1.9 TDi 66kw strata výkonu, kontrola logu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

eddo22
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 10 dub 2020, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov

1.9 TDi 66kw strata výkonu, kontrola logu

Příspěvek od eddo22 »

Zdravím, mám motor 1.9 TDi 66kw ALH, auto malo slabý ťah, vyššiu spotrebu a sem tam spadlo do nudzáku tak som dal vyčistiť turbo a vymeniť podtlakové hadičky. Auto išlo asi 2 dni perfektne, krásne tlačilo do sedačky od cca 1600 otáčok, až som sa čudoval že 66kw ma takú silu 😀 No a potom to prišlo a auto začalo mať citeľne slabší ťah, auto síce akceleruje, do núdzoveho režimu nepadá ale ten turbo záťah sa niekde vytratil, nie je taký mohutný ako hneď po čistení. Celkovo sa mi zdá ako keby bolo pridusené. Neviem či to s tým má súvis ale ešte som spozoroval že v cca 1600-1800 otáčkach pri plnom plyne má dunivý zvuk, celé auto sa rozvibruje. Tak som kúpil novú váhu vzduchu(originál Bosch) ale mám pocit že s ňou ide ešte horšie, ďalej pretesnil vákuove čerpadlo, skontroloval všetky hadičky aj vedenie z turba k IC, vyčistil N75 a stále žiadna zmena 😕 Už neviem čo s tým, každá rada by mi pomohla.

Prikladám log s novou váhou, skupiny 3,10,11, 4.prevodový stupeň od 1500 otáčok plný plyn. https://uloz.to/file/IilE1Qeqj5up/10-4-2020-csv

A ešte log zo starou váhou https://uloz.to/file/xHt1SyeSK4Ul/staravaha-csv

Vďaka.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

naloguj 1,4,11 a 3,4,11
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
eddo22
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 10 dub 2020, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvek od eddo22 »

Ok, tu sú logy: 1,4,11 https://uloz.to/file/sAfrbXaQHZHv/log1411-csv
3,4,11 https://uloz.to/file/SZgLiAl6HjKZ/log3411-csv
Logy som robil zo starou váhou s ktorou auto ide pocitovo lepšie.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

zkusil jsi druhej vzduchovej fltr? POdle těch logů je slabší váha ale pokud to dělá i s novou tak bude problém asi nekdě v sání bych řekl.....
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
eddo22
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 10 dub 2020, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvek od eddo22 »

Skúsim kúpiť nový a uvidíme, čo sa týka tej váhy, nerozumiem prečo dáva úplne nová váha menej ako stará ktorá tam je od výroby a má viditeľne zoxidovaný odporový pliešok? Mám ju reklamovať alebo vrátiť a jazdiť na starej či tá už je podľa logu úplne KO?
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

Taky jsem řešil tady výkon na stejném motoru a nakonec mi pomohlo seřídit předvstřik a volnobeznou dávku. I když jsem předtím vyčistil turbo tak změna nebyla takova jako při nastavení předvstřiku a volnobezne dávky. Koukni jake mas hodnoty při zahratem motoru samozřejmě....
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33824
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="eddo22"]Skúsim kúpiť nový a uvidíme,

můžeš přeci jet chvíli i bez filtru,

díval jsi do sání k motoru? není tam náhodou krápníková jeskyn,

co přísun paliva de ti nafta nebo bublifuk,

pak si najdi množství vstřikovaného paliva, dupni plný kotel a napiš sem maximální hodnotu kam vylezla, může být prasklá pružina v čerpadle a mtor nedostane nažrat
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

tenhle egr je best (noteeth)
Obrázek
eddo22
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 10 dub 2020, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvek od eddo22 »

Pajda077 píše:Taky jsem řešil tady výkon na stejném motoru a nakonec mi pomohlo seřídit předvstřik a volnobeznou dávku. I když jsem předtím vyčistil turbo tak změna nebyla takova jako při nastavení předvstřiku a volnobezne dávky. Koukni jake mas hodnoty při zahratem motoru samozřejmě....
Predvstrek mi nastavovali spolu s čistením turba na moju žiadosť lebo bol cez 80 teraz je okolo 59 pri zohriatom motore

Tak skúsim sa previezť bez filtru čo to urobí :roll:
Sanie som nevidel v akom je stave ale EGR je čisté a predpokladám že v servise by si to pri vyberaní turba všimli. Bublifuk tam je ale nie nejaký výrazný ale mal som ho aj pred čistením turba. Skôr hľadám niečo čo sa mohlo pokaziť zo dňa na deň lebo ako som písal 2 dní po vyčistení turba išlo auto perfektne
slovacek.milos píše:pak si najdi množství vstřikovaného paliva, dupni plný kotel a napiš sem maximální hodnotu kam vylezla, může být prasklá pružina v čerpadle a mtor nedostane nažrat
Ktorá je to skupina vo VAG-u? Mám ho vytočiť až po obmedzovač? Pri státi alebo za jazdy?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33824
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="slovacek.milos"] ]Ktorá je to skupina vo VAG-u? Mám ho vytočiť až po obmedzovač? Pri státi alebo za jazdy?

si to najdi v měřených hodnotách vstřikované množství na místě dupni kotel a zapiš nejvyšší hodnotu co jsi viděl, je to orientační test ale mi to mockrát pomohlo při odhalování zdechlin
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

nebol by si prvy co kupil novuvahu, bosch, a ukazovala horsie hodnoty ako stara.
Dnes uz nekupis kvalitny diel do rotacky.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
eddo22
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 10 dub 2020, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvek od eddo22 »

No veď to, asi tu novú váhu vrátim a pred starú dám plastový 4mm krúžok, mala by dávať lepšie hodnoty...
slovacek.milos píše:si to najdi v měřených hodnotách vstřikované množství na místě dupni kotel a zapiš nejvyšší hodnotu co jsi viděl, je to orientační test ale mi to mockrát pomohlo při odhalování zdechlin
Tak našiel som to a najvyššiu hodnotu ktorú ukázalo pri plnom plyne a samozrejme pri zahriatom motore bolo 25,8 mg/R
Skúšal som aj jazdu bez vzduchového filtru no nebol tam žiadný citeľný rozdiel akurat malo auto hrubší zvuk :D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33824
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

22mg je málo, to pojede jak zdechlina, jedna z možstí že je to způsobené právě tou pružinou, zapsal bych si volnoběžnou dávku očmárl šroubovákem nastavovač čerpala čtyři šroubky a sdělal ho pod ním je vidět na pružiny, mrkni jestli jsou prasklé, správné usazení nastavovače na rysky si skontroluješ zas tou volnoběžnou dávkou, ;)
eddo22
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 10 dub 2020, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvek od eddo22 »

25,8 to dalo maximálne nie 22 :) Koľko by malo byť približne optimálne množstvo?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33824
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

eddo22 píše:25,8 to dalo maximálne nie 22 :) Koľko by malo byť približne optimálne množstvo?
musel bych to pracě hledat ale řekl bych 34
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“