přehřívání
Moderátoři: šulda, Moderátoři
přehřívání
Ahoj kolegové,
prosím o radu s následujícím:
Octa 1.6 75kw. Přehřívá se někam ke 110-114 stupňům dle VAGu. Vstupní hadice do chladiče HODNĚ horká. Výstupní hadice lehce vlažná, bez problémů na ní udržím ruku.
Porovnával jsem s 1.9 TDI a tam jsou teploty vstupní a výstupní hadice s výrazně menším rozdílem.
Napadly mě 2 věci. Buď přicpanej chladič a nebo pumpa málo pumpuje.
Z toho plynou 2 otázky, co mám:
1) Je to něco z těch 2 možností nebo to může být ještě něco jiného?
2) Jak můžu diagnostikovat, jestli je to pumpa nebo chladič (nebo něco jiného)
Btw problém se neobjevil náhle, spíše se postupně zhoršuje.
Díky za rady!
Ivo
prosím o radu s následujícím:
Octa 1.6 75kw. Přehřívá se někam ke 110-114 stupňům dle VAGu. Vstupní hadice do chladiče HODNĚ horká. Výstupní hadice lehce vlažná, bez problémů na ní udržím ruku.
Porovnával jsem s 1.9 TDI a tam jsou teploty vstupní a výstupní hadice s výrazně menším rozdílem.
Napadly mě 2 věci. Buď přicpanej chladič a nebo pumpa málo pumpuje.
Z toho plynou 2 otázky, co mám:
1) Je to něco z těch 2 možností nebo to může být ještě něco jiného?
2) Jak můžu diagnostikovat, jestli je to pumpa nebo chladič (nebo něco jiného)
Btw problém se neobjevil náhle, spíše se postupně zhoršuje.
Díky za rady!
Ivo
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33811
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak mam nejake novinky. Topeni vali vyborne, takze tim padem pumpa pumpuje v cajku?
Ta vystupni hadice je vicemene vlazna, takze chladicem mozna netece vubec nic. Kdyby byl termostat uzavrenej, tak by ale byla vlazna i ta vstupni hadice, ne?
Takze tedka me napadaji 2 veci:
Ucpany chladic - to muzu zkusit tak, ze odpojim vstupni a vystupni hadici a proplachnu vodou?
Termostat, ktery je jen malinko otevreny a tim padem trosku pusti a diky tomu je ta vstupni hadice horka?
Jsou moje domenky spravne? Pokud ano a test chladice bude OK, mam rovnou koupit novej termostat? Nebo muze byt jen necim spatne rizenej? Abych hned nekoupil novej a nezjistil, ze zbytecne.
Btw. Mam VAG, tak muzu kdyztak neco proverit - kdyz budu vedet, co
Diky
Ta vystupni hadice je vicemene vlazna, takze chladicem mozna netece vubec nic. Kdyby byl termostat uzavrenej, tak by ale byla vlazna i ta vstupni hadice, ne?
Takze tedka me napadaji 2 veci:
Ucpany chladic - to muzu zkusit tak, ze odpojim vstupni a vystupni hadici a proplachnu vodou?
Termostat, ktery je jen malinko otevreny a tim padem trosku pusti a diky tomu je ta vstupni hadice horka?
Jsou moje domenky spravne? Pokud ano a test chladice bude OK, mam rovnou koupit novej termostat? Nebo muze byt jen necim spatne rizenej? Abych hned nekoupil novej a nezjistil, ze zbytecne.
Btw. Mam VAG, tak muzu kdyztak neco proverit - kdyz budu vedet, co
Diky
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33811
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="Tomas.cz"]Vede do něj kablík přes konektor a je v něm topné tělísko a tím se vlastně ovládá jeho otevírání +
je tam normální termostat který fachčí i když se to topné tělísko pokazí,
v žádním případě to topné tělísko neovládá termostat, jen mu nalhává při určitých režimech a to zatím nevím v jakých, zdražuje termostat, a pokud se pojebe hlásí závadu v řj motoru
je tam normální termostat který fachčí i když se to topné tělísko pokazí,
v žádním případě to topné tělísko neovládá termostat, jen mu nalhává při určitých režimech a to zatím nevím v jakých, zdražuje termostat, a pokud se pojebe hlásí závadu v řj motoru