problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Slavkov píše:
Tomas.cz píše: Zeptám se, ale auto nemají na soukromo, ale na IČ, už chtěli nějakou drobnost na garanci a bylo řečeno ee, pochybuju že na trakční soustavu se bude někdo tvářit jinak, zejména po x-letech.
To jako fakt...
Tomas.cz píše:... mají 3letého e-UPa, najeto 36 000km a...
To jsme to pěkně klesli, když 3 roky staré auto s 36 tkm je již OBVYKLÉ považovat za odepsané, bez nároků... (LOL)

Schválně nepíši normální, ale obvyklé... Holt konzumní společnost nechala auta začlenit do kategorie spotřebák... 8) Vlastně co se divím... tato společnost si nechá srát na hlavu i mnohem více...

Mimochodem, přiznám se, že mi asi něco uniklo... to jako VW má jinou záruku "pro lidi" a "na IČO"?
U sračkových notebooků (HP a spol.) jsem to zaznamenal, ale u aut, u VW?
Pokud to tak opravdu je, tak je potřeba se podívat k jiné firmě...
Nikdo nereklamoval úbytek nájezdu ze 170km na 120km, to mi konstatoval majitel vozu, tak i další pracovník firmy, takže nemám důvod jim nevěřit, když auto používají.
Nicméně porouchalo se otevírání zásuvky pro dobíjení a bylo jim řečeno, že byl nákup na IČ takže to již na klasickou záruku řešit nelze.

Co se týče záruky na IČ, jak tady bylo řečeno, je to na dohodě mezi dodavatelem a odběretelem, může mít standartní 2roky, což mají v drtivné většině případů prodejci n.d. a to i e-shopy s n.d., ale nemusí, s tím jsem se setkal u mall.cz kde nákup na IČ znamená záruku 1rok, nebo slovenský e-shop s n.d. autoricambi.cz, kde jsem na přání zákazníka koupil listové pero které bylo potřeba v budoucnu reklamovat a vyvedli mě z omylu :) Na to konto jsem se ptal u dealera Peugeot a řekli mi rovnou že nákup vozidla na IČ nebo dílu na něj, je záruka pouze 1 rok.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

jericho-3 píše:Proč vůbec řešit el. auto pokud to normální není zakázané? Protože ten, kdo jej bude mít bude IN a stádo slaboduchů a zakomplexovaných človíčků bez sebevědomí jej bude následovat, aby byli také In a patřili do houfu.
Nepochybně to určitou množinu trefně vystihuje, ale myslím, že většina na to kouká asi takto:
Večeři si můžeš uvařit doma na indukčním sporáku, nebo venku na ohništi, obojím se dobereš k teplému jídlu. Ale zatím co na té indukci je to výrazně pohodlnější, rychlejší, bez smradu a kouře, dobře regulovatelné, a ohřeješ přesně jen to, co potřebuješ. Na tom ohni je s tím mnohem víc práce, navíc s otravným kouřem, často se to spálí (což jak víme není zdraví moc prospěšné) a dále je to komplikované tím, že za dřevo na ten oheň musíš platit sousedovi, který si za utržené peníze doma buduje střelnici a některé hlavně už má namířené i na tvůj dům. A ještě žiješ s vědomím, že to dřevo spotřebováváš rychleji, než stíhá dorůstat les, takže stejně jednoho dne žádné dřevo na oheň nebude.
Samozřejmě, pokud někdo většinu života připravuje jídlo na ohništi, bude nesnadné mu vysvětlit, že ten kouř, smrad a spálené maso má negativní vliv na jeho zdraví. A k tomu ten soused, od kterého kupuješ dřevo, nebude chtít přijít o kšeft, protože by neměl z čeho financovat svoji střelnici, takže bude vydávat různé "studie", jak je ten indukční sporák slepá ulička a má mnohem horší dopad na tvé zdraví.
Ale stejně jako je dnes zcela běžné vařit na sporáku a k tomu občas v létě něco venku ugrilovat, bude to tak do budoucna i s elektromobily. Až začne v autech jezdit generace, pro kterou nebude spalovací auto zažitý standart a elektromobil jen něco exotického pro vyvolené, těžko někdo dobrovolně sedne do spalováku, maximálně si poklepou na čelo a zeptají se "Jak jste v tom mohli jezdit?" ;)
To není žádná extra vzdálená budoucnost, ta generace už tady běhá mezi námi.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to, co to bude za život, budeme neustále ve stresu , aby nám náhodou tohle a tohle nepoškodilo zdraví, aby nás neofoukl větřík, aby naše dětičky nedostaly rýmu, apod. A tak sedíme ve svých kraksnách, protestujeme, když ani do chráněných oblastí nemůžeme auty, a nutí nás jít PĚŠKY, no kdo takovou kravinu viděl? Teď řešíme hlavně auta, že systematicky otravujeme vodu, zemi je nám fuk....Ve městech špatný vzduch pomocí el. aut zlepšíme, bohužel ještě jsme neřekli čím ty teplé komodity/ničící nám zdraví/nahradíme..Zatím jen plánujeme, počítáme, ale ono to možná vychází jen na papíře.Ale praxe je jiná, je to jako s prvním sexem, mnohdy jsou nejen slečny velmi rozčarovány..Takže nechceme čisté jádro , protože je nebezpečné..Jenže i přehrada se může protrhnout, vítr přestane dout a i slunce může být nějakou sopeckou činností být schované třeba měsíc..Vše už tady bylo..Takže je jisté jedno, sice budeme mít otrávenou budoucnost, nová generace bude ale mít el. automobily, ale bude mít přidělen čas jízdy podle zásluh a možná i protekce-peněz.Chce to používat rozum a vše si ověřovat postupně, ne hurá akcemi, které známe z minulosti..Protože možná během těchto zkoušek přijde lidstvo na něco nového- levného a pro každého..Osobně si ještě pěkně užiji té rozmařilé minulosti a současnosti.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3874
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Andre píše:Ale stejně jako je dnes zcela běžné vařit na sporáku a k tomu občas v létě něco venku ugrilovat, bude to tak do budoucna i s elektromobily. Až začne v autech jezdit generace, pro kterou nebude spalovací auto zažitý standart a elektromobil jen něco exotického pro vyvolené, těžko někdo dobrovolně sedne do spalováku, maximálně si poklepou na čelo a zeptají se "Jak jste v tom mohli jezdit?" ;)
To není žádná extra vzdálená budoucnost, ta generace už tady běhá mezi námi.
Bez nějakého převratného objevu opravdu nebude tomu věř...K tomu aby se to dalo používat je potřeba vymyslet jak rozumně skladovat el. energii protože baterie opravdu neni rozumná(je to takový parní stroj) a potom jak tu energii vyrobit ideálně v lokálním měřítku(dům+sklad energie) jinak po el. mobilu za 10let neštěkne po el.mobilu na baterky ani pes a to si každý může říkat co chce. Pokud se to nestane(a jako že nestane) tak za x0 let se bude jezdit na palivové články.
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Dohledej si rozdíly mezi bateriemi používanými v Teslách S/X a v 3ce (18650 a 2170), například o kolik se snížilo použití vzácných surovin (a přitom 3ka zvládá dvojnásobný nabíjecí výkon). Aktuálně CATL pouští na trh články 300Wh/kg (v roce 2016 predikoval, že to bude až o rok později) a (údajně) testuje 500Wh/kg.
Je to tom, že ty brutální finance, které se investovali do spalovacích motorů, automatických převodovek a emisních systémů se postupně přelévají do vývoje baterek a elektropohonů, rozhodně si nemyslím, že v oblasti ukládání elektrické energie se už nic nestane, naopak.

Velmi rád si přečtu důvody (výhody), proč by sis koupil raději auto s palivovým článkem na vodík, než klasický bateriový elektromobil, sem s nimi... (Jen předesílám, že rychlost doplnění energie můžeš vynechat, protože zastrčení nabíjecího kabelu mi odpoledne trvá maximálně 10 vteřin a vytažení ráno podobně, a ten vodíkomobil s cestou do Neratovic jistě za 20 vteřin nedoplníš ;))
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

(LOL) myslím že tato debata je dost zbytečná...
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

No vida, dobre zpravy ☺ ted uz mi staci si tak 15 let pockat jak se system osvedci a pak si treba neco na baterky koupim.
CFHC
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

A hlavne setrit :D
BMW 330 ix
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Slavkov píše: Co na to koncernová záruka???

Např. Hnissan Leaf takové problémy nemá...
Na baterie je záruka 8 let nebo 160 tisíc kilometrů (udržení kapacity nad 70 %).

K těm kalkulacím, vykupuje VW články zpět? Hnissan ano...
Něco k tomu dohledat je radost ...

Tohle má asi platit až pro novou platformu MEB ...
https://www.volkswagen.cz/id-hub/elektr ... /predsudky

"Baterie nevydrží dlouho."
Vydrží. A překvapí Vás jak dlouho.
Jak dlouho vydrží baterie Vašeho elektromobilu, závisí také na tom, jak často je nabíjena a vybíjena. Obecně řečeno elektromobil lze nabít a vybít několik tisíckrát, než dojde k pozorovatelnému poklesu kapacity baterie. Společnost Volkswagen Vám navíc dává záruku, že využitelná kapacita baterie nebude po uplynutí osmi let nebo po ujetí 160 000 km - podle toho, co nastane dříve - nižší než 70 % původní hodnoty.


http://www.hybrid.cz/volkswagen-garantu ... 160-000-km
Dále řekl, že cílem Volkswagenu je, aby baterie vydržely tak dlouho, jako samotná auta. Koncern bude garantovat minimální kapacitu 70 % po osmi letech nebo 160 000 km. A dodal, že i samotní řidiči budou moct ovlivnit životnost své baterie - třeba tím, že nebudou nabíjet do 100 %, ale pouze do 80 %.

tento obrázek u VW pod MEB má moc hezký název Záruka baterie 8 let
Obrázek

co platí pro e-Golf nebo e-UP je otázka, e-UP už ani nemaj v konfigurátorech, jak CZ, tak DE ...
https://www.volkswagen.cz/servis-a-pris ... a-mobility
Pro uživatele eletromobilů

https://www.volkswagen.cz/e-up
https://www.volkswagen.cz/e-golf

ovšem, třeba podle německé strany i pro e-UP má platit to samé co pro MEB ...
https://www.volkswagen.de/de/models/e-up.html
ke pod Infomaterial naleznete e-up! Katalog als E-Paper

nebo přímo pdf
http://volkswagen.1kcloud.com/ep1rfUvn/ ... usgabe.pdf

a tam na straně 7 jsou detaily
Eine Verringerung der Batteriekapazität über die Zeit ist bauteilbedingt und stellt keinen Mangel im Sinne dieser Garantie dar, sofern dieser Wert vor Ablauf der acht Jahre oder 160.000 km, je nachdem, welches der beiden Ereignisse zuerst eintritt, nicht die 70 % der nutzbaren Kapazität unterschreitet. Die Garantie für die Hochvoltbatterien gilt nicht, sofern der Mangel dadurch entstanden ist, dass die Batterie nicht entspre-chend der Betriebsanleitung genutzt, behandelt oder gewartet wurde. Dieses gilt insbesondere für das Laden der Batterie.

což je ovšem asi těžké prokázat, že se vždy činilo přesně podle návodu ...
Snížení kapacity baterií v čase je závislé na komponentě a není závadou ve smyslu této záruky, pokud tato hodnota neklesne pod 70% využitelné kapacity před uplynutím osmi let nebo 160 000 km, podle toho, co nastane dříve. Záruka na vysokonapěťové baterie se nevztahuje na případy, kdy závada byla způsobena tím, že baterie nebyla používána, ošetřována nebo udržována v souladu s návodem k obsluze. To platí zejména pro nabíjení akumulátoru.

A to se nebavíme o profilu jízd a rekuperaci, jak by se toto zohledňovalo, tohle by bylo třeba vztáhnout opravdu čistě ke kapacitě baterie.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Rayx píše: což je ovšem asi těžké prokázat, že se vždy činilo přesně podle návodu ...
Není, baterie se dá velmi detailně diagnostikovat, včetně času po který se nacházela v konkrétním SOC. Takže pokud auto například stálo totálně vybité půl roku v garáži, tak je to snadno prokazatelné a na záruku to nejspíš moc nebude, protože je to v rozporu s návodem k obsluze.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Takže jak to mají řešit ti, kteří jedou jednou za čas, popřípadě chtějí auto odstavit?Dát tam udržovačku -konzervační zdroj na baterku ? Takže pokud poběží záruka, a já nebudu moc jezdit , mohu přijít o baterku? A také by mne zajímalo, zda budou záruční prohlídky a zda už je na tohle nějaký itinerář , popřípadě zda už jsou zkušenosti, jakou životnost mají el. motory a jejich příslušenství..Díky
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Elektro motor sam o sebe vydrzi vela urcite viac ako spalovaci motor problem je ta bateria
BMW 330 ix
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jasně, zkontrolovat a diagnostikovat se dá kde co, bude hodně záležet na tom, jak bude mít výrobce propracovaný systém/management baterií včetně nějaké historie, no a pak bude muset taky proškolit servismany a připravit jim nástroj, aby tedy dokázali uživatelsky diagnostikovat jak aktuální stav baterie, tak historii používání.

k tomu e-UPu
https://ev-database.org/car/1081/Volkswagen-e-Up
https://www.zap-map.com/charge-points/v ... ing-guide/
https://www.volkswagen.is/is/rafbilar/charging.html
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Diagnostikovatelné jsou už třeba i baterie elektrokol.. když to někdo nechá vybité přes zimu ve stodole a pak se diví, že baterka je off a jde reklamovat
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Obrázek
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“