Tlak oleje Transporter 1.9 TD ABL

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Tlak oleje Transporter 1.9 TD ABL

Příspěvek od jear ewing »

Klubáci,

po rekonstrukci motoru:
hlava, ventily, zdvihátka, výbrus kliky, samozřejmě nová kluzná ložiska jak ojniční tak kliková, ještě jsem myslem, že jsou po smrti vstřikovače a dochází k detonačnímu spalování (odpojeny trubky jednu po jedné na volnoběh a stále mi něco klepe v hlavě ( ne v mojí ale na autě) :-)
Myslel jsem, že mi špatně zásobuje olejové čerpadlo olejem, vyndal jsem čidlo z hlavy a dal místo něj manometr.

Tlak na volnoběh 0,9-1 bar
2000 otáček cca 1,6 baru
3000 otáček cca 2,7-3 bary
4500 otáček cca 3,8 baru

Je to normální ?

Nahrál jsem video, ale jako vždy nejde vložit :-(

Video vloženo přes úschovnu :-)
Naposledy upravil(a) jear ewing dne 19 pro 2017, 16:08, celkem upraveno 3 x.
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

Není to vývěva ? Jestli tam teda je, netušim.
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Vývěva tam je viz níže, bohužel to klepe v celém motoru a rozléhá se to není to znát, já jsem byl přesvědčen, že jsou to zdvihátka, vyndal jsem a nejevili známky poškození,mají najeto cca 4.tis km.

Je to takový plechový zvuk jako by klepaly ventily.

Obrázek
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Zde jsem nahrál video, dík za jakýkoliv podnět, už si nevím rady, chtěl jsem měnit hydraulická zdvihátka a vypadají dobře (mají najeto 4000 tis km), dále jsem koupil těsnění sacího koše u olejového čerpadla, čerpadlo se mi zda docela dobré ať je to teple nebo studené je tam slyšet plechové klepání. (LOL)

Mám tady knížky Jak na to Transporter T4 a tlak při 2000 otáčkách má být 2 bary, což zhruba bude Transporter nemá otáčkoměr-odhaduji.

Každopádně u moji Audi 80 2,3 mám tlak na volnoběh 2.0 Bary-už se z toho ztrácím.

předem dík

http://www.uschovna.cz/zasilka/TJTFCR4XLNU6K97X-WW6/
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jinak je vše O.K.? Zkus postupně odpojovat vstřik.trubky k válcům, zda to nezmizí a odpojit vývěvu aby nemusela tlačit. Jinak jsem stáhnul zásilku z úschovny , ale to je tak všechno..asi to neumím, nic z toho nebylo... :)
nepropadat panice...
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

jericho-3 píše:Jinak je vše O.K.? Zkus postupně odpojovat vstřik.trubky k válcům, zda to nezmizí a odpojit vývěvu aby nemusela tlačit. Jinak jsem stáhnul zásilku z úschovny , ale to je tak všechno..asi to neumím, nic z toho nebylo... :)
Na vstřikovače jsem také myslel, před montáží nové žáruvzdorné položky pod vstřikovačema, motor nekouří až v maximálních otáčkách si blafne, vstřikovače vyzkoušeny, plechový zvuk se neztrácí.

Snažím se najít v něčem chybu, ale již mě nic nenapadá, ten olej byla poslední věc, kterou jsem myslel.

Myslíš odpojit vývěvu od hadice posilovače brzd ?
Naposledy upravil(a) jear ewing dne 19 pro 2017, 16:29, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, zda tam není zlomená lamela a možná i odpojit vnější řemen, ať se přesně určí odkud to jde, mě takhle cvrkal alternátor-vrtulka chlazení..Na té vačce toho moc není, co by mohlo mlátit, pokud tam hydra v hlavě nejsou volná. Anebo pro jistotu zkus sundat víko a u jednotlilvch hyder po natočení vačky palcem nahoru zkus jejich "vůli"..Vezmi měrku 0,2 a zkus ji dát mezi hydro a vačku..Pozná se, které je špatné..A motor předtím nechat chvilku běhat, až namaže...Třeba na něco natrefíš.. :)
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

ROZHODNĚ OD MOTORU VŠE ODPOJIT ABYS VYLOUČIL VŠECHNY PAZVUKY!!
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Šel jsem podle dílenské příručky test hydraulických zdvihátek: natočit vačku, aby její nejostřejší bod směroval nahoru, stačit hydraulické zdvihátko a vložit spárovou měrku 0,1 mm - zkusil jsem to hydraulické zdvihátko nejde absolutně stlačit, měrka 0,1 mm nejde vložit, sedí úplně luxusně když jsou namazané nejdou ani vytáhnout.

Skočil jsem se podívat na podtlakové čerpadlo, odpojil jsem hadici a stále to klepe, dal jsem prst na vývod a cítil jsem jak saje, čerpadlo jsem dával starší u minulého jsem zlomil horní vývod.
Naposledy upravil(a) jear ewing dne 19 pro 2017, 17:37, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

A6TDI píše:ROZHODNĚ OD MOTORU VŠE ODPOJIT ABYS VYLOUČIL VŠECHNY PAZVUKY!!
Todle zkusím, moc toho není :
podtlakové čerpadlo, řemen alternátoru a vodní pumpy, posilovač řízení nemám.

Ještě mě napadá, sundávali jsme vačkovou hřídel a nebyl tam klínek pod řemenici, nedávali jsme jej tam pouze, dotaženo na moment a nové gufero, musí tam ten klínek být ? (po demontáži tam nebyl, neměli jsme náhradní a auto muselo z dílny)
Řemenice vačky je konická, tak by to nemělo dělat paseku..

http://cs.realoem.me/Volkswagen/RDW/TR/ ... 109/109010
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

To nevim , řekl bych že tam je jako pojistka při povolení. Ale pro sichr bych si tam něco dal .
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Dal jsem Loctite na závity, dávám to všude kromě hliníku.

Já se zkrátka nemohu ubránit, že to jde z hlavy ale rozléhá se to po celém autě, říkám si kdyby něco zanedbal na klice, tak to musí být vibrace, že mi vypadnou zuby, ale motor nevibruje jen plechově klepe (LOL)
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

A niečo ako mávali ASV že sa pridierali na treťom valci a potom to tak klepalo ? Piesty a krúžky si kontroloval tiež? Lebo veľa ľudí riešilo pridreté ASV, tak či to nemože byť niečo podobné
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od tom hanks »

řekl bych že to bude kroužek / kroužky
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Písty jsem nevytahoval, kliku jsem dělal ze spoda, vůle v ojničním čepu nezjištěna, ty pístní kroužky by znamenali horší akceleraci, špatné starty za studena (startuje při -5 bez sytiče)

Pravdou je že při studeném startu to běží jako by na 3 válce přídám plyn, tak se to ustálí-takže spíše vstřikovač.

Kromě pístu a vstřikovačů vše vyměněno, v pátek si jedu pro úplně nové vstřikovače, místo Štěpánské zábavy je nasadím :-)
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“