Teplota oleje rotačka ASV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Teplota oleje rotačka ASV
Zdar borci,
mám problémy s teplotou oleje od chvíle, kdy jsem namontoval a zapojil teploměr oleje. 😀
Koupil jsem samozřejmě lacinej šmejd z Thajska, kterej ukazuje podezřelý hodnoty.
Hned ze začátku dotazu bych rád podotknul, že mám na houby termostat, kterej drží cca 82º teplotu vody a mám osazen výměník voda - olej z ASZ. .
Při zahřívání motoru v okamžiku, kdy ručička teploty vody dosáhne na střed ciferníku(70-110ºC), ukazuje teploměr oleje 70ºC.
Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 125km/h při 6ºC ukazuje teploměr oleje 107ºC.
Při jízdě 10km do kopce, rychlostí 80km/h na 4ku při 1ºC je olej na 119ºC.
Zdá se mi to tak o deset stupňů víc, než bych očekával.
Má tu někdo podobné zkušenosti z ASV rotačky, nebo zná někdo jak a čím přesně změřit teplotu oleje ve vaně?
Díky za odpověďi.
mám problémy s teplotou oleje od chvíle, kdy jsem namontoval a zapojil teploměr oleje. 😀
Koupil jsem samozřejmě lacinej šmejd z Thajska, kterej ukazuje podezřelý hodnoty.
Hned ze začátku dotazu bych rád podotknul, že mám na houby termostat, kterej drží cca 82º teplotu vody a mám osazen výměník voda - olej z ASZ. .
Při zahřívání motoru v okamžiku, kdy ručička teploty vody dosáhne na střed ciferníku(70-110ºC), ukazuje teploměr oleje 70ºC.
Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 125km/h při 6ºC ukazuje teploměr oleje 107ºC.
Při jízdě 10km do kopce, rychlostí 80km/h na 4ku při 1ºC je olej na 119ºC.
Zdá se mi to tak o deset stupňů víc, než bych očekával.
Má tu někdo podobné zkušenosti z ASV rotačky, nebo zná někdo jak a čím přesně změřit teplotu oleje ve vaně?
Díky za odpověďi.
Naposledy upravil(a) Pája 19 dne 13 dub 2019, 04:40, celkem upraveno 2 x.
Oct asv 2000, DieselPower
Za mna v pohode, mam to na AFN +- stejne
https://www.meckotdi.sk - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trenčín
Ja mám prídavný modul ktorý mi na maxidote ukazuje teplotu oleja kotrú su berie priamo z čidla oleja vo vani
Tiež mám ASV (507 000km + 11mm + s764 + chip)
Používam 10w40
Normálna jazda okresky = 93-98 cca
Dialnica 130-140 = 104 - 107 cca
Na viac ako 110 som sa zatiaľ nedostal. Taká malá odsledovaná vec, po výmene oleja sa vžfy teplota pri novom oleji drží o 2-3 srupne nižšie a cim je olej starsi tym sa zvysuje
Tiež mám ASV (507 000km + 11mm + s764 + chip)
Používam 10w40
Normálna jazda okresky = 93-98 cca
Dialnica 130-140 = 104 - 107 cca
Na viac ako 110 som sa zatiaľ nedostal. Taká malá odsledovaná vec, po výmene oleja sa vžfy teplota pri novom oleji drží o 2-3 srupne nižšie a cim je olej starsi tym sa zvysuje
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Když pozoruju teplotu oleje na maxidotu, tak to zhruba odpovídá Pájovým výsledkům. Když jsem jel s naloženou O3 přes Alpy, tak lezla teplota oleje přes 120, myslím že maximum jsem tam viděl asi 126. Dálnice běžně 115-118, svižná jízda po okreskách taky ke 120.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Kup si multimeter s teplotnym cidlom. Do 10e ho mas v pohode a ukazuje rovnako relevantne ako ako akekolvek ine cidlo. Podla neho si nakalibruj teplomer oleja. Tu sa na stupne nehra. Ak chces mat daku teplotnu ,,rezervu" tak pouzivaj xxW-60.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Měření teploty oleje je vždycky spíš orientační. Záleží, v jakém bodě se měří. Nejvíc olej trpí při ochlazování pístů, kde je nejvyšší teplota, tam to ale bohužel nezměříš.
Na AFN je čidlo u filtru, při normální jízdě mi to ukazuje kolem 95°C, na 120°C se dostanu jen při opravdu velké zátěži v létě, což už pro 10w-40 olej bylo příliš, protože už po jedné návštěvě okruhu bylo znát, že motor má horší chod a je hlasitější. Teď dávám olej 5w-50 a dobrý
Na AFN je čidlo u filtru, při normální jízdě mi to ukazuje kolem 95°C, na 120°C se dostanu jen při opravdu velké zátěži v létě, což už pro 10w-40 olej bylo příliš, protože už po jedné návštěvě okruhu bylo znát, že motor má horší chod a je hlasitější. Teď dávám olej 5w-50 a dobrý

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Děkuji všem za vysledované hodnoty. Opravdu to vypadá, že mi to ukazuje o něco víc, než je reál. Dle budíku se olej ohřívá téměř stejně jako voda a v kopci v zimě to leze ke 120ti. Navíc měřeno ve vaně. Kdybych tomu v létě šlápnul na krk, tak jsem na 140-150ti a to asi nebude reálný. Zkusim tu teplotní sondu k multimetru a dám vědět.
Oct asv 2000, DieselPower
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Má smysl měnit na ASV výměník za ASZ/ARL? Oproti výměníku ze 66kw motorů je tam nárůst plochy obrovskej, ale oproti ASV už to tolik není... Představa by byla na ASV cca 180 koní. Díky za rady.
Plochy výměníků:
1Z, AHU, AGR, ALH, ALE 94x92x55= 475cm3
ATD/AXR 87x95x60= 496cm3
AHF/ASV/AJM/AUY 98x95x72= 691,5cm3
ASZ/ARL 118x96x64= 724cm3
Plochy výměníků:
1Z, AHU, AGR, ALH, ALE 94x92x55= 475cm3
ATD/AXR 87x95x60= 496cm3
AHF/ASV/AJM/AUY 98x95x72= 691,5cm3
ASZ/ARL 118x96x64= 724cm3