2260 KIT 1.9 TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- pechy-turbo
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 23 říj 2010, 17:43
- Bydliště: JBC
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Jak dlouho? Protoze je to to same turbo, co tam mel pred pul rokem, tak bud Andre podvedl Jastera nebo mi Jaster s Richardem nerekli pravdu. Nic vic, nic min.pechy-turbo píše:Jen bych upresnil, ze to co ma Jirka v leonu nesl oznaceni 250+ .. to ze to vsichni brali jako 300ku atd je kvuli golfu co ma kostatoť vse ....
Ale v pripade, ze tomu tak, co pises je, pak je to dost smutny vysledek. A o to smutnejsi, paklize tu Andre plive po mem "300k turbu" a pritom na nem bylo dosazeno lepsich vysledku nezli na tom "250+" turbu. Coz OPET, jak se tu dozvidame, hovori v neprospech Turbosportu. Pechy, promin, my dva se nejspis osobne nezname (az na to, jak jsi nekdy v dost mozna afektu nebo jako prodlouzena ruka Andreho psal) tak se do toho nenech laskave zatahnout ... paklize to nebudes delat v ramci pokynu sveho zamestnavatele - v ten moment to budu povazovat jako ze vystupujes za Turbosport a jednat tak.
Tantore, vubec me neznas a netusis, jaka je moje minulost, ktera se poji s Andrem ... ale muzes si ji najit na foru, staci cist, pidit, chtit se pravdu dozvedet. Pochopis, ze jsem prodaval turba dodavana Andrem, takze vim, jaky je to "obchodnik", jak je rovnej, uprimnej.tantor-bn píše:Jebte na turbosport kupujte z turbopower - forest tebe turbosport pekne lezi v zaludku
Takze ano, lezi mi v zaludku. Protoze vim co je zac a nehorazne me stve, ze mu seda na lep mnoho novacku, kteri nic netusi. Nestve me jeho uspech a jedine, co bych mu mohl zavidet jsou zdrave deti. Kdo me zna, vi, ze mam jine priority nezli bohatsvi plynouci z vlastnictvi hmotneho majetku. Nedelam to tu z toho duvodu, abych podporoval Turbopower ale abych podporoval ty lidi! Protoze jsem si to sam zazil. Vim, jaky to je koupit turbo a pak lezt po aute, nevedet co se deje a pak znovu sundavat turbo, nechavat ho posilat na repas ... a pak pochopit ten rozdil!
A ted si vsichni, a zvlaste ty Andre, abys mi to tu zase lzive nepredhazoval, natlucte do hlav nasledujici:
Z/u Turbopoweru nemam zadne provize, zadne odmeny financni, nikterak nepatricipuji ... jedine, co chci a co prozatim dostavam je slusne chovani, vstricne jednani, chut experimentovat i za cenu ztrat a nezdaru (kdo nic nedela nic nezkazi a zklamany muze byt clovek jen z toho co nezkusil, nikoliv z toho co zkusil a nevyslo dle jeho predstav a ocekavani).
Takze jedine, co od Olega, se kterym se znam znacnou dobu, dostavam je to, ze kdyz neco potrebuji, tak mi to zajisti prednostne a ochotne. Dale pak, ze neplatim za kazdou sluzbu nebo produkt zvlast ale je mi veden pomyslny ucet, ktery je mi vystaven a ja ho uhradim nasledne souhrnneho prikazu k uhrade. Nicmene, nic v obchodnepartnerskem vztahu neobvykleho.
A v neposledni dobe, vzdy, kdyz prijdu s nejakym napadem nebo podnetem, je peclive zvazen a dozvim se veskera uskali i vyhody bez emoci typu "no, to je picovina, to muzes vymyslet jen ty". Ostatne, toto koresponduje s mymi prioritami. Nic vic, nic min!
Takze, pokud nekdy nekdo videl nebo byl svedkem toho, jak od Olega prijimam nejakou sluzbu nebo produkt zadarmo (nemluvim o tom, kdy mi opiskuje svody, ostatne ja mu take zajistuji reciprocitni sluzby, nebot on nema pristup k takovym technologicky zdatnym dodavatelemu jako ja) tak necht tu vystoupi a prokaze to. V opacnem pripade se do me v tomto smeru prestante navazet a vyzadejte si fakta a podklady od Andreho, ktery vyse uvedene lzi o me siri!
Toto vam totiz nakukal lhar Andre! A ze je lhar tu pisu verejne, protoze nyni uz mohu, protoze on sam zde dokazal, ze tim lharem je. To totiz neni urazka v moment, kdy se jedna o pouhe konstatovani faktu, coz v tomto pripade je.
Opakuji, kazdy, kdo me zna, tak vi, ze mam jiny system hodnot a priorit a kdyz jsem presvedcen o kvalitach kohokoli, tak jsem jej schopen doporucovat. Ostatne, ikdyz me Marena ojebal nehoraznym zpusobem (vsak jediny duvod, proc jsem se mu neodvdecil je to, ze drzi hubu) protoze si je podle me moc dobre vedom co vsechno jsem pro nej udelal a jak se mi "jidassky odvdecil". A to ikdyz se na me nejspis s Andrem domluvili a usili na me boudu, ikdyz me za zady pomlouvali, stale mohu rict, ze tu je malo lidi, kteri by umeli s trubkama a jejich tvarovanim (nikoliv ohybanim) tolik co on. Jak vim vyse uvedene Mareno? Protoze jste primitivove a neumite udrzet jazyk za zubama.
... a kdyz uz jsme si to tady tak hezky vysvetlili, vite, proc vam Turbosport neproda zadne 2260? Protoze se mu to nevyplati! On ho radeji rozmontuje a vytvori z nej ty svoje hybridy ... a na nich ma vic. ... a zde mate dalsi ukaz rozdilu mezi Turbosport a Turbopower. A vezte, ze Oleg je schopen z tech 2260ek delat hybridy a taky je dela ... ale on si vazi spokojeneho zakaznika. A kdyz chce zakaznik 2260tku tak mu ji proda nebo sezene, kdyz chce 2266tku (tak ikdyz je presvedcen, ze to neni zrovna dobre reseni), tak ji doda. Delal i 2271cku

Navic, vetsina me znamych turboservisu nedisponuje dostatecnou zasobarnou stlaceneho vzduchu takze nemaji ani sanci vyvazit vetsi turbodmychadla. Ze to Turbopower dokaze mohu prokazat timto grafem, kde byl takto "vice-nezli-precizne" vyvazen tento Holset.
A pokud by nekoho zajimal hlavni rozdil mezi Turbosport a Turbopower, pak vezte ze je to rozdilny pristupem k praci, resp. vystupnimu produktu/sluzbe. Protoze je rozdil mezi cinnosti za ucelem vytvoreni a nebo za ucelem udrzeni bohatsvi

A mimochodem, mozna by bylo vhodne sdelit, ze v oboru vysokoskolsky vzdelany Oleg a jeho firma Turbopower dodavaji vysokorychlostni vyvazovacky dle vlastniho navrhu a konstrukce do celeho kontinentu.
Takze smele do me, ale panove, fakta, ne dohady, pomluvy a "jedna pani povidala"! (za "pani" si nyni klidne muzete dosadit "prolhanej Andre")
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Foreste,
vzhledem k obavám o Tvé nepochybně se zhoršující duševní zdraví, a také mé neochoty investování času do konverzace s tebou o tvých "neprůstřelných faktech" tu nebudu reagovat na všechny tvé lži, protože mým životním posláním rozhodně není, narozdíl od tebe, intrikaření po diskuzních forech.
Asi bude pro tebe šokující informací, že v tomto autě byl v momentě měření čistokrevný seriový 60mm kompresor (GTB2260VK).
Osobně mám vyzkoušeno, že s tímto kompresorem lze překonat hranici 300HP i bez výraznějších kouřových efektů
Proto, když ti opakovaně píšu, že "Forest design" je bastl a průser (tvoje "auto" budiž tím neprůstřelným důkazem), tak tomu stále nechceš věřit.
Děkuji za odkaz na tvá videa z YT, ze kterých je patrné to, co jsem psal již výše. To turbo ti surguje ještě ve 3500ot, není to nic na co by jsi měl být hrdý a co by jsi měl prezentovat veřejně. Ale je možné, že o tom ani nevíš, a asi to přikládáš tomu "vylágrovanému" motoru
Pokud to tu zajímá ještě někoho jiného, tak se pokusím v rychlosti objasnit tu nezměrnou zášť Foresta vůči mé osobě.
Foresta jsem poznal asi v roce 2002-2003, bylo to v momentě, kdy jsem mu montoval ARL turbo. V té době jsem začínal od nuly v řadové garáži s hlínou na zemi. Forest tenkrát přijel v Golfu 4, což v té době bylo celkem slušné auto, sice to nemělo ani klimu a centrál,ale zato všechna okna na švihadla. Byl samý odborný výraz a komentář, říkal jsem si, že ten kluk se asi vyzná... a prázdnou kapsu asi mít nebude (zkrátka to na mě na první pohled zapůsobilo tak, jak se snaží prezentovat zde na foru). Změna nastala v momentě, kdy přišel k ponku a zeptal se, jestli to, co leží na stole, je turbo... (říkám si: dělá si prdel? vždyt po telefonu mluvil, jako by ta turba konstruoval...)
Pak jsme byli nějakým způsobem v kontaktu, občas chtěl nějaké turbo. Po té jsem byl bohužel (pro něj) svědkem jeho obchodních "kamarádských" praktik do kterých se mě snažil vtáhnout a naše přátelství začalo dostávat trhliny.
Následně Forest přišel s projektem "twinturbo". Ano, přesně s tím projektem, o kterém tady x let psal, že to bude zabiják všech namyšlenců na sprintech, bez vyjímky. V té době jsem byl s Forestem i třeba 2 hodiny denně na telefonu, sice to platil on, ale já přicházel o peníze za práci. Musel jsem vysvětlovat základní věci ohledně spalovacích motoru a funkce turbodmychadla. Samozřejmě mě to přestalo jednoho dne bavit a přestal jsem mu zvedat telefon. Jak to dopadlo s "twinturbo forest design" asi víme všichni, resp. nevíme, možná byla křivka kroutícího momentu natolik vysoko, že by se to nikomu nevešlo na monitor, proto sem žádný graf z brždění Forest nedal
Nějaký čas pak Forest dělal uraženého a pomlouval mě kudy chodil. Mezitím se však poměrně slušně rozjel u nás obchod s hybridy a Forest zase vycítil přiležitost jak s někým vyjebat a obrat někoho zdarma o cenné informace, zkrátka mi jednoho zavolal a chtěl ze mě dostat z čeho a jak to děláme, to jsem už samozřejmě věděl co je zač a že se pachtí s firmou z Holic. No, nedopadl ten telefonát dobře... vyslechl jsem si nadávky, výhrůžky jak mě zlikviduje a položil telefon.
Za těch 13let od doby, co jsme se s Forestem poznali v garáži s hlínou na zemi, jsem si koupil, zrekonstruoval a vybavil dílnu v centru Jablonce, zaměstnávám 5 lidí a nějakým způsobem si myslím celkem obstojně fungujeme. Zatímco Forest stále jezdí v tom stejném Golfu 4, kterého dostal tenkrát od tatínka, sedí prý v holobytě s počítačem a píše po diskuzních forech jaký je milionář a teoretizuje o věcech, které na vlastní oči nikdy neviděl.
Závist, zášť a neúspěch pak v něm dokážou probudit to, čeho jsme tady všichni svědky. Navíc to ještě násobí to, že jsem byl jeden z prvních, který odhalil jeho "čistou" duši.
Já jsem hluboce přesvědčen, že pokud by energii, věnovanou intrikaření, pseudofaktům, vytváření archivů a kurvení seriových dílů věnoval něčemu užitečnému, smysluplnému a v jádru dobrému, uměl by uspět. Žel vydal se na cestu promrhání života.
Omlouvám se, a zároveň děkuji všem, co to dočetli až do konce. A slibuji, že ode mě na téma Forest tu nebude už ani písmenko.
A pro tebe Foreste, mám jedno přísloví (když je máš tak rád): "Přej a bude ti přáno"
A dobrou radu na závěr: Začni dělat něco užitečného, nevytvářej jen negativní činnost, nemáš za pět dvanáct ale minimálně tři hodiny po poledni. Zkus se nad tím zamyslet, třeba proč ti zkrachoval i-nerez
vzhledem k obavám o Tvé nepochybně se zhoršující duševní zdraví, a také mé neochoty investování času do konverzace s tebou o tvých "neprůstřelných faktech" tu nebudu reagovat na všechny tvé lži, protože mým životním posláním rozhodně není, narozdíl od tebe, intrikaření po diskuzních forech.
Asi bude pro tebe šokující informací, že v tomto autě byl v momentě měření čistokrevný seriový 60mm kompresor (GTB2260VK).
Osobně mám vyzkoušeno, že s tímto kompresorem lze překonat hranici 300HP i bez výraznějších kouřových efektů

Proto, když ti opakovaně píšu, že "Forest design" je bastl a průser (tvoje "auto" budiž tím neprůstřelným důkazem), tak tomu stále nechceš věřit.
Děkuji za odkaz na tvá videa z YT, ze kterých je patrné to, co jsem psal již výše. To turbo ti surguje ještě ve 3500ot, není to nic na co by jsi měl být hrdý a co by jsi měl prezentovat veřejně. Ale je možné, že o tom ani nevíš, a asi to přikládáš tomu "vylágrovanému" motoru

Pokud to tu zajímá ještě někoho jiného, tak se pokusím v rychlosti objasnit tu nezměrnou zášť Foresta vůči mé osobě.
Foresta jsem poznal asi v roce 2002-2003, bylo to v momentě, kdy jsem mu montoval ARL turbo. V té době jsem začínal od nuly v řadové garáži s hlínou na zemi. Forest tenkrát přijel v Golfu 4, což v té době bylo celkem slušné auto, sice to nemělo ani klimu a centrál,ale zato všechna okna na švihadla. Byl samý odborný výraz a komentář, říkal jsem si, že ten kluk se asi vyzná... a prázdnou kapsu asi mít nebude (zkrátka to na mě na první pohled zapůsobilo tak, jak se snaží prezentovat zde na foru). Změna nastala v momentě, kdy přišel k ponku a zeptal se, jestli to, co leží na stole, je turbo... (říkám si: dělá si prdel? vždyt po telefonu mluvil, jako by ta turba konstruoval...)
Pak jsme byli nějakým způsobem v kontaktu, občas chtěl nějaké turbo. Po té jsem byl bohužel (pro něj) svědkem jeho obchodních "kamarádských" praktik do kterých se mě snažil vtáhnout a naše přátelství začalo dostávat trhliny.
Následně Forest přišel s projektem "twinturbo". Ano, přesně s tím projektem, o kterém tady x let psal, že to bude zabiják všech namyšlenců na sprintech, bez vyjímky. V té době jsem byl s Forestem i třeba 2 hodiny denně na telefonu, sice to platil on, ale já přicházel o peníze za práci. Musel jsem vysvětlovat základní věci ohledně spalovacích motoru a funkce turbodmychadla. Samozřejmě mě to přestalo jednoho dne bavit a přestal jsem mu zvedat telefon. Jak to dopadlo s "twinturbo forest design" asi víme všichni, resp. nevíme, možná byla křivka kroutícího momentu natolik vysoko, že by se to nikomu nevešlo na monitor, proto sem žádný graf z brždění Forest nedal

Nějaký čas pak Forest dělal uraženého a pomlouval mě kudy chodil. Mezitím se však poměrně slušně rozjel u nás obchod s hybridy a Forest zase vycítil přiležitost jak s někým vyjebat a obrat někoho zdarma o cenné informace, zkrátka mi jednoho zavolal a chtěl ze mě dostat z čeho a jak to děláme, to jsem už samozřejmě věděl co je zač a že se pachtí s firmou z Holic. No, nedopadl ten telefonát dobře... vyslechl jsem si nadávky, výhrůžky jak mě zlikviduje a položil telefon.
Za těch 13let od doby, co jsme se s Forestem poznali v garáži s hlínou na zemi, jsem si koupil, zrekonstruoval a vybavil dílnu v centru Jablonce, zaměstnávám 5 lidí a nějakým způsobem si myslím celkem obstojně fungujeme. Zatímco Forest stále jezdí v tom stejném Golfu 4, kterého dostal tenkrát od tatínka, sedí prý v holobytě s počítačem a píše po diskuzních forech jaký je milionář a teoretizuje o věcech, které na vlastní oči nikdy neviděl.
Závist, zášť a neúspěch pak v něm dokážou probudit to, čeho jsme tady všichni svědky. Navíc to ještě násobí to, že jsem byl jeden z prvních, který odhalil jeho "čistou" duši.
Já jsem hluboce přesvědčen, že pokud by energii, věnovanou intrikaření, pseudofaktům, vytváření archivů a kurvení seriových dílů věnoval něčemu užitečnému, smysluplnému a v jádru dobrému, uměl by uspět. Žel vydal se na cestu promrhání života.
Omlouvám se, a zároveň děkuji všem, co to dočetli až do konce. A slibuji, že ode mě na téma Forest tu nebude už ani písmenko.
A pro tebe Foreste, mám jedno přísloví (když je máš tak rád): "Přej a bude ti přáno"

A dobrou radu na závěr: Začni dělat něco užitečného, nevytvářej jen negativní činnost, nemáš za pět dvanáct ale minimálně tři hodiny po poledni. Zkus se nad tím zamyslet, třeba proč ti zkrachoval i-nerez

-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Nemam cas na tu snusku lzi reagovat takze preventivne davam jen citaci.Andre píše:Foreste,
vzhledem k obavám o Tvé nepochybně se zhoršující duševní zdraví, a také mé neochoty investování času do konverzace s tebou o tvých "neprůstřelných faktech" tu nebudu reagovat na všechny tvé lži, protože mým životním posláním rozhodně není, narozdíl od tebe, intrikaření po diskuzních forech.
Asi bude pro tebe šokující informací, že v tomto autě byl v momentě měření čistokrevný seriový 60mm kompresor (GTB2260VK).
Osobně mám vyzkoušeno, že s tímto kompresorem lze překonat hranici 300HP i bez výraznějších kouřových efektů
Proto, když ti opakovaně píšu, že "Forest design" je bastl a průser (tvoje "auto" budiž tím neprůstřelným důkazem), tak tomu stále nechceš věřit.
Děkuji za odkaz na tvá videa z YT, ze kterých je patrné to, co jsem psal již výše. To turbo ti surguje ještě ve 3500ot, není to nic na co by jsi měl být hrdý a co by jsi měl prezentovat veřejně. Ale je možné, že o tom ani nevíš, a asi to přikládáš tomu "vylágrovanému" motoru![]()
Pokud to tu zajímá ještě někoho jiného, tak se pokusím v rychlosti objasnit tu nezměrnou zášť Foresta vůči mé osobě.
Foresta jsem poznal asi v roce 2002-2003, bylo to v momentě, kdy jsem mu montoval ARL turbo. V té době jsem začínal od nuly v řadové garáži s hlínou na zemi. Forest tenkrát přijel v Golfu 4, což v té době bylo celkem slušné auto, sice to nemělo ani klimu a centrál,ale zato všechna okna na švihadla. Byl samý odborný výraz a komentář, říkal jsem si, že ten kluk se asi vyzná... a prázdnou kapsu asi mít nebude (zkrátka to na mě na první pohled zapůsobilo tak, jak se snaží prezentovat zde na foru). Změna nastala v momentě, kdy přišel k ponku a zeptal se, jestli to, co leží na stole, je turbo... (říkám si: dělá si prdel? vždyt po telefonu mluvil, jako by ta turba konstruoval...)
Pak jsme byli nějakým způsobem v kontaktu, občas chtěl nějaké turbo. Po té jsem byl bohužel (pro něj) svědkem jeho obchodních "kamarádských" praktik do kterých se mě snažil vtáhnout a naše přátelství začalo dostávat trhliny.
Následně Forest přišel s projektem "twinturbo". Ano, přesně s tím projektem, o kterém tady x let psal, že to bude zabiják všech namyšlenců na sprintech, bez vyjímky. V té době jsem byl s Forestem i třeba 2 hodiny denně na telefonu, sice to platil on, ale já přicházel o peníze za práci. Musel jsem vysvětlovat základní věci ohledně spalovacích motoru a funkce turbodmychadla. Samozřejmě mě to přestalo jednoho dne bavit a přestal jsem mu zvedat telefon. Jak to dopadlo s "twinturbo forest design" asi víme všichni, resp. nevíme, možná byla křivka kroutícího momentu natolik vysoko, že by se to nikomu nevešlo na monitor, proto sem žádný graf z brždění Forest nedal
Nějaký čas pak Forest dělal uraženého a pomlouval mě kudy chodil. Mezitím se však poměrně slušně rozjel u nás obchod s hybridy a Forest zase vycítil přiležitost jak s někým vyjebat a obrat někoho zdarma o cenné informace, zkrátka mi jednoho zavolal a chtěl ze mě dostat z čeho a jak to děláme, to jsem už samozřejmě věděl co je zač a že se pachtí s firmou z Holic. No, nedopadl ten telefonát dobře... vyslechl jsem si nadávky, výhrůžky jak mě zlikviduje a položil telefon.
Za těch 13let od doby, co jsme se s Forestem poznali v garáži s hlínou na zemi, jsem si koupil, zrekonstruoval a vybavil dílnu v centru Jablonce, zaměstnávám 5 lidí a nějakým způsobem si myslím celkem obstojně fungujeme. Zatímco Forest stále jezdí v tom stejném Golfu 4, kterého dostal tenkrát od tatínka, sedí prý v holobytě s počítačem a píše po diskuzních forech jaký je milionář a teoretizuje o věcech, které na vlastní oči nikdy neviděl.
Závist, zášť a neúspěch pak v něm dokážou probudit to, čeho jsme tady všichni svědky. Navíc to ještě násobí to, že jsem byl jeden z prvních, který odhalil jeho "čistou" duši.
Já jsem hluboce přesvědčen, že pokud by energii, věnovanou intrikaření, pseudofaktům, vytváření archivů a kurvení seriových dílů věnoval něčemu užitečnému, smysluplnému a v jádru dobrému, uměl by uspět. Žel vydal se na cestu promrhání života.
Omlouvám se, a zároveň děkuji všem, co to dočetli až do konce. A slibuji, že ode mě na téma Forest tu nebude už ani písmenko.
A pro tebe Foreste, mám jedno přísloví (když je máš tak rád): "Přej a bude ti přáno"![]()
A dobrou radu na závěr: Začni dělat něco užitečného, nevytvářej jen negativní činnost, nemáš za pět dvanáct ale minimálně tři hodiny po poledni. Zkus se nad tím zamyslet, třeba proč ti zkrachoval i-nerez
Nicmene, je videt, ze Andre hraje vabank ... kdyz uz je verejne dokazano, ze je lhar, nezdraha se uchylovat k dalsim a dalsim. Jeho prosty obraz cireho zoufalstvi.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
AŽ MI BUDE ZASE NĚKDO VOLAT A BREČET NEBO STĚŽOVAT SI NA TO, JAK ANDREMU SEDL NA LEP NECHŤ POČÍTÁ S TÍM, ŽE SE HO ZEPTÁM, ZDA ČETL PEČLIVĚ TENTO PŘÍSPĚVĚK/TÉMA VYPOVÍDAJÍCÍ O ANDREM. OBÁVÁM SE, ŽE TOU "SPRÁVNĚJŠÍ ODPOVĚDÍ BUDE ŽE NE.
Na zacatku musim podekovat Andremu, ze se vyjadril. Verim, ze cloveku s jeho "schopnostmi" to muselo zabrat hodne casu.
Jmenuj konkretni lzi, stejne tak jak pristupuji k teto diskuzi ja.
Vis, tvuj problem je, ze nemas dostatecne vzdelani na studium zahranicni literatury. Protoze pak by jsi vedel co znamenaji pojmy trim, surge line, pojmy inducer a exducer (ikdyz jejich vliv jsi pochopil az pote, co jsi zprznil kotel turb, ktere jsi zkousel za plne palky na svych zakaznicich) jsem te nastesti naucil pouzivat - ikdyz si s usmevem vzpominam, jak sis t ... efektivne. Chapu, ze pro tvoje smeleni byla dulezitejsi polstina, ale tam jsi zjevne moc nepochytil.
Jinak co se compressoru z 2260 tyce, ver, ze vim vice a lepe jeho potencial nezli ty. Jak to mohu vedet? Protoze ja dokonce vim, kolik je schopen dat na preplnovanem benzinu
Navic, az se jednou naucis konecne cist kompresorovou mapu tak pochopis o jak moc jsi prisel neznalosti techto zakladu protoze bys usetril spousty chudaku majitelu i ladicu, kteri se s tim "predprodukovanym odpadem" museli zabyvat.
Mimochodem, "Forest design" se netykal uprav rotoru ty troubo ale vnejsku housingu pro lepsi montaz a podporu nasavani.
Umis udelat odkaz na konkretni sekvenci v konkretnim videu? Paklize ano, posli to, abychom se tu pobavili nad tim, co ty povazujes za "surge";)
1) Andre mi NIKDY turbo do meho auta nemontoval (zaplat pan Buh, mozna bych dopadl jako Lusta), natoz ARL. Ano, dodal mi ARL turbo ale
az v roce 2005 ... a nemontoval mi ho on ale Ales Skutchan (R32turbomotors) v ramci vymeny motoru AJM za ASZ.
V mem Golfu byly nasledujici turba (chronologicky):
- z vyroby AJM ("V") do momentu, kdy jsem ho popravil kdyz jsem pustil v cca 180kmph powerbox k verzi softwaru, ktera byla jiz nachipovana
- jete AJM ("V) od Lubose Hubalka (Holz-tdi), ktery to zajiste rad dosvedci ... jak dopadlo se ani neptejte, rekneme, ze podlehlo pokusum Maxacu, nicmene, nevydrzelo ani zdaleka to, co to predchozi ... nicmene, s Lubosem jsme si to vyrikali bez zbytecnych emoci, jako dva slusni lide
- turbo AJM ("V") nahradou za popravene predchozi - nove od Maxacu
- v roce 2005 ARL od Andreho, ktere bylo v Bystrici pod Pernstejnem v soukrome dilne montovano osobne Alesem Skutchanem
- v roce 2009 "VA", ktere jsem vymenil s Andrem za puvodni turbo Garrett na svodech z motoru od Alese (takze take VA) + GTB2260VK model 2008 (na spony), ktere jsem koupil od Tomase z Opocna (clovek, ktery stavi benzinove BMW na stovky koni) ... tento twin mi montoval do auta Bouda, svody jsem mel sveho navrhu, propojky mezi malym a velkym mi svaroval zde pritomny clen 1pavel
- v roce 2013 GTB2264VK na elektronicke regulaci z dilny firmy Turbopower ... toto je nyni soucasti projektu zdejsiho clena Kissiakose. Tento projekt je behem na dlouhou trat takze potencial toho turba, toho konkretniho kusu se ukaze az nasledne. Jen upozornim na fakt, ze turbo bylo po vyndani ve skvelem stavu a stale jeste splnovalo limity stanovene Garrettem! Nicmene, nechal jsem ho Matusovi dovyvazit.
... ostatne, vyse uvedene si mohl odvodit z meho chronologickeho vyctu, ktery jsem poskytl v mem tematu, jenze to nelze od tohoto povrchniho prolhaneho a zapomnetliveho cloveka s uspechem ocekavat
2) muj Golf byl odpocatku seriove (chapej z vyroby) vybaven manualni klimou a centralem ... kdyby lhar Andre napsal "nebyl vybaven Climatronicem a dalkovym ovladanim centralu/alarmem" pak by rekl pravdu ... ale co napsal citace sdeluje naprosto presne a korektne Pozn:... drahy ctenari, povsimni si, s jakou neochvejnou drzosti je schopen Andre lhat ... aby ne, uz nema co ztratit protoze cejchu lhare se uz bude jen stezi zbavovat
3) hlaska "co lezi na stole, je turbo" byla uplne z jine situace ... vlastne nebyla, protoze znela jinak "To je ono, to turbo?!" ... kdyz jsem k nemu prijel se zakaznikovym Toledem na vymenu turba za VA a na ponku lezelo turbo, ktere se jevilo jako po znacne narocne sluzbe v predchozim voze - poblite olejem a celkove na me nepusobilo duveryhodnym dojmem jako kdyby bylo prave vytazene ze vcera ukradeneho auta. Nicmene, odbyl me hlaskou ve smyslu "vsak nema zadnou vuli" coz jsem vzal jako argument a rekl si, ze dulezitejsi bude jeho projev. Tehdy jsem mel nejaky rozpocet a kdyz jsem videl Andreho "jak se s tim nadrel" (chapej, trvalo mu to dele, nezli rekl) a on delal smutny oci kdyz jsem mu vyplacel predem smluvenou castku tak jsem se nad nim ustrnul a svuj zisk jsem mu prenechal ... a marne jsem ocekaval, ze to u nej mam nejak "schovane" a vrati mi to az se bude realizovat dalsi zakazka ... omyl drahy ctenari, kdyz jsem u nej poptaval hybrida pro sveho otce (kdo by chtel profitovat na svem otci?!) tak mi nevahal rict beznou cenu, kterou daval "kolemjdoucim"! Toto bylo podnetem,proc jsem se na nej nastval a pochopil, ze s timto clovekem se neda spolupracovat protoze je to zjevny asocial bez spetky "ekonomicky orientovaneho uvedomeni" (tohoto si byli vedomi nasi predci po staleti, on toho schopen nebyl), ktery si neuvedomuje, ze kdyz mu "nekdo podrbe zada, bylo by vhodne, aby i on nasledne podrbal zada tomu druhemu". Tehdy (zvlaste pote, co Andre stale na moje doporucovani nebyl schopen si poridit vyvazovacku) jsem se zacal poohlizet po nekom, kdo touto technologii disponuje ... a narazil na Olega z firmy Turbopower, ktera sidli v Holicich.
4)
Co se vysvetlovani tyce, navzdory tomu, ze jsi nedokazal pochopit princip fungovani twinturba, ptal jsem se te na nazor (tehdy jsem si myslel, ze bys tomu mel rozumet, ja naivka). Kdyz jsem se te ptal na prumery vedeni tak jsi mi to nedokazal rict (nebo jsi nechtel?), kdyz jsem se te ptal na doporuceni IC tak jsi mlel, ze ARL ... a hlavni duvod, proc jsem te otravoval bylo, protoze jsem vedel, ze smelis s Psonkama a tak bys mel mit moznosti vyssi nezli ja mi ARL stenu sehnat - ne, nedokazal (nebo nechtel).
Pozn.: ve vyse uvedene citaci si drahy ctenari povsimni, ze nejdrive tento lar tvrdi, ze jsem byl samy odborny vyraz a mel dojem, ze turba konstruuji ale v dalsim tvrdi opak ... jak bych mohl znat pojmy jako je trim, inducer, exducer a umel je pouzivat kdyz bych neznal principy fungovani a konstrukci turbodmychadla?! Njn, proste primitivni lhar ...
Co se "Holic" tyce, tak Oleg NIKDY nechtel informace o hybridech jeho konkurence protoze to povazoval na rozdil od Andreho za podle, on si na to vzdy chtel prijit sam a udelat to tak, aby to fungovalo. A zde se dostavame do situace, kterou jsem "vyhrozoval" Andremu: slo o situaci, kdy me nyni do prdele Andremu lezouci vycuranci Marena+TDIfun (tehdy dost mozna jeste Dimec) oslovili abych zajistil dovyvazeni "230k hybrida od Turbosportu" ve firme Turbopower. Rekl jsem si, ze se na to muzeme podivat (ctenari, chapej ve smyslu "jak je to vlastne vyvazene", NIKOLIV za ucelem prumyslove spionaze...kdo by stal o turba, ktera maji problemy s regulaci?!). Kdyz prijeli (tusim v doprovodu TDIPOWERa, ale ted si opravdu nejsem zcela jist), tehdy jeli primo z Turbosportu (ano Andre, takoveto hady si hrejes na hrudi) tak se pochlubili temi zazraky. Oleg to dal na vyvazovacku. V jednom pripade to vykazovalo znacne nevyvahy ale Oleg rekl, ze je schopen to dovyvazit. Druhy ovsem mel takovy projev, ze pri pokusu roztocit ho tak vylitnul v ]otackach 50kRPM mimo obrazovku, tedy mimo meritelne spektrum! Tehdy se Oleg omluvil, ze s tim nema sanci nic udelat, ze je to na repas (ano, ctes mily ctenari spravne - vyrobeny, nikdy nemontovany hybrid od Andreho za drsnou palku byl zraly na repas). O tomto jsem informoval Richarda a on me pozadal, abych tento fakt nezminoval a orodoval za Andreho. V ramci loajality vuci nemu jsem tento fakt az doted verejne nezminoval. Nicmene, pracovne jsme tehdy zacali pouzivat pracovni nazev "Karpaty ze severu" coz znamenalo turbo, ktere se uz neda vyvazit a je to turbo vhodne pouze na repas.
1) ... a vetsinu z toho poridil za penize, ze kterych neodvedl jako kazdy z nas poplatniku dane (ktere podporuji vystavbu a rozvoj mest, podporuji mlade matky apod.)...ostatne, co se mi doneslo, taky na nej doslo. Neboj Andre, ikdyz si myslis, ze to bylo na muj podnet tak jakozto clovek, ktery podnikal v dobe, kdy jsi jeste netusil nic o podnikani, pak vez, ze k tomuto kroku bych se nikdy nesnizil. Ale pravdou je, ze jsem to zminoval napriklad pri diskuzi s Lustou, ze by sis to za sve praktiky zaslouzil ... timto krokem jsem ho vsak nenabadal, byl to jen jakysi krok "postesknuti", kdyz jsme balancovali nad tim, ceho vseho jsme se od tebe dockali.
2) kdybys cetl pozorne (vis, kdyz nekoho chces pomlouvat, mel bys alespon trosku umet argumentovat a neplacat neco, co je v rozporu s verejne znamymi fakty - timto sis sam vypalil cejch lhare, tak bys vedel, ze tim vinovym Golfem davno nejezdim a toho Golfa jsem odkoupil nejprve z firmy rodinne do firmy sve a pote za stejnou castku, kdyz jsem firmu prodaval tak za stejnou sumu (navzdory tomu, ze cena klesla) odkoupil od firmy ... takze zadny vydedenec, zdedenec nebo cokoliv, co bych nabyl prostrednictvim dedictvi nebo daru....nicmene, prokazujes zjevnou vnitrni nespokojenost (nebo snad zavist) nad tim, ze zatimco muj otec se o me postaral (nechal me vystudovat, dbal na to, abych pracoval /v rodinne firme jsem pracoval pres 20 let!/) tak se to same asi neda rict o tvem otci, kdyz jsi zacinal "na hline" ... ale Andre, za to ja nemuzu, to neni moji vinou
3) k pojmu "holobyt" jsi prisel jak? ... vim to, ta krysa Marena, clovek, ktereho jsem ve svem byte a po celou dobu jeho pobytu u me hojne hostil tak nasel odvahu se o tomto zminit ... akorat se ti zapomnel v tomto "praskacskem reportu" zminit, ze jsem ho uvital v byte po malovani a mistnost, ve ktere jsem mel cely 3+1 nastehovany nevidel. Takze v ramci toho "holobytu o 96m2 a 2 zasklenych lodziich" narazis na zrekonstrukovanou koupelnu (chapej zadnej smradlavej papundekl), kuchyn, sedacku Natuzzi s prislusenstvim (lazyboy+dva takovy ty "bobky" pod nohy), postel, na ktere diky jeji kvalite budou moci soulozit jeste generace (chapej vyrobeno na zakazku z masivu relativne exotickeho dreva), PC za 80+tis. a hifi sestavu Marantz s reproduktory B&W s technologii Nautilus, jejiz porizovaci hodnota byla dost vyssi nezli toho PC ... a vis, cim jsem si na tu hifisestavu v 17 letech vydelal? Obchodovanim s terarijnimi zviraty. Protoze jsem chytil spravnou vlnu a investoval do toho, co bylo nedostatkove a nasledne to zurocil. Takze zatimco ty jsi nespis patril mezi floutky a chlastace, ja jsem si vydelaval pomerne dost velke penize. Pro info, timto jsem puvodnich 8 tis. (penize, ktere jsem si nasetril a zbytek pujcil od otce a tuto pujcku zahy vratil) v prubehu 4 let zdesetinasobil! Pro info (nyni uz to neni nic tajneho a nelze to replikovat protoze situace na trhu se zmenila) - stacilo nakoupit male exoticke a nedostupne sklipkany (2.-3. svlek), podrzet je rok a pak nebyl problem je jakozto 7.+ svlek prodat za vice nezli trinasobek, protoze spoustu "tataru" se domnivalo, ze je dokaze rozmnozit (ale to netusili, ze na to jsou potreba temer laboratorni podminky).
Co se teoretizovani tyce, lepsi teoretizovat o vecech, ktere jsi nikdy nevidel ale nastudoval sis o nich vse nezli vytvaret bez spetky znalosti formou bastlu odpad na coz jsi odbornik ty.
Co se me "ciste duse" tyce, pak jsi nikdy nemel sanci do ni nahlednout protoze jsi nebyl hoden me v ramci pratelstvi poznat. A pokud bys snad ty mel zminovat nejaky eticky kodex pravem ... pak je to pomyslne ale trefne "Zlodej krici: Chytte zlodeje!".
Je to smutne, nejsi totiz schopen diskuze, argumentace, protiargumentace, fakta predkladana protistranou ignorujes nebo zapominas (dle meho subjektivniho nazoru zamerne, nebo se jedna o vytesnovani?). Navic se nemas sanci efektivne ucastnit takovychto diskuzi protoze ty lzes jako kdyz tiskne ale co nejhur, ani to neumis - vzdyt ty lzes hur nezli moji mali synovci
Zde si dovolim OT vsuvku o lhani, kterou mi sdelil otec kdyz jsem jeste nebyl jeste ani -nactilety (treba ti pomuze) a tim nas vztah zalozil na vzajemne duvere:
1) paklize se ke lzi uchylis, musis si byt vedom, ze je to bezpodminecne nezbytne nebot cest ma clovek jenom jednu
2) musis si byt 100% vedom, jak zni pravda, kdy a za jakych okolnosti se udala, co tomu predchazelo, co nasledovalo, kdo byl ucastnikem
3) musis si byt 100% jist, ze ti, kteri mohou pravdu dosvedcit tak "te nepodrazi" nebo ve lzi dokonce podpori (s takovymi, kteri dokonce podpori, je vsak nevhodne se paktovat protoze si muzes byt jist, ze budou schopni lhat tobe)
4) musis si pamatovat proc jsi lhal, na zaklade jakych podnetu a za ucelem jakych vysledku, k temto lzim musis mit logicke vysvetleni (ne k tomu proc jsi lhal ale pointu, kterou logicky vysvetlis)
5) musis si byt vedom toho, komu jsi tu lez rekl a proc
6) paklize jednou zalzes, musis na te lzi trvat (o to se zde pokousis ale protoze jsou tve lzi zalozene na chatrnych dukazech /jsou-li vubec/ ma to za nasledek jen dalsi a dalsi propadani se do lzi a zvyraznovani se cejchu lhare
7) musis byt pripraven na to, ze se ta lez provali a cejch lhare umet nest
... a vyse uvedene jsou duvody proc se lzim vyhybam. Protoze lhat je nesmirne tezke a narocne ... a ja hodlam svuj mozkovy potencial vyuzivat jinak nezli k tomu, abych vse vyse uvedene podstupoval.
A doufam, ze mi bude prano to same ... nebot ja mam svedomi ciste.
... a nakonec bych si dovolil dementovat dalsi onu posledni lez, kterou tu bezostysne Andre vsem predhazuje: inerez, nikoliv i-nerez (to je jen alternativni odkaz smerujici na originalni stranky) nikdy nezkrachoval. Vis, kdybys mel alespon spetku, spetick ekonomickeho zakladu (ne vzdelani) tak bys tusil, co znamena pojem "krach", neboli bankrot ... aj, dalsi ekonomicky pojem, ktery si nejsem jist, zda vis, co znamena.
Moje firma generovala obraty v milionech a zisky ve statisicich (vse prukazne nebot tusim, ze i ty bys mel tyto reporty zasilat CSU ... ikdyz si nejsem jist jak je tomu u zivnostniku, protoze ja jsem mel s.r.o.
Kdyz vezmu v potaz miru konkurence, a tim myslim tvrde, kvalitni konkurence (nikoliv to, co tu je v odvetvi pod ktere Andre spada) s dlouhou tradici a svoji stalou klientelou, tak se mi jakozto "novicovi v oboru" podaril velky kus prace.
Navic, netusis, ze ma tehdejsi firma negenerovala zisky pouze obchodem s nerezem a nerezovym materialem ale cinnosti, kterou by nouma jako ses ty nemel sanci zvladnout
Nicmene k veci: kdyz jsem sledoval tendence trhu a priostrujici se konkurencni vztahy tak jsem (jakozto ekonomicky vzdelany clovek) vycitil tu spravnou chvili kdy mam jeste sanci firmu prodat jakozto zdravou a zisk generujici. Andre, toto je v ramci pohybu na trhu naprosto bezna cinnost, ale to clovek s tvoji urovni vzdelani neni schopen posoudit. Chapej, uz jsem odmital dohadovat se se "zakazniky" o jednolive halere protoze to nebyl obchod, to byl handl. Uz me nenaplnovalo bavit se s nakupcimi, ktere maji taktak vyucni list a pokouseji se ziskat svoji cinnosti, za kterou jsou placeni svym zamestnavatelem tak ziskat neco "bokem". Uz me obtezovalo se pokouset zabyvat tendencemi trhu, ktere nebyla na zaklade ekonomickych vypoctu predikovatelne protoze stacilo, aby si jeden Cinan neco usmyslel (chapej "dupnul si") a stoupla cena priplatku do te miry, ze ceny nerezu sly o cele koruny na kg nahoru!
Mimochodem, to, ze muj "cit/odhad" byl spravny mi dava zapravdu nejen ma konkurence ale i fakt, ze firma, ktera se snazi ovladnout zdejsi trh s nerezem pomerne agresivni politikou snizovani cen pod uroven snesitelnou konkurenty zrizuje pobocku v miste meho byvaleho podnikani - v Hradci Kralove. Mimochodem, ja jsem byl tim, kdo toto nebezpeci vycitil a sam jim vysel vstric s nabidkou zrizeni teto pobocky v zastoupeni me firmy ... zel, obavam se, ze to nebylo v souladu se zajmy (chapej plany) teto firmy.
Na oplatku za tvou radu si dovolim (jakozto v tomto smeru zkusenejsi a vzdelanejsi clovek) tez radu, resp. prani: Preji ti, abys byl obklopen lidmi, kteri ti vcas reknou (protoze ty ten cit proste mit nemuzes), abys svou firmu prodal jeste pred tim, nezli ztrati svou cenu a budes jeste rad, ze ti za ni nekdo da korunu, nebot ve snaze udrzet ji na "vysluni" se uchylis k tomu, k cemu se ekonomicky nevzdelani lide uchyluji - zatizis firmu uverem, pujckami ... a nakonec budes rad, ze ti zustane strecha nad hlavou.
Prijde totiz doba, kdy se najdou lide, kteri v tve branzi, vybaveni odpovidajicim vzdelanim odpovidajicimu tomu, o co se snazis tu provozovat, spusti sve podnikani a nabidnou zakaznikum opravdovou kvalitu za pomoci agresivniho marketingu a ty, jakozto v tomto smeru negramotny clovek si najednou zacnes uvedomovat, ze ti klesaji obraty, zisky avsak rezie zustava. A tu nemluvim o nejakych Radimech ale vysokoskolsky vzdelanych lidech (jericho promine, ale ne kazdy, kdo vyleze VS je debil... ono dost zalezi na skole a oboru, pro me take vetsina pedagogu nema cenu absolventa stredni skoly s technickym zamerenim).
"Jedovka k zamysleni na konec":... nabizi se pravdepodobny scenar, ze k tomu dojde napriklad vlivem toho, ze Oleg zahrne trh spickovymi vyvazovackami cenove dostupnymi i pro cerstve absolventy VS, protoze trh s turbodmychadly neni ani nahodou nasycen. Ono, uprimne, udelat repas turbodmychadla je v drtive vetsine seriove dodavanych turbodmychadel s odpovidajicimi technologiemi prace, kterou by mohla zvladat cvicena opice ... zrno se od plev zacne delit az v moment, kdy se zacne delat neco, co vyzaduje vzdelani, know-how, vypocty, simulace ve 3D a jine pristupy zalozene na exaktni vede, nikoliv "experimentech" stylem "pokus-omyl". ...a nejvetsi "sranda" na tom bude, ze budou mit lepsi vyvazovacku nezli Andre a za zlomek ceny
PS: kdyby se tu nekdo snad ptal proc si neotevru turboservis ja "kdyz jsem tak chytrej" tak vam odvetim ihned bez nutneho premysleni: "protoze bych toto Olegovi nikdy neudelal" ... nicmene, kdo vi, treba muj bratr jednou prestane pracovat v Nemecku a treba vezme me hecovani, ze by mel sve vedomosti ziskane studiem v Nemecku na technicke univerzite zurocit v ramci podnikani a pusti se do toho (cemuz nemohu zabranit) ... a pro nej opravdu nebude nejaky Turbosport konkurenci protoze pojem "vyvoj" v pojeti mozneho jeho pristupu by byl diametralne odlisny (samozrejme v neprospech Turbosportu)
PSS: koho by zajimalo, jak dlouho jsem toto psal pak vezte, ze tentokrat mi do sebralo opravdu hodinu a pul ... ale tak ja to povazuji z hlediska nezbytne informovanosti potencialnich zakazniku turboservisu za prinosnejsi nezli se divat na film u ktereho mezitim pritelkyne usnula ... a kdo me zna tak vi, ze diky tomu, ze ve volnem case dost premyslim tak toho moc nenaspim
Ja tentokrat ctenarum, kteri to docetli az nakonec dekovat nebudu, protoze to udelali preventivne a kvuli sobe, nebot toto tema ma znacne edukativni a podnetny obsah prokazujici profil nas obou - v jakem smeru necham na subjektivnim posouzeni kazdeho.
Na zacatku musim podekovat Andremu, ze se vyjadril. Verim, ze cloveku s jeho "schopnostmi" to muselo zabrat hodne casu.
Nejprve si ujasneme jeden fakt - co se psychickeho zdravi tyce, vzdy, kdyz budes mit tendence v tomto smeru kohokoli "soudit" (protoze ti to neprislusi) tak se koukni na svoje nehodou zohavene telo - toto si myslis, ze clovek s rozumem a normalnim psychickym zdravim dokaze?! Pro info "nove prichozich": Andre jezdil zavody v aute, ktere nemelo vnitrni ram! A je jedno zda ho mel nebo nemel koupeny, proste jezdil bez nej - nemel do toho auta proste sedat, zvlaste pak, kdyz mel manzelku a tehdy jedno nebo uz dve deti?! ...takze asi tak o "psychickem zdravi"Andre píše:vzhledem k obavám o Tvé nepochybně se zhoršující duševní zdraví, a také mé neochoty investování času do konverzace s tebou o tvých "neprůstřelných faktech" tu nebudu reagovat na všechny tvé lži
Jmenuj konkretni lzi, stejne tak jak pristupuji k teto diskuzi ja.
Nebude, protoze ja, narozdil od tebe turbodmychadlum a jejich opravdove funkci rozumim. Ostatne, ja jsem byl ten, ktery ti rikal, ze delat hybridy cestou, ze budes donekonecna zvetsovat kompresory aniz bys zvetsil turbinovou cast, je nesmysl (viz. tve pokusy vyfuk VA zkrizit se dmychadlovou casti 2052).Andre píše:Asi bude pro tebe šokující informací, že v tomto autě byl v momentě měření čistokrevný seriový 60mm kompresor (GTB2260VK).
Osobně mám vyzkoušeno, že s tímto kompresorem lze překonat hranici 300HP i bez výraznějších kouřových efektů
Vis, tvuj problem je, ze nemas dostatecne vzdelani na studium zahranicni literatury. Protoze pak by jsi vedel co znamenaji pojmy trim, surge line, pojmy inducer a exducer (ikdyz jejich vliv jsi pochopil az pote, co jsi zprznil kotel turb, ktere jsi zkousel za plne palky na svych zakaznicich) jsem te nastesti naucil pouzivat - ikdyz si s usmevem vzpominam, jak sis t ... efektivne. Chapu, ze pro tvoje smeleni byla dulezitejsi polstina, ale tam jsi zjevne moc nepochytil.
Jinak co se compressoru z 2260 tyce, ver, ze vim vice a lepe jeho potencial nezli ty. Jak to mohu vedet? Protoze ja dokonce vim, kolik je schopen dat na preplnovanem benzinu

Pruser to byt nemuze, protoze u me nebyl spatnej spodek a u Mirulaka a Mouchy (kteri merili sprintovaci softy se snizenym spodkem) byl prokazatelny vetsi vrsek.Andre píše:Proto, když ti opakovaně píšu, že "Forest design" je bastl a průser (tvoje "auto" budiž tím neprůstřelným důkazem), tak tomu stále nechceš věřit.
Mimochodem, "Forest design" se netykal uprav rotoru ty troubo ale vnejsku housingu pro lepsi montaz a podporu nasavani.
Chudacku prolhanej, chapu, ze tvoji zakaznici ti takoveto kecy zerou, ale uvedom si s kym mluvis. To turbo ma posunuty surge line oproti seriovemu compressoru 2260 a hlavne disponuje extended tip technologii, navic si s tim Adam z Dieselpoweru skvele pohral tak, aby si to v zadnem rezimu ani nesteklo (kakrmit to a pak poslouchat jak to steka umi kazdej blbec, ale on umi). Duvod, proc je ten compressor tak uspesny je (ctenarum se omlouvam, ze to opakuji ale ten trouba to necte nebo ma velky problem s pameti), ze je vetsi a pritom lehci nezli seriovy z 2260. Promin, ale na to, abych ucil zaklady fyziky nemam cas ani chut (stejne bys to ignoroval) ucit zaklady cloveka, ktery se vydava za profika.Andre píše:Děkuji za odkaz na tvá videa z YT, ze kterých je patrné to, co jsem psal již výše. To turbo ti surguje ještě ve 3500ot, není to nic na co by jsi měl být hrdý a co by jsi měl prezentovat veřejně. Ale je možné, že o tom ani nevíš, a asi to přikládáš tomu "vylágrovanému" motoru![]()
Umis udelat odkaz na konkretni sekvenci v konkretnim videu? Paklize ano, posli to, abychom se tu pobavili nad tim, co ty povazujes za "surge";)
Takze, narozdil od Andreho budu konkretne citovat lzi a uvadet je na pravou miru:Andre píše:Pokud to tu zajímá ještě někoho jiného, tak se pokusím v rychlosti objasnit tu nezměrnou zášť Foresta vůči mé osobě.
Foresta jsem poznal asi v roce 2002-2003, bylo to v momentě, kdy jsem mu montoval ARL turbo. V té době jsem začínal od nuly v řadové garáži s hlínou na zemi. Forest tenkrát přijel v Golfu 4, což v té době bylo celkem slušné auto, sice to nemělo ani klimu a centrál,ale zato všechna okna na švihadla. Byl samý odborný výraz a komentář, říkal jsem si, že ten kluk se asi vyzná... a prázdnou kapsu asi mít nebude (zkrátka to na mě na první pohled zapůsobilo tak, jak se snaží prezentovat zde na foru). Změna nastala v momentě, kdy přišel k ponku a zeptal se, jestli to, co leží na stole, je turbo... (říkám si: dělá si prdel? vždyt po telefonu mluvil, jako by ta turba konstruoval...)
1) Andre mi NIKDY turbo do meho auta nemontoval (zaplat pan Buh, mozna bych dopadl jako Lusta), natoz ARL. Ano, dodal mi ARL turbo ale
az v roce 2005 ... a nemontoval mi ho on ale Ales Skutchan (R32turbomotors) v ramci vymeny motoru AJM za ASZ.
V mem Golfu byly nasledujici turba (chronologicky):
- z vyroby AJM ("V") do momentu, kdy jsem ho popravil kdyz jsem pustil v cca 180kmph powerbox k verzi softwaru, ktera byla jiz nachipovana
- jete AJM ("V) od Lubose Hubalka (Holz-tdi), ktery to zajiste rad dosvedci ... jak dopadlo se ani neptejte, rekneme, ze podlehlo pokusum Maxacu, nicmene, nevydrzelo ani zdaleka to, co to predchozi ... nicmene, s Lubosem jsme si to vyrikali bez zbytecnych emoci, jako dva slusni lide
- turbo AJM ("V") nahradou za popravene predchozi - nove od Maxacu
- v roce 2005 ARL od Andreho, ktere bylo v Bystrici pod Pernstejnem v soukrome dilne montovano osobne Alesem Skutchanem
- v roce 2009 "VA", ktere jsem vymenil s Andrem za puvodni turbo Garrett na svodech z motoru od Alese (takze take VA) + GTB2260VK model 2008 (na spony), ktere jsem koupil od Tomase z Opocna (clovek, ktery stavi benzinove BMW na stovky koni) ... tento twin mi montoval do auta Bouda, svody jsem mel sveho navrhu, propojky mezi malym a velkym mi svaroval zde pritomny clen 1pavel
- v roce 2013 GTB2264VK na elektronicke regulaci z dilny firmy Turbopower ... toto je nyni soucasti projektu zdejsiho clena Kissiakose. Tento projekt je behem na dlouhou trat takze potencial toho turba, toho konkretniho kusu se ukaze az nasledne. Jen upozornim na fakt, ze turbo bylo po vyndani ve skvelem stavu a stale jeste splnovalo limity stanovene Garrettem! Nicmene, nechal jsem ho Matusovi dovyvazit.
... ostatne, vyse uvedene si mohl odvodit z meho chronologickeho vyctu, ktery jsem poskytl v mem tematu, jenze to nelze od tohoto povrchniho prolhaneho a zapomnetliveho cloveka s uspechem ocekavat
2) muj Golf byl odpocatku seriove (chapej z vyroby) vybaven manualni klimou a centralem ... kdyby lhar Andre napsal "nebyl vybaven Climatronicem a dalkovym ovladanim centralu/alarmem" pak by rekl pravdu ... ale co napsal citace sdeluje naprosto presne a korektne Pozn:... drahy ctenari, povsimni si, s jakou neochvejnou drzosti je schopen Andre lhat ... aby ne, uz nema co ztratit protoze cejchu lhare se uz bude jen stezi zbavovat
3) hlaska "co lezi na stole, je turbo" byla uplne z jine situace ... vlastne nebyla, protoze znela jinak "To je ono, to turbo?!" ... kdyz jsem k nemu prijel se zakaznikovym Toledem na vymenu turba za VA a na ponku lezelo turbo, ktere se jevilo jako po znacne narocne sluzbe v predchozim voze - poblite olejem a celkove na me nepusobilo duveryhodnym dojmem jako kdyby bylo prave vytazene ze vcera ukradeneho auta. Nicmene, odbyl me hlaskou ve smyslu "vsak nema zadnou vuli" coz jsem vzal jako argument a rekl si, ze dulezitejsi bude jeho projev. Tehdy jsem mel nejaky rozpocet a kdyz jsem videl Andreho "jak se s tim nadrel" (chapej, trvalo mu to dele, nezli rekl) a on delal smutny oci kdyz jsem mu vyplacel predem smluvenou castku tak jsem se nad nim ustrnul a svuj zisk jsem mu prenechal ... a marne jsem ocekaval, ze to u nej mam nejak "schovane" a vrati mi to az se bude realizovat dalsi zakazka ... omyl drahy ctenari, kdyz jsem u nej poptaval hybrida pro sveho otce (kdo by chtel profitovat na svem otci?!) tak mi nevahal rict beznou cenu, kterou daval "kolemjdoucim"! Toto bylo podnetem,proc jsem se na nej nastval a pochopil, ze s timto clovekem se neda spolupracovat protoze je to zjevny asocial bez spetky "ekonomicky orientovaneho uvedomeni" (tohoto si byli vedomi nasi predci po staleti, on toho schopen nebyl), ktery si neuvedomuje, ze kdyz mu "nekdo podrbe zada, bylo by vhodne, aby i on nasledne podrbal zada tomu druhemu". Tehdy (zvlaste pote, co Andre stale na moje doporucovani nebyl schopen si poridit vyvazovacku) jsem se zacal poohlizet po nekom, kdo touto technologii disponuje ... a narazil na Olega z firmy Turbopower, ktera sidli v Holicich.
4)
Zaprve, mezi nami nikdy pratelstvi nebylo. Nemas charakter hodny meho pratelstvi ... a presto jsem te v ramci nasich obchodu nikdy nepodvedl, nenatahl a vzdy ti zaplatil vcas smluvenou castku ... a nekdy i vice, viz. prihoda s Toledem a hybridem pro meho otce vyse.Andre píše:Pak jsme byli nějakým způsobem v kontaktu, občas chtěl nějaké turbo. Po té jsem byl bohužel (pro něj) svědkem jeho obchodních "kamarádských" praktik do kterých se mě snažil vtáhnout a naše přátelství začalo dostávat trhliny.
Tusim, proc jsi u pojmu twinturbo pouzil uvozovky. Protoze navzdory tomu, ze jsem ti celou dobu vysvetloval jak bude fungovat, nedokazal jsi to pochopit (njn, komu neni shury dano v apatyce nekoupi) a odrazoval jsi me od nej s tim, ze to nebude fungovat. Navic, tento projekt prisel davno predtim, meles opet. Projekt twinturbo jsem navrhnul v 1. rocniku VS, coz bylo nekdy v roce 2002? Rozhodne ne pozdeji.Andre píše:Následně Forest přišel s projektem "twinturbo". Ano, přesně s tím projektem, o kterém tady x let psal, že to bude zabiják všech namyšlenců na sprintech, bez vyjímky. V té době jsem byl s Forestem i třeba 2 hodiny denně na telefonu, sice to platil on, ale já přicházel o peníze za práci. Musel jsem vysvětlovat základní věci ohledně spalovacích motoru a funkce turbodmychadla. Samozřejmě mě to přestalo jednoho dne bavit a přestal jsem mu zvedat telefon. Jak to dopadlo s "twinturbo forest design" asi víme všichni, resp. nevíme, možná byla křivka kroutícího momentu natolik vysoko, že by se to nikomu nevešlo na monitor, proto sem žádný graf z brždění Forest nedal
Co se vysvetlovani tyce, navzdory tomu, ze jsi nedokazal pochopit princip fungovani twinturba, ptal jsem se te na nazor (tehdy jsem si myslel, ze bys tomu mel rozumet, ja naivka). Kdyz jsem se te ptal na prumery vedeni tak jsi mi to nedokazal rict (nebo jsi nechtel?), kdyz jsem se te ptal na doporuceni IC tak jsi mlel, ze ARL ... a hlavni duvod, proc jsem te otravoval bylo, protoze jsem vedel, ze smelis s Psonkama a tak bys mel mit moznosti vyssi nezli ja mi ARL stenu sehnat - ne, nedokazal (nebo nechtel).
Pozn.: ve vyse uvedene citaci si drahy ctenari povsimni, ze nejdrive tento lar tvrdi, ze jsem byl samy odborny vyraz a mel dojem, ze turba konstruuji ale v dalsim tvrdi opak ... jak bych mohl znat pojmy jako je trim, inducer, exducer a umel je pouzivat kdyz bych neznal principy fungovani a konstrukci turbodmychadla?! Njn, proste primitivni lhar ...

Rec je o tech hybridech, ktere Andre kopiroval kde mohl, ostatne i z linku, ktere jsem mu poskytl ja jako namety (protoze jsem tehdy dost aktivne vzdelaval /ostatne jak cinim dodnes/). Rec je napriklad o tom, ze Martinovi Bruhovi z Chomutova rozmontoval a nedokazal slozit jeho hybrida z Portugalska za cca 50tis.! Ano, pojem prumyslova spionaz je Andremu velice blizka. Takze pri zmince "vyjebavani a okradani o cenne informace" Andre popisuje svoje praktiky.Andre píše:Nějaký čas pak Forest dělal uraženého a pomlouval mě kudy chodil. Mezitím se však poměrně slušně rozjel u nás obchod s hybridy a Forest zase vycítil přiležitost jak s někým vyjebat a obrat někoho zdarma o cenné informace, zkrátka mi jednoho zavolal a chtěl ze mě dostat z čeho a jak to děláme, to jsem už samozřejmě věděl co je zač a že se pachtí s firmou z Holic. No, nedopadl ten telefonát dobře... vyslechl jsem si nadávky, výhrůžky jak mě zlikviduje a položil telefon.
Co se "Holic" tyce, tak Oleg NIKDY nechtel informace o hybridech jeho konkurence protoze to povazoval na rozdil od Andreho za podle, on si na to vzdy chtel prijit sam a udelat to tak, aby to fungovalo. A zde se dostavame do situace, kterou jsem "vyhrozoval" Andremu: slo o situaci, kdy me nyni do prdele Andremu lezouci vycuranci Marena+TDIfun (tehdy dost mozna jeste Dimec) oslovili abych zajistil dovyvazeni "230k hybrida od Turbosportu" ve firme Turbopower. Rekl jsem si, ze se na to muzeme podivat (ctenari, chapej ve smyslu "jak je to vlastne vyvazene", NIKOLIV za ucelem prumyslove spionaze...kdo by stal o turba, ktera maji problemy s regulaci?!). Kdyz prijeli (tusim v doprovodu TDIPOWERa, ale ted si opravdu nejsem zcela jist), tehdy jeli primo z Turbosportu (ano Andre, takoveto hady si hrejes na hrudi) tak se pochlubili temi zazraky. Oleg to dal na vyvazovacku. V jednom pripade to vykazovalo znacne nevyvahy ale Oleg rekl, ze je schopen to dovyvazit. Druhy ovsem mel takovy projev, ze pri pokusu roztocit ho tak vylitnul v ]otackach 50kRPM mimo obrazovku, tedy mimo meritelne spektrum! Tehdy se Oleg omluvil, ze s tim nema sanci nic udelat, ze je to na repas (ano, ctes mily ctenari spravne - vyrobeny, nikdy nemontovany hybrid od Andreho za drsnou palku byl zraly na repas). O tomto jsem informoval Richarda a on me pozadal, abych tento fakt nezminoval a orodoval za Andreho. V ramci loajality vuci nemu jsem tento fakt az doted verejne nezminoval. Nicmene, pracovne jsme tehdy zacali pouzivat pracovni nazev "Karpaty ze severu" coz znamenalo turbo, ktere se uz neda vyvazit a je to turbo vhodne pouze na repas.
Dovolim si poznamky:Andre píše:Za těch 13let od doby, co jsme se s Forestem poznali v garáži s hlínou na zemi, jsem si koupil, zrekonstruoval a vybavil dílnu v centru Jablonce, zaměstnávám 5 lidí a nějakým způsobem si myslím celkem obstojně fungujeme. Zatímco Forest stále jezdí v tom stejném Golfu 4, kterého dostal tenkrát od tatínka, sedí prý v holobytě s počítačem a píše po diskuzních forech jaký je milionář a teoretizuje o věcech, které na vlastní oči nikdy neviděl.
1) ... a vetsinu z toho poridil za penize, ze kterych neodvedl jako kazdy z nas poplatniku dane (ktere podporuji vystavbu a rozvoj mest, podporuji mlade matky apod.)...ostatne, co se mi doneslo, taky na nej doslo. Neboj Andre, ikdyz si myslis, ze to bylo na muj podnet tak jakozto clovek, ktery podnikal v dobe, kdy jsi jeste netusil nic o podnikani, pak vez, ze k tomuto kroku bych se nikdy nesnizil. Ale pravdou je, ze jsem to zminoval napriklad pri diskuzi s Lustou, ze by sis to za sve praktiky zaslouzil ... timto krokem jsem ho vsak nenabadal, byl to jen jakysi krok "postesknuti", kdyz jsme balancovali nad tim, ceho vseho jsme se od tebe dockali.
2) kdybys cetl pozorne (vis, kdyz nekoho chces pomlouvat, mel bys alespon trosku umet argumentovat a neplacat neco, co je v rozporu s verejne znamymi fakty - timto sis sam vypalil cejch lhare, tak bys vedel, ze tim vinovym Golfem davno nejezdim a toho Golfa jsem odkoupil nejprve z firmy rodinne do firmy sve a pote za stejnou castku, kdyz jsem firmu prodaval tak za stejnou sumu (navzdory tomu, ze cena klesla) odkoupil od firmy ... takze zadny vydedenec, zdedenec nebo cokoliv, co bych nabyl prostrednictvim dedictvi nebo daru....nicmene, prokazujes zjevnou vnitrni nespokojenost (nebo snad zavist) nad tim, ze zatimco muj otec se o me postaral (nechal me vystudovat, dbal na to, abych pracoval /v rodinne firme jsem pracoval pres 20 let!/) tak se to same asi neda rict o tvem otci, kdyz jsi zacinal "na hline" ... ale Andre, za to ja nemuzu, to neni moji vinou
3) k pojmu "holobyt" jsi prisel jak? ... vim to, ta krysa Marena, clovek, ktereho jsem ve svem byte a po celou dobu jeho pobytu u me hojne hostil tak nasel odvahu se o tomto zminit ... akorat se ti zapomnel v tomto "praskacskem reportu" zminit, ze jsem ho uvital v byte po malovani a mistnost, ve ktere jsem mel cely 3+1 nastehovany nevidel. Takze v ramci toho "holobytu o 96m2 a 2 zasklenych lodziich" narazis na zrekonstrukovanou koupelnu (chapej zadnej smradlavej papundekl), kuchyn, sedacku Natuzzi s prislusenstvim (lazyboy+dva takovy ty "bobky" pod nohy), postel, na ktere diky jeji kvalite budou moci soulozit jeste generace (chapej vyrobeno na zakazku z masivu relativne exotickeho dreva), PC za 80+tis. a hifi sestavu Marantz s reproduktory B&W s technologii Nautilus, jejiz porizovaci hodnota byla dost vyssi nezli toho PC ... a vis, cim jsem si na tu hifisestavu v 17 letech vydelal? Obchodovanim s terarijnimi zviraty. Protoze jsem chytil spravnou vlnu a investoval do toho, co bylo nedostatkove a nasledne to zurocil. Takze zatimco ty jsi nespis patril mezi floutky a chlastace, ja jsem si vydelaval pomerne dost velke penize. Pro info, timto jsem puvodnich 8 tis. (penize, ktere jsem si nasetril a zbytek pujcil od otce a tuto pujcku zahy vratil) v prubehu 4 let zdesetinasobil! Pro info (nyni uz to neni nic tajneho a nelze to replikovat protoze situace na trhu se zmenila) - stacilo nakoupit male exoticke a nedostupne sklipkany (2.-3. svlek), podrzet je rok a pak nebyl problem je jakozto 7.+ svlek prodat za vice nezli trinasobek, protoze spoustu "tataru" se domnivalo, ze je dokaze rozmnozit (ale to netusili, ze na to jsou potreba temer laboratorni podminky).
Co se teoretizovani tyce, lepsi teoretizovat o vecech, ktere jsi nikdy nevidel ale nastudoval sis o nich vse nezli vytvaret bez spetky znalosti formou bastlu odpad na coz jsi odbornik ty.
Budu se jen opakovat: jedine, co ti mohu zavidet jsou zdrave deti, nic vic, nic min! Mimochodem, zavist je vetsinou vlastnosti lidi, kteri touzi vetsinou po hmotnem vlastnictvi. Vzhledem k tomu z jakych pomeru pochazim vim, ze vlastnictvi hmotneho majetku (ma-li byt spravovan tak aby jen nechatral a neztracel hodnotu) si zada jen starosti a paradoxne, neni-li tento zurocovan, spotrebovava sam sebe. Takze vlastnictvi majetku sveho majitele zavazuje. Proto nemam barak ale "jen" byt - protoze vim, jake to je starat se o barak tak aby nechatral, protoze jsem v jednom velkem baraku vyrostl a druhy pomahal stavet (ostatne moji muskulaturu nemam z "cinkarny" ale stavby rodinneho domu).Andre píše:Závist, zášť a neúspěch pak v něm dokážou probudit to, čeho jsme tady všichni svědky. Navíc to ještě násobí to, že jsem byl jeden z prvních, který odhalil jeho "čistou" duši.
Co se me "ciste duse" tyce, pak jsi nikdy nemel sanci do ni nahlednout protoze jsi nebyl hoden me v ramci pratelstvi poznat. A pokud bys snad ty mel zminovat nejaky eticky kodex pravem ... pak je to pomyslne ale trefne "Zlodej krici: Chytte zlodeje!".
V intrikareni jsi mistr ty (viz. nejen toto vlakno) a ja nemam nikdy sanci, "drahy mistre", se ti v tomto jakkoli byt jenom trochu priblizit! Ostatne, toto tema to dokazuje. Peclivy ctenar si zajiste jiz vsiml jak jsem tu veskere tve lzi trpelive dementoval (pozn. pro Andreho: toto slovo neni od slova dementni) a podlozil fakty.Andre píše:Já jsem hluboce přesvědčen, že pokud by energii, věnovanou intrikaření, pseudofaktům, vytváření archivů a kurvení seriových dílů věnoval něčemu užitečnému, smysluplnému a v jádru dobrému, uměl by uspět. Žel vydal se na cestu promrhání života.
Kez bys to dokazal dodrzet. Ale ja verim, ze ano, protoze toto byl tvuj vrcholny kousek, pokus jak dalsi snuskou lzi vyprodukovanou ze zoufalstvi a uvedomeni ze jsi se sam ocejchoval jako lhar, neco "zachranit". A tohoto cejchu se budes zbavovat hodne dlouho a musel bys "sekat dobrotu" ale na to nemas. A ani nemusis, protoze ses si vedom toho, ze tu stale bude dostatek "nove prichozich" a "hlupaku", kteri ti sednou na lep.Andre píše:Omlouvám se, a zároveň děkuji všem, co to dočetli až do konce. A slibuji, že ode mě na téma Forest tu nebude už ani písmenko.
Je to smutne, nejsi totiz schopen diskuze, argumentace, protiargumentace, fakta predkladana protistranou ignorujes nebo zapominas (dle meho subjektivniho nazoru zamerne, nebo se jedna o vytesnovani?). Navic se nemas sanci efektivne ucastnit takovychto diskuzi protoze ty lzes jako kdyz tiskne ale co nejhur, ani to neumis - vzdyt ty lzes hur nezli moji mali synovci

Zde si dovolim OT vsuvku o lhani, kterou mi sdelil otec kdyz jsem jeste nebyl jeste ani -nactilety (treba ti pomuze) a tim nas vztah zalozil na vzajemne duvere:
1) paklize se ke lzi uchylis, musis si byt vedom, ze je to bezpodminecne nezbytne nebot cest ma clovek jenom jednu
2) musis si byt 100% vedom, jak zni pravda, kdy a za jakych okolnosti se udala, co tomu predchazelo, co nasledovalo, kdo byl ucastnikem
3) musis si byt 100% jist, ze ti, kteri mohou pravdu dosvedcit tak "te nepodrazi" nebo ve lzi dokonce podpori (s takovymi, kteri dokonce podpori, je vsak nevhodne se paktovat protoze si muzes byt jist, ze budou schopni lhat tobe)
4) musis si pamatovat proc jsi lhal, na zaklade jakych podnetu a za ucelem jakych vysledku, k temto lzim musis mit logicke vysvetleni (ne k tomu proc jsi lhal ale pointu, kterou logicky vysvetlis)
5) musis si byt vedom toho, komu jsi tu lez rekl a proc
6) paklize jednou zalzes, musis na te lzi trvat (o to se zde pokousis ale protoze jsou tve lzi zalozene na chatrnych dukazech /jsou-li vubec/ ma to za nasledek jen dalsi a dalsi propadani se do lzi a zvyraznovani se cejchu lhare
7) musis byt pripraven na to, ze se ta lez provali a cejch lhare umet nest
... a vyse uvedene jsou duvody proc se lzim vyhybam. Protoze lhat je nesmirne tezke a narocne ... a ja hodlam svuj mozkovy potencial vyuzivat jinak nezli k tomu, abych vse vyse uvedene podstupoval.
Presne tak, preji ti, aby si ti vse, co jsi kdy pro lidi, resp. sve zakazniky ucinil vratilo ... a i s urokyAndre píše:A pro tebe Foreste, mám jedno přísloví (když je máš tak rád): "Přej a bude ti přáno"![]()

Dekuji za radu, ale vez, ze ty nejsi v pozici, kdy bys mi mel sanci natoz pravo radit. Nemas ani na to, abys me mohl soudit. Clovek, ktery ohrozil svou nedbalosti a ignoranci nekolikrat svou rodinu (at uz je rec o te nehode, kdy jsi byl schopen jezdit rallye bez ramu nebo kdyz jsi okradal stat na danich) tak na to proste nema. A pokousi-li se o to, pak cini z cire hlouposti, nadutosti a naivity.Andre píše:A dobrou radu na závěr: Začni dělat něco užitečného, nevytvářej jen negativní činnost, nemáš za pět dvanáct ale minimálně tři hodiny po poledni. Zkus se nad tím zamyslet, třeba proč ti zkrachoval i-nerez
... a nakonec bych si dovolil dementovat dalsi onu posledni lez, kterou tu bezostysne Andre vsem predhazuje: inerez, nikoliv i-nerez (to je jen alternativni odkaz smerujici na originalni stranky) nikdy nezkrachoval. Vis, kdybys mel alespon spetku, spetick ekonomickeho zakladu (ne vzdelani) tak bys tusil, co znamena pojem "krach", neboli bankrot ... aj, dalsi ekonomicky pojem, ktery si nejsem jist, zda vis, co znamena.
Moje firma generovala obraty v milionech a zisky ve statisicich (vse prukazne nebot tusim, ze i ty bys mel tyto reporty zasilat CSU ... ikdyz si nejsem jist jak je tomu u zivnostniku, protoze ja jsem mel s.r.o.
Kdyz vezmu v potaz miru konkurence, a tim myslim tvrde, kvalitni konkurence (nikoliv to, co tu je v odvetvi pod ktere Andre spada) s dlouhou tradici a svoji stalou klientelou, tak se mi jakozto "novicovi v oboru" podaril velky kus prace.
Navic, netusis, ze ma tehdejsi firma negenerovala zisky pouze obchodem s nerezem a nerezovym materialem ale cinnosti, kterou by nouma jako ses ty nemel sanci zvladnout

Nicmene k veci: kdyz jsem sledoval tendence trhu a priostrujici se konkurencni vztahy tak jsem (jakozto ekonomicky vzdelany clovek) vycitil tu spravnou chvili kdy mam jeste sanci firmu prodat jakozto zdravou a zisk generujici. Andre, toto je v ramci pohybu na trhu naprosto bezna cinnost, ale to clovek s tvoji urovni vzdelani neni schopen posoudit. Chapej, uz jsem odmital dohadovat se se "zakazniky" o jednolive halere protoze to nebyl obchod, to byl handl. Uz me nenaplnovalo bavit se s nakupcimi, ktere maji taktak vyucni list a pokouseji se ziskat svoji cinnosti, za kterou jsou placeni svym zamestnavatelem tak ziskat neco "bokem". Uz me obtezovalo se pokouset zabyvat tendencemi trhu, ktere nebyla na zaklade ekonomickych vypoctu predikovatelne protoze stacilo, aby si jeden Cinan neco usmyslel (chapej "dupnul si") a stoupla cena priplatku do te miry, ze ceny nerezu sly o cele koruny na kg nahoru!
Mimochodem, to, ze muj "cit/odhad" byl spravny mi dava zapravdu nejen ma konkurence ale i fakt, ze firma, ktera se snazi ovladnout zdejsi trh s nerezem pomerne agresivni politikou snizovani cen pod uroven snesitelnou konkurenty zrizuje pobocku v miste meho byvaleho podnikani - v Hradci Kralove. Mimochodem, ja jsem byl tim, kdo toto nebezpeci vycitil a sam jim vysel vstric s nabidkou zrizeni teto pobocky v zastoupeni me firmy ... zel, obavam se, ze to nebylo v souladu se zajmy (chapej plany) teto firmy.
Na oplatku za tvou radu si dovolim (jakozto v tomto smeru zkusenejsi a vzdelanejsi clovek) tez radu, resp. prani: Preji ti, abys byl obklopen lidmi, kteri ti vcas reknou (protoze ty ten cit proste mit nemuzes), abys svou firmu prodal jeste pred tim, nezli ztrati svou cenu a budes jeste rad, ze ti za ni nekdo da korunu, nebot ve snaze udrzet ji na "vysluni" se uchylis k tomu, k cemu se ekonomicky nevzdelani lide uchyluji - zatizis firmu uverem, pujckami ... a nakonec budes rad, ze ti zustane strecha nad hlavou.
Prijde totiz doba, kdy se najdou lide, kteri v tve branzi, vybaveni odpovidajicim vzdelanim odpovidajicimu tomu, o co se snazis tu provozovat, spusti sve podnikani a nabidnou zakaznikum opravdovou kvalitu za pomoci agresivniho marketingu a ty, jakozto v tomto smeru negramotny clovek si najednou zacnes uvedomovat, ze ti klesaji obraty, zisky avsak rezie zustava. A tu nemluvim o nejakych Radimech ale vysokoskolsky vzdelanych lidech (jericho promine, ale ne kazdy, kdo vyleze VS je debil... ono dost zalezi na skole a oboru, pro me take vetsina pedagogu nema cenu absolventa stredni skoly s technickym zamerenim).
"Jedovka k zamysleni na konec":... nabizi se pravdepodobny scenar, ze k tomu dojde napriklad vlivem toho, ze Oleg zahrne trh spickovymi vyvazovackami cenove dostupnymi i pro cerstve absolventy VS, protoze trh s turbodmychadly neni ani nahodou nasycen. Ono, uprimne, udelat repas turbodmychadla je v drtive vetsine seriove dodavanych turbodmychadel s odpovidajicimi technologiemi prace, kterou by mohla zvladat cvicena opice ... zrno se od plev zacne delit az v moment, kdy se zacne delat neco, co vyzaduje vzdelani, know-how, vypocty, simulace ve 3D a jine pristupy zalozene na exaktni vede, nikoliv "experimentech" stylem "pokus-omyl". ...a nejvetsi "sranda" na tom bude, ze budou mit lepsi vyvazovacku nezli Andre a za zlomek ceny

PS: kdyby se tu nekdo snad ptal proc si neotevru turboservis ja "kdyz jsem tak chytrej" tak vam odvetim ihned bez nutneho premysleni: "protoze bych toto Olegovi nikdy neudelal" ... nicmene, kdo vi, treba muj bratr jednou prestane pracovat v Nemecku a treba vezme me hecovani, ze by mel sve vedomosti ziskane studiem v Nemecku na technicke univerzite zurocit v ramci podnikani a pusti se do toho (cemuz nemohu zabranit) ... a pro nej opravdu nebude nejaky Turbosport konkurenci protoze pojem "vyvoj" v pojeti mozneho jeho pristupu by byl diametralne odlisny (samozrejme v neprospech Turbosportu)

PSS: koho by zajimalo, jak dlouho jsem toto psal pak vezte, ze tentokrat mi do sebralo opravdu hodinu a pul ... ale tak ja to povazuji z hlediska nezbytne informovanosti potencialnich zakazniku turboservisu za prinosnejsi nezli se divat na film u ktereho mezitim pritelkyne usnula ... a kdo me zna tak vi, ze diky tomu, ze ve volnem case dost premyslim tak toho moc nenaspim
Ja tentokrat ctenarum, kteri to docetli az nakonec dekovat nebudu, protoze to udelali preventivne a kvuli sobe, nebot toto tema ma znacne edukativni a podnetny obsah prokazujici profil nas obou - v jakem smeru necham na subjektivnim posouzeni kazdeho.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)