problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Jenže ta krabicovitá "krása" docela zamává s celkovou efektivitou a ve finále ošklivá Tesla X s indukčním motorem, která je ve všech směrech větší a výkonnější, jezdí reálně za méně než menší e-tron, a dokonce i za méně než ještě výrazně menší I-Pace, protože prostě aerodynamika - cx 0,24 vs 0,28, a ani kamery na místo zrcátek to nezachrání...
Mě docela překvapilo, že to inženýři v Germánii z tohoto pohledu vzali při konstrukci čistého EV na tak lehkou váhu. M-B EQC na tom je ještě hůř, už jenom ta nesmyslná přední maska.
Mě docela překvapilo, že to inženýři v Germánii z tohoto pohledu vzali při konstrukci čistého EV na tak lehkou váhu. M-B EQC na tom je ještě hůř, už jenom ta nesmyslná přední maska.
Andre, co říkáš na čísla, která k tomuhle všemu vedou?Evropský komisař pro EU tvrdí, že prachové částice , mezi nimi NO2, mají na svědomí 400000 předčasných úmrtí po celé Evropě ročne,řada vědců upozorňuje, že jsou to ničím nepodložené cifry, ale hlasatelé cifer nemusí nic dokazovat, oni mrtvoly neohledávají, ONI PRACUJÍ S MODELY. Norma EU stanoví na ulici ve městě strop 40 mikrogramů oxidu dusičitého NO2 na metr krychlový...Ale na pracovišti je povoleno 900 mikrogramů na metr čtvereční...coč je 24 krát tolik..A čím to vysvětlují? Na pracovišti nejsou děti...
Např. v CH je norma 80, v USA 103 mikrogramů NO2.. Vždy to bývalo tak, že v USA a poté v CH byly ekologické předpisy nejpřísnější..A z toho plyne, proč v D vznikly ty zákazy aut pro jízdu ve městech. Vypadá to tak, že předpisy se svévolně a politicky omezily tak, aby to zasáhlo právě auta..Zelení vzešli z hnutí proti atom. elektrárnám , čistší průmysl, čistší auta,to pro ně dlouho nebyly priority...Nechci otravovat už dál politikou, ale jejich změna /zelených/ nastala až koncem 80. tých let, kdy do strany pronikli lidé z KBW /komunistického svazu Německa /, jejímž členem byl i Jurgen Trittin -Spolkový ministr životního prostředí /1998-2005/ a dnešní premiér Bádenska-Wurttemberska Winfried Kretschmann. A tyto kádry stranu poté ovládly.Měřících stanic v D je celkem asi 600, a asi 50 jich hlásí hodnoty nad onu absurdní normu..Stanice jsou často záměrně umístěny u výjezdů z tunelů, kousek od semaforů,jsou neudržované s dírami na vnějším plášti , kudy se dovnitř může dostal cokoliv..Není to v souladu s Evropskými předpisy..Je konstatováno, že inženýři a politici už spolu nedokážou vůbec mluvit , protože se v politice objevují lidé, kteří nemají nejmenší tušení o přírodních vědách a kteří si patrně myslí, že auto jezdí na vzduch a lásku.Diskuze se zatím vyvinula tak, že inženýr, který namítne, že něco technicky nedává smysl, je skoro za NÁCKA...Nehraje se tu technologicky neutrálně,což se pozná i podle toho, že emise u aut se budou přísně počítat, tak u elektrických aut ne, i když jezdí na elektřinu , kterou vyrábí nějaká elektrárna...Nový evropský návrh neuznává emise, když vycházejí KOMÍNEM, ale jen ty, které vyjdou VÝFUKEM..Podle profesora technické univerzity v Ingolstadtu Jorga Wellnitze MŮŽETE JEZDIT 8 LET SE SPALOVACÍM MOTOREM , ABY JSTE DOSÁHLI STEJNÉHO ZNEČIŠTĚNÍ JAKÉ VZNIKNE PŘI VÝROBĚ BATERIE DO MODELU TESLA...
Např. v CH je norma 80, v USA 103 mikrogramů NO2.. Vždy to bývalo tak, že v USA a poté v CH byly ekologické předpisy nejpřísnější..A z toho plyne, proč v D vznikly ty zákazy aut pro jízdu ve městech. Vypadá to tak, že předpisy se svévolně a politicky omezily tak, aby to zasáhlo právě auta..Zelení vzešli z hnutí proti atom. elektrárnám , čistší průmysl, čistší auta,to pro ně dlouho nebyly priority...Nechci otravovat už dál politikou, ale jejich změna /zelených/ nastala až koncem 80. tých let, kdy do strany pronikli lidé z KBW /komunistického svazu Německa /, jejímž členem byl i Jurgen Trittin -Spolkový ministr životního prostředí /1998-2005/ a dnešní premiér Bádenska-Wurttemberska Winfried Kretschmann. A tyto kádry stranu poté ovládly.Měřících stanic v D je celkem asi 600, a asi 50 jich hlásí hodnoty nad onu absurdní normu..Stanice jsou často záměrně umístěny u výjezdů z tunelů, kousek od semaforů,jsou neudržované s dírami na vnějším plášti , kudy se dovnitř může dostal cokoliv..Není to v souladu s Evropskými předpisy..Je konstatováno, že inženýři a politici už spolu nedokážou vůbec mluvit , protože se v politice objevují lidé, kteří nemají nejmenší tušení o přírodních vědách a kteří si patrně myslí, že auto jezdí na vzduch a lásku.Diskuze se zatím vyvinula tak, že inženýr, který namítne, že něco technicky nedává smysl, je skoro za NÁCKA...Nehraje se tu technologicky neutrálně,což se pozná i podle toho, že emise u aut se budou přísně počítat, tak u elektrických aut ne, i když jezdí na elektřinu , kterou vyrábí nějaká elektrárna...Nový evropský návrh neuznává emise, když vycházejí KOMÍNEM, ale jen ty, které vyjdou VÝFUKEM..Podle profesora technické univerzity v Ingolstadtu Jorga Wellnitze MŮŽETE JEZDIT 8 LET SE SPALOVACÍM MOTOREM , ABY JSTE DOSÁHLI STEJNÉHO ZNEČIŠTĚNÍ JAKÉ VZNIKNE PŘI VÝROBĚ BATERIE DO MODELU TESLA...
nepropadat panice...
Inak od 9.2.2019 sa v Kosiciach spusta carsherink neviem ci som to dobre napisal je tam.asi 20 malych elektromobilov na pozicanie ale pozicas si ho na cas na.aky chces nemusis ho vracat na.zakladnu ale.nechas ho tam kde si potreboval ist na.zaklade.aplikacie a.registracie si druhy pozrie kde sa auto nachadza a zase sa noze zviezt z bodu A do bodu B ako to je vyriesene s nabijanim to uz neviem nepostrehol som ,nemate nieco take v Prahe,Brne?
BMW 330 ix
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Jericho, říkám na to pouze tolik, že jedna studie často vyvrací tu druhou, a sám nemám potřebné vzdělání k tomu, abych mohl kvalifikovaně hodnotit normu NOx. Jenže ono bohužel z toho výfuku neleze ven zdaleka jen CO2 nebo NOx, ale ještě další humus způsobující rakovinu a leukemii, ovlivňující vývoj plodu atd (dá se to dohledat) a tím se dobrovolně vzájemně krmíme. Je tady mnoho skupin, kterým nástup elektromobility ohrožuje jejich příjmy a jde přitom o obrovské peníze, takže studií bude ke četní ještě nepochybně celá řada.
Že se za poslední dekádu významně oprášila myšlenka elektromobilu (v roce 1900 jezdilo po světě více elektromobilů než spalovacích aut) a uvedla do podvědomí širší veřejnosti, rozhodně nemá s politikou EU absolutně nic společného a já upřímně stále nechápu hysterii, že nám tady úředníci z Bruselu vnucují elektromobily. Aktuálně poptávka po EV významně převyšuje nabídku a to i při současných cenách, aniž by kdokoliv kohokoliv nutil něco kupovat.
A že někdo řeší jaké zplodiny v jakém množství lezou z výfuku? To je snad v pořádku ne? Nebo po nás potopa?
Nicméně moje prvotní pohnutka vyzkoušet elektromobil nebyla rozhodně motivována ekologií, ale byla to hlavně zvědavost. Upřímně jsem od toho očekával, že si jen vyzkouším jak je to nepoužitelné a k ničemu, protože to skoro všichni (= ti, co to nikdy sami neřídili) přece píšou na internetu
Po pár metrech bylo ale všechno úplně jinak...
Pro mě je tou největší přidanou hodnotou EV jednoduchost ovládání a pohoda na palubě. To se těžko popisuje, to je třeba vyzkoušet
I když jsem sedal za volant plně nabyt teoretických znalostí třeba o tichosti provozu, tak mě to úplně rozbilo.
Někdo si kupuje BMW7, X6, MB GL nebo Q7 (což třeba mě absolutně vůbec neoslovuje), někdo má stejnou (nebo větší?) radost z malého elektromobilu
Na druhé místo přidaných hodnot řadím to, že můžeš tankovat kdekoliv z jakékoliv zásuvky, to pro mě přináší vysokou míru svobody, která násobně převyšuje nižší (dočasně) dojezd. Navíc možnost vyrobit si energii na ježdění i v domácích podmínkách to celé posouvá ještě na vyšší level.
To se pochopitelně vůbec nelíbí některým jiným subjektům a ti by mnohem raději viděli auta zpátky u (vodíkových) čerpacích stanic. Proto už vznikají další studie, jak jsou ta vodíková auta nejlepší cesta
Třetí místo v mém žebříčku úzce souvisí s tím předchozím. Jednoduše nechci každou nádrží u benzínky nadále přispívat na jakoukoliv propagandu, kremlotrolly, vývoj raket a ani žádné jiné zbrojení.
Co se týče ekologie, tak i přes ty protichůdné studie nemám nejmenších pochyb, že je EV 100% skok k lepšímu. Už jenom to, že si ho můžeš zaparkovat klidně doma v obýváku aniž by se ti z toho za chvíli začala motat hlava. Nebo cokoliv na tom opravovat neznamená mít ruce až po lokty od šmíru. Ono spousta souvislostí se v hlavě rozsvítí časem i bez internetu, to asi teď nemá smysl tady víc rozebírat.
A nakonec, jako řidič, který rád akceleraci, musím ještě napsat, že jízda v EV rozhodně není nuda jak se někteří domnívají, papírové výkony nelze úplně srovnávat. V oblasti performance je tam jistě obrovský potenciál a už dnes mají problém soudobé supersporty držet krok s rodinným 5ti místným sedanem.
Tak pokud chce někdo začít trénovat čínštinu
https://www.youtube.com/watch?v=q-QVKMOD_hU&t
Že se za poslední dekádu významně oprášila myšlenka elektromobilu (v roce 1900 jezdilo po světě více elektromobilů než spalovacích aut) a uvedla do podvědomí širší veřejnosti, rozhodně nemá s politikou EU absolutně nic společného a já upřímně stále nechápu hysterii, že nám tady úředníci z Bruselu vnucují elektromobily. Aktuálně poptávka po EV významně převyšuje nabídku a to i při současných cenách, aniž by kdokoliv kohokoliv nutil něco kupovat.
A že někdo řeší jaké zplodiny v jakém množství lezou z výfuku? To je snad v pořádku ne? Nebo po nás potopa?
Nicméně moje prvotní pohnutka vyzkoušet elektromobil nebyla rozhodně motivována ekologií, ale byla to hlavně zvědavost. Upřímně jsem od toho očekával, že si jen vyzkouším jak je to nepoužitelné a k ničemu, protože to skoro všichni (= ti, co to nikdy sami neřídili) přece píšou na internetu
Pro mě je tou největší přidanou hodnotou EV jednoduchost ovládání a pohoda na palubě. To se těžko popisuje, to je třeba vyzkoušet
Někdo si kupuje BMW7, X6, MB GL nebo Q7 (což třeba mě absolutně vůbec neoslovuje), někdo má stejnou (nebo větší?) radost z malého elektromobilu
Na druhé místo přidaných hodnot řadím to, že můžeš tankovat kdekoliv z jakékoliv zásuvky, to pro mě přináší vysokou míru svobody, která násobně převyšuje nižší (dočasně) dojezd. Navíc možnost vyrobit si energii na ježdění i v domácích podmínkách to celé posouvá ještě na vyšší level.
To se pochopitelně vůbec nelíbí některým jiným subjektům a ti by mnohem raději viděli auta zpátky u (vodíkových) čerpacích stanic. Proto už vznikají další studie, jak jsou ta vodíková auta nejlepší cesta
Třetí místo v mém žebříčku úzce souvisí s tím předchozím. Jednoduše nechci každou nádrží u benzínky nadále přispívat na jakoukoliv propagandu, kremlotrolly, vývoj raket a ani žádné jiné zbrojení.
Co se týče ekologie, tak i přes ty protichůdné studie nemám nejmenších pochyb, že je EV 100% skok k lepšímu. Už jenom to, že si ho můžeš zaparkovat klidně doma v obýváku aniž by se ti z toho za chvíli začala motat hlava. Nebo cokoliv na tom opravovat neznamená mít ruce až po lokty od šmíru. Ono spousta souvislostí se v hlavě rozsvítí časem i bez internetu, to asi teď nemá smysl tady víc rozebírat.
A nakonec, jako řidič, který rád akceleraci, musím ještě napsat, že jízda v EV rozhodně není nuda jak se někteří domnívají, papírové výkony nelze úplně srovnávat. V oblasti performance je tam jistě obrovský potenciál a už dnes mají problém soudobé supersporty držet krok s rodinným 5ti místným sedanem.
Tak pokud chce někdo začít trénovat čínštinu
https://www.youtube.com/watch?v=q-QVKMOD_hU&t
Naposledy upravil(a) Andre dne 04 úno 2019, 22:36, celkem upraveno 2 x.
ODKAZ NA YOUTUBEAndre píše: V oblasti performance je tam jistě obrovský potenciál a už dnes mají problém soudobé supersporty držet krok s rodinným 5ti místným sedanem.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
"Zdarma budou po dálnicích jezdit elektroauta,..."
Mam to chapat tak, ze znehodnocovani dalnic se odviji od zdroje a emisi pohonu? Jinymi slovy, Tesla, vazici vice nezli nejvetsi a nejtezsi Superb bude jezdit zadarmo

Hlavni rozdil mezi nami je, ze ty jsi prokazany lhar. A nejsmutnejsi na tom je, ze v tom bez ostychu pokracujes
Uvedomujes si, ze se timto ponizujes a sam ubiras vaze svym prispevkum? Stacis na pochopeni alespon tohoto?
Mam to chapat tak, ze znehodnocovani dalnic se odviji od zdroje a emisi pohonu? Jinymi slovy, Tesla, vazici vice nezli nejvetsi a nejtezsi Superb bude jezdit zadarmo
Skvele, navrhloval bych s timto absolvovat zavod na 24 hodin. Hrozne by me zajimala celkova prumerna rychlost toho elektromobilu.
Andre, jsi hloupy, trapny a ubohy. K upravam citace bez upozorneni na fakt, ze k tomu doslo se uchyluji male deti a uzivatele s vlastnostmi, ktere jsem shrnul v prvni vete.Andre píše:Vytesat do kamene!Forest píše:nepamatuji si, prekrucuji a uchyluji se ke lzim
Hlavni rozdil mezi nami je, ze ty jsi prokazany lhar. A nejsmutnejsi na tom je, ze v tom bez ostychu pokracujes
Uvedomujes si, ze se timto ponizujes a sam ubiras vaze svym prispevkum? Stacis na pochopeni alespon tohoto?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Každý má samozřejmě jiný názor, mě vůbec není jedno, co se line z výfuku, ale je jasné, že ani o to tolik nejde, ale o to kolik je aut ...Když vidím zácpy v Praze, tak si říkám, zda jsou pražáci normální, bohužel je to tak i u nás v menších městech..Bohužel dnes má každý Lojza vykloubený fáro,samozřejmě tenhle pitomec si koupí to největší, i když si vozí jen svou zapařenou prdel. ale s tím se nic neudělá, budou postupně zácpy z elektromobilů, každý bude jinak troubit, aby se protrhlo to ticho a jelikož stačí šlápnout na plyn tak to bude umět i pitomec, který má s řazením problémy a budou zácpy možná ještě horší. Vzniknou půjčovny, kdy bude vše na jedno brdo, hackeři to budou krást, a co je nejhorší, bude se opět všude KOPAT.Po revoluci se dělaly odpady, tak se vše rozkopalo, také jen proto, že komouši mapy odpadů apod. měli na háku a nikdo nevěděl, co kde je a není..Pak se vše opravilo, udělal se povrch a za chvilku akce plyn, tak se situace opakovala, zase kopání, atp. pak zase klid a najednou se dělaly chodníky, tak se zase vše rozkopalo, pak přišla akce veřejné osvětlení a zase znova, atd,atd...A teď přijdou zase silné kabely na "elektrické pumpy" a situace se bude opakovat, samozřejmě čehůn nerad platí něco ze svého, tak bude čekat na dotační programy, aby to ti idioti z EU zaplatili.. A naskočí novodobí Babišové a podobná pakáž, která bude cítit prachy..Proč ne, pokud by to prospělo přírodě, osobně jsem ochoten udělat mnoho ústupků, ale jak znám lid a člověka jako takového , tak se zase něco zkurví, hlavně u nás, kteří jsme na to experti...Vidím to docela černě, při stavu morálních hodnot u nás.. 
nepropadat panice...
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Vy se tady rozdělujete na totální odpůrce a totální zastánce. Taky málokdo řeší praktickou stránku. Zkusím do toho vnést trochu informací z praxe:
Nabíjení - informace že přijedeš a za 20 min odjíždíš je zatím blbost. Na D1 se občas stane, že u nabíječky není místo. Na 80% nabítí se baterka dostane tak za 40minut. Když přijedeš na D1 na nabíječku a tam zrovna hltají elektriku Tesly, tak je to zastávka klidně na hodinu.
A také to zatím není tak, že přijedeš a zaplatíš kartou, u některých nabíječek musíš mít vyřízenou kartu daného provozovatele.
Nově postavené nabíječky musí být myslím 3 roky zadarmo a pak se platí, to je taky sranda řešit - koukáš na google mapy a snažíš se zjistit kdy nabíječku postavili a jestli tam půjde nabít.
Dojezd - zatím nic moc. Stačí aby mrzlo a kilometry dojezdu mizí rychleji. Na dálnici při 130km/H se za 1km cesty odečtou 2km dojezdu. Když zůstane EV stát v okolně, tak kilometry dojezdu mizí taky. Když je zima, tak všichni vystoupit a mazat do kufru pro bundy... pak vypnout topení ať vůbec dojedeme. Dražší verze EV mají tepelné čerpadlo, tak to bude třeba lepší.
Baterky jsou docela těžké, takže při jízdě je to jako jet s naloženým autem. Na řezání zatáček nebo sportovní jízdu to moc není.
Tyhle věci to zatím dost zabíjí....
Ale musím zmínit i kladné stránky - jede to tak nějak samo bez potřeby něco řešit - je to taková těžko popsatelná "lehkost", vždy je to "automat" takže dobré po městě. Při nastavení nejvyšší úrovně rekuperace jde auto ovládat jen plynovým pedálem a po městě to má dost dobrý dojezd. I když je auto dost těžké, elektromotor tomu dává možnost svižného zrychlení.
Když si odmyslím cenu, a problémy nabíjením / dojezdem / bateriemi tak bych si to koupil
Nabíjení - informace že přijedeš a za 20 min odjíždíš je zatím blbost. Na D1 se občas stane, že u nabíječky není místo. Na 80% nabítí se baterka dostane tak za 40minut. Když přijedeš na D1 na nabíječku a tam zrovna hltají elektriku Tesly, tak je to zastávka klidně na hodinu.
A také to zatím není tak, že přijedeš a zaplatíš kartou, u některých nabíječek musíš mít vyřízenou kartu daného provozovatele.
Nově postavené nabíječky musí být myslím 3 roky zadarmo a pak se platí, to je taky sranda řešit - koukáš na google mapy a snažíš se zjistit kdy nabíječku postavili a jestli tam půjde nabít.
Dojezd - zatím nic moc. Stačí aby mrzlo a kilometry dojezdu mizí rychleji. Na dálnici při 130km/H se za 1km cesty odečtou 2km dojezdu. Když zůstane EV stát v okolně, tak kilometry dojezdu mizí taky. Když je zima, tak všichni vystoupit a mazat do kufru pro bundy... pak vypnout topení ať vůbec dojedeme. Dražší verze EV mají tepelné čerpadlo, tak to bude třeba lepší.
Baterky jsou docela těžké, takže při jízdě je to jako jet s naloženým autem. Na řezání zatáček nebo sportovní jízdu to moc není.
Tyhle věci to zatím dost zabíjí....
Ale musím zmínit i kladné stránky - jede to tak nějak samo bez potřeby něco řešit - je to taková těžko popsatelná "lehkost", vždy je to "automat" takže dobré po městě. Při nastavení nejvyšší úrovně rekuperace jde auto ovládat jen plynovým pedálem a po městě to má dost dobrý dojezd. I když je auto dost těžké, elektromotor tomu dává možnost svižného zrychlení.
Když si odmyslím cenu, a problémy nabíjením / dojezdem / bateriemi tak bych si to koupil
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
blacklight: hezky jsi to shrnul, tohle by ode mě mělo lajk
ale i Andre a Forest maj kus pravdy, je dobře, že se o tom diskutuje.
Myslím, že na poskakování po městě či dojíždění 50+50 by to šlo už dnes, jde o to, jaká bude životnost akumulátorů a tedy náklady na km včetně pořizovací ceny vozidla. A to počítám s dobíjením u rodinýho domu přes noc, ne na sídlišti nebo na ulici.
Na delší cesty si to ale neumím zatím představit, na to není infrastruktura vůbec připravená, a to se bavíme jen o osobákách.
Myslím že LKW se to dotkne zase jen pro místní rozvoz, dálkový jsou zatím utopie, jako ta Semi ...
Ale něco se s tím bude muset udělat, fosilní zdroje nebudou furt, a přestože pomohly lidstvu se dostat tam kde je, mají i svou nemalou cenu v negativním smyslu ...
Myslím, že na poskakování po městě či dojíždění 50+50 by to šlo už dnes, jde o to, jaká bude životnost akumulátorů a tedy náklady na km včetně pořizovací ceny vozidla. A to počítám s dobíjením u rodinýho domu přes noc, ne na sídlišti nebo na ulici.
Na delší cesty si to ale neumím zatím představit, na to není infrastruktura vůbec připravená, a to se bavíme jen o osobákách.
Myslím že LKW se to dotkne zase jen pro místní rozvoz, dálkový jsou zatím utopie, jako ta Semi ...
Ale něco se s tím bude muset udělat, fosilní zdroje nebudou furt, a přestože pomohly lidstvu se dostat tam kde je, mají i svou nemalou cenu v negativním smyslu ...
Další demagog, recenzuje pracovní auto, sám to o něm řekne, navíc renault a tady se už to bere jako mantra, že je mu v autě zima. Prostě jak kdyby to auto recenzoval fekálek nebo FOrest tak to taky popilve. Já bych to poplival už jen kvůli tomu že to je renault a neumožňuje rychlonabíjení.rudy5 píše:Dnes v autosalone dalsi elektromobil a.chlapci si museli dat rukavice a capice haha
Ale to že renault neumí vyrábět auta víme všichni, ale to neznamná, že automaticky všechna auta jsou špatná.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000