....má to svoje úskalia...
tie gumičky treba proste meniť a šróbky tiež...
ak tam niekto raz da stare srobky..papa
Nedávno jsem řešil problém na jednom autě PD ,korekce total do plusu na 4 válci a šroub šel povolit malou ráčnou dvěma prsty,prostě lehounce,další tři při povolování křupali,čtvrtý šel lehounce.
Podotýkám že od výroby na to nikdo nešáhl.
V čem jsou tedy tak důležitý?
Protože se nový dotahují na malý Nm ale velký dodatečný uhel 270stupnů. Takhle malej šroub je tedy dost namáhán a znovu ho podle předpisu sice můžeš dotáhnout ale s jakým výsledkem ...Car diag píše: V čem jsou tak důležitý ty nový šrouby na vstřiky?
Nedávno jsem řešil problém na jednom autě PD ,korekce total do plusu na 4 válci a šroub šel povolit malou ráčnou dvěma prsty,prostě lehounce,další tři při povolování křupali,čtvrtý šel lehounce.
V čem jsou tedy tak důležitý?
Z toho, co píšeš, jak vypadaly ty gumky na tom čtvrtým, hlavně ta spodní, to vypadá, že možná podfukoval? A ta spodní gumka, byla černá nebo červená?
Starý to neudělaj, protože prasknou ... Ale, porovnával jsem nový origo šrouby mezi sebou, a že by byly na dýlku totožný, to je taky jen pohádka ...
Tohle je dnes věčný problém, vstřik těžký jako hornické kladívko drží šroubek obdobný /jenom delší/jako šroubek držící snímač otáček z PVC a k tomu ještě závit do hliníku..Jsou často ohnuté , většinou jsou natažené miliony rázů, které musí absolvovat, utáhnout pořádně nejdou, mechán je v pasti, samozřejmě musí vždy dát nové, pořádně vyčistit závitovou díru od oleje a odmastit a jen se modlit..Mám zato, že při vývoji motoru PD museli konstruktéři rotačky, kde ještě byl materiál dimenzován podle reality, odejít do důchodu nebo vyhozeni a nastoupila NOVÁ VLNA , která zastaralé "způsoby myšlení" opovrženě odvrhla..A nová koštata dobře metla... 
A koncern v tom není sám, dokonce MBenz je na stejné debilní vlně..

A koncern v tom není sám, dokonce MBenz je na stejné debilní vlně..
nepropadat panice...
Já vím, psali jsme si o tom vedle. No, já to na snad původním AJM nemohl povolit, dotažený byly na fest a pěkně skřípaly při povolování, na 2 a 3 byly spodní gumky taky chycený, ohryzaný na jedný straně, ale překvapivě v horní části, tedy směrem od nafty a ne od spalováku. Přitom 4, která měla v hlavě nejvíc vyditelný "sluníčko" v sedle, měla gumku OK. Ale nezačouzíno, nevím, jak to klucí obráběli a co s tím do dělal, komprese stejná jak na ostatních a korekce na něm druhá nejnižší ... Tady byly naopak prostřední červená, překroucený a měřitelně užší než vyšší, dole byly černý.