problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

To jsou věci. Drzost na n-tou.

No, jedno se musí uznat: pakliže by měli nějakou reálnou šanci zloději ukrást celé auto (nic není neprolomitelné), v případě elektromobilu budou mít výhodu v tom, že není zdrojem hluku z nastartovaného nebo provozovaného motoru (noteeth)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše: Jinak já stále nepochopil tvoji narážku
:arrow:


Narážku se pokusím vysvětlit, krásně jsi mi k tomu nahrál, dokonce je to ukázkový příklad "střelby do vlastní nohy". Ještě se ale znovu musím podivit nad tím, že tu stále argumentujete cenou, a jako ideální auto sem postneš odkaz na MB velikosti Octavie, který startuje na 1,4mil :roll:

Na tom příkladu hybridního MB, je názorně vidět, jaký je to bohužel ve spojení se vznětovým motorem totální nesmysl.
Rozdíl v ceně je 210000Kč, úspora na palivu je 0,2l/100km, tedy teoretická návratnost po najetí 3500000km (LOL)
Ale vzhledem k vyšší hmotnosti má ten diesel o 20% vyšší spotřebu ele. energie a kratší dojez v ele. módu. Otázku servisní náročnosti a ceny dílů moderního diesela tu asi nebudeme zbytečně rozebírat.

Je třeba si uvědomit, že v hybridním systému má ten spalovací motor odlišné využití, jednoduše řečeno jako turbodmychadlo tam slouží právě ten elektromotor. Dále z důvodu např. startu studeného motoru a okamžitého naběhnutí do max. výkonu mám velmi silné pochybnosti o nějaké rozumné životnosti, ale netuším jak mají toto u MB ošetřeno.
Navíc pokud si jednou zvykneš na ticho a nulové vibrace elektropohonu, tak ti každý start diesela bude připadat jako skok o 100let zpět.

Pokud hybrid, tak jedině lehký, tichý, jednoduchý (atmosferický) benzínový motor.

Z ceníků automobilek lze poměrně dobře vyčíst, že dnes má i ten poměrně jednoduchý benzínový motor pro výrobce náklady jako battery pack na 300km dojezdu, plug-in (nabíjecí) hybrid s jednoduchým benzínem je často za stejné peníze jako čisté EV jednoho modelu. Lze tedy poměrně úspěšně odhadovat, že vznětový agregát s příslušenstvím má dnes stejnou hodnotu jako baterie na dojez +-500km. Do budoucna je dnešní moderní diesel pro průměrně vydělávajícího spotřebitele ekonomická sebevražda. A hlavně, cena baterií klesá, náklady na spalovací motory rostou.

Bohužel, výrobní a servisní náklady posouvají dnes diesel někam do prostoru ekonomického nesmyslu. Je 21. století, máme efektivnější, levnější, uživatelsky příjemnější a čistější technologie.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Zrovna vyroba baterii moc ekologicka nie je ,ale za 10r to zase bude inde.
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Stále nechápu (dle mého skromného názoru spíš ty). Ta narážka je (mrzí mě, se musím opakovat) vytržená z kontextu. Popíšu to tedy jako pro značného omezence (protože nepředpokládám, že pojem "ceteris paribus" ti něco říká). Ostatním se tímto předem omlouvám za offtopic.

Andre, pakliže máš určité možnosti, můžeš se dostat do situace, kdy se pro tebe určitá volba (za jiných okolností nepřijatelná) stane přijatelnou (nezřídka jedinou možnou). Je to záležitostí priorit a žebříčku hodnot ale někdy není alternativa k dispozici.

Jinými slovy, tebou vytržený kontext. Preventivně zde přikládám zdroj. Zatímco tehdy si člověk mohl vybrat, neboť chtěl auto jeté a bylo pro něj přijatelné mít auto se starými technologiemi, zaujal takové stanovisko a stanovil takováto kritéria (to, že se ve finále rozhodl jinak není předmětem diskuze).

Nyní jsme úplně v jiné situaci, protože navzdory tomu, že by člověk chtěl třeba hybrida, ve kterém by byla "prehistorická rotačka přímovstřik" v kombinaci s elektromotorem, nemá toto jeho přání reálný základ na uspokojení. Tudíž, sáhne po nejbližší možné alternativě a tím je, bohužel, CR s DPF, EGR a jinými "špeky".

Zde se zase nabízí mnou zmiňovaný úhel pohledu, kdy ve své podstatě, pokud bude vznětový agregát používat pouze k delším cestám, bude mu trvat relativně dlouho, nežli se neduhy spojené s těmito motory projeví (pozn.: pravdou je, že k tomu bude muset přistupovat zodpovědně, pakliže bude chtít, aby mu fungoval ... ale tak je to se vším na světě).

Pokud bys zcela disponoval čtenářkou gramotností (tedy schopností porozumět psanému textu) a jistou dávkou empatie, pak bys nejenže pochopil moje nepochopení tvé narážky ale zároveň i pochopil, že když zmíním, následující:
Neříkám, že je to přesně ono, ale mám z toho výrazně lepší dojem, že se to už blíží přijatelné budoucnosti.
Věřím, že již absolventu prvního stupně základní školy dojde, že zmiňuji, že to není ono ale že je to něco, co se blíží přijatelné budoucnosti. S tím, že beru v potaz konceptuální pojetí, nikoliv konkrétní aplikaci.

Pokud bys stále nepochopil (a zde se opět čtenářům omlouvám), je to asi jako když dítěti nabízíš řízek ale ono chce jablko. Hruška pro něj bude určitě přijatelnější nežli ten řízek - ale stále nebude zcela spokojeno. Pro mě je tento konkrétní příklad na úrovni brambory - sice to není smažené maso ale taky to není ovoce natož jablko. Myslíš, že takto to jsi schopen pochopit?

Samozřejmě, existuje i možnost, že disponuješ ale odmítáš toho využít záměrně, což v tvém vlastním zájmu předpokládám (bylo by smutné, kdybys byl tak reálně omezený).

Mluvíš o úspoře, ale stále jsi se "zasekl" na úsporách v rámci nákladů na PHM. Dám příměr, který bude dotažený do extrému: pro člověka, který jede na důležité jednání a vyskytne se na silnici náhlá objížďka (nehoda apod.) a on nedojede, protože nebude mít alternativu a nepodepíše kontrakt za miliony tak je mu naprosto jedno, že tam mohl dojet za pár kaček a tichu, protože kvůli tomu, aby tam byl včas by byl ochoten zaplatit v daný moment uřvaný vrtulník. Andre, věř mi, že takové situace se stávají (protože smluvní partner si to rozmyslí, může být ješitný a fakt, že jeho partner nedojede včas může změnit jeho pohled na něj) - jenom proto, že se to nestalo tobě neznamená, že se jedná o nějaké výplody fantazie (otci se to několikrát stalo vlivem selhání techniky a mělo to takové následky).

Život je věc priorit a pakliže nebude mít možnost alternativy (použít spalovák, do kterého může dotankovat během pár minut na stovky kilometrů) tak bude značně omezený.

Nacházím pochopení u tebou navrhované alternativy ve formě atmosférického zážehového motoru s vyšším objemem (není mi znám žádný úsporný nízkoobjemový), nicméně ten přeplňovaných motorů nenabízí moc pozitiv (zvláště tebou zmiňovaná váha je kontraproduktivní).

Mě dokáže vykouzlit úsměv, kdy v tématu týkajícího se elektromotorů, jejichž podmínkou dostatečné funkce jsou těžké baterie zmíníš jako argument váhu (noteeth)

Pakliže zmiňuješ ekonomickou sebevraždu, jak jinak nazvat to, na kolik vychází výměna baterií (jak zde, v tomto tématu bylo zmíněno), protože nikdo nevyhoví záručním podmínkám pro úspěšnou reklamaci? :roll:

PS: Jen taková úvaha na konec: zajímalo by mě, jak by dokázal můj otec rozjet podnikání a stihnout toho tolik pakliže by tehdy byly pouze elektromobily. Při jeho cestách, kdy denně najezdil i přes tisíc kilometrů (pozn.: neživil se jako řidič, pouze řídil aby se přemístil) v reálně dost vysokých průměrných rychlostech (pozn.: tehdy nebyl bodový systém a jemu se finančně vyplatilo platit pokuty) si to neumím reálně představit.
Naposledy upravil(a) Forest dne 30 srp 2019, 12:07, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Praxe samozřejmě ukáže praktické problémy a výhody, ale zrovna u hybridů je nutnost , aby to vůbec mělo smysl, často decelerovat/brzdit motorem/ aby se baterie dobíjely..Už to vidím jak "šetřílci" z každého kopce decelerují a vznikají kolony, aby se jim zvýšil dojezd a aut. dobíjení mohlo na plné kule docpávat baterie..A v budoucnu budou jezdit žlutí andělé -tzv. dojné krávy, aby svým rychlonabíjením dobily baterie vyčerpaným elektromobilům, kterým display ukázal ještě 20 km a auto bezhlučně zdechne.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše:
Není třeba schovávat vlastní nevědomost a neschopnost logické úvahy za dlouhá slohová cvičení a invektivy ;)

Stačilo napsat: Omlouvám se, jsem zase mimo, do příští diskuze si to nastuduju.

PS1: Ne všechno se dá vygůglovat, a nebo jsou to často hrozné 3,14čoviny, které když tady pak papouškuješ, jsou pro člověka s vlastní zkušeností skvělým pobavením :D

PS2: Jak si vysvětluješ fakt, že tvůj otec, i když měl tak nevídané schopnosti jezdit tisíce kilometrů denně, porušoval dopravní předpisy, platil spoustu pokut, měl k dispozici moderní techniku se schopností dotankovat za pár minut na stovky kilometrů, aby stíhal podepisovat kontrakty za milióny.... a přesto zbankrotoval?
Jak je možné, že lidé využívající k přemisťování ten zpátečnický elektromobil a jezdící podle předpisů hromadně nekrachují? Existuje pro to ve tvém vesmíru nějaké vysvětlení?
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Následující je odpověď pouze pro Andreho, proto jsem označil jako offtopic:

(offtopic)
Andre píše:
Forest píše:
Není třeba schovávat vlastní nevědomost a neschopnost logické úvahy za dlouhá slohová cvičení a invektivy ;)

Stačilo napsat: Omlouvám se, jsem zase mimo, do příští diskuze si to nastuduju.

PS1: Ne všechno se dá vygůglovat, a nebo jsou to často hrozné 3,14čoviny, které když tady pak papouškuješ, jsou pro člověka s vlastní zkušeností skvělým pobavením :D

PS2: Jak si vysvětluješ fakt, že tvůj otec, i když měl tak nevídané schopnosti jezdit tisíce kilometrů denně, porušoval dopravní předpisy, platil spoustu pokut, měl k dispozici moderní techniku se schopností dotankovat za pár minut na stovky kilometrů, aby stíhal podepisovat kontrakty za milióny.... a přesto zbankrotoval?
Jak je možné, že lidé využívající k přemisťování ten zpátečnický elektromobil a jezdící podle předpisů hromadně nekrachují? Existuje pro to ve tvém vesmíru nějaké vysvětlení?
Andre, ty trpíš nějakým stihomamem? Obávám se, že co se logiky týče, nemám se za co stydět (což není tvůj případ, viz diskuze).
Co bych si měl nastudovat?

To, že jsem tě nařkl z toho, že nejsi schopen porozumět psanému textu je pouze na základě diskuze s tebou. Vstřícně jsem ti to napsal polopaticky a ty ses nám urazil. To, že kritiku nezvládáš víme z bohaté historie, jakož i to, že v ten moment se uchyluješ ke lžím, bagatelizaci nebo nafukování (viz příklad "jezdit tisíce kilometrů denně").

No a v tomto případě tu máme další důkaz toho, že Andre je lhář. Navzdory tomu, že jsem opakovaně dementoval Jerichovo přesvědčení a nařčení, že naše firma zkrachovala (co je bankrot jsem ti vysvětloval již před několika lety, kdy jsi mě také lživě nařkl, že jsem zbankrotoval), nečiní ti to problém to "zkusit" taky :wink:

Znovu a speciálně pro tebe, drahý, předrahý Andre:
Bankrot (úpadek) se projevuje především tím, že dotyčný není schopen dostát svým závazkům. Což je ve značném rozporu s tím, jak naše společnost skončila. Tedy na základě dobrovolného rozhodnutí a s nemalým ziskem, bez závazků. Není technicky možné "zbrankrotovat se ziskem" :roll:

Andre, netuším, zda jsi schopen tento rozdíl vnímat kvůli výše zmiňovanému omezení, takže ti sdělím takový jednoduchý příměr co se uvádí "mezi chlapama" a předem se omlouvám za sprostá slova ale jedná se o citaci: je to asi takový hrozný rozdíl jako mezi"posrat se" a "vysrat se". Ano, má to něco společného - vyprázdnění, ale tím to končí :wink:

... takhle už je to pro tebe, ty "náš" lháři srozumitelné? (jen doufám, že pojem lhář nevnímáš jako invektivu protože se jedná pouze o konstatování faktu na základě usvědčení ze lži za tvého nemalého přispění, bez kterého by to nešlo)

PS: neboj, můj otec nejezdil tak prasácky jako ty, on byl totiž zodpovědný, ne jako ty, který jsi se málem kvůli svojí nezodpovědnosti stal invalidou

PSS: Andre, uvědom si, že si tím lhaním naprosto zbytečně ubližuješ. Vem si, že když jsi schopen lhát tu, zajisté ti nebude činit problém lhát i v rámci obchodu ... a to není zrovna záviděníhodná situace.

PSSS: Jedno ti ale musím nechat - daří se ti úspěšně mi snižovat chuť k diskuzi, protože ti musím jako postiženému vysvětlovat text, který by zvládl pochopit absolvent povinné školní docházky

(offtopic)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3874
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Neexistuje v phpku funkce počítání písmenek v příspěvcích?Myslím že tady jsou dva jedinci co zachvili budou atakovat 1000000 písmenek v jednom tématu (LOL)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

...někde v tomto tématu jsem četl, že prý je o elektromobily ukrutný zájem, že se nestačí ani vyrábět.

Nevím, třeba je trh tak neuvěřitelně vrtkavý ale tady čtu něco jiného.

Konečně to někdo napsal zcela otevřeně na plná ústa: "ICCT: Pokud se zákazníkům elektromobily nevnutí pomocí úřadů, nevyplatí se jim"

Jinými slovy: "Narveme vám to za každou cenu i kdyby se vám to nemělo líbit, i kdyby jste to nechtěli!"... tak já nevím, kde je ta svoboda :roll:

@váha: Čtení je dobrovolné, příspívání též :wink: ... jenže "Neexistuje tlačítko, kterým lze vypnout internet. Nebo kterým lze vypnout lidská zvědavost."
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše:
Přál bych si mít tak jednoduchý život jako ty, utvářet si názory na základě textů z internetu, bez snahy hlubšího zamyšlení a poznání problému, natož zapojení vlastní zkušenosti, fakt upřímná závist.

Jak se ten elektromobil (ne)vyplatí si pojďme ukázat na názorném příkladu. A jak jinak, než na tom prvním českém EV, které se právě dostává do prodeje - Škoda CITIGO iV vs. CITIGO MPI
Uvažujme o vlastnictví na 5let a nájezdu 100tkm, v rámci nákladů na údržbu si v obou případech pořídíme předplacený servis na 100tkm dle ceníku Škoda.
Vzhledem k faktu, že se elektrické CITIGO nenabízí v "holotě", budeme srovnávat plně vybavené vozy v ceníkové ceně. I tak je třeba ještě doplnit, že elektrická verze má výkonnější motor, "automatickou" převodovku, a o něco bohatější výbavu, protože některé prvky se pro spalovací verzi ani nenabízí (např. vyhřívané čelní sklo, nebo zás. na 230V).
Prodejní cenu po 5ti letech u spalovací verze lze odvodit od podobných ojetin z inzerátů. V elektrické verzi jsou ojetiny ve stáří 5ti let podobné vozy jen s poloviční baterií, tedy s dvojnásobným opotřebením (2x více nabíjecích cyklů), navíc uvažované CITIGO bude mít v té době ještě 3roky záruku na baterii.
V porovnání nepočítám s opotřebením pneu a pojištěním, protože v tom nebude v obou případech žádný zásadní rozdíl.

Spalovací verze:

- pořizovací cena: 350 000,-
- náklady na PHM: 150 000,-
- předplacený servis: 29 000,-
- prodejní cena: -100 000,-

- celkové náklady: 430 000,-
[

Elektrická verze:

- pořizovací cena: 450 000,- (bez dotace!)
- náklady na PHM: 30 000,-
- předplacený servis: 9 500,-
- prodejní cena: -250 000,-

- celkové náklady: 240 000,-


Rozdíl tedy téměř 200000,- ve prospěch elektrické verze.

Není potřeba si nechat vymývat mozek různými pokřivenými studiemi, stačí vlastní selský rozum a nebýt líný si dohledat reálná data ;)

V tomto případě neexistuje jediný racionální důvod koupit dnes spalovací CITIGO, tedy auto určené do městského a příměstského provozu s denním nájezdem max. několik desítek km. Elektrická verze bude každé ráno připravená najet 250km, stačí jen večer strčit do zásuvky. A to s výrazně pohodlnějším ovládáním, lepší akcelerací, bez hluku, vibrací a zápachu.

Toto je jen malá ochutnávka budoucnosti a upřímně jsem nečekal, že to přijde tak rychle. Toto se postupně bude dít i ve vyšších segmentech, od roku 2021 už budou muset automobilky skutečně EV prodávat, a ne jen "sypat drobky" jako dnes, přijde reálný konkurenční boj a tlak na cenu a na tom zákazník může pouze vydělat.


Jinak pana Sedláčka mám velmi rád, je to člověk s širokým rozhledem a zajímavou mluvou vždy s hlubokou myšlenkou. A s tímto se nedá než souhlasit:

"Co se vymyslí do tvých dvaceti, je bezvadné, do tvých třiceti – je pochybné, a to, co se vymyslí potom, je pěkná blbost."

Kolik že ti je Foreste? (LOL)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Hoši, počítejte si to jak chcete, ale panebože kdo si dneska koupí CITIGO?? Nikdo v tom jezdit nebude a já bych si ten skůtr se čtyřma kolama rozhodně nekoupil. (ne kvůli ceně, ale kvůli bezpečnosti a prostoru) Když koupís elektroauto, tak po cca šesti letech kdy končí "záruka" na baterku je to kus nebezpečného odpadu. Když koupíš nového diesela, tak po šesti letech kdy bude mít jako rodinné auto najeto kolem 120-150 tis bude v nejlepší kondici připravené najet další statisíce km. Tankování doma přes noc je krásný, ale ne každý má dům s garáží a výhodným tarifem. Osobně si myslím, že elektroauta nejdou a ještě hodně dlouho nepůjdou, dokud někdo nezakáže prodej těch normálních aut. Bude to ještě průser, malá auta nikdo nekoupí a velká s el. pohonem jsou nesmysl. Až někdo vymyslí "normálně" velké auto pro pětičlennou rodinu - třeba el. sharan, lehce vyměnitelnou baterku na cca 50-100km a v autě "elektrocentrálu " o výkonu třeba 15-20kW na kterou to aspoň dojede domů, tak bych o tom začal uvažovat. :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Pokud to vidím kolem, tak to kupují hlavně rozvážkové služby, na 4 pizzy a salát Sharana nepotřebuješ ;) A na hrkání po městě je ta elektrika naprosto bezkonkurenční nástroj, naopak pro moderní diesel je to prostředí s velmi rychlou smrtelností.
Proč by to měl být po 100tkm a 400 cyklech odpad, když některé Leafy 1. generace se starší baterií mají za sebou už třeba 1500-1700 cyklů a stále jezdí?
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Hmm, pěkný. Ne každý ale po městě najede 55km/den včetně svátků a víkendů. Kdybych to vztáhnul na sebe, tak s Polem (které mám výhradně na popojíždění do města) najedu za rok 5000 km, takže na nové "citigo v palbě" by to bylo:

Spalovací verze:
- pořizovací cena: 350 000,-
- náklady na PHM: 38 000,-
- předplacený servis: 29 000,-
- prodejní cena: -180 000,-
- celkové náklady: 237 000,-

Elektrická verze:
- pořizovací cena: 450 000,- (bez dotace!)
- náklady na PHM: 7 500,-
- předplacený servis: 9 500,-
- prodejní cena: -250 000,-
- celkové náklady: 217 000,-

to už takový rozdíl není, co? A to si můžu klidně to benzínové citigo koupit o 100.000 Kč levněji, když oželím zbytečnou výbavu, kterou na to popojíždění nevyužiji. A nebo si můžu koupit malé ojeté auto za 40t. Kč, které udělá stejnou službu - podobně dostupné ojeté el. vozítko neexistuje.

Andre píše: V tomto případě neexistuje jediný racionální důvod koupit dnes spalovací CITIGO, tedy auto určené do městského a příměstského provozu s denním nájezdem max. několik desítek km.
LOL, viz výše
Andre píše:stačí jen večer strčit do zásuvky
LOL, že těch zásuvek po ulicích je. Kolik procent populace má doma možnost zapojení auta do zásuvky? 10%? Nebo spíš méně.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Nevím jak u vás, ale tady rozváží pizzu starým matizem, před tím nejaký jiný malý auto těsně před šrotem. :D Vietnamci co mají potraviny jezdí X6kou...Ty prachy za takhle malý auto nikdo nedá ani omylem, využití v rodině tak 5-7 tis za rok max. Dyť bych do toho nedal ani Violoncello dětem do ZUŠ :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Andre píše: Je 21. století, máme efektivnější, levnější, uživatelsky příjemnější a čistější technologie.
Můžeš být konkrétnější ?
Děkuji.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“