1.4 TSI - motor KO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nech si klasiku, určitě o nic nepřijdeš, budeš mít čas sledovat ze závětří osvědčené techniky, jak se to vyvrbí..To že to jede pěkně, nic neznamená a ty jsi zhýčkán tím, že jsi najel tolik km bez problémů..To už dnes je spíš časté jako výhra v loterii, až budou mít tyto dnešní skvosty více najeto, teprvé poté se ukáže, jakým průserem to vlastně je..
nepropadat panice...
no první majitel to asi je, auto je moc pěkný, je to 2009, manuál, rádce řazení to ještě nemá, těžko říct co je v tom motoru za olej, ale hlavním viníkem bude podle mě způsob jízdyRayx píše:První majitel, nechá se tedy zhruba říci, jak s tím jezdil, jestli podle rádce, nebo je to DSG? Olej to jistě nebralo, ale černota spalováku i mezikruží na pístu je šílená, vnitřní EGR asi bylo často využito naplno ... Opravdu karbonu jak z fichtla ... To se pak ta nižší spotřeba benzínu přímovstřiku vyplatí ve srovnání s MPIHuml píše:1,4 TSi CAXA, 99tis. najeto, no holt LSPI je sviňa
Tady jde o to, že se zadání popírá.Proč se spustily přímé vstřiky? Kvůli své účinnosti , snížení kouřivosti a samozřejmě spotřebě.. A co se stalo, pokud se s autem cmrndá , tak se motor zničí a to už ze své podstaty konstrukce.Když se honí, tak mu to prospívá, ale žere jako protržený, někdy i dvojnásobně než při cmrndání a ekonoměr, který je k dispozici, k cmrndání přímo vybízí..Takže co má majitel dělat, mu koncern neřekne, má jej jako vždy na háku, žádné varování, jen slinty a slinty, reklamy a propaganda.A pokud to bude pěkný průser, nic se neděje, vyjedeme s novým motorem, zaručeně perfektním, zase o něco složitějším, kdy okolo něj nepropadne šroubovák..A až se rozjede nový průser, přejdeme plně EA ,elektromotoru je fuk, jak se točí a budou zase jiné starosti, které ještě neznáme...
nepropadat panice...
Tady bych se taky klonil stylu jízdy, jízda na "krouťák" od volnoběhu a sázet tam kvalty co nejvejš a co nejrychlejc
Jak to pán poznal, že se mu motor kazí, neklidný běh? Ta "prasklinka" mezi prvním a druhým kroužkem na pístu, to je ono, nebo je to "jen" v karbonu? No kruhy vypadaj bukový, přestože to má skládaný stírák a ten je podle všeho stále průchozí, tak první dva kruhy jsou na tom o dost hůř ...
Jericho, u DI benzínu je vše je OK, ale problém jsou jeho oxidy dusíku NOx, takže úsporný, výkonný a opravdu nekouřivý DI benzín má prostě stejný problém jak diesly, no a jeho nejjednodušší a nejrychlejší řešení je EGR, tím se z toho motoru stane sazomet, který se vnitřně "zasírá" se všemi negativy, ale máme nízký NOx ...
Jak to pán poznal, že se mu motor kazí, neklidný běh? Ta "prasklinka" mezi prvním a druhým kroužkem na pístu, to je ono, nebo je to "jen" v karbonu? No kruhy vypadaj bukový, přestože to má skládaný stírák a ten je podle všeho stále průchozí, tak první dva kruhy jsou na tom o dost hůř ...
Jericho, u DI benzínu je vše je OK, ale problém jsou jeho oxidy dusíku NOx, takže úsporný, výkonný a opravdu nekouřivý DI benzín má prostě stejný problém jak diesly, no a jeho nejjednodušší a nejrychlejší řešení je EGR, tím se z toho motoru stane sazomet, který se vnitřně "zasírá" se všemi negativy, ale máme nízký NOx ...
mělo to výpadky spalování, na tom 1. válci jsem následně naměřil tlak jen 7,5, jinak to nijak dramiticky špatnej chod nemělo a myslím, že kdyby to nehlásilo chybu, tak by se s tím jezdilo vesele dál, jinak na tom pístu 1. kroužek byl uplně zapečenej, je vidět, že ani neodskočil z drážky a 2. je prasklej, je tam na nich pěkně vidět kudy to fučelo a vzalo to sebou i ten píst, jinak válec je docela ok, ale i na ostatních je vidět, že to jezdilo asi opravdu podtáčený v záteži, takže dáme stejně všechny 4 písty nový
Tak to měl pán štěstí, že to nepodcenil a řešil ty projevy i chyby (ono mu to asi ve volnoběhu nejelo ), takhle to u Tebe zachrání a bude moci jezdit dál, doufejme pro něj že v lepším režimu otáček než dosud
K tomu oleji, máš info, jak často měnil a co lil? To jen pro komplet info, nemyslím si, že by to stálo za tím problémem tohoto motoru.
Jen ještě poznámku, tady je vidět, jak koncern blbne s těmi kruhy a hlavně tedy provedením stíráku. Když tomu věnujou tolik, opravdu nechápu, jak mohli vypustit ty verze s jen "vrtanýmy" otvory a ještě tomu povolit LL interval. Jasně, roli hraje průměr pístu k průměru válce a zamýšlený "mazání" pístu nesetřeným olejovým filmem ze stěny, který je asi silnější u stíráku s menšímy drenážními otvory, ale nevzít v potaz ty lepivý nečistoty v oleji benzínovýho přímovstřiku dušenýho EGR, to je pak na položení si otázky, jestli je to nedostatečně nebo naopak velmi přesně otestováno ...
K tomu oleji, máš info, jak často měnil a co lil? To jen pro komplet info, nemyslím si, že by to stálo za tím problémem tohoto motoru.
Jen ještě poznámku, tady je vidět, jak koncern blbne s těmi kruhy a hlavně tedy provedením stíráku. Když tomu věnujou tolik, opravdu nechápu, jak mohli vypustit ty verze s jen "vrtanýmy" otvory a ještě tomu povolit LL interval. Jasně, roli hraje průměr pístu k průměru válce a zamýšlený "mazání" pístu nesetřeným olejovým filmem ze stěny, který je asi silnější u stíráku s menšímy drenážními otvory, ale nevzít v potaz ty lepivý nečistoty v oleji benzínovýho přímovstřiku dušenýho EGR, to je pak na položení si otázky, jestli je to nedostatečně nebo naopak velmi přesně otestováno ...
taká otázka, dá sa na týchto motoroch vlastne ešte vypnúť EGR ? povecme ako na rotačkách, PDčkach a podobne, proste ho odstaviť v softe respektíve obmedziť na minimum ? alebo je to proste už nemožné na týchto motoroch ?
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Egr měli už staří japonci s nepřímým vstřikováním, kdy o EGRU v Evropě neměli tuchy a pátrali po tom, proč má odtrh kontaktů vliv na předstih..Většina benzinových motorů s přímým vstřikem má problémy se zakarbonováním, ale např. Messerchmitt BF 109 s přímým vstřikem měl max. otáčky 2800ot/min , měl 2 svíčky na válec , stačilo mu 87 oktanů benzinu a jeho spolehlivost byla konstrukčně v tom, že šel právě v plných otáčkách téměř veškerou dobu svého použití.Němci právě by měli mít zkušenosti v těchto charakteristikách a zkušenostech v tomto oboru , a zvládnout výrobu motorů při výrobě pitomých aut..
nepropadat panice...
Ale tady nejde o trefení, princip je pořád stejný..U nepřímého vstřiku omývá benzin ventily a je ho dost, zato u přímého vstřiku je chudá směs , která "různými fintami a turbulencemi " musí motoru stačit a motor má proto úplně jiné vlastnosti a požadavky..Fyzika byla stejná tehdy i dnes, bohužel dnes si všichni myslí, že sežrali šalamounovo hovno a jsou geniové .. Ale vše už tady jednou bylo, jen je to dnes zakleté elektronikou, motor je různě dopován /také systémy, které tady byly už po přelomu století/ a bohužel je konstruktér více svazován než kdysi..Takže při dnešních možnostech výrobců, výpočetní techniky a stovek ajťáků by výrobce měl uspět aspoň tak, aby majitel mohl doufat, že motor se asponˇdožije poloviny své životnosti..Bohužel ne, když ty dnešní motory rozebereš a odmyslíš si ty novodobé rozvody , olejové klíňáky, atd. atd. tak tam máš ten starý motor jako kdysi s krátkými písty , kroužky jako prstýnek pro milenku, různými novodobými povrchy válců, gufery nové generace , kam se podíváš nějaký snímač, hlídač apod. a výsledek je tristní...Výrobce by měl říci, že tento motor do města prostě není vhodný a honit spotřebu převalováním kliky , která neví, zda má jít dopředu nebo dozadu a ničena dlouhými převody způsobí zasrání motoru, který má samočisticí schopnost pouze v plné palbě, kdy shoří vše, co tam je...Třeba to píšu blbě, ale nebude to daleko od pravdy...
nepropadat panice...