Softverom odstaveni egr,prejdem emisnou kontrolou?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5017
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Když to napíchneš na PC a red kody jsou vpořádku,tváří se to jako plně funkční EGR. Pokud vyhovuje kouřivost,projde. Zároveň nesmí svítit žádná kontrolka a být nějaká chyba.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

slovacek.milos píše:
dreizig5 píše:nemá cenu ti to miloši vysvětlovat když tomu nerozumíš...
jasné ty si budeš papoškovat tu větičku pořád dokola, má to nějaký význam? někomu to dělá dobře když je o něco chytřejší
tak mě stačí si přečíst pár tvých rad (hlavně co se elektriky týče) a mám jasno :D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33550
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dreizig5 píše:
slovacek.milos píše: tak mě stačí si přečíst pár tvých rad (hlavně co se elektriky týče) a mám jasno :D
tak je nečti starej se o svůj rybíz a vsírej se do někoho jiného, doufám že si rozumíme a naše komunikace tím skončila, co se elektriky týče já si poradím ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pro zajímavost byl jsem na emisích s 1.2htp, paměť závad prázdná, readinesscode ok prostě auto se tvářilo dobře, ale neprošla na doplňkový test lambda-sondy č. 1
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Z jakého důvodu se pak prováděl doplňkový test, když Readiness bylo provedeno?

Na stavu Readiness kódů závisí průběh některých dalších měření (popsáno vpříslušných sekcích).V případě, že Readiness indikují neproběhlé testy nebo nejsou v diagnostickém protokolu obsaženy vůbec, provedou se doplňková měření, viz příslušné sekce.

i) doplňkové kontroly aplikované v případě, že Readiness kódy indikují neproběhnuté testy


Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) 2016

Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) 2018

s TSI posledních generací je asi radost ...
Obrázek

ale třeba k exotum BYT a BZB (EA888 Gen0+1 1.8TSI) už v CZ takovouhle info pro techniky SME nenajdete ...
https://www.seka.sk/stranka/specificky- ... -byt-a-bzb

Snad se o tomto obecně ví, jinak je to výkřik do tmy a jejich členské základny ...
http://www.asem.cz/blog/asem-vytvari-se ... automobilu
http://www.avlditest.cz/casto-kladene-dotazy.html
Doplňkový test lambdasond - Důvod nevyhovění: Počet půlvln příliš nízký.
OTÁČKY (PŘEDNASTAVENO 300 - 1500/MIN.) MŮŽETE ZVÝŠIT (NAPŘ. 300 - 2500) TO ZNAMENÁ, ŽE MĚŘENÍ NEMUSÍ PROBĚHNOUT VE VOLNOBĚHU! V TESTU PAK MÍRNĚ SEŠLÁPNĚTE PEDÁL AKCELERACE A USTALTE OTÁČKY NĚKDE (PŘÍKLADNĚ MEZI 300 A 2500) A PŘÍSTROJ SI JE SÁM VYMĚŘÍ A NASTAVÍ SE NA VAŠE OTÁČKY S TOLERANCÍ -+100/MIN. OTÁČKY PŘI ODPOČTU 20 SEKUND JIŽ DRŽTE STEJNÉ, JINAK SE PŘÍSTROJ BUDE PŘI OPUŠTĚNÍ PÁSMA (PŘÍKLADNĚ 1900-2100/MIN.) ZNOVU NASTAVOVAT NA JINAK ZVOLENÉ PÁSMO A PŘIČTE K NĚMU ZNOVU MEZE +-100. TOČILI BYSTE SE DOKOLA.

DOPLŇKOVÝ TEST LAMBDASOND V PROGRAMU DEKRA NEVYCHÁZÍ JAKO VYHOVUJÍCÍ
V AVL lambdatest vyjde, v programu DEKRA není vyhonocen, nebo nesprávně. V programu DEKRA je nastavena jiná tolerance než v programu AVL.
KONTROLOVAT SHODU PŘEDEPSANÝCH HODNOT MEZI DATABÁZEMI A NAHLAŠOVAT ROZDÍLY


https://www.fcd.eu/blog/post/101
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak to nevím, ale vedla ho k tomu mašina, je možné že to každý dělá trochu jinak viz. tady názory na fóru, jeden má vše ok a neprojde, druhý má kde-co špatně a projde měřením.
Mimojiné, byl jsem s Opelem s motorem Z14XEP, zadní lambda sonda trvale v závadě, nikoli vyhříváním, ale funkcí jako takovou, leč v sondě chyba není a ani ve vedení, setkalo s tím více lidí i u jiných motorů Opel této rodiny, patrně nějaká chyba v jednotce kdy lambda sondu přestane vnímat a auto prošlo bez jakýchkoli obezliček...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5017
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Zkrátka,na PC se to musí tvářit OK. Nějaká lambda-byla tedy špatná - závada- neprojde.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

casto byva problem v mizernych znalostiach a zrucnostiach technikov na stk/ek. Na vyhodenie 4r benzinoveho motora z ek staci vychladnuty kat pri cakani na volnobehu pred kontrolnou linkou. Ak technik nepouzije sedu mozgovu koru a motor pred meranim (pripojenim na diag) nepreturuje a nezohreje kat, tak auto ide automaticky neuspesne von na zvysene uhlovodiky - Kolegova realna skusenost cca rok dozadu na stk/ek so 4r leonom 1,2tsi.

Iny priklad, kombinacia inteligentneho dobijania a dozivajucej baterky sposobi zvysene volnobezne otacky - auto ide von z ek....
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

dibarbora píše:casto byva problem v mizernych znalostiach a zrucnostiach technikov na stk/ek. Na vyhodenie 4r benzinoveho motora z ek staci vychladnuty kat pri cakani na volnobehu pred kontrolnou linkou. Ak technik nepouzije sedu mozgovu koru a motor pred meranim (pripojenim na diag) nepreturuje a nezohreje kat, tak auto ide automaticky neuspesne von na zvysene uhlovodiky - Kolegova realna skusenost cca rok dozadu na stk/ek so 4r leonom 1,2tsi.

Iny priklad, kombinacia inteligentneho dobijania a dozivajucej baterky sposobi zvysene volnobezne otacky - auto ide von z ek....
ANO....přesně tak, např. v zimě stává, že jsi ve frontě na STK, motor ti vychladne, ty přijedeš na řadu, profi technik auto tůruje a pořád nic, všude červená, tak mu říkám, je to ještě studené a on tůruje pořád, postupně se motor ohřívá , ale on už pokyvuje hlavou, to asi neprojde, když najednou naskočí zelená a on udiveně prohlásí, hele, už to jde....Nemám všeobecně kontrolory rád, i když chápu, že určitá kontrola být musí..Chce to hold určité typy lidí- kteří se v praxi automechaničiny už nechtějí špinit, tak jdou kontrolovat.. :(
nepropadat panice...
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Hej, ale ber to aj z druhej strany.
Kolko d3b1lov je s odstavenym EGR, vykochanym DPF a este sa druhym arogantne smeju do ksichtu ako s tym vyj3bal1…
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@martinsidlo: no ale mašina se umí taky plést (taky ji krmily je omylní lidé), viz ty zkušenosti profíků na ASEM, FAQ k AVL i ten Fleischhansův blog. Tady prostě bylo readiness v nulách, emisně relevantní chyba žádná, tak co se sere do dodatečnýho testu ... Švýcaři v tomto případě na výfuk ani nekouknou, natož by do něj něco strkali ...

@Tomas.cz: tos tam byl s tím HTP u něj Ty? Takže si to jako zopákneš, nebo si řekl o všimný? No, technik opravdu někdy neví, někdo naopak ano a je nenažranej ...

Je to tak, vše je vždy jen o lidech, někdy narazíte na profíka, někdy na opičku co opakuje naučený postup.

Auto má být v cajku, a přesně jak píše františek28 a spoustu dalších rozumných nejen tady na foru, ti, co se o toho serou z neznalosti a škodí všem okolo svými "upravami", ty je třeba klepnout.

A hle, na tohle jsem zapoměl ... :)
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni- ... ka-vyrobcu

- k hodnotám Readiness kódu u vozidel ŠKODA vybavených benzínovým motorem typu BME 1,2l 47kW bez EGR ventilu

- stanovisko ŠKODA AUTO a.s. k Readiness kódu u vozidel ŠKODA povinně vybavených diagnostikou EOBD Pozor!!! Toto stanovisko je neplatné a je nahrazeno.

- aktualizované Stanovisko společnosti ŠKODA AUTO a.s. k Readiness kódu u vozidel ŠKODA povinně vybavených diagnostikou EOBD - Pozor!!! Toto stanovisko ruší předchozí stanovisko společnosti ŠKODA AUTO a.s. ze dne 5.6.2017.

Obrázek
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

@Rayx - máš úplnú pravdu, kto nemá na banány nemá mať opicu. Auto proste potrebuje adekvátny servis a každý by mal zvážiť čo je schopný financovať.

Len situáciu ktorú som popísal vyššie so studeným katom dostane neznalého majiteľa do slepej uličky. Technik na STK/EK ktorý ho v takejto situácii vyhodí z kontroly mu k tomu nepovie nič - lebo tomu nerozumie. Majiteľ príde do servisu kde ho logicky otočia vo dverách lebo nie je čo opravovať. Majiteľ so zánovným autom ostáva vo vzduchoprázdne, s oprávneným pocitom krivdy a podvodu. Vôbec sa potom nečudujem, že médiá a internetové fórá sú plné nadávok.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ano, jen pak nesmíš mít pech i na servisáka, když už to má něco stát, ať je i výsledek stoprocentní. A to někdy bohužel neplatí ...

Jen pro srovnání, toto předchozí stanovisko škodovky bylo obecnější a podle mě pro většinu situací i jasnější, bohužel je nahrazeno ...

Obrázek
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

joo emisky zacinaji byt sranda :) Hold ....dnes stale 3/4 technikov a mechanikov netuší čo je readiness, a ako ho vytvoriť, keďže VCDS nemá skript k mnoho autam...a aj keď má, nie vždy to funguje.

XY pripadov posledne mesiace vrátených z EK, stačilo pritom len prebehnúť readiness...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Staci ked prve 3 miesta su 0,nie?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“