Softverom odstaveni egr,prejdem emisnou kontrolou?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5017
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Když to napíchneš na PC a red kody jsou vpořádku,tváří se to jako plně funkční EGR. Pokud vyhovuje kouřivost,projde. Zároveň nesmí svítit žádná kontrolka a být nějaká chyba.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33550
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Z jakého důvodu se pak prováděl doplňkový test, když Readiness bylo provedeno?
Na stavu Readiness kódů závisí průběh některých dalších měření (popsáno vpříslušných sekcích).V případě, že Readiness indikují neproběhlé testy nebo nejsou v diagnostickém protokolu obsaženy vůbec, provedou se doplňková měření, viz příslušné sekce.
i) doplňkové kontroly aplikované v případě, že Readiness kódy indikují neproběhnuté testy
Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) 2016
Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) 2018
s TSI posledních generací je asi radost ...

ale třeba k exotum BYT a BZB (EA888 Gen0+1 1.8TSI) už v CZ takovouhle info pro techniky SME nenajdete ...
https://www.seka.sk/stranka/specificky- ... -byt-a-bzb
Snad se o tomto obecně ví, jinak je to výkřik do tmy a jejich členské základny ...
http://www.asem.cz/blog/asem-vytvari-se ... automobilu
http://www.avlditest.cz/casto-kladene-dotazy.html
Doplňkový test lambdasond - Důvod nevyhovění: Počet půlvln příliš nízký.
OTÁČKY (PŘEDNASTAVENO 300 - 1500/MIN.) MŮŽETE ZVÝŠIT (NAPŘ. 300 - 2500) TO ZNAMENÁ, ŽE MĚŘENÍ NEMUSÍ PROBĚHNOUT VE VOLNOBĚHU! V TESTU PAK MÍRNĚ SEŠLÁPNĚTE PEDÁL AKCELERACE A USTALTE OTÁČKY NĚKDE (PŘÍKLADNĚ MEZI 300 A 2500) A PŘÍSTROJ SI JE SÁM VYMĚŘÍ A NASTAVÍ SE NA VAŠE OTÁČKY S TOLERANCÍ -+100/MIN. OTÁČKY PŘI ODPOČTU 20 SEKUND JIŽ DRŽTE STEJNÉ, JINAK SE PŘÍSTROJ BUDE PŘI OPUŠTĚNÍ PÁSMA (PŘÍKLADNĚ 1900-2100/MIN.) ZNOVU NASTAVOVAT NA JINAK ZVOLENÉ PÁSMO A PŘIČTE K NĚMU ZNOVU MEZE +-100. TOČILI BYSTE SE DOKOLA.
DOPLŇKOVÝ TEST LAMBDASOND V PROGRAMU DEKRA NEVYCHÁZÍ JAKO VYHOVUJÍCÍ
V AVL lambdatest vyjde, v programu DEKRA není vyhonocen, nebo nesprávně. V programu DEKRA je nastavena jiná tolerance než v programu AVL.
KONTROLOVAT SHODU PŘEDEPSANÝCH HODNOT MEZI DATABÁZEMI A NAHLAŠOVAT ROZDÍLY
https://www.fcd.eu/blog/post/101
Na stavu Readiness kódů závisí průběh některých dalších měření (popsáno vpříslušných sekcích).V případě, že Readiness indikují neproběhlé testy nebo nejsou v diagnostickém protokolu obsaženy vůbec, provedou se doplňková měření, viz příslušné sekce.
i) doplňkové kontroly aplikované v případě, že Readiness kódy indikují neproběhnuté testy
Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) 2016
Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) 2018
s TSI posledních generací je asi radost ...

ale třeba k exotum BYT a BZB (EA888 Gen0+1 1.8TSI) už v CZ takovouhle info pro techniky SME nenajdete ...
https://www.seka.sk/stranka/specificky- ... -byt-a-bzb
Snad se o tomto obecně ví, jinak je to výkřik do tmy a jejich členské základny ...
http://www.asem.cz/blog/asem-vytvari-se ... automobilu
http://www.avlditest.cz/casto-kladene-dotazy.html
Doplňkový test lambdasond - Důvod nevyhovění: Počet půlvln příliš nízký.
OTÁČKY (PŘEDNASTAVENO 300 - 1500/MIN.) MŮŽETE ZVÝŠIT (NAPŘ. 300 - 2500) TO ZNAMENÁ, ŽE MĚŘENÍ NEMUSÍ PROBĚHNOUT VE VOLNOBĚHU! V TESTU PAK MÍRNĚ SEŠLÁPNĚTE PEDÁL AKCELERACE A USTALTE OTÁČKY NĚKDE (PŘÍKLADNĚ MEZI 300 A 2500) A PŘÍSTROJ SI JE SÁM VYMĚŘÍ A NASTAVÍ SE NA VAŠE OTÁČKY S TOLERANCÍ -+100/MIN. OTÁČKY PŘI ODPOČTU 20 SEKUND JIŽ DRŽTE STEJNÉ, JINAK SE PŘÍSTROJ BUDE PŘI OPUŠTĚNÍ PÁSMA (PŘÍKLADNĚ 1900-2100/MIN.) ZNOVU NASTAVOVAT NA JINAK ZVOLENÉ PÁSMO A PŘIČTE K NĚMU ZNOVU MEZE +-100. TOČILI BYSTE SE DOKOLA.
DOPLŇKOVÝ TEST LAMBDASOND V PROGRAMU DEKRA NEVYCHÁZÍ JAKO VYHOVUJÍCÍ
V AVL lambdatest vyjde, v programu DEKRA není vyhonocen, nebo nesprávně. V programu DEKRA je nastavena jiná tolerance než v programu AVL.
KONTROLOVAT SHODU PŘEDEPSANÝCH HODNOT MEZI DATABÁZEMI A NAHLAŠOVAT ROZDÍLY
https://www.fcd.eu/blog/post/101
Tak to nevím, ale vedla ho k tomu mašina, je možné že to každý dělá trochu jinak viz. tady názory na fóru, jeden má vše ok a neprojde, druhý má kde-co špatně a projde měřením.
Mimojiné, byl jsem s Opelem s motorem Z14XEP, zadní lambda sonda trvale v závadě, nikoli vyhříváním, ale funkcí jako takovou, leč v sondě chyba není a ani ve vedení, setkalo s tím více lidí i u jiných motorů Opel této rodiny, patrně nějaká chyba v jednotce kdy lambda sondu přestane vnímat a auto prošlo bez jakýchkoli obezliček...
Mimojiné, byl jsem s Opelem s motorem Z14XEP, zadní lambda sonda trvale v závadě, nikoli vyhříváním, ale funkcí jako takovou, leč v sondě chyba není a ani ve vedení, setkalo s tím více lidí i u jiných motorů Opel této rodiny, patrně nějaká chyba v jednotce kdy lambda sondu přestane vnímat a auto prošlo bez jakýchkoli obezliček...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5017
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
casto byva problem v mizernych znalostiach a zrucnostiach technikov na stk/ek. Na vyhodenie 4r benzinoveho motora z ek staci vychladnuty kat pri cakani na volnobehu pred kontrolnou linkou. Ak technik nepouzije sedu mozgovu koru a motor pred meranim (pripojenim na diag) nepreturuje a nezohreje kat, tak auto ide automaticky neuspesne von na zvysene uhlovodiky - Kolegova realna skusenost cca rok dozadu na stk/ek so 4r leonom 1,2tsi.
Iny priklad, kombinacia inteligentneho dobijania a dozivajucej baterky sposobi zvysene volnobezne otacky - auto ide von z ek....
Iny priklad, kombinacia inteligentneho dobijania a dozivajucej baterky sposobi zvysene volnobezne otacky - auto ide von z ek....
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
ANO....přesně tak, např. v zimě stává, že jsi ve frontě na STK, motor ti vychladne, ty přijedeš na řadu, profi technik auto tůruje a pořád nic, všude červená, tak mu říkám, je to ještě studené a on tůruje pořád, postupně se motor ohřívá , ale on už pokyvuje hlavou, to asi neprojde, když najednou naskočí zelená a on udiveně prohlásí, hele, už to jde....Nemám všeobecně kontrolory rád, i když chápu, že určitá kontrola být musí..Chce to hold určité typy lidí- kteří se v praxi automechaničiny už nechtějí špinit, tak jdou kontrolovat..dibarbora píše:casto byva problem v mizernych znalostiach a zrucnostiach technikov na stk/ek. Na vyhodenie 4r benzinoveho motora z ek staci vychladnuty kat pri cakani na volnobehu pred kontrolnou linkou. Ak technik nepouzije sedu mozgovu koru a motor pred meranim (pripojenim na diag) nepreturuje a nezohreje kat, tak auto ide automaticky neuspesne von na zvysene uhlovodiky - Kolegova realna skusenost cca rok dozadu na stk/ek so 4r leonom 1,2tsi.
Iny priklad, kombinacia inteligentneho dobijania a dozivajucej baterky sposobi zvysene volnobezne otacky - auto ide von z ek....

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
@martinsidlo: no ale mašina se umí taky plést (taky ji krmily je omylní lidé), viz ty zkušenosti profíků na ASEM, FAQ k AVL i ten Fleischhansův blog. Tady prostě bylo readiness v nulách, emisně relevantní chyba žádná, tak co se sere do dodatečnýho testu ... Švýcaři v tomto případě na výfuk ani nekouknou, natož by do něj něco strkali ...
@Tomas.cz: tos tam byl s tím HTP u něj Ty? Takže si to jako zopákneš, nebo si řekl o všimný? No, technik opravdu někdy neví, někdo naopak ano a je nenažranej ...
Je to tak, vše je vždy jen o lidech, někdy narazíte na profíka, někdy na opičku co opakuje naučený postup.
Auto má být v cajku, a přesně jak píše františek28 a spoustu dalších rozumných nejen tady na foru, ti, co se o toho serou z neznalosti a škodí všem okolo svými "upravami", ty je třeba klepnout.
A hle, na tohle jsem zapoměl ...
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni- ... ka-vyrobcu
- k hodnotám Readiness kódu u vozidel ŠKODA vybavených benzínovým motorem typu BME 1,2l 47kW bez EGR ventilu
- stanovisko ŠKODA AUTO a.s. k Readiness kódu u vozidel ŠKODA povinně vybavených diagnostikou EOBD Pozor!!! Toto stanovisko je neplatné a je nahrazeno.
- aktualizované Stanovisko společnosti ŠKODA AUTO a.s. k Readiness kódu u vozidel ŠKODA povinně vybavených diagnostikou EOBD - Pozor!!! Toto stanovisko ruší předchozí stanovisko společnosti ŠKODA AUTO a.s. ze dne 5.6.2017.

@Tomas.cz: tos tam byl s tím HTP u něj Ty? Takže si to jako zopákneš, nebo si řekl o všimný? No, technik opravdu někdy neví, někdo naopak ano a je nenažranej ...
Je to tak, vše je vždy jen o lidech, někdy narazíte na profíka, někdy na opičku co opakuje naučený postup.
Auto má být v cajku, a přesně jak píše františek28 a spoustu dalších rozumných nejen tady na foru, ti, co se o toho serou z neznalosti a škodí všem okolo svými "upravami", ty je třeba klepnout.
A hle, na tohle jsem zapoměl ...

https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni- ... ka-vyrobcu
- k hodnotám Readiness kódu u vozidel ŠKODA vybavených benzínovým motorem typu BME 1,2l 47kW bez EGR ventilu
- stanovisko ŠKODA AUTO a.s. k Readiness kódu u vozidel ŠKODA povinně vybavených diagnostikou EOBD Pozor!!! Toto stanovisko je neplatné a je nahrazeno.
- aktualizované Stanovisko společnosti ŠKODA AUTO a.s. k Readiness kódu u vozidel ŠKODA povinně vybavených diagnostikou EOBD - Pozor!!! Toto stanovisko ruší předchozí stanovisko společnosti ŠKODA AUTO a.s. ze dne 5.6.2017.

@Rayx - máš úplnú pravdu, kto nemá na banány nemá mať opicu. Auto proste potrebuje adekvátny servis a každý by mal zvážiť čo je schopný financovať.
Len situáciu ktorú som popísal vyššie so studeným katom dostane neznalého majiteľa do slepej uličky. Technik na STK/EK ktorý ho v takejto situácii vyhodí z kontroly mu k tomu nepovie nič - lebo tomu nerozumie. Majiteľ príde do servisu kde ho logicky otočia vo dverách lebo nie je čo opravovať. Majiteľ so zánovným autom ostáva vo vzduchoprázdne, s oprávneným pocitom krivdy a podvodu. Vôbec sa potom nečudujem, že médiá a internetové fórá sú plné nadávok.
Len situáciu ktorú som popísal vyššie so studeným katom dostane neznalého majiteľa do slepej uličky. Technik na STK/EK ktorý ho v takejto situácii vyhodí z kontroly mu k tomu nepovie nič - lebo tomu nerozumie. Majiteľ príde do servisu kde ho logicky otočia vo dverách lebo nie je čo opravovať. Majiteľ so zánovným autom ostáva vo vzduchoprázdne, s oprávneným pocitom krivdy a podvodu. Vôbec sa potom nečudujem, že médiá a internetové fórá sú plné nadávok.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
joo emisky zacinaji byt sranda
Hold ....dnes stale 3/4 technikov a mechanikov netuší čo je readiness, a ako ho vytvoriť, keďže VCDS nemá skript k mnoho autam...a aj keď má, nie vždy to funguje.
XY pripadov posledne mesiace vrátených z EK, stačilo pritom len prebehnúť readiness...

XY pripadov posledne mesiace vrátených z EK, stačilo pritom len prebehnúť readiness...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23