Fabia III 1.4TDI (CUSB) klapka výfuku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Odpovědi: 0

Fabia III 1.4TDI (CUSB) klapka výfuku

Příspěvek od octavia_66_tdi »

Zdravím.

Dokáže někdo vysvětlit proč na výfuku je škrtící klapka- při deceleraci se zavírá a pomáhá víc brzdit motorem?

Díky
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 23 led 2006, 19:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

EGR systém....žádné brzdění....
To je situace!
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

Tak tak. Pomaha tlacit spaliny spet do nasavania.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

No octavia měl patrně na mysli "brzdění motorem" což mají nákladní vozy, kdy je zavřeno palivo a uzavřen výfuk..To ale zde není.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od octavia_66_tdi »

Snad myslíme stejnou klapku.
Je umístěná na výfuku na předním dílu pod řidičem a spolujezdcem, je elektrická.

Zřejmě jak píšete přivírá průtok spalin, tzn když přivře tato klapka začnou víc proudit spaliny přes EGR, je tak ?
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

Copak je to za fifikund? To mě teda zajímá, řeč byla o klapce v sání co jsem pochopil, tohle zas nějaká novinka z NDR
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To bude na přepouštění spalin z místa za dpf do místa před turbo, pokud vím říká se temu nízkotlaké egr.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Obrázek
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

octavia_66_tdi píše:Snad myslíme stejnou klapku.
Je umístěná na výfuku na předním dílu pod řidičem a spolujezdcem, je elektrická.

Zřejmě jak píšete přivírá průtok spalin, tzn když přivře tato klapka začnou víc proudit spaliny přes EGR, je tak ?
Ano, funguje tak ako pises.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já to chápal zjednodušeně tak, že nahání zplodiny do sání, což samozřejmě i šetří namáhání turba , kterému tím snižuje teplotu..Proto také při " vyřazení EGR ventilu" se zvyšuje namáhání turba a snižuje jeho životnost..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od octavia_66_tdi »

díky všem za vysvětlení :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“