VNT podt. regulace/ horní mez tlaku překročena, nastavení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Smoker420
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 16 říj 2019, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Stříbro, kšice

VNT podt. regulace/ horní mez tlaku překročena, nastavení

Příspěvek od Smoker420 »

Zdarec, mam takovou otázku, když je regulace turba zatáhla tak jsou lopatky nastavení na nízké otáčky (zavřené) že a jde tam max podtlak ? A pri velkých otackak se přepne ve ventylu n75 druhý kanál a do banky jde atmosférický tlak z air boxu, tím pádem pružina vrátí lopatky do otevřené polohy ?
Jesty to chápu správně ...
Naposledy upravil(a) Smoker420 dne 12 bře 2020, 23:41, celkem upraveno 1 x.
Gas gras or ass.....
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Zatáhlá regulace do baňky = přivřené lopatky = uzká mezera proudění výfukových plynu = vysoké otáčky turbodmychadla = vysoký tlak.
Smoker420
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 16 říj 2019, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Stříbro, kšice

Příspěvek od Smoker420 »

A jak se vlastně omezí plnící tlak a otáčky turbíny, tím že se zas klapky zavřou nebo zůstanou v naky poloze v který to má určitý plnící tlak
Gas gras or ass.....
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

myslim ze pri troche snahy na jutrubke najdes hafo videi
privrete klapky fukaju na vrtulku tak ze sa toci na max, uplne otvorene ju skoro aj brzdia, nic viac...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ty lopatky nejsou v krajních polohách,ale N75 je udržuje,jak potřebuje tlak,tzn.třeba uprostřed.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5763
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

presne jak pise martinsidlo RJ motoru ovlada ventil N75 stridou PWM regulacie. neni v krajnych polohach ale vybruje
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Smoker420
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 16 říj 2019, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Stříbro, kšice

Příspěvek od Smoker420 »

Jasný Okay moc díky za rady, a ještě bych se.chtel na něco zeptat 😂 Vysoky plnící tlak (cca 1.5baru) budou způsobovat nejpravděpodobněji zanesene lopatky s KterMa už podtlak v bance už blbne hne, že?
Kdybi byl malí podtlak tak turbo tahá sptne v Malich otáčkách ne ?
A ventyl n 75 za tuhle závadou asi nemůže co, jestly někdo nemáš zkušenost s špatnou m75?
A jeste jestli že podtlakové ovládání funguje dobre, naklápění chodí lehce ale turbo zabírá vis a ve vyšších tockach prefukuke tak to bude spadne nastavením táhlem na bance?
Gas gras or ass.....
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tak,je tady toho mraky,jen hledat.
Regulace na turbu musí chodit bez baňky zcela volně-sama spadne.
Baňka musí jít volně jen s odporem pružiny bez drhnutí a bez rezu uvnitř.
Podtlakové hadičky čisté,nespuchřelé,neděravé.
N75 čistý uvnitř,já každý rok-stlačený vzduch a pak troch WDčka.
Hlavně baňka a regulace musí chodit,ta většinou nechodí.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

pokud más nejaky problém tak to naloguj. Log ti napoví víc......
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Smoker420
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 16 říj 2019, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Stříbro, kšice

Příspěvek od Smoker420 »

Tet jsem z toho tak trochu magor (LOL)
Takže turbo tlačí víc když jsou přivřené lopatky , takže zatahle táhlo v bance....
Ale jak mě muze turbo přeplňovat když se táhlo skoro nehne a je vysunuté....?
Naposledy upravil(a) Smoker420 dne 12 bře 2020, 23:44, celkem upraveno 1 x.
Gas gras or ass.....
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Chápem to tak že aj bez podtlaku turbo prefukuje?
Zle nastavená banka.... Nevydarený Repas....

To auto sa musí správať hrozne
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Nemas nahodou AGR? Ze ho resis v jinem tematu.. :)
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5763
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

urcite ano proto ma z teho gulas. Na starsich autach byla regulacia pretlakem ne podtlakem
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Smoker420
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 16 říj 2019, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Stříbro, kšice

Příspěvek od Smoker420 »

Tak mám nové poznatky, povolil jsem horní matku na táhlu na bance podtlaku, a zjistil jsem že regulace jde docela volně, ale taky jsem zjistil že po povoleni ty matky že ta páčka regulace rukou šla vytáhnout o cca 2cm nahoru ( než byla nastavena na vysunutém tahle z banky ) takže ta regulace chodila tak na polovinu

Vysvětlil by mi někdo jak bleckovi jak to nastavit na autě,někde jsem jsem četl že to má být nastavení tak že to páčka regulace lopatek má být na doraz otevřená ( na hoře) a pak se má nastavit předpětí 1mm( ale já nechápu co je to předpětí)


Pak jsem ještě odpojil hadičku co jde z n75 do air boxu a bylo cítit jak saje vzduch ( podtlak ) je to tak dobře ?
Gas gras or ass.....
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1439
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Přejmenuj si to téma, název regulace je mimoň!
Člověk se pořád učí.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“