Tlak oleje Transporter 1.9 TD ABL
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
burton.b22
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Ten zářez je pro nastavování rozvodů..burton.b22 píše:Váčka nemá klínek je na konusu. Je nutné ji zajistit na druhém konci ( zářez musí být vodorovně s hlavou). Zdvihátka nesmí mít velkou vuli ale musí se volně otáčet.
Klínek je tam asi proti povolení.
Když zdvihátka nemůžu z hlavy vyndat, nemůžou mít ani stranou vůli, mezi vačku a hydraulické zdvihátko nevložím ani měrku 0,1 mm, přál bych si aby to byly zasrané hydraulické zdvihátka, vyměnil bych je ale v tom to není.
Vyndal jsem zanesl motoráři, který mi dělal hlavu a po 4.tis km závadu vyloučil, natrkl mě na ten tlak oleje, ten je pravděpodobně OK.
nevím už, ale nevzdávám se
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Otázka pro motoráře
Pánove,
měl bych na Vás otázku zda otočení pístu v motoru, myšleno o 180 stupňu-spalovací prostor nebude pod tryskou ale na druhé straně plechové klapání a možná detonační splalování.
Stalo se Vám něco podobného
Viz obrázek.
Dělal jsem výbrus kliky a hlavu jsem nechal na motoru a dělal ze spoda, proto ta otázka, nejsem si zcela jist zda jsem to u jednoho pístu neotočil..

měl bych na Vás otázku zda otočení pístu v motoru, myšleno o 180 stupňu-spalovací prostor nebude pod tryskou ale na druhé straně plechové klapání a možná detonační splalování.
Stalo se Vám něco podobného
Viz obrázek.
Dělal jsem výbrus kliky a hlavu jsem nechal na motoru a dělal ze spoda, proto ta otázka, nejsem si zcela jist zda jsem to u jednoho pístu neotočil..

Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Ale v tom případě máš i otočenou ojnici, ne? Nebo jsi dal blbě píst na ojnici? Ale že to může dělat to, co říkáš , se nedá vyloučit..Zajímá mne, zda to tak opravdu je a už si ani nevzpomenu, zda je čep v pístu přesazen nebo je v ose..Pokud je přesazen , může to dělat rotyku..Bohudík se mi tohle nestalo..
nepropadat panice...
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Já jsem vyndal kliku, nechal jsem jí přebrousit, s pístama vyjel až nahoru, nasadil kluzná ložiska a nasadil kliku.
Jsem cyp, že jsem nesundával hlavu, nechtěli se mi to už dělat
Když jsem dával píst nahoru, tak jsem s nim pootočil a posunul nahoru, a u jednoho jsem si téměř jist, že je obráceně a spalovací prostor není na svém místě, je otočen o 180 stupňů
Díval jsem se na ojnice a je jedno jak je dáš, viz foto (dílenská příručka říká, že jsou půl měsíce označeny ale nejsou, ale na pístu je šipka a ta má směřovat k řemenici.

Jsem cyp, že jsem nesundával hlavu, nechtěli se mi to už dělat
Když jsem dával píst nahoru, tak jsem s nim pootočil a posunul nahoru, a u jednoho jsem si téměř jist, že je obráceně a spalovací prostor není na svém místě, je otočen o 180 stupňů
Díval jsem se na ojnice a je jedno jak je dáš, viz foto (dílenská příručka říká, že jsou půl měsíce označeny ale nejsou, ale na pístu je šipka a ta má směřovat k řemenici.

Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Já jsem ty písty nevytahoval a motor nebyl zadřenej jen rachotil jako 2 taktní diesel ale lokomotiva Sergej.geo píše:Teda jak jsi tam ty písty spodem dostal a neskurvil kruhy je mě zázrakem.Nejsem si jistej ale do těch děr se vejdou ventily takže pŕes Hu by se to pak nevešlo.Navíc pokud byla klika zadřená tak netuším jak jsi vyfoukal kanály.Klobouk dolu.
Nesundával jsem hlavu, což byla velká chyba, ale neměl jsem na vybranou, nikdo nechce tyto věci dělat, buď se do toho nechce pouštět k vůli penězům, nebo to nezvládne...
Já jsem to vzdal a zítra do vezu Pivčíkovi z Ostravy, ten je zkušený na starší diesly, ale i on mi říkal, že motor vytahovat nebude, je to hodně práce..
Předpokládám, že sundá hlavu prohlídne to a případně otočí píst nebo je vymění..
Naposledy upravil(a) jear ewing dne 07 led 2018, 13:21, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
ventilům to nevadí, to vybrání v pístu je kvůli šíření plamene z komůrky do válce, takže jestli je píst otočený, tak komůrka je utěsněná a vznícené palivo se nemá kam roztahovat, takže věřím, že chod motoru nebude stát za nic
nemilá věc, nikomu to nepřeju, ale pečlivost se prostě někdy vyplácí 
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Asi to tak bude, jen mi trochu tahá za uši JE JEDNO JAK SE OJNICE DÁ..Takhle nejde k motoru přistupovat, to je cesta ke zkáze..A dávat písty zespoda u tohoto motoru je opravdu systém "nepropadat panice"..Tohle má právě tu nevýhodu, že chybí kontrola a jistota, že je vše o.k. Ale jinak přeji úspěch.. 
nepropadat panice...
-
auto-point
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 345
- Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Chyba se vždycky vloudí, v mém případě je nedostatečná teoretická znalost motorujericho-3 píše:Asi to tak bude, jen mi trochu tahá za uši JE JEDNO JAK SE OJNICE DÁ..Takhle nejde k motoru přistupovat, to je cesta ke zkáze..A dávat písty zespoda u tohoto motoru je opravdu systém "nepropadat panice"..Tohle má právě tu nevýhodu, že chybí kontrola a jistota, že je vše o.k. Ale jinak přeji úspěch..
Komu to ale dát, když klucí co se tím živí, chtěji měnit oleje, rozvody už je velká věc a setrvačník se spojkou to už je hodně velká akce
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Jdi do toho sám , sundej hlavu, to není velký problém , sundej vanu a vystrč ten píst nahoru, koukni jak dopadly kroužky., střihni si kousek slabšího plechu širokého , aby obsáhl všechny kroužky na pístu, pak jej natvaruj podle něčeho kulatého jako je píst a to tak, aby pravidelně přiléhal, a pak na každé straně tak 1cm ohni o 90% , je třeba aby mezi plechem až jej dáš na píst byla kousek mezera a pak natočíš kroužky , aby se konce kroužků nepřekrývaly /a byly mezery přibližně stejně od sebe/ plech uvnitř mázneš olejem , vezmeš kombinačky a kroužky tím plechem stáhneš..Pak mázneš válec a komplet pístu s ojnicí/půlka ojničního ložiska bude v ojnici nahoře /samozřejmě spodek bude pryč/ a pomalu píst ve správné poloze strčíš do válce a malým topůrkem kladívka budeš píst poťukávat, až ti tam zaleze, že nebude koukat. Můžeš ještě dál, ale nesmí se to přehnat , aby ojnice nenarazila na klikový čep. Je lepší lehnout pod auto a rukama ojnici stáhnout až dosedne dolů na čep. Pak tam dáš spodek zámek-zámek u sebe , dotáhnout a zkontrolovat zda všechny ojnice jsou stejně namontovány, motorem protočit a pak zeshora u každého pístu rukou s ním zajebat do stran, zda pruží -není natvrdo, což by značilo ohnutou ojnici...Pak koupíš stejné těsnění co tam bylo /a má být/ , natočíš písty 1 a 4 do Hů a pak ani ne o čtvrt otáčky klikou pootočíš doleva. Pak tam namontuješ hlavu, utáhneš ,protočíš vačku dokola a nastavíš vačku 1 válec u rozvodů na kompresi, což je tak že oba palce budou nahoře-naboku a ventily budou zavřeny..Ustavíš vačku vzadu do montážní polohy, klikou opatrně pootočíš doprava do Hů a můžeš dávat řemen...A je dobré než se do toho pustíš , tak si ověřit, zda motor než jej rozebereš má kompresi na všech válcích, abys věděl, jaký je vlastně jeho stav , ale když běžel asi tam nějaká je..Snad ti tohle k něčemu bude, není na tom nic, ale asi jsem to popsal dost zbrkle, ale různé postupy jistě najdeš na netu. Neboj se toho, kdo se bojí sere v síni.. 
nepropadat panice...
-
jear ewing
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Jericho,
děkuji za povzbuzení, ale dnes jsem to odvezl Pivčíkovi , dostal jsem na něj kontakt, že se vyzná v motorech a zejména dělá diesly a vstřikovací čerpadla a trysky.
Dělat venku se to nedá a jak cítím v tvém textu, chce to nářadí a nějaké ty zkušenosti, nejsem cyp ale budu se držet vydělej a nechej vydělat.
Dám vědět co ty bylo a kolik to stálo..
děkuji za povzbuzení, ale dnes jsem to odvezl Pivčíkovi , dostal jsem na něj kontakt, že se vyzná v motorech a zejména dělá diesly a vstřikovací čerpadla a trysky.
Dělat venku se to nedá a jak cítím v tvém textu, chce to nářadí a nějaké ty zkušenosti, nejsem cyp ale budu se držet vydělej a nechej vydělat.
Dám vědět co ty bylo a kolik to stálo..
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Proč ne, je to na tobě. Samozřejmě každý má ve zvyku posuzovat okolí podle sebe, což je chyba. Já taky pozvu řemeslníka, který to má hned a má na to matroš..Já si preventivně při opravě podlahy zabetonoval nové trubky k vodnímu čerpadlu , /samozřejmě ne železné/ , provrtal jsem zeď trubky prostrčil "ven" zkrz zeď a opojen svou genialitou a pečlivostí sobě vlastní si udělal plánek, kudy a kam vedou..Uběhl nějaký rok...Plánek jsem ztratil, překopal jsem prostor za zdí, našel jednu, /zrovna tu nedůležitou/ a za boha nemohu najít tu hlavní coulku určenou k napojení studna-čerpadlo...Tak jsem z té druhé strany nacpal ocelový drát, že pomocí minohledačky najdu polohu PVC trubky.. Bohužel mám skepsi, že to pro ni bude moc hluboko a nezjistí nic..Tak pořád jedu na starou zarostlou trubku, a čerpadlo řve a řve. Pravdivé heslo, svěřte se odborníkům , jsem už někde slyšel... 
P.S. a v noci se mi zdá katastrofický scénář, zda jsem vůbec tu zeď prorazil ven a trubka nekončí jen někde ve zdi..Byl jsem tehdy už dost vyšťaven a měl jsem toho už dost...
P.S. a v noci se mi zdá katastrofický scénář, zda jsem vůbec tu zeď prorazil ven a trubka nekončí jen někde ve zdi..Byl jsem tehdy už dost vyšťaven a měl jsem toho už dost...
nepropadat panice...
-
auto-point
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 345
- Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
