
1.9 TDi 66kw strata výkonu, kontrola logu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Aha, no mam obavu že keď rozoberiem nastavovač čerpadla tak to celé rozladím a už to nedám do kopy...
čo ešte môže spôsobovať že dávkuje menej paliva? Môžu to spôsobovať napr. tie bublinky v nafte? Lebo mám podozrenie aj na ten ventil čo je na palivovom filtri že prisáva vzduch lebo za studena dlho štartuje

Ano může to přisávat vzduch! např.sací koš v nádrži nebo jak říkáš termoventil na pal.filtru,také to může být v rychlospojkách potrubí...zkus to napojit z kanystru přímo na čerpadlo ...já měl také bublinky v naftě od začátku...po nastavení správného předvstřiku byli pryč!...nikdo ti přesně nepoví čím to přesně je...musiš zkoušet...já vyměnil skoro všechno za nové a nakonec to bylo o nastavení správného předvstřiku a volnoběžné dávky a bubliny zmizeli!
možná blbost, ale nesekla se klapka sání (v egr) popř jestli ji nějak nepřivírá N239...co ji na zkoušku zkontrolovat a popř odpojit od hadičky (hadičku ucpat)...nic to nestojí
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
no prave ta klapka, jestli vlivem toho sajrajtu nezustala privrena a nedusi motor.....ja bych pro jistotu odpojil hadici a mrknul donej....jinak hadicky bych sundaval primo u egr....od egr je to ta na kovovym klobouku a od klapky na tom plastovym z boku....system hadicek vzdy ucpat
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Podle všech logů to jede celkem normálně. Akcelerace na čtyřku po rovině od asi 1500 ot. až po asi 3000 ot. za 9,7 sec. mi přijde odpovídající na množství vzduchu a paliva. Nikde nevidím problém. Turbo krásně tlačí, jeho regulace je v pořádku. Obě váhy celkem splňují požadavek výrobce i když to není žádná hitparáda.Dostatek vzduchu jde i do motoru /nikde není moc zanešeno sací potrubí ani EGR/. Paliva v nízkotlaké části čerpadla je dostatek i když tam jdou nějaké bubliny. Předvstřik je také v pořádku /přesně jak si ho žádá datové pole ŘJ a jak je u těchto motorů běžné/. Nastavovač množství paliva N 146 je při plné akceleraci také v poloze, která je normální pro takovýto "softvér" a toto množství tam je také určitě vstřikováno, protože tomu odpovídá časová délka akcelerace. To "dunění" kolem otáček 1600-1800 je v důsledku chudší směsi v těchto otáčkách, protože "soft" je již co nejvíce "utažen" a stačí mírné opotřebení vysokotlaké části čerpadla a začíná se to takto projevovat. Mohla by to spravit "větší" volnoběžná dávka /menší číslo- asi kolem 3,5 mg na zdvih/.Fabrická hodnota bývá kolem 4,7 mg. Jakou ji máš nastavenu nyní? A co studené starty, jsou dobré?
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Vďaka za podrobnú analýzu logu, voľnobežnú dávku pri zohriatom motore mi to ukazuje 3,8 mg/R, studene štarty práveže nie sú dobré, ak sú nižšie teploty tak štartér točí dlhšie cca 3-4 sek. a z výfuku potom vyletí biely dym, baterku a žhaviče mám nové. Teplé štarty sú na brnk. Mám teda doladiť tú voľnobežnú dávku?
Skúšal som odpojiť a zaslepiť hadičky, no žiadna zmenaOťasTDi píše:no prave ta klapka, jestli vlivem toho sajrajtu nezustala privrena a nedusi motor.....ja bych pro jistotu odpojil hadici a mrknul donej....jinak hadicky bych sundaval primo u egr....od egr je to ta na kovovym klobouku a od klapky na tom plastovym z boku....system hadicek vzdy ucpat
Myslím, že toho už moc nepoladíš. Dávka je celkem dobrá. Proti "dunění" u těchto "ekonomických softů" spíše pomůže ještě větší ochuzení směsi /větší číslo volnoběžné dávky/ nebo pomalejší náběh tlaku turba /prodloužení táhla baňky/. Vozidlo je pak línější. To však Ty určitě nechceš. Budeš se muset smířit s tím, že když tomu budeš chtít "šlapat na krk", tak to budeš muset více vytáčet do otáček. A nebo čip.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
OCTAVIA 1 ALH
Ahojte... podobný problém--- také OCTAVIA 1 ALH 66KW---- POMOZTE--- auto po 30km jízdy ztrácí výkon....vždy se objeví bubliny v průhledné hadičce(řetězce odhadem 10bublin o velikosti 2-3mm v 3sekundových intervalech)....za studena žádné bubliny a auto táhne krásně...sací koš a termoventil nový cca 9 měsíců.
Co jsem tady koukal na log od EDDA22(autora příspěvku)....tak jeho ovce dává dávku paliva až 40mg/str a modul 4,5V.......
......
Moje ovce se dostane na max 37mg/str a 3.9V Jak je to možné? Je to pod tou palicí čerpadla?
Vag žádnou chybu nevykázal...
Díky
Co jsem tady koukal na log od EDDA22(autora příspěvku)....tak jeho ovce dává dávku paliva až 40mg/str a modul 4,5V.......
......
Moje ovce se dostane na max 37mg/str a 3.9V Jak je to možné? Je to pod tou palicí čerpadla?
Vag žádnou chybu nevykázal...
Díky
Takové množství "bublin", které uvádíš, nemůže ovlivnit výkon motoru. Předpokládám, že jsi to zjistil na volnoběhu. Ty však musíš zjistit jak vypadá přísun paliva na otáčkách, které při jízdě používáš, když zjistíš pokles výkonu. Na výkon motoru mají vliv "bubliny" až v takovém množství, kdy ventil N 108 není schopen nastavit takový předvstřik, který vyžaduje ŘJ při plné akceleraci.
Maximální vstřikované množství je dané "softem" a dociluje se ho při plné akceleraci tehdy, když je dostatečné množství vzduchu /podle váhy vzduchu/. Pro Tvůj motor s fabrickým softem by to mělo být asi těch 40mg na zdvih jako u kolegy výše.
Maximální vstřikované množství je dané "softem" a dociluje se ho při plné akceleraci tehdy, když je dostatečné množství vzduchu /podle váhy vzduchu/. Pro Tvůj motor s fabrickým softem by to mělo být asi těch 40mg na zdvih jako u kolegy výše.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Tady video přísunu paliva v otáčkách...
https://youtu.be/VO_dQEwOcwM
Děkuji za shlédnutí a Váš názor...jestli tohle může hodně omezit výkon....Jednou bubliny nejsou po 30 km a dnes bubliny od začátku co jsem nastartoval....
https://youtu.be/VO_dQEwOcwM
Děkuji za shlédnutí a Váš názor...jestli tohle může hodně omezit výkon....Jednou bubliny nejsou po 30 km a dnes bubliny od začátku co jsem nastartoval....
Dnes napojeno bez filtru hadickami ...bez bublin....se starým filtrem bubliny....tak jsem vyměnil filtr i termoventil...ale bubliny opet. ..Už tomu nerozumim a budu rád za každou radu...motor na volnoběh občas houpe...
https://youtu.be/q0aG0N8c5cU
Po výměně filtru a termoventilu
https://youtu.be/83P7b9_619E
https://youtu.be/q0aG0N8c5cU
Po výměně filtru a termoventilu
https://youtu.be/83P7b9_619E
Já se domnívám, že ne, ale jak jsem již uváděl výše a také v soukromé zprávě, tak se to dá zjistit porovnáním požadovaného předvstřiku se skutečným předvstřikem v bloku naměřených hodnot č.4. Je-li skutečný předvstřik při plné akceleraci výrazně menší než požadovaný /více než 5°/, pak bude výkon snížen. Pokud se však bude skutečný s mírným zpožděním přibližovat požadovanému, tak to na výkon nemůže mít vliv.Pajda077 píše:Tady video přísunu paliva v otáčkách...
https://youtu.be/VO_dQEwOcwM
Děkuji za shlédnutí a Váš názor...jestli tohle může hodně omezit výkon....Jednou bubliny nejsou po 30 km a dnes bubliny od začátku co jsem nastartoval....
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Vysvětlování je časově velmi náročné a také se toho zde již na toto téma napsalo moře. Je potřeba více číst a ne se jen ptát. V krátkosti lze konstatovat, že k bublinám a dutinám dochází nejvíce na palivovém filtru, protože je nejblíže k čerpadlu a je na něm největší podtlak. Pokud není v hadičce od filtru k čerpadlu "bublifuk", jak to nazývá kolega Miloš, tak to na výkon nemá téměř vliv. Pouze po zastavení motoru se objeví v průhledné hadičce bublina a je-li větší /více než asi 3cm/, pak bývají horší studené starty za nízkých teplot. Vyřadíš-li filtr, tak se do čerpadla dostává téměř neporušený sloupec paliva. Dáš-li nový filtr a termoventil a objevují se bubliny, tak ho nejdříve vyzkoušej s ucpaným otvorem pro termoventil.Pajda077 píše:Dnes napojeno bez filtru hadickami ...bez bublin....se starým filtrem bubliny....tak jsem vyměnil filtr i termoventil...ale bubliny opet. ..Už tomu nerozumim a budu rád za každou radu...motor na volnoběh občas houpe...
https://youtu.be/q0aG0N8c5cU
Po výměně filtru a termoventilu
https://youtu.be/83P7b9_619E
Když se jednou objevují bubliny a jindy ne /u stejného filtru i termoventilu/, tak to závisí na tom, kdy to pozoruješ. Bude-li to při přerušení jízdy, tak bubliny nějakou dobu "chodit" nemusí, protože se hladina paliva ve filtru během jízdy pohybovala a tím došlo k většímu naplnění filtru palivem /tak jako když s filtrem zahýbeš/ a pak Ti určitou dobu bubliny nejdou. Ale to bych Ti tady mohl několik hodin vysvětlovat a na to opravdu nemám čas a náladu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip