žhavení transpotrer t5 1,9 tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
žhavení transpotrer t5 1,9 tdi
Hledal jsem, ale odpověď jsem nenašel. Transportet T5 TDI BRS- nové žhaviče. Když je pod nulou, déle točí a až chytne, jde z výfuku šedobílý kouř. Kontroloval jsem napájení na žhavičích. Po otočení klíčku je tam tak na 3s 12V, pak napětí klesne na 3V a lehce pulsuje i když ještě svítí kontrolka žhavení. Po startu jde na žhavičky ještě chvilku 3V. Když zkusím třeba 5x po sobě zapínat a vypínat zapalování, čas, kdy je zprvu na žhavičích 12V se každým pokusem krátí. Po 4. zapnutí už jde hned jen 3V. Při spuštění akčních členů VAGEM mám taky pulsy hned a pouze 3V, což mi nejde do hlavy. Mělo by to pro test spínat 12v , ne? Žhaviče nové i relé nové, vše od BERU. Nové i staré relé se chová stejně, snímače teplot ukazují všechny skoro stejnou hodnotu. Nafta nepadá.
Nevíte někdo-
a) Je to s tím napětím normální jev?
b) Jaké informace jdou do žhavicího relé, které by měly vliv na dobu žhavení a sílu výstupního napětí?.
c) Jde prodloužit doba žhavení jako u rotaček?
Plus z desky přes pojistku až do relé v pořádku, 4 výstupy na žhaviče taky.
Díky
Nevíte někdo-
a) Je to s tím napětím normální jev?
b) Jaké informace jdou do žhavicího relé, které by měly vliv na dobu žhavení a sílu výstupního napětí?.
c) Jde prodloužit doba žhavení jako u rotaček?
Plus z desky přes pojistku až do relé v pořádku, 4 výstupy na žhaviče taky.
Díky
2000 " Ford Galaxy 1,9 tdi 81 kW AVG Ghia
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5128
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5128
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpojil jsem jak čidlo u hlavy, tak na chladiči. Nic se nezměnilo. Ale ani na vagu se teploty nezměnily. To nechápu. Jen mi naskočily chyby čidel teplot vody. Furt mi ale vrtá v hlavě to napětí 3V. Proč to tam jde? 6havičky to nenahžhaví. bral bych 12V nebo nic. Ale i při běžícím motoru to jakoby dožhavuje na 3V.
2000 " Ford Galaxy 1,9 tdi 81 kW AVG Ghia
Hm, pusť tam 12V trvale, to ti ty 5V žhavičky poděkují ... Sis je ani neprohlédl, že?
OEM Beru N10591602, Beru aftermarket GE100
OEM Bosch N10591603, Bosch aftermarket 0 250 402 005
OEM Beru N10591602, Beru aftermarket GE100
OEM Bosch N10591603, Bosch aftermarket 0 250 402 005
Naposledy upravil(a) Rayx dne 11 pro 2018, 10:18, celkem upraveno 1 x.
NO tak to je jasné. Neuvědomil jsem si, že ty žhaviče jsou 5V. U bufíku to vím, ale na motoru 5V? A protože jsem lemra líná , nevytahoval jsem žhavičky ven, zkoušel jsem to na žárovku a pak tam pitomec nacvakl žhavičku ze staré rotačky (asi) 12V. Ta se samozřejmě nerozžhavila......
Tím se vysvětlil systém žhavení.
Ty horší studené starty s bílým kouřem budou tedy jinde.
Děkuji Rayxi za poučení

Tím se vysvětlil systém žhavení.
Ty horší studené starty s bílým kouřem budou tedy jinde.
Děkuji Rayxi za poučení

2000 " Ford Galaxy 1,9 tdi 81 kW AVG Ghia
V poho, má to být prý efektivnější, nižší napětí, vyšší proudy ...
Jako každý PD, kolik to má km? No bude to spíš něco kolem vstřiků, nastavení vahadel díky opotřebení, nebo netěsnost gumiček v šachtách. Případně EGR ...
Teplý startuje OK nebo taky problémy? Koukni na korekce vstřiků v diag na volnoběh, změř tlak paliva na tandemu, no a pak si sundej víko válců a omrkni stav vačky a vahadel/kolíků na vstřikách
Jako každý PD, kolik to má km? No bude to spíš něco kolem vstřiků, nastavení vahadel díky opotřebení, nebo netěsnost gumiček v šachtách. Případně EGR ...
Teplý startuje OK nebo taky problémy? Koukni na korekce vstřiků v diag na volnoběh, změř tlak paliva na tandemu, no a pak si sundej víko válců a omrkni stav vačky a vahadel/kolíků na vstřikách

najeto 230000km. Blbě to startuje jen za mrazu. Nad nulu to chytne na drnc.
3el jsem po tom žhavení. Před měsícem tam byla k.o. žhavička. Vyměnil jsem všechny. Svítila porucha, ale bylo teplo, startovalo to i bez té žhavičky.
Z důvodů v úvodu jsem začal řešit jako první žhavení napojení žárovky na okruh žhaviček. Zbytek už je známo, no člověk se musí pořád učit a kontrolovat i věci, které pokládá za rutinu. Kouknu na ten zbytek. U těch gumek vstřiků by to musela být náhoda, že to začlo padat s nástupem teplot pod nulou. Jako první vyjedu nádrž a zkusím lepší naftu.
3el jsem po tom žhavení. Před měsícem tam byla k.o. žhavička. Vyměnil jsem všechny. Svítila porucha, ale bylo teplo, startovalo to i bez té žhavičky.
Z důvodů v úvodu jsem začal řešit jako první žhavení napojení žárovky na okruh žhaviček. Zbytek už je známo, no člověk se musí pořád učit a kontrolovat i věci, které pokládá za rutinu. Kouknu na ten zbytek. U těch gumek vstřiků by to musela být náhoda, že to začlo padat s nástupem teplot pod nulou. Jako první vyjedu nádrž a zkusím lepší naftu.
2000 " Ford Galaxy 1,9 tdi 81 kW AVG Ghia
Jo, času mám habaděj. Chytne vždy, takže jezdit se dá. Zatím je pozitivní, že můžu klidně spát a neřešit ty zasr..é 3V na žhavičkách.
Zbytek už je vylučovací metoda. Ta bude mít asi dvě řešení. Startovat těch pár mrazivých dní v roce déle s kouřovým projevem a naučit se s tím žít, nebo opravit vše, co nebude na 100% a věřit ve změnu, nasypat tak do toho fůru peněz a bít se do hlavy, že za ty prachy jsem mohl mít něco novějšího.

2000 " Ford Galaxy 1,9 tdi 81 kW AVG Ghia
Aha, takže to dlouho nemáš. No určitě bych do toho nesypal hlava nehlava, ale jen to, co je skutečně třeba, ono se to pak vrátí i na spotřebě a bezproblémové SME. Diag máš, tak si omrkni ty korekce vstřikovačů hned po studeným startu a pak i po zahřítí motoru, ty napoví, v jakým stavu motor je, případně zkontroluj EGR. Nafta má taky vliv, ale nepřeceňoval bych to, pokud to není nějaká 100letá ze sudu ...
Nafta Shell. Auto mám 5 let. Problémy až teď v mrazu. jinak vše dobré. Na jaře jsem proše emisema bez závad. Rozvody loni. Není to herka, Původ znám, kilometry nestočené, servis pravidelný, na ničem se nešetří. Dávám tomu to, co je třeba v O.E. kvalitě. Ne čínu.
2000 " Ford Galaxy 1,9 tdi 81 kW AVG Ghia
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5128
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5